Obsah

 

Akinbola Olufemi Amos – Babatolu Ayorinde Tobi – Sanni Sekinat Arike – Akinbola Omolola Sariat
Influence of Strategic Factors on Early Internationalization of Small and Medium Enterprises in Nigeria

Ehiorobo Osa Abraham
Employee Fidelity and the Survival of Micro and Small Scale Businesses in Nigeria

Martin Horváth
Potenciál využitia behaviorálnej ekonómie v rámci manažérskych marketingových nástrojov / The Potential of the Use of Behavioral Economics in Managerial Marketing Tools

Lujza Jurkovičová
Poistné právo v kontexte legislatívy EÚ / Insurance Law in the Context of EU Legislation

Daniela Knošková
Zdravie, starnutie a vplyv socioekonomického statusu ľudí nad päťdesiat rokov na zdravie v Európe / Health, Aging and the Impact of the Socio-Economic Status of People Over 50 on Health in Europe

František Križan – Peter Barlík – Kristína Bilková – Petra Hencelová
Delimitácia intraurbánnej nákupnej zóny na základe mobilných dát: prípadová štúdia Avion Shopping Parku (Bratislava) / Delimitation of Intraurban Trade Areas Based on Mobile Data: Case Study of Avion Shopping Park (Bratislava)

Jozef Orgonáš
Microeconomic Aspects of Franchising

Miroslava Prváková
Factors of Open Innovation

Lenka Vačoková
Spotrebiteľ a jeho vplyv na rozhodovaciu činnosť orgánov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov / Consumer and his Influence on Consumer Alternative Dispute Resolution of ADR Authorities

We are honoured to invite you to the 22nd IGWT Symposium titled EQUIPE – Ecology, Quality, Usability and Innovation in Product Environment. The focus of the Symposium results from the fact that the global social and economic development requires to pay increased attention to product quality and innovations as important elements of competitiveness. Currently, the environmental requirements on life cycle of products are considered to be as important as sustainable production and consumption.

POSTPONED to the year 2023

Bratislava and Piešťany, Slovakia

Obsah

 

Zuzana Borovská
Projekt BRI a zhodnotenie jeho významu na Blízkom východe (s dôrazom na Irán) / BRI Project and Evaluation of its Role in the Middle East (with an Emphasis on Iran)

Denisa Čiderová – Dubravka Kovačević – Jozef Čerňák
The Brexitologic of Competitiveness

Barbora Družbacká – Simona Krivosudská
Energetická bezpečnosť Čínskej ľudovej republiky v oblasti dodávok ropy / Energy Security of the People's Republic of China in the Field of Petroleum Supply

Mária Dzurová
Vzdelaný a zodpovedný spotrebiteľ v prostredí Európskej únie a Slovenskej republiky / Educated and responsible consumer in the environment of the European Union and the Slovak Republic

Dušan Holub
Pojem, vznik a zánik záložného práva / Definition, Establishment and Termination of the Lien

Elena Kašťáková - Natália Barinková
Vývoj zahraničnoobchodných vzťahov Slovenska s krajinami Strednej Ázie / The Development of Foreign Trade Relations of Slovakia with Central Asian Countries

Elena Kašťáková – Stanislav Zábojník – Dáša Bebiaková
Changes in Foreign Trade between Slovakia and Ukraine

Dagmar Klepochová
Stravovacie návyky Slovákov vybraných generácií a ich postoje k nákupu zdravých potravín / Eating habits of Slovaks of selected generations and their attitudes to buying healthy food

Marián Kropaj
Licenčná zmluva na používanie ochrannej známky a rozvoj obchodu / Trademark License Agreement and Trade Development

Vojtěch Meier - Barbora Franková
Zkoumaní rodinného podnikání v globalizovaném světě / Family Business Research in a Globalized World

Abeer Naesa - Reabal Mona - Ahmad Ibrahim Kara-Ali - Hussam Eddin Laika
Economic and Environmental Side of the Use of Biotechnologies. Case Study: Synthesis of Some Bioplastics from Algae

Milan Oreský
Rozhodovanie spotrebiteľov o výdavkoch z pohľadu teórie očakávaného úžitku, ostatných ekonomických teórií až k prospektovej teórii a ich využitie v marketingu / Consumer Decision-making on Spending According the Expected Utility Hypothesis, According to Other Economic Theories up to Prospect Theory and Their Use in Marketing

Andrea Slezáková
The License to Perform the Activity of a Finacial Advisor

Ondrej Tomčík
Perspektívy a úskalia exportu Slovenskej republiky do Číny / Prospects and Pitfalls of the Slovak Republic’s Exports to China

Dana Vokounová
Experiment a jeho využitie v teréne / An Experiment and its Field Application

Obsah

 

Petra Garasová
Spotrebiteľské vnímanie dizajnérskych taburetiek / Consumer Perception of Designer Stools

Marta Karkalíková – Alica Lacková – Ivan Hlavatý
Systémy manažérstva environmentu ako významný spoločenský prínos / Environmental Management Systems as a Significant Social Contribution

Ľubica Knošková
Circular Design and Consumer Involvement in Circular Economy

Martin Kuchta
Extent of Data Utilization within Digital Marketing Processes

Miroslava Prváková
Uplatnenie mechanizmu otvorenej inovácie a vplyv vybraných ukazovateľov firemnej kultúry v podniku / Application of the Mechanism of Open Innovation and the Impact of Selected Indicators of Corporate Culture in Company

Róbert Rehák
Postoj spotrebiteľov voči elektromobilom v Slovenskej republike / The Attitude of Consumers Towards Electric Vehicles in the Slovak Republic

Andrea Slezáková
Performing the Activities of the Commercial Investment Advisor in Austria and of the Financial Advisor in Slovakia