Postup administrácie zahraničných mobilít študentov 3. stupňa štúdia
Doktorand/ka v dennej forme štúdia má v zmysle Zásad organizácie doktorandského štúdia na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave, čl. 4, bod 2, písm. s) povinnosť absolvovať jednu zahraničnú mobilitu v rámci vedeckej časti doktorandského štúdia na zahraničných vysokoškolských alebo iných relevantných odborných pracoviskách v trvaní minimálne tri mesiace s preukázateľným prepojením medzi zameraním dizertačnej práce doktoranda a programom zahraničnej mobility, ktorá je naplánovaná v študijnom a vedeckom pláne doktoranda.
Možnosti absolvovania zahraničnej mobility
Postup administrácie sa čiastočne líši v závislosti od toho, či sa doktorand/ka rozhodne absolvovať zahraničnú mobilitu ako individuálnu mobilitu / stáž alebo ako Erasmus+ praktickú stáž (s grantovou podporou).
„Rozvrh na doktorandskom štúdiu bude v každom akademickom roku nahodený do Akademického informačného systému (AiS2) a jednotliví študenti si ho môžu pozrieť podľa svojho mena, príp. ročníka a študijného programu.“
Metodické usmernenie dekana OF EU v Bratislave o organizácii štátnej – dizertačnej skúšky
Zápis o výsledku pripomienkovacieho konania katedry k projektu DzP k dizertačnej skúške
Vybrané formuláre k dizertačnej skúške
Vzor zoznamu publikačnej činnosti a ohlasov autora - predloženie k DŠS
Sample List of Publications and Citations of the Author
Písomný návrh školiteľa na oponenta projektu DzP k dizertačnej skúške
Posudok školiteľa na projekt DzP k dizertačnej skúške
Posudok oponenta na projekt DzP k dizertačnej skúške
Prihláška na dizertačnú skúšku pre denné a externé štúdium
Application for the Dissertation Examination
Titulná strana projektu dizertačnej práce
Title page of the Project of Dissertation Thesis
Usmernenie k rozšírenému vedeckému zasadnutiu katedry
Formuláre k rozšírenému vedeckému zasadnutiu katedry
Zápisnica a Prezenčné listiny z rozšíreného vedeckého zasadnutia katedry - schémy
Formuláre k obhajobe dizertačnej práce
Vzor zoznamu publikačnej činnosti a ohlasov autora - predloženie k obhajobe DzP
Vyhlásenie o zapracovaní pripomienok
Žiadosť o povolenie obhajoby dizertačnej práce
Usmernenie k vypracovaniu posudku oponenta na dizertačnú prácu k záverečnej obhajobe
Formulár pre externého oponenta na vypracovanie posudku na dizertačnú prácu k záverečnej obhajobe
Formálna úprava dizertačnej práce
Vzor titulného listu dizertačnej práce
Štruktúra dizertačnej práce pre všetkých doktorandov v dennej a externej forme štúdia
Formálna úprava autoreferátu
Zásady organizácie doktorandského štúdia
Zásady organizácie doktorandského štúdia na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave
Kontaktná osoba poverená vykazovaním publikačnej činnosti na fakulte
Členovia subodborovej komisie 2.1 obchod a marketing
študijný program marketingový a obchodný manažment
študijný program Marketing and Trade Management (v anglickom jazyku)
prof. Ing. Ferdinand DAŇO, PhD. - predseda
prof. Ing. Eva HANULÁKOVÁ, PhD. - podpredsedníčka
- tajomník
doc. Ing. Eduard BAUMÖHL, PhD.
doc. Ing. Dana BENEŠOVÁ, PhD.
prof. Ing. Naqibullah DANESHJO, PhD.
doc. Ing. Peter DRÁBIK, PhD., MSc.
doc. Ing. Zuzana FRANCOVÁ, PhD.
doc. Ing. Paulína KRNÁČOVÁ, PhD.
prof. Ing. Viera KUBIČKOVÁ, PhD.
doc. Ing. Martin KUCHTA, PhD., MBA
doc. RNDr. Kvetoslava MATLOVIČOVÁ, PhD.
doc. Ing. Monika MATUŠOVIČOVÁ, PhD.
prof. Ing. Anna MICHÁLKOVÁ, PhD.
doc. PhDr. et. Mgr. Ing. Ladislav MURA, PhD., MSc.
doc. Ing. Monika NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ, PhD.
doc. Ing. Róbert REHÁK, PhD.
doc. Ing. Ľubica ŠEBOVÁ, PhD.
prof. Ing. Štefan ŽÁK, PhD., MBA, LL.M.
Externí členovia
PhDr. Štefan BUGÁR, PhD., MBA - Kaštieľ Mojmírovce, a. s.
doc. Ing. Pavol KONŠTIAK, PhD. - viceprezident, Zväz obchodu SR, Bratislava
prof. Ing. Anna KRIŽANOVÁ, CSc. - Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov Žilinskej univerzity v Žiline
prof. Ing. Zdenka MUSOVÁ, PhD. – Ekonomická fakulta, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
prof. Ing. Mária ROSTÁŠOVÁ, PhD. – emeritná profesorka, Žilinská univerzita v Žiline
prof. Ing. Anna VAŇOVÁ, PhD. - Ekonomická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici
Členovia subodborovej komisie 2.2 medzinárodné podnikanie
študijný program manažment medzinárodného podnikania
študijný program Management of International Business (v anglickom jazyku)
prof. Ing. Zuzana KITTOVÁ, PhD., M.B.L.- HSG - predsedníčka
doc. Mgr. Elena KAŠŤÁKOVÁ, PhD. - podpredsedníčka
doc. Ing. Dušan STEINHAUSER, PhD. - tajomník
doc. Ing. Denisa ČIDEROVÁ, PhD., M.A.
doc. Ing. Kristína DRIENIKOVÁ, PhD.
prof. Ing. Soňa FERENČÍKOVÁ, PhD.
prof. Ing. Viera KUBIČKOVÁ, PhD.
doc. Ing. Paula PUŠKÁROVÁ, DiS. art., PhD.
doc. Ing. Tomáš VÝROST, PhD.
doc. Ing. Ľubica ZUBAĽOVÁ, PhD.
Externí členovia
prof. Ing. Saleh Mothana OBADI, PhD. - Ekonomický ústav Slovenskej akadémie vied v Bratislave
prof. Ing. Mgr. Renáta PITOŇÁKOVÁ, PhD. - Fakulta medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity v Bratislave
Ing. Robert SPIŠÁK, PhD. - AZC, a. s., Bratislava
doc. PhDr. Marian ŠUPLATA, PhD. - Fakulta managementu Univerzity Komenského v Bratislave
prof. Ing. Judita TÁNCOŠOVÁ, CSc. - Vysoká škola ekonómie a manažmentu v Bratislave
Členovia subodborovej komisie 2.3 cestovný ruch
študijný program manažment cestovného ruchu
študijný program Tourism Management (v anglickom jazyku)
prof. Ing. Viera KUBIČKOVÁ, PhD. - predsedníčka
prof. Ing. Anna MICHÁLKOVÁ, PhD. - podpredsedníčka
doc. Ing. Roman LACKO, PhD. - tajomník
doc. Ing. Paulína KRNÁČOVÁ, PhD.
doc. PhDr. et Mgr. Ing. Ladislav MURA, PhD., MSc.
doc. Ing. Monika NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ, PhD.
doc. Ing. Ľubica ŠEBOVÁ, PhD.
Externí členovia
doc. Ing. Petr JANEČEK, Ph.D. – Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni
doc. PhDr. Michal LUKÁČ, PhD., Ed.D. – Inštitút manažmentu, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
prof. Ing. Pavol SCHWARCZ, PhD. – Fakulta európskych štúdií a regionálneho rozvoja, Slovenská poľnohospodárska univerzity v Nitre
doc. Ing. Mgr. Ľubomíra STRÁŽOVSKÁ, PhD. – Fakulta stredoeurópskych štúdií, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
ŠKOLITELIA
1. Formulár pre vypísanie témy dizertačnej práce – pre študijné programy v slovenskom jazyku
2. Formulár pre vypísanie témy dizertačnej práce – pre študijné programy v anglickom jazyku
- študijný program manažment cestovného ruchu – denné a externé štúdium
- študijný program manažment medzinárodného podnikania – denné a externé štúdium
- študijný program marketingový a obchodný manažment – denné a externé štúdium
- študijný program Tourism Management – denné a externé štúdium v anglickom jazyku
- študijný program Management of International Business – denné štúdium v anglickom jazyku
- študijný program Marketing and Trade Management – denné a externé štúdium v anglickom jazyku
Obchodná fakulta poskytuje doktorandské štúdium podľa § 54 zákona č. 131/2002 Z. z. v akreditovaných študijných programoch. Doktorandské štúdium sa zameriava na získavanie a prehĺbenie poznatkov založených na súčasnom stave vedeckého poznania a najmä na vlastnom príspevku študenta k nemu, ktorý je výsledkom vedeckého bádania a samostatnej tvorivej činnosti v oblasti vedy. Absolventi doktorandského štúdia získavajú vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa.
Doktorandské štúdium je určené pre pedagogických zamestnancov, vedecko-výskumných zamestnancov a absolventov vysokoškolského štúdia, ktorí majú schopnosti na vedecko-výskumnú a publikačnú činnosť. Slúži k zvýšeniu ich odbornej kvalifikácie v oblasti ekonomických vied.
Štandardná dĺžka doktorandského štúdia v dennej forme je 3 akademické roky a v externej forme 4 akademické roky. Realizuje sa v dvoch častiach:
- študijná časť doktorandského štúdia pozostáva najmä zo špecializovaných prednášok, seminárov, konzultácií a individuálneho štúdia literatúry potrebných z hľadiska zamerania dizertačnej práce. Štúdium sa realizuje pod vedením školiteľa a ukončuje sa dizertačnou skúškou, ktorá patrí medzi štátne skúšky.
- vedecká časť doktorandského štúdia pozostáva z individuálnej alebo tímovej vedeckej práce študenta doktorandského štúdia (ďalej len „doktorand“), ktorá sa viaže na tému dizertačnej práce, z prezentácie výsledkov vedeckej práce na vedeckých podujatiach, zo študijných pobytov vo vedeckých inštitúciách doma i v zahraničí a pod. Vedeckú časť doktorandského štúdia odborne garantuje školiteľ. Doktorandské štúdium sa končí obhajobou dizertačnej práce.
Súčasťou doktorandského štúdia v dennej forme je vykonávanie pedagogickej činnosti, alebo inej odbornej činnosti súvisiacej s pedagogickou činnosťou, v rozsahu najviac 4 hodiny týždenne v priemere za akademický rok, v ktorom prebieha výučba. Ak sa doktorand prihlásil na tému vypísanú externou vzdelávacou inštitúciou, jeho pedagogická alebo iná odborná činnosť je viazaná na vzdelávaciu činnosť Obchodnej fakulty.
Štipendium pre doktorandov v dennej forme štúdia sa poskytuje podľa všeobecne záväzného právneho predpisu, ktorý vydá Ministerstvo školstva SR. Poskytovanie štipendia sa skončí dňom obhajoby dizertačnej práce, resp. dňom iného skončenia štúdia. Externá vzdelávacia inštitúcia poskytuje štipendiá z finančných zdrojov vyčlenených na tento účel vo svojom rozpočte.
Základnou podmienkou prijatia na štúdium v študijnom programe doktorandského štúdia je absolvovanie študijného programu druhého stupňa štúdia a absolvovanie prijímacej skúšky. Fakulta môže určiť pre doktorandské štúdium v jednotlivých študijných programoch aj ďalšie podmienky prijatia na toto štúdium, schválené akademickým senátom fakulty.
Pred začatím prijímacieho konania na doktorandské štúdium vypisuje fakulta témy dizertačných prác, o ktoré sa možno v rámci prijímacieho konania uchádzať. Pre každú z vypísaných tém je určený školiteľ. Fakulta zaradí medzi vypísané témy dizertačných prác aj témy spolu so školiteľmi zadané externou vzdelávacou inštitúciou, vtedy sa spolu s témou uvedie aj názov externej vzdelávacej inštitúcie. Uchádzač o doktorandské štúdium sa prihlási na jednu z vypísaných tém.
Prijímacia skúška pozostáva z odbornej prijímacej skúšky a jazykovej prijímacej skúšky.
Prijatí uchádzači sa zápisom na doktorandské štúdium stávajú študentmi fakulty a vzťahujú sa na nich ustanovenia § 69 až § 73a zákona o vysokých školách a primerane aj ustanovenia § 29 Štatútu Obchodnej fakulty EU, ako aj ustanovenia študijného poriadku univerzity.
Školné a poplatky spojené s doktorandským štúdiom na EU v Bratislave upravuje čl. 27 Štatútu Obchodnej fakulty EU a § 92 zákona o vysokých školách.
Doktorandské štúdium upravujú Zásady organizácie doktorandského štúdia na Obchodnej fakulte, ktoré sú vydané ako vnútorný predpis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave podľa § 33 ods. 2, písm. f) zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Tieto zásady sú všeobecnými zásadami pre všetkých študentov, učiteľov a ďalších odborných zamestnancov, ktorí doktorandské štúdium na fakulte absolvujú, zabezpečujú, organizujú, sledujú a hodnotia.
So zásadami sa možno oboznámiť na webovej stránke Obchodnej fakulty a na Referáte pre vedu a doktorandské štúdium Obchodnej fakulty alebo na univerzitnej stránke www.euba.sk.
Obchodná fakulta EU v Bratislave poskytuje na 3. stupni štúdia akreditované študijné programy, ktorých štandardná dĺžka štúdia je 3 roky v dennej forme štúdia a 4 roky v externej forme štúdia a absolvent získava akademický titul „doktor“ („philosophiae doctor“, v skratke „PhD.“).
3. stupeň – doktorandské štúdium - študijné programy v slovenskom jazyku
Študijný odbor „ekonómia a manažment“
- študijný program manažment cestovného ruchu – denná a externá forma štúdia
- študijný program manažment medzinárodného podnikania– denná a externá forma štúdia
- študijný program marketingový a obchodný manažment– denná a externá forma štúdia
3. stupeň – doktorandské štúdium - študijné programy v anglickom jazyku
Študijný odbor „ekonómia a manažment“
- študijný program Tourism Management – denná a externá forma štúdia
- študijný program Management of International Business – denná forma štúdia
- študijný program Marketing and Trade Management – denná a externá forma štúdia
Manažment cestovného ruchu
Cieľom vzdelávania v študijnom programe manažment cestovného ruchu je osvojenie relevantných teórií a konceptov v oblasti komplexných ekonomických procesov cestovného ruchu a súvisiacich oblastí; získanie schopnosti prispieť k rozvoju teórie, novým poznatkom a inováciám na základe vlastného originálneho výskumu; nadobudnutie schopnosti využívať relevantné pokročilé kvantitatívne a kvalitatívne vedecké metódy pri skúmaní vedeckých problémov a ich komplexnom riešení; schopnosť efektívne a účelne diseminovať výsledky vlastného vedeckého bádania na zabezpečenie ich praktického uplatnenia a prístupu relevantným cieľovým skupinám na medzinárodnej úrovni. Absolvent je schopný:
- identifikovať, formulovať, analyticky a kriticky spracovávať vedecké problémy v rámci dynamického a multidisciplinárneho prostredia cestovného ruchu,
- efektívne hodnotiť a navrhovať udržateľné a inovačné riešenia pre podniky a organizácie cestovného ruchu,
- vypracovať integrované stratégie pre zlepšenie konkurencieschopnosti cestovného ruchu v komplexných súvislostiach berúc do úvahy mikro- a makroprostredie cestovného ruchu, územné predpoklady ako aj prierezovosť tohto odvetvia,
- identifikovať aktuálne výzvy v cestovnom ruchu, podávať kritické stanoviská, navrhovať teoretické rámce a výskumné postupy pre efektívne riešenia v kontexte celého národného hospodárstva.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- kritické posúdenie teórií, konceptov a rôznych prístupov vedeckých autorov v oblasti cestovného ruchu a súvisiacich oblastí,
- vytvorenie originálneho výskumného projektu so zameraním na cestovný ruch,
- navrhnutie komplexného riešenia identifikovaného vedeckého problému cestovného ruchu,
- prezentovanie výsledkov vlastného originálneho výskumu na medzinárodnom vedeckom fóre v ústnej ako aj písomnej forme.
Manažment medzinárodného podnikania
Cieľom výchovy študentov v študijnom programe manažment medzinárodného podnikania je pripraviť absolventov na vysokošpecializovanú kariéru vo sfére pôsobenia inštitúcií, firiem a nadnárodných korporácií v medzinárodnom podnikateľskom prostredí. Svoje uplatnenie nachádzajú aj v oblasti vedeckej práce na univerzitách, výskumných tímoch alebo v činnosti rôznych spoločenských a verejných organizácií. Obsahovo a svojimi cieľmi je program zameraný na skúmanie vývojových tendencií v medzinárodnom ekonomickom prostredí, s koncentráciou na špecifické rastové podmienky EU, príp. SR, ako aj na skúmanie vývoja v ostatných teritoriálnych segmentoch svetového hospodárstva. Reálny fakt, že ekonomika SR je absolútne zahraničnoobchodne orientovaná vytvára určitý špecifický environment pre vedecké skúmanie a formuje dominantnú mieru dôležitosti hospodárskych väzieb a konzekvencií, ktoré v tejto oblasti vznikajú. Absolvent je schopný:
- využívať rôzne základné i aplikované metódy výskumu a na ich základe rozvíjať nové poznatky v predmetnej oblasti,
- sofistikovanými prístupmi riešiť problémy hospodárskej praxe v rôznych súvislostiach,
- koncepčne riadiť procesy v danej oblasti, tímovo spolupracovať a vecne argumentovať svoje rozhodnutia v medzinárodných podmienkach.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- nadobudnutie relevantných odborných vedomostí v problematike manažmentu medzinárodného podnikania vrátane aktuálnych vedeckých teórií a prístupov,
- osvojenie si efektívnej práce s databázami údajov a vedeckých prác v predmetnej oblasti, schopnosť vyhodnocovať teórie, koncepty a inovácie vo vlastnom originálnom vedeckom bádaní,
- osvojenie si a relevantné využitie širokého spektra metód vedeckej práce,
- získanie schopnosti koncepčne riešiť zložité problémy v odbore pri dynamickom vývoji poznania a prezentovať výsledky vlastného výskumu pred medzinárodnou odbornou komunitou.
Marketingový a obchodný manažment
Cieľom výchovy študentov študijného programu marketingový a obchodný manažment je pripraviť odborníkov v komplexnej a špecializovanej oblasti obchod a marketing, ktoré sú bázou pre posun limitov teoretického a výskumného chápania disciplíny. Študenti ovládajú vedecké metódy výskumu marketingového prostredia, trhových dát, správania spotrebiteľských a obchodných subjektov; ovládajú metódy simulácie a verifikácie marketingových riešení, dokážu aplikovať vedecké postupy v procesoch optimálneho formovania marketingových funkcií, marketingových procesov a marketingových nástrojov podnikateľských subjektov. Študenti dokážu autonómne syntetizovať informácie / názory marketingových prieskumov a navrhovať riešenia problémov, ktoré rozširujú alebo redefinujú existujúce poznanie a predstavujú nové prístupy ku riešeniu novej situácie v obchodných systémoch. Absolvent ovláda:
- úspešnú, presnú a efektívnu aplikáciu metód vedeckého bádania a prezentáciu vlastných riešení / kritických hodnotiacich stanovísk v oblasti obchodných a marketingových procesov,
- väzbu: výskum – formulácia návrhu – implementácia, právne a etické aspekty marketingu,
- spôsob ako izolovať, hodnotiť a novým spôsobom riešiť problémy rôznych stupňov predikcie v obchode.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- schopnosť realizovať originálny výskum na báze tvorivého vedeckého bádania,
- komunikácia vedeckých poznatkov,
- schopnosť analyzovať, komparovať, syntetizovať, verifikovať a kriticky posudzovať,
- interdisciplinárne znalosti relevantné pre kariérny postup v odbore.
Tourism Management
The objective of learning in the Tourism Management study program is mastering relevant theories and concepts related to complex economic processes in tourism and related fields; acquiring the ability to contribute to the development of theory, new knowledge, and innovations based on original research; gaining the ability to apply relevant advanced quantitative and qualitative scientific methods in the examination and comprehensive resolution of scientific problems; developing the ability to effectively and purposefully disseminate the results of original scientific research to ensure their practical application and accessibility to relevant target groups at the international level. The graduate is able to:
- identify, formulate, analytically and critically address scientific problems within the dynamic and multidisciplinary environment of tourism,
- effectively evaluate and propose sustainable and innovative solutions for tourism enterprises and organizations,
- develop integrated strategies to enhance the competitiveness of tourism, considering complex contexts, including the micro- and macro-environment of tourism, territorial conditions, as well as the cross-sectoral nature of the industry,
- identify current challenges in tourism, present critical perspectives, and propose theoretical frameworks and research procedures for effective solutions within the context of the national economy as a whole.
Educational objectives of the study programme:
- critical evaluation of theories, concepts, and various scientific approaches in tourism and related fields,
- development of an original research project focused on tourism,
- proposal of a comprehensive solution to an identified scientific problem in tourism,
- presentation of the results of original research at an international scientific forum in both oral and written form.
Management of International Business
The aim of the study programme Management of International Business is to train graduates for a highly specialized career in the sphere of institutions, companies and multinational corporations in an international business environment. They can also find a job in the field of scientific work at universities, research teams or various social and public organizations. Study program is focused on investigating of the development trends in the international economic environment with emphasis on specific growth conditions of the EU, or the Slovak Republic and on developments in other territorial segments of the world economy. Since the Slovak economy is absolutely foreign-oriented, it creates a specific environment for scientific research and forms the importance of the economic relations and the consequences that arise in this area. The graduate is able to:
- to use various basic and applied research methods and to develop new knowledge in the selected topics,
- to solve issues of economic practice in different contexts throughout sophisticated approaches,
- to manage processes in the selected field conceptually, to work in team and to factually communicate their decisions in international conditions.
Educational objectives of the study programme:
- gaining relevant knowledge in the field of international business management, including current scientific theories and approaches,
- mastering effective work with databases of data and scientific works in the field, the ability to evaluate theories, concepts of innovation in their original scientific research,
- mastering the relevant use of a wide range of methods of scientific work,
- developing the ability to conceptually solve complex problems in the current dynamic environment and to present the results of research to the international scientific community.
Marketing and Trade Management
The aim of the study program Marketing and Trade Management is to train professionals in a comprehensive and specialized field of trade and marketing, which are the basis for shifting the limits of theoretical and research perception of the discipline. Students know how to use scientific methods of the marketing research, market data, behaviour of consumers and business entities. They know methods of simulation and verification of marketing solutions, they can apply scientific practices in processes of optimal shaping marketing functions, marketing processes and marketing tools of business entities. Students can autonomously synthesize information/views of marketing surveys and propose solutions to problems that extend or redefine existing knowledge and present new approaches to tackling the new situation in trading systems. The graduate is able to:
- successfully and effectively apply scientific research methods and to present his/her solutions/critical evaluation statements in the field of trade and marketing processes,
- effectively connect research – formulation of the proposal – implementation, legal and ethical aspects of marketing,
- to identify, evaluate and solve the problems of different levels of trade prediction throughout innovative approach.
Educational objectives of the study programme:
- the ability to conduct original research based on creative scientific inquiry,
- the communication of scientific knowledge,
- the ability to analyse, compare, synthesise, verify, and critically assess,
- interdisciplinary knowledge relevant for career advancement in the field.
























