Obsah

 

Akinbola Olufemi Amos – Babatolu Ayorinde Tobi – Sanni Sekinat Arike – Akinbola Omolola Sariat
Influence of Strategic Factors on Early Internationalization of Small and Medium Enterprises in Nigeria

Ehiorobo Osa Abraham
Employee Fidelity and the Survival of Micro and Small Scale Businesses in Nigeria

Martin Horváth
Potenciál využitia behaviorálnej ekonómie v rámci manažérskych marketingových nástrojov / The Potential of the Use of Behavioral Economics in Managerial Marketing Tools

Lujza Jurkovičová
Poistné právo v kontexte legislatívy EÚ / Insurance Law in the Context of EU Legislation

Daniela Knošková
Zdravie, starnutie a vplyv socioekonomického statusu ľudí nad päťdesiat rokov na zdravie v Európe / Health, Aging and the Impact of the Socio-Economic Status of People Over 50 on Health in Europe

František Križan – Peter Barlík – Kristína Bilková – Petra Hencelová
Delimitácia intraurbánnej nákupnej zóny na základe mobilných dát: prípadová štúdia Avion Shopping Parku (Bratislava) / Delimitation of Intraurban Trade Areas Based on Mobile Data: Case Study of Avion Shopping Park (Bratislava)

Jozef Orgonáš
Microeconomic Aspects of Franchising

Miroslava Prváková
Factors of Open Innovation

Lenka Vačoková
Spotrebiteľ a jeho vplyv na rozhodovaciu činnosť orgánov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov / Consumer and his Influence on Consumer Alternative Dispute Resolution of ADR Authorities

Obsah

 

Zuzana Borovská
Projekt BRI a zhodnotenie jeho významu na Blízkom východe (s dôrazom na Irán) / BRI Project and Evaluation of its Role in the Middle East (with an Emphasis on Iran)

Denisa Čiderová – Dubravka Kovačević – Jozef Čerňák
The Brexitologic of Competitiveness

Barbora Družbacká – Simona Krivosudská
Energetická bezpečnosť Čínskej ľudovej republiky v oblasti dodávok ropy / Energy Security of the People's Republic of China in the Field of Petroleum Supply

Mária Dzurová
Vzdelaný a zodpovedný spotrebiteľ v prostredí Európskej únie a Slovenskej republiky / Educated and responsible consumer in the environment of the European Union and the Slovak Republic

Dušan Holub
Pojem, vznik a zánik záložného práva / Definition, Establishment and Termination of the Lien

Elena Kašťáková - Natália Barinková
Vývoj zahraničnoobchodných vzťahov Slovenska s krajinami Strednej Ázie / The Development of Foreign Trade Relations of Slovakia with Central Asian Countries

Elena Kašťáková – Stanislav Zábojník – Dáša Bebiaková
Changes in Foreign Trade between Slovakia and Ukraine

Dagmar Klepochová
Stravovacie návyky Slovákov vybraných generácií a ich postoje k nákupu zdravých potravín / Eating habits of Slovaks of selected generations and their attitudes to buying healthy food

Marián Kropaj
Licenčná zmluva na používanie ochrannej známky a rozvoj obchodu / Trademark License Agreement and Trade Development

Vojtěch Meier - Barbora Franková
Zkoumaní rodinného podnikání v globalizovaném světě / Family Business Research in a Globalized World

Abeer Naesa - Reabal Mona - Ahmad Ibrahim Kara-Ali - Hussam Eddin Laika
Economic and Environmental Side of the Use of Biotechnologies. Case Study: Synthesis of Some Bioplastics from Algae

Milan Oreský
Rozhodovanie spotrebiteľov o výdavkoch z pohľadu teórie očakávaného úžitku, ostatných ekonomických teórií až k prospektovej teórii a ich využitie v marketingu / Consumer Decision-making on Spending According the Expected Utility Hypothesis, According to Other Economic Theories up to Prospect Theory and Their Use in Marketing

Andrea Slezáková
The License to Perform the Activity of a Finacial Advisor

Ondrej Tomčík
Perspektívy a úskalia exportu Slovenskej republiky do Číny / Prospects and Pitfalls of the Slovak Republic’s Exports to China

Dana Vokounová
Experiment a jeho využitie v teréne / An Experiment and its Field Application

Obsah

 

Petra Garasová
Spotrebiteľské vnímanie dizajnérskych taburetiek / Consumer Perception of Designer Stools

Marta Karkalíková – Alica Lacková – Ivan Hlavatý
Systémy manažérstva environmentu ako významný spoločenský prínos / Environmental Management Systems as a Significant Social Contribution

Ľubica Knošková
Circular Design and Consumer Involvement in Circular Economy

Martin Kuchta
Extent of Data Utilization within Digital Marketing Processes

Miroslava Prváková
Uplatnenie mechanizmu otvorenej inovácie a vplyv vybraných ukazovateľov firemnej kultúry v podniku / Application of the Mechanism of Open Innovation and the Impact of Selected Indicators of Corporate Culture in Company

Róbert Rehák
Postoj spotrebiteľov voči elektromobilom v Slovenskej republike / The Attitude of Consumers Towards Electric Vehicles in the Slovak Republic

Andrea Slezáková
Performing the Activities of the Commercial Investment Advisor in Austria and of the Financial Advisor in Slovakia

Obsah

 

Peter Červenka ‒ Kristína Gážiová
Moderné navigačné technológie a ich aplikácia v cestovnom ruchu / Modern Navigation Technologies and their Aplication in Tourism

Jamal Hasan
E-commerce and its impact on retail stores in Slovakia

Tatiana Hlušková
Competitiveness Outlook of the Automotive Industry in the V4 Countries

Malgorzata A. Jarossová – Jana Gordanová
Folk Motifs as a New trend in Foods and Beverages Packaging Design

Marta Karkalíková – Alica Lacková – Ivan Hlavatý
Implementácia systémov manažérstva ako súčasť rozvoja organizácie / Implementation of Management Systems as Part of Organizational Development

Ľubica Knošková – Petra Garasová
The Economic Impact of Consumer Purchases in Fast Fashion Stores

Ivana Kravčáková Vozárová
Vývojové tendencie zahraničného obchodu Slovenskej republiky so Spojenými arabskými emirátmi / Developmental tendencies of foreign trade of the Slovak Republic with the United Arab Emirates

Alica Lacková – Marta Karkalíková
Dopady spotrebiteľského správania sa na maloobchodný predaj potravín / Impacts of Consumer Behavior on Retail Sale of Food

Jiří Mařík
Marketing Performance Metrics Used by SMEs in Manufacturing Sector and Their Impact on Subjective Performance

Milan Oreský
Kvalita bývania a spokojnosť s bývaním ako hodnoty pre zákazníka s rastúcou prioritou – teoretické prístupy / Housing quality and housing satisfaction as values for a customer with a growing priority - theoretical approaches

Ingrid Potisková
Priemysel 4.0 - výzvy, očakávania, dôsledky / Industry 4.0 - Challenges, Expectations, Consequences

Andrea Slezáková
Entering Into the Register of Providers of Special Financial Education

 

RECENZIE / BOOK REVIEWS

Gevorg Ayrumyan
SLEZÁKOVÁ, A., MIKLOŠ, P. a kol. 2018. Zákon o dohľade nad finančným trhom. Komentár. Bratislava: Wolters Kluwer SR s. r. o., 492 s.

Mária Veterníková
MRÁZ, S. - BROCKOVÁ, K. 2018. Medzinárodné právo verejné (všeobecná časť). Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 247 s.

Obsah

 

Alena Bašová
Diversification as a tool to increase energy security

Viera Čihovská
Sociálne partnerstvá firiem v kontexte zvyšovania kvality života a kreovania občianskej spoločnosti / Social partnerships of companies in the context of improving the quality of life and the creation of civil society

Dušan Holub
K problematike založenia a vzniku obchodných spoločností / Issues of the Founding and Establishment of Trading Companies

Paulína Krnáčová – Martin Závodský
Consumer‐Oriented Sales Promotion of Organic Food in Slovakia and the Czech Republic

Marián Kropaj
Nový zákon o zájazdoch a rozvoj obchodu / The New on package tours Act and Trade Development

Hana Magurová – Matej Horvat – Mária Srebalová
Consumer Protection in the Slovak Republic and Protection of Air Passengers’ Rights

Andrea Slezáková
Úvahy de lege ferenda o zákone o finančnom sprostredkovaní / Considerations de lege ferenda on the Financial Intermediation Act

Dušan Steinhauser – Miroslava Čukanová
Impact of Corporate Governance Framework on Economic Performance in European Union

Katarína Súkeníková
Metódy zisťovania lojality zákazníkov / Methods of measuring customer loyalty

Lenka Vačoková
Limited Liability Companies in the Slovak and European Legal Context

Mária Veterníková ‒ Ján Mišura
Legal Regulation of Timesharing Contract and Other Contracts on Providing of Certain Services in Tourism Services in Slovak Republic

Dana Vokounová
Generácia Y a zdravý životný štýl / Generation Y and healthy lifestyle

Obsah

 

Dušan Holub – Hana Magurová
Legal Regulation of Entrepreneur’s Conduct in Slovakia

Martin Hudec
The Higher Essence of Economic Convergence Regarding Monetary Impacts

Marta Karkalíková
Dôvody zavádzania systémov manažérstva environmentu v organizáciách / Reasons for Implementation of Environmental Management Systems in Organisations

Elena Kašťáková
Intenzita zahraničného obchodu medzi Slovenskom a Ruskom v súčasnom období / The Intensity of Foreign Trade Development between Slovakia and Russia in the Current Period

Ľubica Knošková – Alena Donovalová
Hodnotenie vývoja konkurencieschopnosti Slovenskej republiky v rokoch 2014 až 2016 / Competitiveness of the Slovak Republic in the years 2014 ‐ 2016 – Evaluation of the Development

Andrea Slezáková
Liability for Damage Caused at the Pursuit of Financial Advisory

Rastislav Strhan
Efekt odrazu a jeho dôsledky na marketingové rozhodovanie / Rebound Effect and its Impact on Marketing Decision Process

Katarína Súkeníková
Proces nákupného rozhodovania: štúdia publikovanej terminológie a názorov / Buying Decision Process: Study of Published Terminology and Views

Otília Zorkóciová – Hana Petríková – Lenka Škodová
Evaluation of Selected Aspects of the Business Environment of the Republic of Macedonia and Foreign Trade Relations with the Slovak Republic

Ľubica Zubaľová
Zahraničnoobchodné vzťahy EÚ s južnými susedskými krajinami po Arabskej jari / EU Foreign‐trade Relations with Southern Neighbourhood Countries after Arab Spring

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Jana Pšenková
HORBULÁK, Z. 2015. Spoločenská zodpovednosť malých a stredných podnikov. Bratislava : vydavateľstvo IRIS. 172 s.

Milan Oreský
KITA, J. 2017. Nákup a predaj. Obchodné funkcie priemyselných podnikov. Bratislava : Vydavateľstvo Wolters Kluwer. 232 s.

Ľudmila Novacká
ROLÍNEK, L. a kol. 2016. Krize malých a středních podniků, příčiny a jejich řešení. Praha : Vydavateľstvo Wolters Kluwer. 152 s.

Obsah

 

Viera Čihovská
Internetový obchod a ochrana spotrebiteľa / Consumer Protection in the Area of E-commerce

Iveta Fodranová – Viera Kubičková
The Comparative Study of Cultural Differences of Slovak Inbound Tourists: A Need of Innovations

Martin Horváth
Charakteristika behaviorálnej ekonómie v procese globalizácie a nástupu novej ekonomiky / Characteristics of Behavioural Economics in the Process of Globalization and the Emergence of New Economy

Martin Hudec
Socio-Economic Convergence as a Necessary Precondition and Determinant of Societal Growth

Lujza Jurkovičová
Význam hodnotenia nových technológií a produktov ako súčasti nástrojov na tvorbu viacnásobnej hodnoty pre zákazníka / The Importance of Evaluating New Technologies and Products as Components in Creating a Marketing Multiple Customer Value

Lujza Jurkovičová - Natalya Kubiniy - Tamila Kosovilka - Viktoria Marhitich
The Signs and Priniciples of Goal Setting as a Specific Kind of Activity

Marta Karkalíková
Systémy manažérstva a význam ich auditovania / Management Systems and the Importance of their Auditing

Ivana Kravčáková Vozárová
The Current View on Redistribution of Subsidies in the Agricultural Sector in Slovakia

Marián Kropaj
Nový autorský zákon a rozvoj obchodu / The New Copyright Act and Trade Development

Barbora Paholková - Jozef Orgonáš – Soňa Ivanovičová – Eva Kováčová – Gabriela Kovárová – Zuzana Leskovská
Prozákaznícke myslenie zamestnancov ako atribút základných faktorov podnikania v MSP / Pro-customer Thinking of Employees as Attribute of Basic Factors of Entrepreneurship in SME

Dušan Steinhauser – Miroslava Čukanová
Vplyv transakčných nákladov vo vzťahu k outsourcingu a offshoringu na zisk vybraných akciových spoločnosti / Impact of Transaction Costs in Relation to Outsourcing and Offshoring on Profit of Selected Stock Companies

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Pavol Kita
ČIHOVSKÁ, V. – MATUŠOVIČOVÁ, M. 2016. Obchodný manažment. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 268 s.