Výskumné, projektové a realizačné pracovisko Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave založené v roku 2019
Ciele
- dynamizácia vedy a výskumu na Obchodnej fakulte EU v Bratislave s cieľom zvýšenia počtu publikačných výstupov v bonitných kategóriách a zapojenosti do riešenia výskumných projektov,
- podpora vytvárania kvalitných výskumných tímov na jednotlivých katedrách a ich vzájomnej spolupráce s cieľom presadenia sa v rámci vedeckej komunity v SR a širšom európskom priestore,
- rozvíjanie spolupráce s významnými akademickými a vedecko-výskumnými inštitúciami, verejným sektorom a subjektami hospodárskej praxe v jednotlivých oblastiach výskumu s cieľom realizácie zmluvného aplikovaného výskumu,
- vytváranie priestoru pre intenzívnejšie zapájanie študentov, najmä doktorandského štúdia, do aktivít vedy a výskumu s cieľom výchovy pre ďalšie pôsobenie na Obchodnej fakulte EU v Bratislave.
Oblasti výskumu
- obchod a obchodné podnikanie,
- marketing a spotrebiteľské správanie,
- výskum trhu, marketingové prognózy a analýzy,
- marketingové stratégie,
- manažment obchodných firiem,
- medzinárodný obchod v kontexte globalizácie,
- medzinárodné obchodné vzťahy, export - import,
- zahraničnoobchodná politika SR a EÚ,
- environmentálna diplomacia a geopolitika,
- energetická bezpečnosť SR a EÚ,
- finančné trhy, bankový sektor a riziká podnikania,
- medzinárodné komoditné trhy,
- dizajn, kvalita a bezpečnosť produktov,
- distribučné procesy a logistika,
- elektromobilita,
- ekonomické a marketingové aspekty dopravy,
- obchodné a spotrebiteľské právo,
- Industry 4.0,
- cirkulárna ekonomika,
- malé a stredné podnikanie, rodinné podnikanie,
- inovácie v obchodných podnikoch,
- ekonomické prínosy cestovného ruchu,
- zdieľaná ekonomika v službách cestovného ruchu,
- udržateľnosť cestovného ruchu,
- ekonomické aspekty MICE,
- vplyv IKT na konkurencieschopnosť podnikov,
- manažment znalostí,
- sociálne a environmentálne aspekty podnikania,
- podnikovohospodárske procesy.
Projektové centrum
Ako súčasť inštitútu projektové centrum vykonáva činnosti podporujúce realizáciu projektov domácich a zahraničných grantových schém a aplikovaného výskumu.
Centrum rodinného podnikania
Centrum rodinného podnikania ako súčasť výskumného inštitútu obchodu a udržateľného podnikania:
- realizuje výskumné a vzdelávacie aktivity so zameraním na rodinné podnikanie,
- organizuje kurzy, workshopy, konferencie a ďalšie akcie pre majiteľov slovenských rodinných podnikateľov, ich nástupcov a inú zainteresovanú odbornú verejnosť,
- prináša know-how od špičkových odborníkov z celého sveta,
- komunikuje s verejným sektorom, odbornou verejnosťou a médiami k problematike rodinného podnikania v SR,
- vykonáva pravidelný zber rozsiahlych údajov o prítomnosti a prínose rodinných podnikov pre ekonomiku SR.
Podrobnejšie informácie o tíme, aktivitách, výskume alebo publikáciách centra nájdete na: https://vioup.sk/centrumrp/
Centrum pre neuromarketingový výskum a stratégiu
Centrum pre neuromarketingový výskum a stratégiu ako súčasť výskumného inštitútu obchodu a udržateľného podnikania:
- realizuje výskumné a vzdelávacie aktivity v oblasti spotrebiteľskej neurovedy, neuromarketingu a obchodu,
- vykonáva koncepčné práce so zameraním na strategické využitie poznatkov spotrebiteľskej neurovedy, neuromarketingu a obchodu v oblasti praxe,
- zabezpečuje aktivity zamerané na rozvoj spotrebiteľskej neurovedy a neuromarketingu v nadväznosti na neurovedu, umelú inteligenciu, moderné informačno - komunikačné technológie a ľudské zdroje,
- organizuje vedecké a odborné podujatia zamerané na vedeckú, odbornú a študentskú verejnosť a so zreteľom na interdisciplinárny charakter činnosti,
- vytvára partnerstvá pre rozvoj neurovedy, spotrebiteľskej neurovedy a súvisiacich oblastí a disciplín na národnej a medzinárodnej úrovni,
- plní ďalšie úlohy v súvislosti s trendami a potrebami teórie a praxe.
Kontakt
Obchodná fakulta
Dolnozemská cesta č. 1
852 35 Bratislava
tel.: +421 2 6729 1130
Formuláre pre zamestnancov a uchádzačov o zamestnanie
Vnútorné predpisy Obchodnej fakulty EU v Bratislave
Spoločný rokovací poriadok subodborových komisií doktorandského štúdia
Zásady organizácie doktorandského štúdia na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave
Rokovací poriadok vedeckej rady
Zásady volieb do akademického senátu
Rokovací poriadok akademického senátu
Vnútorné predpisy Ekonomickej univerzity v Bratislave
Študijný poriadok Ekonomickej univerzity v Bratislave - platný od 1.9.2024
Študijný poriadok Ekonomickej univerzity v Bratislave - úplné znenie v znení Dodatku č. 1, Dodatku č. 2 a Dodatku č. 3
Interná smernica č. 3/2024 Individuálne štúdium na Ekonomickej univerzite v Bratislave
- Príloha č. 1 - Žiadosť o individuálne štúdium
- Príloha č. 2 - Individuálny študijný plán – harmonogram plnenia študijných povinností
Rokovací poriadok disciplinárnej komisie
Pravidlá pre vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na Ekonomickej univerzite v Bratislave /úplné znenie/
- Dodatok č.1 k Pravidlám pre vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na Ekonomickej univerzite v Bratislave
- Dodatok č.2 k Pravidlám pre vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na Ekonomickej univerzite v Bratislave
Zásady tvorby odporúčaného študijného plánu - Úplne znenie
Dodatok č. 1 k Zásadám tvorby odporúčaného študijného plánu
Interná smernica č. 11/2022 Metodika realizácie systému hodnotenia dosahovania cieľov vzdelávania na Ekonomickej univerzite v Bratislave | Prílohy
Interná smernica č. 10/2022 Monitorovanie a hodnotenie kvality na Ekonomickej univerzite v Bratislave | Prílohy
P.O. BOX 199
Dolnozemská cesta č. 1
852 35 Bratislava
Tel.: +421 2 6729 1164
IČO: 30840783
DIČ: 2021478679
Číslo účtu nadácie: 2620004909/1100
Banka: Tatrabanka, a. s.
IBAN: SK34 1100 0000 0026 2000 4909
BIC (SWIFT): TATRSKBX
Správna rada nadácie
Predseda: | Doc. Ing. Peter DRÁBIK, PhD., MSc. |
Členovia: | Prof. Ing. Ferdinand DAŇO, PhD. |
Správca nadácie: | Ing. Andrea MIZEROVÁ, PhD. |
Revízor: | Ing. Iveta MATTOVIČOVÁ |
História vzniku nadácie
Nadácia bola založená v roku 1991 ako Nadácia „MERKÚR“ pri Obchodnej fakulte VŠE a zaregistrovaná na Obvodnom úrade Bratislava V., pod číslom 7/2017/1991 z 6.12.1991. Mestská správa Slovenského štatistického úradu Bratislava pridelila nadácii číslo (IČO) 30840783 dňa 19. 12. 1991. Dňa 4. 9. 1997 bola podľa § 11 ods. 4 zákona č. 207/1996 Z.z. o nadáciách preregistrovaná na Ministerstve vnútra s názvom Nadácia Merkúr pod číslom 203/Na-96/319 so sídlom na Dolnozemskej ceste 1, 852 35 Bratislava.
V súlade s § 42 ods. 1 zákona č. 34/2002 Z.z. o nadáciách a o zmene Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov sa uskutočnila zmena Zriaďovacej listiny Nadácie MERKÚR na Nadačnú listinu, ktorá bola zaregistrovaná na MV SR dňa 23.12.2002 pod reg. číslom 203/Na-96/319-1. Dňa 16.9.2004 bolo nadácii pridelené daňové identifikačné číslo 2021478679.
Verejnoprospešný účel nadácie
Účelom nadácie je podpora vzdelávania a rozvoja duchovných hodnôt človeka. Podpora vzdelávania sa orientuje v súlade s akreditovanými študijnými odbormi, ktoré zabezpečuje Ekonomická univerzita, Obchodná fakulta v Bratislave na:
- podporu rozvoja úrovne vysokoškolského vzdelávania,
- podporu rozvoja vedy a výskumu,
- podporu rozvoja vzdelávania pre hospodársku prax.
Hospodárenie nadácie
Príjmami nadácie sú:
- príspevky a dary od právnických, alebo fyzických osôb,
- príspevky z 2 % podielu zaplatenej dane z príjmu od fyzických alebo právnických osôb,
- úroky z vkladov.
Podmienky poskytovania prostriedkov Nadácie MERKÚR
Podmienky poskytovania prostriedkov Nadácie MERKÚR tretím osobám sú nasledovné:
- pri fyzických osobách sa jedná o študentov a doktorandov Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave, učiteľov a vedecko-výskumných zamestnancov Obchodnej fakulty, externých spolupracovníkov Obchodnej fakulty, ktorí aktívne participujú na plnení úloh v súlade s účelom Nadácie MERKÚR;
- pri právnickej osobe ide o Ekonomickú univerzitu, Obchodnú fakultu v Bratislave.
Oblasti použitia prostriedkov nadácie
- Poskytovanie príspevkov na úhradu nákladov za účasť na medzinárodných súťažiach študentov.
- Poskytovanie príspevkov na zabezpečenie pedagogického procesu a vedeckovýskumnej činnosti.
- Poskytovanie príspevkov na podporu publikačnej činnosti fakulty.
- Poskytovanie príspevkov na organizovanie seminárov a konferencií a na úhradu nákladov spojených s účasťou na seminároch a konferenciách.
- Poskytovanie príspevkov na pokrytie nákladov činnosti fakulty, presahujúcich rozpočet fakulty.
Aké výhody prináša členstvo v OZ PŠaV, alebo prečo sa stať členom OZ PšaV?
Poslaním zväzu je chrániť a obhajovať oprávnené záujmy svojich členov. Odborový zväz pracovníkov školstva a vedy pôsobí najmä v:
- pracovnoprávnej oblasti
- mzdovej oblasti
- sociálnej oblasti
Pracovnoprávna oblasť
Zväz zabezpečuje svojim členom ochranu ich práv, vyplývajúcich z pracovno-právnych vzťahov voči zamestnávateľovi, bezplatne poskytuje právne služby v pracovno-právnych sporoch, vrátane zastupovania pred súdmi. Zväz zabezpečuje bezplatne aj právne poradenstvo v občianskoprávnych sporoch.
Mzdová oblasť
Zväz presadzuje rast tarifných platov, dosiahnutie porovnateľnosti platov s platmi v iných rezortoch podľa dosiahnutého stupňa vzdelania, každoročnú valorizáciu platov podľa výšky inflácie. Zväz sa usiluje zamedziť diskrimináciu nepedagogických pracovníkov v mzdovej oblasti. Usiluje a presadzuje legislatívnu úpravu na poskytovanie 13. a 14. platu zamestnancom odvetvia školstva.
Sociálna oblasť
Zväz usiluje o zlepšovanie pracovných podmienok zamestnancov, o vytváranie podmienok na perspektívnosť a stabilitu školských pracovníkov. Zväz pre svojich členov poskytuje nenávratný príspevok na prekonanie mimoriadne zlej sociálnej situácie, poskytuje príspevok a dotáciu na rekreácie. Naši členovia môžu využívať vlastné zväzové a rekreačné zariadenia s finančným príspevkom OZ, umožňujúce svojim členom permanentné vzdelávanie. Zabezpečuje bezplatný informačný servis – vlastný zväzový časopis.
Bez odborov:
- nie je možná kontrola dodržiavania pracovno-právnych, mzdových predpisov a BOZP
- nemožno uzatvoriť KZ a bez KZ nemožno dojednať výšku odstupného nad rámec zákona, ani dohodnúť ďalšie výhody
- nemožno zasahovať do tvorby vyhlášok, noriem, zákonov, dotýkajúcich sa nášho každodenného života
- zamestnanci nemajú zákonnú možnosť získať informácie o činnosti zamestnávateľa, jeho ekonomike a jeho zámeroch.
Viac informácií nájdete TU.
Výbor ZO OZ PŠaV na Obchodnej fakulte
na funkčné obdobie 1. 1. 2023 – 31. 12. 2027
Predsedníčka: | doc. Mgr. Elena KAŠŤÁKOVÁ, PhD. |
Hospodárka: | Ing. Alena DONOVALOVÁ, PhD. |
Ostatní členovia: | doc. Dr. Ing. Malgorzata Agnieszka JAROSSOVÁ |
Revízna komisia: | Ing. Miroslava KIKUŠ |
Členstvo v komisiách
Člen stravovacej komisie za ZO:
Úradné hodiny
Pondelok | - |
Utorok | 8:30 - 11:00 |
Streda | 8:30 - 11:00 |
Štvrtok | 8:30 - 11:00 |
Piatok | - |