Výskumné, projektové a realizačné pracovisko Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave založené v roku 2019

 

Ciele

  • dynamizácia vedy a výskumu na Obchodnej fakulte EU v Bratislave s cieľom zvýšenia počtu publikačných výstupov v bonitných kategóriách a zapojenosti do riešenia výskumných projektov,
  • podpora vytvárania kvalitných výskumných tímov na jednotlivých katedrách a ich vzájomnej spolupráce s cieľom presadenia sa v rámci vedeckej komunity v SR a širšom európskom priestore,
  • rozvíjanie spolupráce s významnými akademickými a vedecko-výskumnými inštitúciami, verejným sektorom a subjektami hospodárskej praxe v jednotlivých oblastiach výskumu s cieľom realizácie zmluvného aplikovaného výskumu,
  • vytváranie priestoru pre intenzívnejšie zapájanie študentov, najmä doktorandského štúdia, do aktivít vedy a výskumu s cieľom výchovy pre ďalšie pôsobenie na Obchodnej fakulte EU v Bratislave.

 

Oblasti výskumu

  • obchod a obchodné podnikanie,
  • marketing a spotrebiteľské správanie,
  • výskum trhu, marketingové prognózy a analýzy,
  • marketingové stratégie,
  • manažment obchodných firiem,
  • medzinárodný obchod v kontexte globalizácie,
  • medzinárodné obchodné vzťahy, export - import,
  • zahraničnoobchodná politika SR a EÚ,
  • environmentálna diplomacia a geopolitika,
  • energetická bezpečnosť SR a EÚ,
  • finančné trhy, bankový sektor a riziká podnikania,
  • medzinárodné komoditné trhy,
  • dizajn, kvalita a bezpečnosť produktov,
  • distribučné procesy a logistika,
  • elektromobilita,
  • ekonomické a marketingové aspekty dopravy,
  • obchodné a spotrebiteľské právo,
  • Industry 4.0,
  • cirkulárna ekonomika,
  • malé a stredné podnikanie, rodinné podnikanie,
  • inovácie v obchodných podnikoch,
  • ekonomické prínosy cestovného ruchu,
  • zdieľaná ekonomika v službách cestovného ruchu,
  • udržateľnosť cestovného ruchu,
  • ekonomické aspekty MICE,
  • vplyv IKT na konkurencieschopnosť podnikov,
  • manažment znalostí,
  • sociálne a environmentálne aspekty podnikania,
  • podnikovohospodárske procesy.

 

Projektové centrum

Ako súčasť inštitútu projektové centrum vykonáva činnosti podporujúce realizáciu projektov domácich a zahraničných grantových schém a aplikovaného výskumu.

 

Centrum rodinného podnikania

Centrum rodinného podnikania ako súčasť výskumného inštitútu obchodu a udržateľného podnikania:

  • realizuje výskumné a vzdelávacie aktivity so zameraním na rodinné podnikanie,
  • organizuje kurzy, workshopy, konferencie a ďalšie akcie pre majiteľov slovenských rodinných podnikateľov, ich nástupcov a inú zainteresovanú odbornú verejnosť,
  • prináša know-how od špičkových odborníkov z celého sveta,
  • komunikuje s verejným sektorom, odbornou verejnosťou a médiami k problematike rodinného podnikania v SR,
  • vykonáva pravidelný zber rozsiahlych údajov o prítomnosti a prínose rodinných podnikov pre ekonomiku SR. 

Podrobnejšie informácie o tíme, aktivitách, výskume alebo publikáciách centra nájdete na: https://vioup.sk/centrumrp/

 

Centrum pre neuromarketingový výskum a stratégiu

Centrum pre neuromarketingový výskum a stratégiu ako súčasť výskumného inštitútu obchodu a udržateľného podnikania:

  • realizuje výskumné a vzdelávacie aktivity v oblasti spotrebiteľskej neurovedy, neuromarketingu a obchodu,
  • vykonáva koncepčné práce so zameraním na strategické využitie poznatkov spotrebiteľskej neurovedy, neuromarketingu a obchodu v oblasti praxe,
  • zabezpečuje aktivity zamerané na rozvoj spotrebiteľskej neurovedy a neuromarketingu v nadväznosti na neurovedu, umelú inteligenciu, moderné informačno - komunikačné technológie a ľudské zdroje,
  • organizuje vedecké a odborné podujatia zamerané na vedeckú, odbornú a študentskú verejnosť a so zreteľom na interdisciplinárny charakter činnosti,
  • vytvára partnerstvá pre rozvoj neurovedy, spotrebiteľskej neurovedy a súvisiacich oblastí a disciplín na národnej a medzinárodnej úrovni,
  • plní ďalšie úlohy v súvislosti s trendami a potrebami teórie a praxe.

 

Kontakt

Obchodná fakulta

Dolnozemská cesta č. 1

852 35  Bratislava

tel.: +421 2 6729 1130

e-mail:

Vnútorné predpisy Obchodnej fakulty EU v Bratislave

Štatút Obchodnej fakulty

Organizačný poriadok

Spoločný rokovací poriadok subodborových komisií doktorandského štúdia

Zásady organizácie doktorandského štúdia na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave

Rokovací poriadok vedeckej rady

Zásady volieb do akademického senátu

Rokovací poriadok akademického senátu

Zásady voľby kandidáta na dekana Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave a prijatia návrhu na jeho odvolanie

Interná smernica dekana Obchodnej fakulty EU v Bratislave č. 1/2019 Zásady a kritéria udeľovania „Ceny dekana Obchodnej fakulty EU v Bratislave za publikačnú činnosť"

Interná smernica dekana Obchodnej fakulty EU v Bratislave č. 2/2019 Rámcové podmienky vysielania študentov Obchodnej fakulty na zahraničné pobyty a zásady uznávania časti štúdia v zahraničí

Ďalšie podmienky prijatia na štúdium študijných programov prvého a druhého stupňa štúdia na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave na akademický rok 2024/2025

Ďalšie podmienky prijatia na štúdium študijných programov tretieho stupňa štúdia na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave na akademický rok 2024/2025

 

Vnútorné predpisy Ekonomickej univerzity v Bratislave

Študijný poriadok Ekonomickej univerzity v Bratislave - úplné znenie v znení Dodatku č. 1, Dodatku č. 2 a Dodatku č. 3

Pracovný poriadok

Štipendijný poriadok

Disciplinárny poriadok

Rokovací poriadok disciplinárnej komisie

Zásady výberového konania

Pravidlá pre vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na Ekonomickej univerzite v Bratislave /úplné znenie/

Zásady tvorby odporúčaného študijného plánu - Úplne znenie

Dodatok č. 1 k Zásadám tvorby odporúčaného študijného plánu

Interná smernica č. 11/2022 Metodika realizácie systému hodnotenia dosahovania cieľov vzdelávania na Ekonomickej univerzite v Bratislave |  Prílohy

Interná smernica č. 10/2022 Monitorovanie a hodnotenie kvality na Ekonomickej univerzite v Bratislave |  Prílohy

  

P.O. BOX 199

Dolnozemská cesta č. 1

852 35  Bratislava

Tel.: +421 2 6729 1164

IČO: 30840783

DIČ: 2021478679

 

Číslo účtu nadácie: 2620004909/1100

Banka: Tatrabanka, a. s.

IBAN: SK34 1100 0000 0026 2000 4909

BIC (SWIFT): TATRSKBX

 

Správna rada nadácie

Predseda: Doc. Ing. Peter DRÁBIK, PhD., MSc.
Členovia:

Prof. Ing. Ferdinand DAŇO, PhD.
PhDr. Štefan BUGÁR, PhD.
Ing. Marek RAKICKÝ

Správca nadácie: Ing. Andrea MIZEROVÁ, PhD.
Revízor: Ing. Iveta MATTOVIČOVÁ

 

História vzniku nadácie

Nadácia bola založená v roku 1991 ako Nadácia „MERKÚR“ pri Obchodnej fakulte VŠE a zaregistrovaná na Obvodnom úrade Bratislava V., pod číslom 7/2017/1991 z 6.12.1991. Mestská správa Slovenského štatistického úradu Bratislava pridelila nadácii číslo (IČO) 30840783 dňa 19. 12. 1991. Dňa 4. 9. 1997 bola podľa § 11 ods. 4 zákona č. 207/1996 Z.z. o nadáciách preregistrovaná na Ministerstve vnútra s názvom Nadácia Merkúr pod číslom 203/Na-96/319 so sídlom na Dolnozemskej ceste 1, 852 35 Bratislava.

V súlade s § 42 ods. 1 zákona č. 34/2002 Z.z. o nadáciách a o zmene Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov sa uskutočnila zmena Zriaďovacej listiny Nadácie MERKÚR na Nadačnú listinu, ktorá bola zaregistrovaná na MV SR dňa 23.12.2002 pod reg. číslom 203/Na-96/319-1. Dňa 16.9.2004 bolo nadácii pridelené daňové identifikačné číslo 2021478679.

 

Verejnoprospešný účel nadácie

Účelom nadácie je podpora vzdelávania a rozvoja duchovných hodnôt človeka. Podpora vzdelávania sa orientuje v súlade s akreditovanými študijnými odbormi, ktoré zabezpečuje Ekonomická univerzita, Obchodná fakulta v Bratislave na:

  • podporu rozvoja úrovne vysokoškolského vzdelávania,
  • podporu rozvoja vedy a výskumu,
  • podporu rozvoja vzdelávania pre hospodársku prax.

 

Hospodárenie nadácie

Príjmami nadácie sú:

  • príspevky a dary od právnických, alebo fyzických osôb,
  • príspevky z 2 % podielu zaplatenej dane z príjmu od fyzických alebo právnických osôb,
  • úroky z vkladov.

 

Podmienky poskytovania prostriedkov Nadácie MERKÚR

Podmienky poskytovania prostriedkov Nadácie MERKÚR tretím osobám sú nasledovné:

  • pri fyzických osobách sa jedná o študentov a doktorandov Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave, učiteľov a vedecko-výskumných zamestnancov Obchodnej fakulty, externých spolupracovníkov Obchodnej fakulty, ktorí aktívne participujú na plnení úloh v súlade s účelom Nadácie MERKÚR;
  • pri právnickej osobe ide o Ekonomickú univerzitu, Obchodnú fakultu v Bratislave.

 

Oblasti použitia prostriedkov nadácie

  1. Poskytovanie príspevkov na úhradu nákladov za účasť na medzinárodných súťažiach študentov.
  2. Poskytovanie príspevkov na zabezpečenie pedagogického procesu a vedeckovýskumnej činnosti.
  3. Poskytovanie príspevkov na podporu publikačnej činnosti fakulty.
  4. Poskytovanie príspevkov na organizovanie seminárov a konferencií a na úhradu nákladov spojených s účasťou na seminároch a konferenciách.
  5. Poskytovanie príspevkov na pokrytie nákladov činnosti fakulty, presahujúcich rozpočet fakulty.

Aké výhody prináša členstvo v OZ PŠaV, alebo prečo sa stať členom OZ PšaV?

Poslaním zväzu je chrániť a obhajovať oprávnené záujmy svojich členov. Odborový zväz pracovníkov školstva a vedy pôsobí najmä v:

  • pracovnoprávnej oblasti
  • mzdovej oblasti
  • sociálnej oblasti

 

Pracovnoprávna oblasť

Zväz zabezpečuje svojim členom ochranu ich práv, vyplývajúcich z pracovno-právnych vzťahov voči zamestnávateľovi, bezplatne poskytuje právne služby v pracovno-právnych sporoch, vrátane zastupovania pred súdmi. Zväz zabezpečuje bezplatne aj právne poradenstvo v občianskoprávnych sporoch.

 

Mzdová oblasť

Zväz presadzuje rast tarifných platov, dosiahnutie porovnateľnosti platov s platmi v iných rezortoch podľa dosiahnutého stupňa vzdelania, každoročnú valorizáciu platov podľa výšky inflácie. Zväz sa usiluje zamedziť diskrimináciu nepedagogických pracovníkov v mzdovej oblasti. Usiluje a presadzuje legislatívnu úpravu na poskytovanie 13. a 14. platu zamestnancom odvetvia školstva.

 

Sociálna oblasť

Zväz usiluje o zlepšovanie pracovných podmienok zamestnancov, o vytváranie podmienok na perspektívnosť a stabilitu školských pracovníkov. Zväz pre svojich členov poskytuje nenávratný príspevok na prekonanie mimoriadne zlej sociálnej situácie, poskytuje príspevok a dotáciu na rekreácie. Naši členovia môžu využívať vlastné zväzové a rekreačné zariadenia s finančným príspevkom OZ, umožňujúce svojim členom permanentné vzdelávanie. Zabezpečuje bezplatný informačný servis – vlastný zväzový časopis.

 

Bez odborov:

  • nie je možná kontrola dodržiavania pracovno-právnych, mzdových predpisov a BOZP
  • nemožno uzatvoriť KZ a bez KZ nemožno dojednať výšku odstupného nad rámec zákona, ani dohodnúť ďalšie výhody
  • nemožno zasahovať do tvorby vyhlášok, noriem, zákonov, dotýkajúcich sa nášho každodenného života
  • zamestnanci nemajú zákonnú možnosť získať informácie o činnosti zamestnávateľa, jeho ekonomike a jeho zámeroch.

 

Viac informácií nájdete TU.

Výbor ZO OZ PŠaV na Obchodnej fakulte

na funkčné obdobie 1. 1. 2023 – 31. 12. 2027

Predsedníčka: doc. Mgr. Elena KAŠŤÁKOVÁ, PhD.
Hospodárka: doc. Dr. Ing. Malgorzata Agnieszka JAROSSOVÁ
Ostatní členovia:

doc. Ing. Ľuboš PAVELKA, PhD.
Ing. Zora SZAKALOVÁ

Revízna komisia:

Ing. Miroslava KIKUŠ
RNDr. Janka PÁSZTOROVÁ, PhD.

 

Členstvo v komisiách

Člen stravovacej komisie za ZO: Ing. Zora SZAKALOVÁ