V rámci predmetu Právo v marketingu, ktorý garantuje Katedra obchodného práva, sme privítali vzácneho hosťa – PhDr. Evu Tiko Rajčákovú, PhD., výkonnú riaditeľkuRady pre reklamu. Študentom prezentovala aktuálnu a mimoriadne dôležitú tému:

„Kde končí nápad a začína zodpovednosť: Etická reklama v praxi“

Prednáška sa zamerala na otázku, ako funguje etická samoregulácia reklamy na Slovensku a aké hranice by mala moderná reklama rešpektovať. Študenti sa oboznámili so základnými princípmi Etického kódexu reklamnej praxe, ktorý tvorí kľúčový rámec pre posudzovanie zodpovednosti a etickosti reklamných komunikátov.

Dr. Rajčáková predstavila viacero konkrétnych prípadov reklám, ktoré posudzovala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Na praktických ukážkach vysvetlila, čo slovenskí spotrebitelia v reklame najčastejšie vnímajú ako problematické, kde vznikajú pochybenia a aké rozhodnutia komisie ovplyvnili prax marketingových profesionálov.

Účastníci tak získali komplexný a praktický prehľad o tom, ako tvoriť reklamu, ktorá je nielen kreatívna a nápaditá, ale aj spoločensky zodpovedná. Prednáška otvorila diskusiu o hraniciach marketingovej komunikácie a o dôležitosti férového a etického prístupu v reklame – tak voči spotrebiteľom, ako aj voči samotnej značke.

Ekonomická univerzita v Bratislave za účelom šírenia pozitívneho povedomia a propagácie organizovaných verejných akcií, vyhotovuje obrazové a zvukové záznamy, ktoré zverejňuje na svojej webovej stránke. V prípade výhrad k zverejneným obrazovým a zvukovým záznamom si uplatňujte tieto výhrady písomne na e-mail: . Kompletné informácie k spracúvaniu osobných údajov tu.