Dňa 5. decembra 2025 sa na pôde Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave uskutočnil 20. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie MERKÚR 2025, ktorá patrí medzi tradičné odborné podujatia fakulty zamerané na aktuálne otázky marketingu, manažmentu, cestovného ruchu a medzinárodného podnikania v kontexte globálnych výziev. Konferenciu slávnostne otvorilo vedenie fakulty za účasti dekana Obchodnej fakulty doc. Drábika a prodekana doc. Reháka.
Súčasťou konferencie boli aj odborné keynote príspevky štyroch pozvaných speakerov, ktorí sa vo svojich vystúpeniach venovali aktuálnym trendom a výzvam v oblasti marketingu, manažmentu, inovácií a udržateľného rozvoja. Ich príspevky poskytli účastníkom podnety pre ďalší výskum, ako aj praktické implikácie využiteľné v praxi:
Are Consumers Ready for Upcycled Products? Trends in Sustainable Marketing Communication
dr. Agnieszka Piekara (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)Environmental Policy Stringency, Renewable Transition and the Shadow Economy
Dr. Professor Lyeonov Serhiy, PhD. (Silesian University of Technology, Gliwice)Nové trendy v B2B turizme
Mgr. Martin Slivka, PhD. (Wellness Hotel Patince****)GenAI in Research Idea Lifecycle: From Roots to Technology Transfer
Associated Professor Artem Artiukhov, PhD. (Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania, Obchodná fakulta EUBA)
Po úvodnej časti konferencie nasledovalo rokovanie v jednotlivých odborných sekciách, v rámci ktorých boli prezentované vedecké príspevky domácich aj zahraničných autorov. Diskusia v sekciách vytvorila priestor na výmenu poznatkov, odborných názorov a skúseností naprieč rôznymi výskumnými oblasťami.
V závere rokovacieho dňa gestori jednotlivých sekcií vyhodnotili najlepšie príspevky a vyhlásili víťazov:
V sekcii Biznis manažment, cestovný ruch a služby v globálnom prostredí získala ocenenie
Vanesa Pospíšilová za príspevok
Multisensory experience in wine tourism.V sekcii Trendy a výzvy marketingu bol ocenený
Patrik Palášthy za príspevok
Artificial Intelligence as a Paradigm Shift in Innovation of PPC Campaign Management.V sekcii Medzinárodné podnikanie pod vplyvom geopolitických zmien získali ocenenie
Andrea Hrubšová a Viktória Vörösová za príspevok
Energy Dependency and Economic Growth: A Fixed-Effects Panel Analysis.
Konferencia opätovne potvrdila svoju významnú úlohu ako platforma pre prezentáciu vedeckých výsledkov, podporu odbornej diskusie a rozvoj spolupráce medzi akademickou obcou a praxou. Podujatie zároveň prispelo k posilneniu vedeckovýskumnej činnosti medzi mladými výskumníkmi.
























