Dňa 5. decembra 2025 sa na pôde Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave uskutočnil 20. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie MERKÚR 2025, ktorá patrí medzi tradičné odborné podujatia fakulty zamerané na aktuálne otázky marketingu, manažmentu, cestovného ruchu a medzinárodného podnikania v kontexte globálnych výziev. Konferenciu slávnostne otvorilo vedenie fakulty za účasti dekana Obchodnej fakulty doc. Drábika a prodekana doc. Reháka.

Súčasťou konferencie boli aj odborné keynote príspevky štyroch pozvaných speakerov, ktorí sa vo svojich vystúpeniach venovali aktuálnym trendom a výzvam v oblasti marketingu, manažmentu, inovácií a udržateľného rozvoja. Ich príspevky poskytli účastníkom podnety pre ďalší výskum, ako aj praktické implikácie využiteľné v praxi:

  • Are Consumers Ready for Upcycled Products? Trends in Sustainable Marketing Communication
    dr. Agnieszka Piekara (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)

  • Environmental Policy Stringency, Renewable Transition and the Shadow Economy
    Dr. Professor Lyeonov Serhiy, PhD. (Silesian University of Technology, Gliwice)

  • Nové trendy v B2B turizme
    Mgr. Martin Slivka, PhD. (Wellness Hotel Patince****)

  • GenAI in Research Idea Lifecycle: From Roots to Technology Transfer
    Associated Professor Artem Artiukhov, PhD. (Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania, Obchodná fakulta EUBA)

Po úvodnej časti konferencie nasledovalo rokovanie v jednotlivých odborných sekciách, v rámci ktorých boli prezentované vedecké príspevky domácich aj zahraničných autorov. Diskusia v sekciách vytvorila priestor na výmenu poznatkov, odborných názorov a skúseností naprieč rôznymi výskumnými oblasťami.

V závere rokovacieho dňa gestori jednotlivých sekcií vyhodnotili najlepšie príspevky a vyhlásili víťazov:

  • V sekcii Biznis manažment, cestovný ruch a služby v globálnom prostredí získala ocenenie
    Vanesa Pospíšilová za príspevok
    Multisensory experience in wine tourism.

  • V sekcii Trendy a výzvy marketingu bol ocenený
    Patrik Palášthy za príspevok
    Artificial Intelligence as a Paradigm Shift in Innovation of PPC Campaign Management.

  • V sekcii Medzinárodné podnikanie pod vplyvom geopolitických zmien získali ocenenie
    Andrea Hrubšová a Viktória Vörösová za príspevok
    Energy Dependency and Economic Growth: A Fixed-Effects Panel Analysis.

Konferencia opätovne potvrdila svoju významnú úlohu ako platforma pre prezentáciu vedeckých výsledkov, podporu odbornej diskusie a rozvoj spolupráce medzi akademickou obcou a praxou. Podujatie zároveň prispelo k posilneniu vedeckovýskumnej činnosti medzi mladými výskumníkmi.

Ekonomická univerzita v Bratislave za účelom šírenia pozitívneho povedomia a propagácie organizovaných verejných akcií, vyhotovuje obrazové a zvukové záznamy, ktoré zverejňuje na svojej webovej stránke. V prípade výhrad k zverejneným obrazovým a zvukovým záznamom si uplatňujte tieto výhrady písomne na e-mail: . Kompletné informácie k spracúvaniu osobných údajov tu.