Podnikanie v praxi na Obchodnej fakulte predstavuje platformu na podporu prepájania študentov s praxou prostredníctvom aktivít, ktoré zároveň umožňujú systematický a komplexný rozvoj ich osobnosti. Podnikanie v praxi umožňuje študentom:
- odbornú profiláciu v oblasti obchodu, marketingu, medzinárodného obchodu a cestovného ruchu,
- úzku kooperáciu s partnermi z praxe, ktorí sa zúčastňujú prednášok, cvičení, vedú workshopy,
- špecializáciu pre budúce povolanie v konkrétnom odvetví,
- nadobúdanie praktických skúseností už počas štúdia,
- odhaľovanie a rozvoj silných stránok,
- prácu v tíme, ktorý je zostavený s ohľadom na tímové role, ktoré študenti zastávajú,
- získavanie dôležitých kontaktov s odborníkmi, manažérmi a expertmi z vybraných oblastí podnikania a spoločenského prostredia (networking).
Podnikanie v praxi poskytuje študentom priestor na priamu kooperáciu s praxou, a to zapojením študentov do riešenia praktických úloh, problémov a výziev s rôznou náročnosťou zadaných partnermi z praxe, na získavanie skúseností s prácou v tíme, na vytváranie vlastných tém záverečných prác, ale aj na zakladanie vlastných podnikov študentov.
Podnikanie v praxi absolvuje každý študent Obchodnej fakulty, vďaka čomu získa praktické skúsenosti, zapojí sa do priamej kooperácie s partnermi z praxe, ktorí vedú odborné workshopy, a poradenskou činnosťou sa podieľajú na vedení seminárnych aj záverečných prác. Študenti zároveň majú možnosť absolvovať praktickú stáž v týchto podnikoch.
Podnikanie v praxi ako platforma na podporu prepájania študentov s praxou zahŕňa:
- výučbu vybraných predmetov študijných programov využitím inovatívnych metód vzdelávania (napr. project-based learning, problem-based learning, design thinking),
- odborné kluby a akadémie (praktické vzdelávanie, odborná prax),
- interdisciplinárne prepájanie študentských tímov z rôznych fakúlt a univerzít, vrátane zahraničných,
- zadávanie a spracovávanie seminárnych a záverečných prác v priamej kooperácii s praxou,
- podnikateľské aktivity študentov.
Výsledkom aktivít v rámci platformy Podnikanie v praxi sú aj pravidelné fakultné podujatia, ktoré organizujú študenti v kooperácii s partnermi z praxe:
- Vianočná univerzita
- Regionfest
- Jarná univerzita
- Winefest
Partneri z praxe zapojený do podnikania v praxi
- LIDL, v. o. s.,
- COOP Jednota Slovensko, s. d.,
- Motor-Car Bratislava, spol. s r. o.,
- BUDIŠ, a. s.,
- WineloversClub,
- Trexima Bratislava, s. r. o.,
- Zväz obchodu Slovenskej republiky,
- BONAVITA SERVIS, spol. s r. o.
- Unilever Slovenská republika,
- Atlas Copco, s. r. o.,
- CREATIVE PRO, a. s.,
- ČSOB, a. s.,
- Hydrotour, a. s.,
- Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s. (BTS),
- Kľúč RK, s. r. o.
- Nestlé Slovensko, s. r. o., a iné.