logo coforking centre red

More and more students are keen to implement their own ideas in short-term projects, through various challenges and competitions, the organization of events, in startup teams or even through creating their own companies. We gradually set up co-workrooms to support these activities in so far unused spaces and premises of the Faculty.

According to the memorandum of cooperation with the Slovak Business Agency (SBA), students and employees of the Faculty of Commerce also have the possibility to be engaged in an acceleration, traineeship or incubation program and  use the modern co-working premises and FabLab in the SBA (Twin City Bratislava, the MHD stop – Bus 88) to support their own business activities.

Gallery of students´ business companies:

Študentov vedieme k tomu, aby sa počas štúdia zameriavali na prípravu a tvorbu vlastnej témy záverečnej práce, ktorú môžu riešiť v kooperácii s partnermi z praxe, s ktorými sa stretnú počas štúdia. Takéto aplikačné práce sú zamerané na riešenie zložitejších problémov podnikateľskej a spoločenskej praxe.

Okrem štandardných výstupov (bakalárske a diplomové práce) majú študenti možnosť prezentovať výsledky svojich projektov, riešení z klubov, podnikateľské aktivity a ďalšie zaujímavosti na záverečných semestrálnych podujatiach:

  • Vianočná univerzita / Regionfest
  • Jarná univerzita / Winefest.

Project-based learning is the main didactic method for the realization of educational and training activities in the Talentway program. It is a demand-oriented method (self-directed learning – SDL), the key starting point is the assignment (project), the students are divided into teams and determine what theory must be used to achieve the objectives.

During the problem-solving activity the students do regular interim presentations, and the comprehensive results are then presented at the end where the experts from the industry are invited. The evaluation is aimed at the skills of students, it is done collectively and given not only the supervisors, but also experts from the industry.

Odborné kluby a akadémie predstavujú formy duálneho vzdelávania, kde sa pod vedením expertov z praxe realizuje praktická výučba v trvaní jedného až dvoch semestrov. Pri výučbe sa spravidla využívajú inovatívne metódy vzdelávania, predovšetkým project-based learning, problem-based learning alebo design thinking.

Základným východiskom pri projektovom vyučovaní (project-based learning) je zadanie (projekt), ktorý študenti riešia tímovo. V rámci vytvorených projektových tímov si sami určujú harmonogram plánovaných aktivít, čiastkové ciele i zodpovednosti za splnenie stanovených cieľov, ale rovnako sami sa rozhodujú, aké poznatky potrebujú a vyhľadúvajú informácie, údaje, ktoré potrebujú na úspešné dosiahnutie stanových cieľov, resp. vyriešenie zadania, problému. Učiteľ pri projektovom vyučovaní zastáva pasívnu rolu - dohliada na splnenie stanovených cieľov, napomáha a usmerňuje študentov pri riešení projektov.

V priebehu riešenia projektu študenti realizujú pravidelné priebežné prezentácie, komplexné výsledky potom prezentujú na záverečnej prezentácii za účasti odborníkov z praxe. Hodnotenie je zamerané na schopnosti študentov, je kolektívne a zabezpečujú ho nielen supervisori klubov, ale aj experti z praxe, či samotní študenti.

V závislosti od vybraného klubu alebo akadémie počas tohto obdobia študenti absolvujú sériu odborných workshopov, prednášok, pracujú v 3 - 4-členných tímoch na zadaniach z praxe, zúčastňujú sa exkurzií, stážujú u partnerov z praxe, prezentujú výsledky svojej práce, organizujú záverečné podujatia, na ktorých prezentujú svoje výsledky alebo predvádzajú nadobudnuté marketingové, prezentačné alebo obchodné zručnosti.

Na začiatku semestra si študenti na základe vlastného rozhodnutia vyberajú z aktuálnej ponuky odborných klubov a akadémií tie, ktoré najviac vyhovujú ich preferenciám. Aktuálne sú pre študentov ponúkané tieto odborné kluby a akadémie:

  • Retail Academy – v kooperácii s Lidl Slovensko, v. o. s.
  • Agrobio klub – v kooperácii s WineloversClub a rôznymi slovenskými vinárstvami
  • Foodie Club - v kooperácii s Nestlé Slovensko, a. s.; STOCK Slovensko, s. r. o. a inými subjektmi potravinárskeho sektora
  • Digital Club – interdisciplinárny formát v kooperácii s Fakultou matematiky, fyziky a informatiky UK v Bratislave a spoločnosťami z oblasti digitálneho prostredia
  • Ekovižn klub – v kooperácii so študentskou organizáciou OIKOS
  • Media Club – v kooperácii s MediaCom, s. r. o.
  • Automotive Club – v kooperácii so spoločnosťou Motor-Car Bratislava, spol. s r. o.
  • Heuréka klub – v spolupráci so spoločnosťou Dobrý život, a. s.
  • Travel klub – v spolupráci s cestovnými kanceláriami a ďalšími subjektmi z oblasti cestovného ruchu
  • Finančná gramotnosť - v kooperácii s Partners Group a inými subjektami,
  • Internship - v spolupráci so spoločnosťami z medzinárodného prostredia
  • International Business - spolupráca so subjektmi pôsobiacimi v medzinárodnom obchode
  • International Club - spolupráca so spoločnosťami na domácom a zahraničnom trhu
  • Animácie v cestovnom ruchu - v spolupráci so subjektami cestovného ruchu
  • Foto-Lab - so zameraním na marketingovú komunikáciu, digitálne médiá, produktovú fotografiu a iné kreatívne činnosti s využitím profesionálnej techniky
  • Project-Lab - so zameraním na projektový manažment
  • Job-Lab - so zameraním na oblasť ľudských zdrojov, obchodu a marketingu

core team tw

In every year of study, students are involved in addressing selected assignments through professional subjects under the guidance of academics, as well as in cooperation with experts from the industry. All assignments deal with real problems in the particular sector of industry, the best solutions are also applied to businesses. Project assignments are divided into selected business areas – network retail, B2C, or B2B environment, media, finance, health, digital products, etc. The selected subjects are:

 

I. degree - Bachelor study

  • 1st year: Marketing
  • 2nd year:Entrepreneurship in practice – clubs
  • 3rd year: Professional experience and other selection courses

 

II. degree - Master study

  • 1st year: innovation management, product management, marketing information systems
  • 2nd year: professional experience, marketing communication and other selection subjects

 

Comprehensive information on the course of a co-operation with the industry in selected subjects is provided to students before the start of the semester. According to them, they have the option to select an area in which they will be able to address the project. The kick-off workshops, which are held mostly directly in the partner organization area, they learn about the details of the assignments, as well as with the mentors from the industry.

Podnikanie v praxi na Obchodnej fakulte predstavuje platformu na podporu prepájania študentov s praxou prostredníctvom aktivít, ktoré zároveň umožňujú systematický a komplexný rozvoj ich osobnosti. Podnikanie v praxi umožňuje študentom:

  • odbornú profiláciu v oblasti obchodu, marketingu, medzinárodného obchodu a cestovného ruchu,
  • úzku kooperáciu s partnermi z praxe, ktorí sa zúčastňujú prednášok, cvičení, vedú workshopy,
  • špecializáciu pre budúce povolanie v konkrétnom odvetví,
  • nadobúdanie praktických skúseností už počas štúdia,
  • odhaľovanie a rozvoj silných stránok,
  • prácu v tíme, ktorý je zostavený s ohľadom na tímové role, ktoré študenti zastávajú,
  • získavanie dôležitých kontaktov s odborníkmi, manažérmi a expertmi z vybraných oblastí podnikania a spoločenského prostredia (networking).

 

Podnikanie v praxi poskytuje študentom priestor na priamu kooperáciu s praxou, a to zapojením študentov do riešenia praktických úloh, problémov a výziev s rôznou náročnosťou zadaných partnermi z praxe, na získavanie skúseností s prácou v tíme, na vytváranie vlastných tém záverečných prác, ale aj na zakladanie vlastných podnikov študentov.

Podnikanie v praxi absolvuje každý študent Obchodnej fakulty, vďaka čomu získa praktické skúsenosti, zapojí sa do priamej kooperácie s partnermi z praxe, ktorí vedú odborné workshopy, a poradenskou činnosťou sa podieľajú na vedení seminárnych aj záverečných prác. Študenti zároveň majú možnosť absolvovať praktickú stáž v týchto podnikoch.

 

Podnikanie v praxi ako platforma na podporu prepájania študentov s praxou zahŕňa:

  • výučbu vybraných predmetov študijných programov využitím inovatívnych metód vzdelávania (napr. project-based learning, problem-based learning, design thinking),
  • odborné kluby a akadémie (praktické vzdelávanie, odborná prax),
  • interdisciplinárne prepájanie študentských tímov z rôznych fakúlt a univerzít, vrátane zahraničných,
  • zadávanie a spracovávanie seminárnych a záverečných prác v priamej kooperácii s praxou,
  • podnikateľské aktivity študentov.

 

Výsledkom aktivít v rámci platformy Podnikanie v praxi sú aj pravidelné fakultné podujatia, ktoré organizujú študenti v kooperácii s partnermi z praxe:

  • Vianočná univerzita
  • Regionfest
  • Jarná univerzita
  • Winefest

 

Partneri z praxe zapojený do podnikania v praxi

  • LIDL, v. o. s.,
  • COOP Jednota Slovensko, s. d.,
  • Motor-Car Bratislava, spol. s r. o.,
  • BUDIŠ, a. s.,
  • WineloversClub,
  • Trexima Bratislava, s. r. o.,
  • Zväz obchodu Slovenskej republiky,
  • BONAVITA SERVIS, spol. s r. o.
  • Unilever Slovenská republika,
  • Atlas Copco, s. r. o.,
  • CREATIVE PRO, a. s.,
  • ČSOB, a. s.,
  • Hydrotour, a. s.,
  • Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s. (BTS),
  • Kľúč RK, s. r. o.
  • Nestlé Slovensko, s. r. o., a iné.