Table of Contents

 

Boris Baumgartner
Angola - an Oil Dependant Country in Sub-Saharan Africa

Ľubomír Čunderlík
Aspekty vybraných bankových služieb pre finančných spotrebiteľov / Some Legal Aspects of Certain Banking Services for Financial Consumers

Liudmila Gorlevskaya
Building Effective Marketing Communications in Tourism

Eva Hanuláková – Ina Kováčová Bečková
Marketing as a Part of Strategic Management of Consulting Companies

Tatiana Hlušková
Porovnanie stratégií Priemyslu 4.0 na Slovensku a vo vybraných krajinách / The Comparison of Industry 4.0 Strategies in Slovakia and in Selected Countries

Dušan Holub
Zásady tvorby a možnosti ochrany obchodného mena / The Principles of Creation of the Business Name and the Possibility of its Protection

Martin Hudec – Alena Donovalová
Open Your Eyes Alice and Start Following the Economic Cycle Instead of the White / Rabbit: Influential Behaviour of the Economic Cycle

Lucia Khúlová
Export into EFTA and transportation costs

Marián Kropaj
Omeškanie dlžníka a úroky z omeškania v občianskoprávnych a obchodnoprávnych vzťahoch na Slovensku / The Borrower Defaults and Late Charges in Civil-law Relationship and Business-law Relationship in Slovak Republic

Monika Matušovičová
Prístupy zohľadňujúce starnutie populácie v praxi marketingovo orientovaných podnikov / Approaches taking into Account the Aging of the Population in the Practice of Marketing oriented
Enterprises

Jozef Orgonáš - Barbora Paholková - Vladimír Hanuľa – Barbora Némová – Peter Bíreš – Matúš Novčák
Inovácie pri podnikaní v maloobchode / Innovations in Retail Business

 

BOOK REVIEWS

Elena Kašťáková
KITTOVÁ, Z. A KOL. 2016. Európske a medzinárodné obchodné právo. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 338 s.

Zuzana Kittová
DRIENIKOVÁ, K. – KAŠŤÁKOVÁ, E. 2016. Význam krajín Spoločenstva nezávislých štátov pre strategické rozvojové zámery EÚ (so zameraním na Slovensko). Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 136 s.

Table of Contents

 

Dušan Holub
Zabezpečovacie zmenky / Security Notes

Malgorzata A. Jarossová
Tradičná talianska kuchyňa a jej propagácia pomocou mobilných aplikácií / Traditional Italian Cuisine and its Promotion Using Mobile Applications

Elena Kašťáková - Dáša Bebiaková
Evaluation of the Current Foreign Trade Relations between Slovakia and Ukraine Affected by the Global Changes in the World Economy

Vojtech Kollár – Peter Polakovič – Jana Gasperová
Systémy riadeného vzdelávania, dôležitá podpora edukačného procesu / Learning Management Systems as an Important Support of the Educational Process

Tatiana Košútová
Región Spiš a jeho tradičné a regionálne výrobky chránené na vnútornom trhu / Spiš Region and Protected Traditional and Regional Products on the Internal Market

Paulína Krnáčová – Silvia Benkőová
Spotrebiteľské správanie v kontexte online marketingu / Consumer Behaviour in the Context of Online Marketing

Alica Lacková
Problémy súvisiace so sortimentom potravín určených pre celiatikov / Problems Associated with a Food Range for Celiac

Vanda Rogovská
Trendy v potravinárskom priemysle / Trends in Food Industry

Viera Ružeková
Prospects for the EU-US Trade Relations in the Light of the TTIP

 

BOOK REVIEWS

Miroslava Čukanová
BEBIAKOVÁ, D. – PETRÍKOVÁ, H. – SOPKOVÁ, G. – STEINHAUSER, D. 2015. Vývoj globalizovaného sveta v 21. storočí s akcentom na jeho špecifické oblasti. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 94 s.

Dušan Holub
ČUNDERLÍK, M. 2015. Trhová transparentnosť a zneužívanie kapitálového trhu v korelácii poskytovania investičných služieb, výkonu investičných činností a organizovania regulovaného trhu. Bratislava: Vydavateľstvo Wolters Kluver. 254 s.

Table of Contents

 

Boris Baumgartner
The Position of Sub-Saharan Countries in the World Economy

Dušan Holub
Ponuka na prevzatie v kontexte práva cenných papierov / The Takeover Bid in the Context of Securities Law

Martin Hudec
Development of the Visegrad Group in the Context of Efforts to Accelerate the Convergence Processes by Joining the European Union

Elena Kašťáková – Viera Ružeková – Matúš Žatko
Importance of the CIS Countries to the Development of Foreign Trade Relations of Slovakia

Lucia Khúlová – Lenka Šprochová
Importance of TEN-T Corridors in the Development of Infrastructure Example of Visegrad Group Countries

Vojtech Kollár – Jana Gasperová – Peter Poliak
View of Electronic Participation and its Application in the Present Conditions of Democracy

Janka Kopaničová – Dagmar Klepochová
Consumers in New Millennium: Attitudes towards Adoption of New Technologies in Purchasing Process

Júlia Lipianska – Barbora Paholková
Výsledky výskumu využitia public relations a ich nástrojov v podnikoch pôsobiacich na slovenskom trhu / The Results of Research on the Use of Public Relations and its Instruments in Companies Operating on the Slovak market

Alexander Pechersky
Diversity in Board of Directors: Review of Diversity as a Factor to Enhance Board Performance

Radek Tahal - Zuzana Chytková - Marek Novinský
The Effect of Socioeconomic Classes on the Subjective Perception of Economic Situation

 

BOOK REVIEWS

Lenka Vačoková
VETERNÍKOVÁ. M. 2015. Vybrané kapitoly zo spotrebiteľského práva. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 178 s.

Contents 

 

Možnosti spolupráce 16 krajín strednej a východnej Európy s Čínou a pozícia Slovenskej republiky - Peter Baláž – Lukáš Harvánek

Systém podpory domácich potravinárskych a poľnohospodárskych produktov - Alena Dudeková

Evidencia cenných papierov - Dušan Holub

Prehlbovanie vzájomnej zahraničnoobchodnej spolupráce Slovenska s Ukrajinou v období globálnych geopolitických zmien - Elena Kašťáková - Dáša Bebiaková

Demografické východiská rozvoja regiónov a politiky kvality v Slovenskej republike - Tatiana Košútová

Využitie sociálnych sietí v marketingu firiem - Zuzana Lukačovičová – Diana Vargová

Sociálno-ekonomické determinanty vplyvu na zdravie v Slovenskej republike - Róbert Rehák – Soňa Dragúňová

Procesný a inovačný model internacionalizácie: Možnosti aplikácie pre malé a stredné firmy - Simona Škorvagová

The Economics of Happiness: Future or Reality in Russia? - Marina Yashina

Zahraničnoobchodné sankcie medzi EÚ a RF a ich vplyv na ekonomickú výkonnosť krajín EÚ11 - Stanislav Zábojník – Andrej Hamara

Fenomén Corporate IQ – teoretické vymedzenie a možnosti hodnotenia jeho efektívnosti v praxi - Otília Zorkóciová – Lucia Vanková

Perspektívy a riziká rozvoja poľnohospodárstva v Afrike s akcentom na subsaharskú Afriku Ľubica Zubaľová

 

BOOK REVIEWS

KNOŠKOVÁ, Ľ. 2015. Riadenie inovačných procesov. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM.124 s.. - Alica Lacková

RICHTEROVÁ, K. – KLEPOCHOVÁ, D. – KOPANIČOVÁ, J. – ŽÁK, Š. 2015. Spotrebiteľské správanie. Bratislava: SPRINT 2 s. r. o., 404 s. - Andrej Miklošík

KNOŠKOVÁ, Ľ. 2014. Manažment dizajnu. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 186 s. - Jozef Mlákay

Contents 

 

Niektoré špecifiká ekonomickej integrácie vybraných integračných zoskupení rozvojových krajín - Boris Baumgartner

Teoretické východiská pre skúmanie slovenských seniorov ako špecifického trhového segmentu - Iveta Fodranová

Vydávanie, náležitosti a imobilizácia cenných papierov - Dušan Holub

Ohodnocovanie komerčného potenciálu nových produktov a technológií - Lujza Jurkovičová

Regionálne produkty z pohľadu spotrebiteľov - Paulína Krnáčová – Lenka Kirnová

Proces uvádzania nového produktu na trh - Zuzana Lukačovičová - Zuzana Kyseľová

Vybrané aspekty úpravy ochrany spotrebiteľa pri kúpe zájazdu s osobitným kontextom na úpadok cestovnej kancelárie - Peter Ondrus

Vnemový marketing – zmysly v podpore predaja - Peter Pajonk – Katarína Plevová

Problematika korupcie a jej kultúrne aspekty na pozadí novej inštitucionálnej ekonomickej teórie ako jeden z faktorov vzniku krízových stavov - Dušan Steinhauser

Crisis communication on Facebook - Václav Stříteský - Adriana Stránská - Peter Drábik

Porovnanie vybraných indikátorov podnikateľského prostredia v rámci krajín V4 so zameraním na trh práce, vzdelávanie a inovácie - Andrea Vargová – Daniel Krajčík

Business Excellence ako inovatívny nástroj zvyšovania výkonnosti a konkurencieschopnosti organizácií - Otília Zorkóciová – Lucia Ďuranová

The Identification of Innovative Research Methods and Techniques Utilized in Marketing Research in the Digital Era - Štefan Žák

 

BOOK REVIEWS

MACHKOVÁ, H. 2015. Medzinárodný marketing. Strategické trendy a príklady z praxe. 4. vydanie. Praha: Vydavateľstvo GRADA Publishing, a. s., 194 s. - Peter Baláž

KAŠŤÁKOVÁ, E. – RUŽEKOVÁ, V. 2014. Operácie v zahraničnom obchode. Teória a prax (2. vydanie). Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 306 s. - Kristína Drieniková

ŽÁK. Š. 2014. Marketingový výskum v digitálnej ére. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 132 s. - Janka Kopaničová