Publication The Innovation in Services and Service Economy is available HERE.
- Obchodná fakulta
Predpoklady a možnosti využitia potenciálu cestovného ruchu v podmienkach miest, obcí a regiónov Slovenska - je nová publikácia pre potreby samosprávy. Mestá a obce sú kľúčoví aktéri v udržateľnom rozvoji cestovného ruchu, v tvorbe pridanej hodnoty príjmov miest a obcí aj zvyšovania zamestnanosti ich obyvateľov.
- Obchodná fakulta
Predkladaná publikácia sa venuje problematike v súčasnej dobe maximálne aktuálnej, ktorou je právna úprava medzinárodného obchodu. Táto problematika vystupuje do popredia obzvlášť v súčasnej pandemickej dobe, ktorá vytvára nové výzvy a príležitosti v svetovom hospodárstve, jednak z hľadiska využívania nových technológií, obchodovania s novými tovarmi a službami (vakcíny, zdravotnícky materiál či IT služby), ale aj v súvislosti s novou rolou štátu ako tvorcu medzinárodného práva, regulátora aj obchodníka. Ekonomické stimuly vlád, ako aj odložená spotreba podnikateľských subjektov i spotrebiteľov dáva tušiť budúcu akceleráciu hospodárskeho rastu sprevádzanú rozvojom medzinárodného obchodu.
- Obchodná fakulta
Slovenské hospodárstvo je vo veľkej miere závislé od vývoja ekonomík okolitých štátov, ale taktiež je silne exportne orientované. Väčšina zahraničného obchodu zostáva v rámci EÚ, avšak trhy európskych krajín sú nasýtené tovarmi a konkurencia je vysoká. Pre udržanie hospodárskeho rastu krajiny či konkurencieschopnosti jednotlivých spoločností je potrebné hľadať nové exportné trhy. Stredná Ázia predstavuje región s veľkým geopolitickým významom.
- Obchodná fakulta
Právo nie je len pre právnikov. Na trhu práce v podstate nenájdeme pozície, ktoré by si nevyžadovali v menšej alebo väčšej miere znalosť a uplatňovanie práva.
- Obchodná fakulta
Druhé vydanie praktika je koncipované ako učebná pomôcka na výučbu predmetu Základy práva pre ekonómov na Ekonomickej univerzite v Bratislave, ktorého súčasťou sú okrem prednášok aj cvičenia.
- Obchodná fakulta
Pokročilé kvantitatívne metódy výskumu sú v knihách cestovného ruchu opísané zriedka a zaobchádzanie so štatistickými knihami je príliš teoretické. Súčasný prehľad literatúry o cestovnom ruchu ukazuje určité obmedzenie v počte kvantitatívnych metód a techník. Cieľom tejto publikácie bolo vyplniť túto informačnú medzeru poskytnutím praktických nástrojov na kvantitatívnu analýzu údajov v oblasti cestovného ruchu.
- Obchodná fakulta
Marketingová koncepcia cestovného ruchu detí a mládeže je nový dokument, venovaný spoločensky mimoriadne významnému segmentu účastníkov cestovného ruchu v portfóliu Bratislavskej organizácie cestovného ruch (BTB). Myšlienka spracovať marketingovú koncepciu špecifikovanú pre segment detí a mládeže má svoje opodstatnenie.
- Obchodná fakulta
The publication is the main output of the international Erasmus+ project MIECAT Methodology of Interpretation of European Cultural Heritage through Attractions in Tourism.
- Obchodná fakulta
Vedecká monografia „Súčasnosť cestovného ruchu v trajektórii budúcnosti” má dva významné kontexty.
- Obchodná fakulta
The Guidelines are one of the outputs of the international Erasmus+ project “Methodology of Interpretation of European Cultural Heritage through Attractions in Tourism“ (MIECAT).
- Obchodná fakulta
The scientific monograph examines the position of the Russian Federation in the foreign trade of the Visegrad Group region and also evaluates the impact of sanctions between the EU and the Russian Federation and their impact on the further development of mutual trade relations.
- Obchodná fakulta
























