Podľa vyjadrení študentov Winefest na Obchodnej fakulte patrí medzi podujatia, na ktorého ďalší ročník sa tešia už v momente, keď končí ten aktuálny. Je veľmi príjemné na Winefeste stretnúť tých študentov, ktorí sa podieľali na organizovaní prvých ročníkov a počuť, že celý rok naň čakali, aby sme spoločne ukončili a oslávili záver semestra.

Hoci v tomto roku sme organizovali 4. ročník Winefestu, musím povedať, že každý jeden rok je niečím iný. Miesto a obdobie organizovania zostáva zachované – Aula Ekonomickej univerzity v Bratislave a koniec letného semestra; menia sa študentské tímy, ktorým vďačíme za toto podujatie a vinárstva, ktoré zastupujú. Zaujímavé je, že Winefest do dnešného dňa organizovalo celkovo 32 tímov študentov, pričom sa vystriedalo až 30 vinárstiev (za 4 roky organizovania tohto podujatia sa iba 2 vinárstva zopakovali). Tento ročník bol jedinečný v tom, že na Winefeste sa prostredníctvom študentov odprezentovali predovšetkým malé, tradičné vinárstva, ktoré nie sú komerčne známe, napr. Vinárstvo Michal Bažalík, Rodinné vinárstvo Ďurík, Vinářství Výmola, Maduc, Branislav Pútec - Natali, Víno Miro Dudo, a potom väčšie a v povedomí ľudí známejšie: Golguz a Víno Levice.

Winefest, ktorý sa konal 4. 5. 2016 ako súčasť celodennej Jarnej univerzity, predstavuje záverečný workshop agrobio klubu, ktorý funguje v rámci predmetu podnikanie v praxi. Cieľom je, aby študenti mali možnosť prepojiť svoje teoretické poznatky s praktickými skúsenosťami vinárov. Na Winefeste vystupujú študenti v úlohe obchodných zástupcov vinárstiev, s ktorými si vlastnými silami dohadujú spoluprácu i podmienky spolupráce. V priebehu semestra si otestujú na vlastnej koži svoje vyjednávacie schopnosti, ako prebiehajú obchodné stretnutia, ktorých cieľom je dohodnúť si čo najlepšie dodacie podmienky. Rovnako zažijú, čo všetko obnáša zorganizovanie podujatia – od plánovania a odhadu návštevnosti, plánovania zásob, zabezpečenie občerstvenia, výzdoby interiéru až po marketingovú podporu pre prilákanie čo najväčšieho počtu účastníkov za stanovených obmedzujúcich podmienok. Na Winefeste zase prehlbujú svoje obchodnícke a komunikačné zručnosti. Niekomu by sa mohlo zdať zameranie na víno zvláštne, no pravdou je, že v dnešnej dobe sa oplatí vedieť aspoň základy o víne a zásadách degustácie, nakoľko sa stalo súčasťou mnohých spoločenských podujatí a vinárska kultúra na Slovensku sa stále rozvíja.

 

Fotogaléria

 

In order to promote positive awareness and promote organized public events, the University of Economics in Bratislava produces visual and audio recordings and publishes them on its website. In case of reservations to the published video and audio recordings, please make these reservations in writing to the following e-mail address: . Complete information on personal data processing here.