Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave v uplynulých týždňoch privítala odborníkov z KPMG, ktorí študentom študijného programu manažment medzinárodného podnikania priniesli cenné poznatky z praxe. Študenti 5. ročníka mali príležitosť nahliadnuť do hĺbky fúzií a akvizícií (M&A) počas troch odborných prednášok, ktoré viedli skúsení manažéri a špecialisti spoločnosti KPMG. Plánovaná trilógia prednášok sa uskutočnila v rámci predmetu „Stratégia medzinárodného podnikania,“ ktorého odborným garantom je prof. Ing. Soňa Ferenčíková, PhD., a semináre vedie Ing. Daniel Krajčík, PhD..

Prvá prednáška: Proces predaja firmy a jeho stratégie

Prvá prednáška, vedená skúseným manažérom Jánom Súkupom, sa zamerala na proces predaja firmy a jeho kľúčové fázy. Študenti mali možnosť dozvedieť sa o strategických možnostiach vlastníkov firiem, od organického rastu cez partnerstvá až po predaj strategickým a finančným investorom. Diskusia zahŕňala aj dôvody, ktoré vedú majiteľov k predaju firmy, ako sú napr. absencia nástupníctva, potreba nového kapitálu alebo konsolidácia trhu.

Druhá prednáška: Význam finančného due diligence pri M&A transakciách

Druhá prednáška, ktorú viedol Miloš Fleischer, senior manažér v oddelení Transaction Services, sa sústredila na finančné due diligence (FDD). Študenti sa dozvedeli, ako FDD pomáha pri hodnotení finančného zdravia cieľovej spoločnosti, identifikovaní rizík a overovaní finančných údajov pred akvizíciou. Prednáška pokryla štyri hlavné piliere FDD: hodnotenie finančných potrieb, analýzu hodnoty podniku, vzťah medzi hodnotou podniku a vlastného imania a vyjednávanie podmienok kúpnopredajnej zmluvy (SPA).

Tretia prednáška: Ohodnocovanie podnikov a trhová hodnota podniku

Posledná prednáška bola vedená Karolom Balcom, riaditeľom oddelenia Valuation Services, a zamerala sa na oceňovanie podnikov. Študenti mali možnosť spoznať rôzne metódy ohodnotenia spoločností, ktoré sa v rámci transakcií M&A často využívajú na stanovenie objektívnej hodnoty podniku. Prednáška pokrývala metódy, ako sú trhové násobky a diskontované cash flow (DCF), pričom sa zameriavala na to, ako tieto metódy reflektujú finančnú výkonnosť a budúci potenciál spoločnosti.

Študenti sa tiež dozvedeli o faktoroch, ktoré ovplyvňujú konečnú trhovú cenu v porovnaní s vnútornou hodnotou podniku, a o praktických výzvach, ktoré môžu vzniknúť pri oceňovaní, ako je rozdiel medzi "hodnotou" a "cenou". Karol Balco predstavil príklady z praxe, ktoré zdôraznili, ako správne stanovenie hodnoty podniku môže pomôcť pri vyjednávaniach a udržiavaní konkurencieschopnosti na medzinárodnom trhu.

Prednášky zaznamenali pozitívnu odozvu a záujem študentov. Témy ako špecifiká rôznych typov investorov, procesy ocenenia a detailná analýza due diligence im poskytli cenné poznatky využiteľné v ich budúcej kariére. Táto spolupráca medzi Obchodnou fakultou a KPMG ukazuje dôležitosť prepojenia akademickej teórie s reálnou praxou v oblasti medzinárodného podnikania.

In order to promote positive awareness and promote organized public events, the University of Economics in Bratislava produces visual and audio recordings and publishes them on its website. In case of reservations to the published video and audio recordings, please make these reservations in writing to the following e-mail address: . Complete information on personal data processing here.