V utorok 5. decembra 2017 sa uskutočnil 3. ročník Vianočnej univerzity, ktorý priniesol rekordný počet takmer 50 stánkov. Udialo sa tak vďaka novým formátom Tradičnô a RegionFest.

Vianočnú univerzitu na Obchodnej fakulte EU v Bratislave už tretí rok organizujú študenti predmetu marketing. Vďaka svojim projektom, na ktorých pracujú celý semester na vlastnej koži zažijú, čo znamená robiť skutočný marketing. Marketingový prieskum, plánovanie, tvorba produktu a biznis modelu, správne nastavenie ceny, kampaň a promo okolo neho až po samotný predaj, priniesli viacerým prvé obchodnícke praktikum. Ostatným ponúkli široké spektrum vianočných prezentácií, v ktorých si mohli vybrať zaujímavé darčeky, ochutnať vianočné dobroty či sa zapojiť do rôznych hier alebo do tomboly o hodnotné ceny.

Neodmysliteľnou súčasťou Vianočnej univerzity sú aj prezentácie výsledkov programu Talentway - programu na podporu praxe na Ekonomickej univerzite v Bratislave, v ktorých sa, okrem informácií o odborných kluboch, mohli študenti zapojiť do rôznych súťaží. Predstavili sa kluby, ktoré boli aktívne v zimnom semestri 2017/2018: BankAdemy v spolupráci s Tatrabankou, Retail Academy v spolupráci s Lidl Slovensko, Sales Academy v spolupráci so Zľavadňa, Mediaklub v spolupráci s mediálnou agentúrou Mediacom, Foodie klub v spolupráci s Nestlé Slovensko, Digital klub v spolupráci s Unicorn a. s.

V tomto semestri sa spustil aj projekt iGeneration na podporu finančnej gramotnosti vo Fingra klube v spolupráci s Poštovou bankou, ktorý okrem súťaží a kvízov priniesol špecializovaný workshop pre učiteľov stredných škôl.

Akciu prišli podporiť a svoje projekty predstaviť partneri Obchodnej fakulty EU v Bratislave Slovak Business Agency a projekt Digitálna garáž od Google Slovensko.

Novinkami tento rok boli študentské projekty Tradičnô a Regionfest, ktoré študenti založili v rámci predmetov produktové manažérstvo a Agrobio klub.

Primárnym cieľom RegionFestu bolo prezentovať a propagovať značky regionálnych produktov (regionálny produkt Záhorie, regionálny produkt Kopanice, regionálny produkt Ponitrie, regionálny produkt Malodunajsko-Galantsko, regionálny produkt Hont, regionálny produkt Podpoľanie, regionálny produkt Gemer-Malohont, regionálny produkt Karsticum), ktoré na Slovensku koordinujú miestne akčné skupiny v uvedených riegiónoch Slovenska, ďalej schému Politiky kvality EÚ (chránené označenie pôvodu, chránené zemepisné označenie, zaručená tradičná špecialita) a značku Tradície Bielych Karpát. Študenti predstavili regionálne produkty zo Záhoria (víno, jablčný ocot), Kopaníc (Myjavský pršut, med, sušené hríby), Malodunajska-Galantska (ovocné šťavy a klobásy), Ponitria (tekvicové semiačka a chili extrakty), Podpoľania (oblečenie s ľudovými motívmi - tričká, mikiny; čelenky, opasky, krpce), Hontu (oškvarkové pagáče a pagáče plnené slivkovým lekvárom; bazové, brusnicové a šipkové sirupy), Bielych Karpát (Trenčianska medovina, balzamy na pery vyrobené z medu), produkty registrované v databáze DOOR v kategórii chránené označenie pôvodu (Žitavská paprika), chránené zemepisné označenie (zázrivské korbáčiky) a zaručená tradičná špecialita (Bratislavské rožky).

Názov podujatia Tradičnô navrhli študenti na základe zadania, ktoré dostali na začiatku semestra - pripraviť a zorganizovať event, ktorého cieľom bude prezentovať a propagovať tradičné vianočné produkty. A tak tí, čo prišli k prezentačným stánkom študentov, mohli ochutnať vianočné oblátky, trubičky, med, džemy z vína, medovinu, medovníky, vaječný likér, nápoje pripravené zo sirupov Herbert.

Program Vianočnej univerzity zahájil dekan Obchodnej fakulty EU v Bratislave doc. Ing. Štefan Žák, PhD., rozsvietením vianočného stromčeka a spevácke vystúpenie študentky Obchodnej fakulty EU v Bratislave Sylvii Polákovej. Celým dňom podujatie sprevádzal moderátor a študent Obchodnej fakulty EU v Bratislave „Brčko“.

In order to promote positive awareness and promote organized public events, the University of Economics in Bratislava produces visual and audio recordings and publishes them on its website. In case of reservations to the published video and audio recordings, please make these reservations in writing to the following e-mail address: . Complete information on personal data processing here.