Výskumné, projektové a realizačné pracovisko Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave založené v roku 2019
Ciele
- dynamizácia vedy a výskumu na Obchodnej fakulte EU v Bratislave s cieľom zvýšenia počtu publikačných výstupov v bonitných kategóriách a zapojenosti do riešenia výskumných projektov,
- podpora vytvárania kvalitných výskumných tímov na jednotlivých katedrách a ich vzájomnej spolupráce s cieľom presadenia sa v rámci vedeckej komunity v SR a širšom európskom priestore,
- rozvíjanie spolupráce s významnými akademickými a vedecko-výskumnými inštitúciami, verejným sektorom a subjektami hospodárskej praxe v jednotlivých oblastiach výskumu s cieľom realizácie zmluvného aplikovaného výskumu,
- vytváranie priestoru pre intenzívnejšie zapájanie študentov, najmä doktorandského štúdia, do aktivít vedy a výskumu s cieľom výchovy pre ďalšie pôsobenie na Obchodnej fakulte EU v Bratislave.
Oblasti výskumu
- obchod a obchodné podnikanie,
- marketing a spotrebiteľské správanie,
- výskum trhu, marketingové prognózy a analýzy,
- marketingové stratégie,
- manažment obchodných firiem,
- medzinárodný obchod v kontexte globalizácie,
- medzinárodné obchodné vzťahy, export - import,
- zahraničnoobchodná politika SR a EÚ,
- environmentálna diplomacia a geopolitika,
- energetická bezpečnosť SR a EÚ,
- finančné trhy, bankový sektor a riziká podnikania,
- medzinárodné komoditné trhy,
- dizajn, kvalita a bezpečnosť produktov,
- distribučné procesy a logistika,
- elektromobilita,
- ekonomické a marketingové aspekty dopravy,
- obchodné a spotrebiteľské právo,
- Industry 4.0,
- cirkulárna ekonomika,
- malé a stredné podnikanie, rodinné podnikanie,
- inovácie v obchodných podnikoch,
- ekonomické prínosy cestovného ruchu,
- zdieľaná ekonomika v službách cestovného ruchu,
- udržateľnosť cestovného ruchu,
- ekonomické aspekty MICE,
- vplyv IKT na konkurencieschopnosť podnikov,
- manažment znalostí,
- sociálne a environmentálne aspekty podnikania,
- podnikovohospodárske procesy.
Projektové centrum
Ako súčasť inštitútu projektové centrum vykonáva činnosti podporujúce realizáciu projektov domácich a zahraničných grantových schém a aplikovaného výskumu.
Centrum rodinného podnikania
Centrum rodinného podnikania ako súčasť výskumného inštitútu obchodu a udržateľného podnikania:
- realizuje výskumné a vzdelávacie aktivity so zameraním na rodinné podnikanie,
- organizuje kurzy, workshopy, konferencie a ďalšie akcie pre majiteľov slovenských rodinných podnikateľov, ich nástupcov a inú zainteresovanú odbornú verejnosť,
- prináša know-how od špičkových odborníkov z celého sveta,
- komunikuje s verejným sektorom, odbornou verejnosťou a médiami k problematike rodinného podnikania v SR,
- vykonáva pravidelný zber rozsiahlych údajov o prítomnosti a prínose rodinných podnikov pre ekonomiku SR.
Podrobnejšie informácie o tíme, aktivitách, výskume alebo publikáciách centra nájdete na: https://vioup.sk/centrumrp/
Centrum pre neuromarketingový výskum a stratégiu
Centrum pre neuromarketingový výskum a stratégiu ako súčasť výskumného inštitútu obchodu a udržateľného podnikania:
- realizuje výskumné a vzdelávacie aktivity v oblasti spotrebiteľskej neurovedy, neuromarketingu a obchodu,
- vykonáva koncepčné práce so zameraním na strategické využitie poznatkov spotrebiteľskej neurovedy, neuromarketingu a obchodu v oblasti praxe,
- zabezpečuje aktivity zamerané na rozvoj spotrebiteľskej neurovedy a neuromarketingu v nadväznosti na neurovedu, umelú inteligenciu, moderné informačno - komunikačné technológie a ľudské zdroje,
- organizuje vedecké a odborné podujatia zamerané na vedeckú, odbornú a študentskú verejnosť a so zreteľom na interdisciplinárny charakter činnosti,
- vytvára partnerstvá pre rozvoj neurovedy, spotrebiteľskej neurovedy a súvisiacich oblastí a disciplín na národnej a medzinárodnej úrovni,
- plní ďalšie úlohy v súvislosti s trendami a potrebami teórie a praxe.
Kontakt
Obchodná fakulta
Dolnozemská cesta č. 1
852 35 Bratislava
tel.: +421 2 6729 1130