Základné informácie

Erasmus+ je mobilitný program Európskej únie financovaný z prostriedkov Európskej komisie, ktorý sa  zameriava na modernizáciu a zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania v Európe a inde vo svete. Študentom dáva možnosť zlepšiť si svoje zručnosti a rozšíriť si možnosti zamestnania sa po skončení štúdia. Erasmus+ je jeden z najznámejších a najúspešnejších mobilitných programov, v rámci ktorého študenti môže absolvovať:

Každý študent Obchodnej fakulty EU v Bratislave má právo zúčastniť sa Erasmus+ mobility počas vysokoškolského štúdia. Minimálna dĺžka študijného pobytu je 3 mesiace, maximálna dĺžka je 12 mesiacov. Erasmus+ študijný pobyt je možné absolvovať aj opakovane. V zmysle pravidiel programu Erasmus+ má študent na každom stupni štúdia (Bc., Ing., PhD) k dispozícii 12 tzv. Erasmus mesiacov, ktoré je možné využiť na ľubovoľnú kombináciu študijného pobytu, študentskej stáže alebo absolventskej stáže. Súčet dĺžok všetkých Erasmus+ mobilít na jednom stupni vysokoškolského štúdia (štúdium, študentská stáž, absolventská stáž) však nesmie presiahnuť 12 mesiacov.

Mobility v programe Erasmus+ sa realizujú na základe tzv. kľúčových akcií. Kľúčová akcia KA103 ponúka možnosť vycestovať na mobilitu v rámci Európy (všetky členské štáty EÚ a nečlenské štáty EÚ – Macedónsko, Turecko, Lichtenštajnsko, Island a Nórsko). Konkrétne partnerské inštitúcie si študent vyberá podľa zoznamu Erasmus+ dohôd uvedených na webovej stránke univerzity. EU v Bratislave spolupracuje v rámci programu Erasmus+ s viac ako 290 partnermi v krajinách Európy, ako aj mimo Európy.

Primárne je každý študent vybratý na štúdium na partnerskej inštitúcii na jeden semester, pričom si môže štúdium predĺžiť, pokiaľ spĺňa vyššie stanovené podmienky a pokiaľ s danou podmienkou súhlasí prijímajúca aj vysielajúca inštitúcia. Študijný pobyt je možné predĺžiť aj na ďalší semester, avšak len v prípade predĺženia zo zimného semestra do letného, nakoľko ide o jeden akademický rok. Predĺženie pobytu z letného semestra do zimného nie je možné.

V prípade predčasného návratu z mobility je povinnosťou študenta vopred písomne informovať o tejto skutočnosti koordinátora z Oddelenia medzinárodnej mobility (OMM) a prodekanku pre medzinárodné vzťahy a PR Obchodnej fakulty. Študent, ktorý sa predčasne vráti z mobility, je povinný vrátiť celý grantový príspevok alebo jeho pomernú časť na účet, z ktorého mu bol poukázaný. Presnú výšku sumy určí OMM podľa zásad stanovených Národnou kanceláriou (SAAIC).

Ak sa študent vzdá účasti na programe Erasmus+ študijný pobyt po nominácii fakultou, je povinný túto skutočnosť bezodkladne písomnou formou (e-mailom) oznámiť prodekanke pre medzinárodné vzťahy a PR Obchodnej fakulty aj koordinátorovi OMM.

Erasmus+ v 10 krokoch

erasmus 10 krokov

Manuál Erasmus+ študijný pobyt

Prihlasovanie a výberové konanie

Cieľová skupina

Študenti 1., 2. a 3. stupňa štúdia na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave

 

ERASMUS+ štúdium je vzdelávacia mobilita vo forme štúdia v partnerskej inštitúcii (inšpiratívny prehľad dohôd ERASMUS+ Ekonomickej univerzity v Bratislave s jej zmluvnými partnermi je dostupný na: https://euba.sk/medzinarodne-vztahy/partnerske-institucie-a-medzinarodne-organizacie#erasmus-plus.

Sadzby novej generácie programu ERASMUS+ grantov na mobilitu študentov na štúdium sú sprístupnené na oficiálnej webstránke Ekonomickej univerzity v Bratislave: https://euba.sk/www_write/files/SK/medzinarodne-vztahy/odchadzajuci-studenti/prakticke-staze/2017/sadzby_grantovych_prispevkov.pdf.

 

Oficiálna dokumentácia na účely účasti na výberovom konaní

Prihlasovanie prebieha cez portál https://studyabroad.sk v termíne stanovenom vo zverejnenej výzve.

Manuál k prihlasovaniu cez portál Study Abroad je dostupný na webovej stránke Ekonomickej univerzity v Bratislave: https://euba.sk/www_write/files/SK/medzinarodne-vztahy/odchadzajuci-studenti/dokumenty/2018/manual_studyabroad.pdf 
(Technická podpora portálu Study Abroad: , príp. hotline: 0907/551 404)

 

Tu je nutné sa najskôr zaregistrovať a následne priamo v prostredí Study Abroad vyplniť, resp. nahrať:

  1. Oficiálnu prihlášku na Erasmus+ štúdium na príslušný akademický rok. (Pozor, študenti robia často chybu a omylom prihlášku vložia do iného akademického roka!!!) Študent v nej uvádza univerzity podľa vlastných preferencií.
  2. Fotografiu (časť „Fotografia“).
  3. Iné aktivity – sem vložte napr. ŠVOČ - medzinárodné ocenenia a ocenenia v rámci EU, členstvo v organizáciách na EUBA i mimo EUBA (ŠP, Buddy systém, AISEC, OIKOS, a pod.), reprezentácia v športe, umení, atď. (časť „Iné aktivity“). V prípade, že v tejto sekcii máte dokumentov viacero, vložte ich zozipované.
  4. Jazykové certifikáty (časť "Jazykové znalosti - certifikáty) – potvrdenia a certifikáty o štátnej jazykovej skúške (odbornej/špecializovanej), prestížne jazykové certifikáty, absolvované letné školy v CJ, neštandardizované jazykové certifikáty, atď.
    Poznámka: Pokiaľ ste absolvovali daný CJ na Ekonomickej univerzite v Bratislave v rámci svojho riadneho štúdia, certifikát EU neprikladajte (vidíme ho v AISe vo výpise známok). To znamená vkladáte iba certifikáty získané mimo EUBA (aj to iba v prípade, že sú kvalitatívne na vyššej úrovni ako úroveň absolvovaná na EUBA) a z jazyka, v ktorom chcete študovať! Bohužiaľ, systém je prednastavený tak, že Vás v prípade, že nevložíte žiadny dokument, nepustí ďalej. Tí, ktorí absolvovali daný CJ na Ekonomickej univerzite v Bratislave v rámci svojho riadneho štúdia, a teda nemajú žiadny certifikát, vložia do tejto časti, napr. prázdny dokument. V prípade, že v tejto sekcii máte dokumentov viacero, vložte ich zozipované.
  5. Motivačný list v anglickom jazyku (časť „Motivačný list v anglickom jazyku“). Tí, ktorí budete študovať v inom jazyku, nahrajte aj motivačný list v jazyku, v ktorom budete študovať („Motivačný list v jazyku štúdia na zahraničnej škole“).
  6. Predbežný zoznam predmetov, o ktoré máte záujem študovať na 3 vybraných univerzitách - formulár na stiahnutie TU. Odporúčame vybrať si všetky 3 univerzity, aby ste si zvýšili šancu, že budete nominovaní na univerzitu, o ktorú máte záujem (časť "Predbežný zoznam predmetov").
  7. Životopis v anglickom jazyku (časť "Životopis v anglickom jazyku"). Tí, čo budete študovať v inom jazyku, nahrajte aj životopis v jazyku, v ktorom budete študovať (časť „Životopis v jazyku štúdia na zahraničnej škole“).
  8. Vygenerovanú prihlášku zo systému Study Abroad vytlačte, podpíšte a naskenovanú ako dokument .pdf odošlite elektronicky na e-mailovú adresu   v termíne stanovenom vo zverejnenej výzve na výberové konanie.

Do predmetu e-mailu uveďte „Výberové konanie Erasmus+ štúdium". Do príloh e-mailu vložte: 1) podpísanú prihlášku naskenovanú ako dokument .pdf; 2) motivačný list v AJ, 3) životopis v AJ; 4) predbežný zoznam predmetov, o ktoré máte záujem študovať na 3 vybraných univerzitách

 

Informácie o výsledku výberového konania a zoznam nominovaných študentov na Erasmus+ budú zverejnené na webstránke Obchodnej fakulty EU v Bratislave.

V prípade doplňujúcich otázok, nejasností nás, prosím, kontaktujte na e-mailovej adrese:

Nominácia študentov Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave na Erasmus+ štúdium bude po vyhodnotení výberového konania spolu so sprievodnou dokumentáciou postúpená Oddeleniu medzinárodnej mobility Ekonomickej univerzity v Bratislave, pričom nominovaní študenti budú ďalej komunikovať priamo s koordinátorom OMM. 

 

Upozornenie:

Upozorňujeme študentov, ktorí sa prihlásia do výberového konania v rámci jednej výzvy, že v prípade, ak sa po doručení oficiálnej nominácie na Oddelenie medzinárodnej mobility(OMM) vzdajú možnosti vycestovať na mobilitu, OMM vyradí týchto študentov z prípadného ďalšieho výberového konania s možnosťou vycestovania v aktuálnom akademickom roku. Opätovne sa budú môcť prihlásiť do výberového konania na Erasmus+ študijný pobyt až v ďalšom akademickom roku.

Pred mobilitou

POZOR, ZMENA NAHRÁVANIA DOKUMENTÁCIE!

Pred odchodom na mobilitu je študent povinný vyplniť a nahrať do portálu https://studyabroad.sk nasledovných 7 dokumentov:

1. Online Learning Agreement - študent uvedie v dokumente Online Learning Agreement predmety, ktoré plánuje študovať na zahraničnej univerzite. Aktuálnu ponuku predmetov na daný akademický rok si pozrie na webovej stránke univerzity. Prodekanka pre medzinárodné vzťahy podpisom LA potvrdí, že zvolené predmety budú po ich úspešnom absolvovaní a ukončení mobility uznané ako ekvivalenty predmetov na Obchodnej fakulte.

 Každý študent 1. a 2. stupňa štúdia musí absolvovať minimálne 5 predmetov alebo 30 ECTS kreditov.

 V prípade doktorandského štúdia je účastník mobility, ktorý je študentom doktorandského stupňa štúdia, povinný odovzdať pred mobilitou vedecký plán potvrdený školiteľom na domácej univerzite a po skončení mobility vedecký plán potvrdený školiteľom na prijímajúcej inštitúcií. Dokument musí zároveň obsahovať percentuálne vyjadrenie splnenie vedeckého plánu. V prípade nesplnenia podmienok stanovených vo vedeckom pláne, je účastník povinný vrátiť alikvotnú časť grantového príspevku (napr. vedecký plán bude splnený na 30%, účastníkovi bude krátených 70% grantového príspevku z druhej splátky grantu).

Čo treba urobiť pred podpisom OLA?

Skôr ako vyplníte OLA, je potrebné, aby ste si Vami vybrané predmety na zahraničnej univerzite dali odsúhlasiť a schváliť prodekankou pre medzinárodné vzťahy. Preto je potrebné pripraviť si nasledovné dokumenty a dodržať niekoľko pravidiel a krokov: 

      1. Pripraviť zoznam - kompletnú ponuku všetkých predmetov na zahraničnej univerzite v príslušnom semestri (pozor na semester!), t. j. všetkých predmetov, z ktorých si môžete vyberať. Ak je zoznam predmetov zverejnený a dostupný online, priložte aj odkaz na zoznam predmetov.
      2. Návrh predmetov – kompletne vyplnené tlačivo (na stiahnutie TU), kde v jednotlivých riadkoch uvediete predmety Vášho študijného plánu na Obchodnej fakulte + počet kreditov a v ďalšom stĺpci Vami vybrané predmety + počet kreditov, ktoré chcete na zahraničnej univerzite študovať ako ekvivalenty za predmety na Obchodnej fakulte. V rovnakom riadku budú uvedené predmety, ktoré majú byť vzájomne uznané, t. j. keď úspešne absolvujete predmet na zahraničnej univerzite, bude Vám po návrate uznaný za predmet, ktorý by ste boli absolvovali na Obchodnej fakulte, keby ste nevycestovali.

        - predmety, ktoré si vyberiete z ponuky zahraničnej univerzity, musia byť kompatibilné s predmetmi, ktoré by ste v tom čase študovali na Obchodnej fakulte,
        - pri výbere predmetov je najdôležitejšia obsahová zhoda, t. j. nie je dôležité, aby názvy predmetov boli totožné, ani to, v ktorom ročníku, resp. stupni štúdia je predmet vyučovaný na zahraničnej univerzite,
        - seminár k bakalárskej práci a seminár k diplomovej práci nie je možné uznať za žiadny predmet absolvovaný v zahraničí, preto nehľadajte k nemu ekvivalent (odporúčame však na začiatku semestra kontaktovať vedúceho záverečnej práce, oboznámiť ho s Vašou situáciou a vopred si dohodnúť harmonogram plnenia úloh, príp. online konzultácií)
        - v prípade nejednoznačnosti substitúcie predmetu Vášho študijného plánu za predmet na zahraničnej univerzite na základe názvu predmetu, budeme požadovať, aby ste nám zaslali e-mailom sylabus predmetu/predmetov na zahraničnej univerzite.

        Pozorne si preštudujte zásady uznávania časti štúdia, ktoré upravuje interná smernica dekana Obchodnej fakulty č. 2/2019, z ktorej pre Vás vyplývajú určité práva, ale aj povinnosti.

      3. Vyplnené tlačivo „návrh predmetov“ vo formáte .docx spolu so zoznamom – kompletnou ponukou všetkých predmetov + sylabami predmetov na zahraničnej univerzite zašlite e-mailom na referát pre medzinárodné vzťahy Obchodnej fakulty:
      4. Prodekanka pre medzinárodné vzťahy Obchodnej fakulty navrhnuté predmety skontroluje, príp. zmení a následne schváli. Schválený návrh predmetov Vám zašleme elektronicky, aby ste na základe neho mohli vyplniť OLA prostredníctvom www.learning-agreement.eu.

        Upozornenie: Vyhradzujeme si právo na odpoveď do 10 dní od doručenia návrhu predmetov.

      5. Schválený návrh predmetov si uložte, pretože ho budete potrebovať po skončení mobility – na základe neho vyplníte žiadosť o uznanie predmetov. Zároveň návrh predmetov bude slúžiť na schvaľovanie akejkoľvek zmeny predmetov počas mobility.
      6. Po obdržaní schváleného návrhu predmetov vyplňte a podpíšte tlačivo Online Learning Agreement na stránke www.learning-agreement.eu. Systém automaticky odošle e-mail s požiadavkou na podpis OLA prodekanke pre medzinárodné vzťahy, ktorá vyplnenú OLA v systéme skontroluje, podpíše, príp. odošle späť na doplnenie/úpravu.

        Návod na vyplnenie Online Learning Agreement 3.0

      7. Online Learning Agreement (OLA) podpísanú všetkými zmluvnými stranami si stiahnite vo formáte PDF a nahrajte do portálu https://studyabroad.sk.

 

2. Akceptačný list potvrdený prijímajúcou inštitúciou - po zaslaní všetkých dokumentov na zahraničnú univerzitu (dodržte všetky termíny, pokyny a informácie, ktoré Vám zašle zahraničná univerzita e-mailom) by ste z ich strany mali obdržať tzv. akceptačný list (občas sa stane, že akceptačný list dostanete ešte pred odoslaním požadovanej dokumentácie). Po prijatí akceptačného listu ho nahrajte do portálu https://studyabroad.sk.

 

3. Uvoľnenie zo štúdia - keď študent obdrží akceptačný list zo zahraničnej univerzity, je povinný akceptačný list nahrať do portálu https://studyabroad.sk a kontaktovať e-mailom koordinátora CMV (Mgr. Szabová alebo Ing. Kičinová) a požiadať o vystavenie potvrdenia o študijnom pobyte v zahraničí. Následne si študent môže požiadať o uvoľnenie zo štúdia prodekanku pre medzinárodné vzťahy Obchodnej fakulty.

Pre získanie súhlasu s uvoľnením zo štúdia je potrebné na referát pre medzinárodné vzťahy elektronicky na e-mailovú adresu doručiť:

  • potvrdenie o študijnom pobyte – CMV na základe akceptačného listu elektronicky potvrdí príslušnej fakulte plánovaný študijný pobyt v zahraničí na príslušné obdobie,
  • vyplnenú a vlastnoručne podpísanú žiadosť o uvoľnenie zo štúdia – na stiahnutie TU.

Podpísanú žiadosť je potrebné naskenovať ako dokument (nie fotku) vo formáte .pdf a spolu s potvrdením o študijnom pobyte odoslať na e-mailovú adresu :

Po kontrole splnenia podmienok Vám študijné oddelenie zašle e-mailom súhlas s uvoľnením zo štúdia, ktorý je potrebné nahrať do portálu https://studyabroad.sk.

Upozornenie: Vyhradzujeme si právo na odpoveď do 10 dní po obdržaní kompletnej dokumentácie potrebnej na vystavenie uvoľnenia zo štúdia.

 

4. Bankové údaje - študent je povinný vyplniť do systému (názov banky a číslo účtu). Každý študent, ktorý cestuje do zahraničia, musí mať zriadený bankový účet na svoje meno, na ktorý mu bude poslaný grantový príspevok.

 

5. Cestovné poistenie (názov komerčnej poisťovne a číslo poistnej zmluvy)

 

6. Kópia poistnej zmluvy cestovného poistenia – študent je povinný si zabezpečiť komplexné cestovné poistenie liečebných nákladov a úrazové poistenie počas celej dĺžky študijného pobytu. Odporúčame si uzavrieť cestovné poistenie ERAPO - špecializované poistenie pre Erasmus+ mobility. Máte na výber 3 balíky poistenia:

  • „ERAPO basic“ zahŕňa minimálnne požiadavky.
  • „ERAPO standard“ – zahŕňa aj odporúčané poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú účastníkmi v škole a poistenie právnej ochrany.
  • „ERAPO premium“ – zahŕňa naviac poistenie batožiny a technickej pomoci v prípade záchrannej akcie v horách.
    Viac info nájdete na www.erapo.sk

Poznámka: do prihlášky je potrebné nahrať platnú poistnú zmluvu (nie Návrh poistnej zmluvy!), ktorá bola riadne zaplatená. Spolu so zmluvou je nutné nahrať rozsah krytia (buď je obsiahnutý v zmluve, tabuľke alebo pod.). V prípade ERAPO poistenia je to Erapo certifikát. V prípade, že uzatvárate poistenie na diaľku (online v prípade ERAPO poistenia) a vystavia Vám návrh poistnej zmluvy, je potrebné nahrať potvrdenie o zaplatení poistnej zmluvy (oba dokumenty komprimujte do formátu zip. a následne nahrajte do .xlsx súboru).

 

7. Platná kópia Európskeho preukazu zdravotného poistenia

8. Zelené cestovanie - Čestné prehlásenie + cestovné doklady - zelené cestovanie je ekologická forma cestovania. V prípade, že na študijný pobyt Erasmus+ necestuje študent lietadlom, môže využiť tzv. zelené cestovanie. Medzi takéto formy cestovania patrí cesta: vlakom, autobusom, loďou, zdieľaným autom tzv. car-pooling (min. 2 študenti, nie rodinní príslušníci). V novom projekte môže študent požiadať o príspevok na zelené cestovanie a môže tak obdržať k individuálnej podpore navyše jednorazový príspevok (top-up) vo výške 50 EUR. V prípade tohto typu cestovania má študent nárok na preplatenie dní na cestu navyše (max. 2 dni PRED mobilitou a max. 2 dni PO mobilite). Tieto dni budú započítané do individuálnej podpory s grantom.

 

Podpis finančnej zmluvy

V tomto momente – po nahratí všetkých dokumentov uvedených v bodoch 1 – 7, by ste mali mať splnené všetky podmienky na podpísanie finančnej zmluvy. Zmluva sa podpisuje medzi Ekonomickou univerzitou v Bratislave a študentom; akékoľvek zmeny, resp. dodatky k zmluve sú možné len písomne, vo forme dodatku odsúhlaseného obomi zmluvnými stranami.

Finančná zmluva sa podpisuje osobne v Centre medzinárodných vzťahov v budove rektorátu na 3. posch. (p. Mgr. Szabová alebo Ing. Kičinová).

Odporúčame prísť podpísať finančnú zmluvu  2 – 3 týždne pred vycestovaním na mobilitu. Žiadny študent nesmie vycestovať na študijný pobyt bez platne podpísanej zmluvy!

 

Študent je povinný pred vycestovaním:

  • vyplniť online jazykový test (študent obdrží na e-mail výzvu na absolvovanie online jazykového testu prostredníctvom portálu OLS).

 

Počas mobility

Po príchode na študijný pobyt na zahraničnú univerzitu sa môže stať, že dôjde k zmenám v štruktúre predmetov, ktoré ste si vybrali pred vycestovaním. Hoci ich máte schválené a LA pred vycestovaním podpísanú, budete nútení vybrať si iné predmety (predmet sa neotvorí, dôjde k prekrývaniu niektorých Vami vybraných predmetov v rozvrhu, a pod.).

V takomto prípade je potrebné kontaktovať referát pre medzinárodné vzťahy e-mailom na každú zmenu v podpísanej LA odkonzultovať s prodekankou pre medzinárodné vzťahy Obchodnej fakulty.

Pre tento účel je potrebné informovať o požadovanej zmene e-mailom na a k e-mailu priložiť:

  • aktualizovaný schválený návrh predmetov vo formáte .docx - nový predmet, ktorý bude ekvivalentom predmetu na našej fakulte, vyplňte v poslednom stĺpci v schválenom návrhu predmetov, ktorý ste obdržali e-mailom pred podpisom LA,
  • sylaby nového predmetu, ktorý ste si vybrali.
  • po schválení zmien v návrhu predmetov prodekankou pre medzinárodné vzťahy je potrebné schválené zmeny zaevidovať vo Vašej OLA na stránke www.learning-agreement.eu ako Changes to the Learning Agreement, ktoré predmety sa menia. Všetky zmeny musia byť zaevidované v OLA!

    • v Table A2 (Exceptional Changes to Table A) sa uvádzajú:
      1) predmety na zahraničnej univerzite, ktoré neabsolvujete (deleted),
      2) dopĺňajú sa tie predmety, ktoré si na zahraničnej univerzite musíte dodatočne (po vycestovaní) zapísať (added).
    • v Table B2 (Exceptional changes to Table B) sa uvádzajú:
      1) predmety na OF, ku ktorým ste si po zmene predmetov nenašli ekvivalent na zahraničnej univerzite, čiže ich je potrebné uviesť ako „deleted“ a bude potrebné ich dorobiť po návrate z mobility
      2) príp. doplniť podľa potreby ďalšie predmety zo študijného plánu na OF, ak také existujú, ktoré by Vám mali byť uznané po úspešnom absolvovaní doplneného predmetu na zahraničnej univerzite

  • systém automaticky odošle e-mailom požiadavku na podpis Changes to the Learning Agreement prodekanke pre medzinárodné vzťahy Obchodnej fakulty, ktorá skontroluje Vami zaevidované zmeny v systéme, či sú v súlade so schválenými zmenami v návrhu predmetov, a v prípade akceptácie týchto zmien ich podpíše.

Po mobilite

Po návrate z mobility je potrebné študijný pobyt ukončiť – z pohľadu fakulty a Vášho štúdia je potrebné uznať predmety, ktoré ste absolvovali na zahraničnej univerzite – nostrifikovať štúdium.

Pre uznanie predmetov absolvovaných na zahraničnej univerzite je potrebné, aby ste na referát pre medzinárodné vzťahy v elektronickej forme na e-mail  doručili nasledujúce dokumenty:

  • žiadosť o uznanie – na stiahnutie TU – žiadosť musí byť kompletne vyplnená v elektronickej forme a zaslaná vo formáte .docx, zároveň v elektronickej forme zaslaná vlastnoručne podpísaná a naskenovaná vo formáte .pdf žiadosť o uznanie,
  • Transcript of Records – originál, nie kópiu! Zahraničné univerzity posielajú ToR spravidla elektronicky na Vašu e-mailovú adresu, niekedy sa stane, že ho odošlú aj prodekanke pre medzinárodné vzťahy. Ak by Vám prišiel ToR v tlačenej forme, príp. by Vám ho pred návratom z mobility odovzdala zahraničná univerzita fyzicky, je potrebné ho doručiť na referát pre medzinárodné vzťahy,
  • sylaby všetkých absolvovaných predmetov v zahraničí v jednom súbore .pdf alebo .docx (nie skomprimované do jedného priečinka) (väčšinou sa dajú stiahnuť z webovej stránky univerzity, príp. si ich vyžiadajte od zahraničného koordinátora).

Prosíme, aby ste zasielali dokumenty k nostrifikácii po ich skompletizovaní naraz v jednom e-maile.

 

Aby ste mohli uzavrieť študijný pobyt v zahraničí aj z aspektu Oddelenia medzinárodnej mobility (p. Mgr. Andrea Szabová) preštudujte si pozorne, prosím, aj nasledujúci link, aby ste vedeli, čo máte OMM odovzdať po návrate z mobility: https://euba.sk/medzinarodne-vztahy/odchadzajuci-studenti/erasmus-studium-v-eu#povinna-dokumentacia-od-studentov-po-navrate-zo-studijneho-pobytu-zo-zahranicia