„Pilotný projekt hodnotenia kvality - Metodika vyhodnocovania kvality podľa jednotlivých služieb cestovného ruchu pre BTB" je dielo, ktoré autorský tím spracoval v súlade so zadaním Bratislavskej organizácie cestovného ruchu.
- Obchodná fakulta
Ekologizácia je proces, ktorý je momentálne v širokom rozsahu presadzovaný naprieč všetkým aktivitám v rámci Európskej únie. Slovenská republika ako člen Európskej únie je súčasťou tohto procesu.
- Obchodná fakulta
Problematika inovácií v službách je dynamickým komplexom silných čiastkových problémov, ktoré riešia pozíciu služieb v hodnotovom reťazci ekonomiky, aktérov inovačných procesov, vrátane silnej pozície zákazníka, vplyv špecifických vlastností služieb, spoločensko-technologických zmien a v neposlednom rade optimálne riadiace procesy zamerané na inovácie.
- Obchodná fakulta
Predpoklady a možnosti využitia potenciálu cestovného ruchu v podmienkach miest, obcí a regiónov Slovenska - je nová publikácia pre potreby samosprávy. Mestá a obce sú kľúčoví aktéri v udržateľnom rozvoji cestovného ruchu, v tvorbe pridanej hodnoty príjmov miest a obcí aj zvyšovania zamestnanosti ich obyvateľov.
- Obchodná fakulta
Predkladaná publikácia sa venuje problematike v súčasnej dobe maximálne aktuálnej, ktorou je právna úprava medzinárodného obchodu. Táto problematika vystupuje do popredia obzvlášť v súčasnej pandemickej dobe, ktorá vytvára nové výzvy a príležitosti v svetovom hospodárstve, jednak z hľadiska využívania nových technológií, obchodovania s novými tovarmi a službami (vakcíny, zdravotnícky materiál či IT služby), ale aj v súvislosti s novou rolou štátu ako tvorcu medzinárodného práva, regulátora aj obchodníka. Ekonomické stimuly vlád, ako aj odložená spotreba podnikateľských subjektov i spotrebiteľov dáva tušiť budúcu akceleráciu hospodárskeho rastu sprevádzanú rozvojom medzinárodného obchodu.
- Obchodná fakulta
Slovenské hospodárstvo je vo veľkej miere závislé od vývoja ekonomík okolitých štátov, ale taktiež je silne exportne orientované. Väčšina zahraničného obchodu zostáva v rámci EÚ, avšak trhy európskych krajín sú nasýtené tovarmi a konkurencia je vysoká. Pre udržanie hospodárskeho rastu krajiny či konkurencieschopnosti jednotlivých spoločností je potrebné hľadať nové exportné trhy. Stredná Ázia predstavuje región s veľkým geopolitickým významom.
- Obchodná fakulta
Právo nie je len pre právnikov. Na trhu práce v podstate nenájdeme pozície, ktoré by si nevyžadovali v menšej alebo väčšej miere znalosť a uplatňovanie práva.
- Obchodná fakulta
Druhé vydanie praktika je koncipované ako učebná pomôcka na výučbu predmetu Základy práva pre ekonómov na Ekonomickej univerzite v Bratislave, ktorého súčasťou sú okrem prednášok aj cvičenia.
- Obchodná fakulta
Pokročilé kvantitatívne metódy výskumu sú v knihách cestovného ruchu opísané zriedka a zaobchádzanie so štatistickými knihami je príliš teoretické. Súčasný prehľad literatúry o cestovnom ruchu ukazuje určité obmedzenie v počte kvantitatívnych metód a techník. Cieľom tejto publikácie bolo vyplniť túto informačnú medzeru poskytnutím praktických nástrojov na kvantitatívnu analýzu údajov v oblasti cestovného ruchu.
- Obchodná fakulta
Marketingová koncepcia cestovného ruchu detí a mládeže je nový dokument, venovaný spoločensky mimoriadne významnému segmentu účastníkov cestovného ruchu v portfóliu Bratislavskej organizácie cestovného ruch (BTB). Myšlienka spracovať marketingovú koncepciu špecifikovanú pre segment detí a mládeže má svoje opodstatnenie.
- Obchodná fakulta
The publication is the main output of the international Erasmus+ project MIECAT Methodology of Interpretation of European Cultural Heritage through Attractions in Tourism.
- Obchodná fakulta
Vedecká monografia „Súčasnosť cestovného ruchu v trajektórii budúcnosti” má dva významné kontexty.
- Obchodná fakulta