Obsah

 

Dušan Holub – Hana Magurová
Legal Regulation of Entrepreneur’s Conduct in Slovakia

Martin Hudec
The Higher Essence of Economic Convergence Regarding Monetary Impacts

Marta Karkalíková
Dôvody zavádzania systémov manažérstva environmentu v organizáciách / Reasons for Implementation of Environmental Management Systems in Organisations

Elena Kašťáková
Intenzita zahraničného obchodu medzi Slovenskom a Ruskom v súčasnom období / The Intensity of Foreign Trade Development between Slovakia and Russia in the Current Period

Ľubica Knošková – Alena Donovalová
Hodnotenie vývoja konkurencieschopnosti Slovenskej republiky v rokoch 2014 až 2016 / Competitiveness of the Slovak Republic in the years 2014 ‐ 2016 – Evaluation of the Development

Andrea Slezáková
Liability for Damage Caused at the Pursuit of Financial Advisory

Rastislav Strhan
Efekt odrazu a jeho dôsledky na marketingové rozhodovanie / Rebound Effect and its Impact on Marketing Decision Process

Katarína Súkeníková
Proces nákupného rozhodovania: štúdia publikovanej terminológie a názorov / Buying Decision Process: Study of Published Terminology and Views

Otília Zorkóciová – Hana Petríková – Lenka Škodová
Evaluation of Selected Aspects of the Business Environment of the Republic of Macedonia and Foreign Trade Relations with the Slovak Republic

Ľubica Zubaľová
Zahraničnoobchodné vzťahy EÚ s južnými susedskými krajinami po Arabskej jari / EU Foreign‐trade Relations with Southern Neighbourhood Countries after Arab Spring

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Jana Pšenková
HORBULÁK, Z. 2015. Spoločenská zodpovednosť malých a stredných podnikov. Bratislava : vydavateľstvo IRIS. 172 s.

Milan Oreský
KITA, J. 2017. Nákup a predaj. Obchodné funkcie priemyselných podnikov. Bratislava : Vydavateľstvo Wolters Kluwer. 232 s.

Ľudmila Novacká
ROLÍNEK, L. a kol. 2016. Krize malých a středních podniků, příčiny a jejich řešení. Praha : Vydavateľstvo Wolters Kluwer. 152 s.

Obsah

 

Viera Čihovská
Internetový obchod a ochrana spotrebiteľa / Consumer Protection in the Area of E-commerce

Iveta Fodranová – Viera Kubičková
The Comparative Study of Cultural Differences of Slovak Inbound Tourists: A Need of Innovations

Martin Horváth
Charakteristika behaviorálnej ekonómie v procese globalizácie a nástupu novej ekonomiky / Characteristics of Behavioural Economics in the Process of Globalization and the Emergence of New Economy

Martin Hudec
Socio-Economic Convergence as a Necessary Precondition and Determinant of Societal Growth

Lujza Jurkovičová
Význam hodnotenia nových technológií a produktov ako súčasti nástrojov na tvorbu viacnásobnej hodnoty pre zákazníka / The Importance of Evaluating New Technologies and Products as Components in Creating a Marketing Multiple Customer Value

Lujza Jurkovičová - Natalya Kubiniy - Tamila Kosovilka - Viktoria Marhitich
The Signs and Priniciples of Goal Setting as a Specific Kind of Activity

Marta Karkalíková
Systémy manažérstva a význam ich auditovania / Management Systems and the Importance of their Auditing

Ivana Kravčáková Vozárová
The Current View on Redistribution of Subsidies in the Agricultural Sector in Slovakia

Marián Kropaj
Nový autorský zákon a rozvoj obchodu / The New Copyright Act and Trade Development

Barbora Paholková - Jozef Orgonáš – Soňa Ivanovičová – Eva Kováčová – Gabriela Kovárová – Zuzana Leskovská
Prozákaznícke myslenie zamestnancov ako atribút základných faktorov podnikania v MSP / Pro-customer Thinking of Employees as Attribute of Basic Factors of Entrepreneurship in SME

Dušan Steinhauser – Miroslava Čukanová
Vplyv transakčných nákladov vo vzťahu k outsourcingu a offshoringu na zisk vybraných akciových spoločnosti / Impact of Transaction Costs in Relation to Outsourcing and Offshoring on Profit of Selected Stock Companies

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Pavol Kita
ČIHOVSKÁ, V. – MATUŠOVIČOVÁ, M. 2016. Obchodný manažment. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 268 s.

Obsah

 

Boris Baumgartner
Angola - an Oil Dependant Country in Sub-Saharan Africa

Ľubomír Čunderlík
Aspekty vybraných bankových služieb pre finančných spotrebiteľov / Some Legal Aspects of Certain Banking Services for Financial Consumers

Liudmila Gorlevskaya
Building Effective Marketing Communications in Tourism

Eva Hanuláková – Ina Kováčová Bečková
Marketing as a Part of Strategic Management of Consulting Companies

Tatiana Hlušková
Porovnanie stratégií Priemyslu 4.0 na Slovensku a vo vybraných krajinách / The Comparison of Industry 4.0 Strategies in Slovakia and in Selected Countries

Dušan Holub
Zásady tvorby a možnosti ochrany obchodného mena / The Principles of Creation of the Business Name and the Possibility of its Protection

Martin Hudec – Alena Donovalová
Open Your Eyes Alice and Start Following the Economic Cycle Instead of the White / Rabbit: Influential Behaviour of the Economic Cycle

Lucia Khúlová
Export into EFTA and transportation costs

Marián Kropaj
Omeškanie dlžníka a úroky z omeškania v občianskoprávnych a obchodnoprávnych vzťahoch na Slovensku / The Borrower Defaults and Late Charges in Civil-law Relationship and Business-law Relationship in Slovak Republic

Monika Matušovičová
Prístupy zohľadňujúce starnutie populácie v praxi marketingovo orientovaných podnikov / Approaches taking into Account the Aging of the Population in the Practice of Marketing oriented
Enterprises

Jozef Orgonáš - Barbora Paholková - Vladimír Hanuľa – Barbora Némová – Peter Bíreš – Matúš Novčák
Inovácie pri podnikaní v maloobchode / Innovations in Retail Business

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Elena Kašťáková
KITTOVÁ, Z. A KOL. 2016. Európske a medzinárodné obchodné právo. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 338 s.

Zuzana Kittová
DRIENIKOVÁ, K. – KAŠŤÁKOVÁ, E. 2016. Význam krajín Spoločenstva nezávislých štátov pre strategické rozvojové zámery EÚ (so zameraním na Slovensko). Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 136 s.

Obsah

 

Dušan Holub
Zabezpečovacie zmenky / Security Notes

Malgorzata A. Jarossová
Tradičná talianska kuchyňa a jej propagácia pomocou mobilných aplikácií / Traditional Italian Cuisine and its Promotion Using Mobile Applications

Elena Kašťáková - Dáša Bebiaková
Evaluation of the Current Foreign Trade Relations between Slovakia and Ukraine Affected by the Global Changes in the World Economy

Vojtech Kollár – Peter Polakovič – Jana Gasperová
Systémy riadeného vzdelávania, dôležitá podpora edukačného procesu / Learning Management Systems as an Important Support of the Educational Process

Tatiana Košútová
Región Spiš a jeho tradičné a regionálne výrobky chránené na vnútornom trhu / Spiš Region and Protected Traditional and Regional Products on the Internal Market

Paulína Krnáčová – Silvia Benkőová
Spotrebiteľské správanie v kontexte online marketingu / Consumer Behaviour in the Context of Online Marketing

Alica Lacková
Problémy súvisiace so sortimentom potravín určených pre celiatikov / Problems Associated with a Food Range for Celiac

Vanda Rogovská
Trendy v potravinárskom priemysle / Trends in Food Industry

Viera Ružeková
Prospects for the EU-US Trade Relations in the Light of the TTIP

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Miroslava Čukanová
BEBIAKOVÁ, D. – PETRÍKOVÁ, H. – SOPKOVÁ, G. – STEINHAUSER, D. 2015. Vývoj globalizovaného sveta v 21. storočí s akcentom na jeho špecifické oblasti. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 94 s.

Dušan Holub
ČUNDERLÍK, M. 2015. Trhová transparentnosť a zneužívanie kapitálového trhu v korelácii poskytovania investičných služieb, výkonu investičných činností a organizovania regulovaného trhu. Bratislava: Vydavateľstvo Wolters Kluver. 254 s.

Obsah

 

Boris Baumgartner
The Position of Sub-Saharan Countries in the World Economy

Dušan Holub
Ponuka na prevzatie v kontexte práva cenných papierov / The Takeover Bid in the Context of Securities Law

Martin Hudec
Development of the Visegrad Group in the Context of Efforts to Accelerate the Convergence Processes by Joining the European Union

Elena Kašťáková – Viera Ružeková – Matúš Žatko
Importance of the CIS Countries to the Development of Foreign Trade Relations of Slovakia

Lucia Khúlová – Lenka Šprochová
Importance of TEN-T Corridors in the Development of Infrastructure Example of Visegrad Group Countries

Vojtech Kollár – Jana Gasperová – Peter Poliak
View of Electronic Participation and its Application in the Present Conditions of Democracy

Janka Kopaničová – Dagmar Klepochová
Consumers in New Millennium: Attitudes towards Adoption of New Technologies in Purchasing Process

Júlia Lipianska – Barbora Paholková
Výsledky výskumu využitia public relations a ich nástrojov v podnikoch pôsobiacich na slovenskom trhu / The Results of Research on the Use of Public Relations and its Instruments in Companies Operating on the Slovak market

Alexander Pechersky
Diversity in Board of Directors: Review of Diversity as a Factor to Enhance Board Performance

Radek Tahal - Zuzana Chytková - Marek Novinský
The Effect of Socioeconomic Classes on the Subjective Perception of Economic Situation

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Lenka Vačoková
VETERNÍKOVÁ. M. 2015. Vybrané kapitoly zo spotrebiteľského práva. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 178 s.

 

Obsah 

 

Peter Baláž – Lukáš Harvánek
Možnosti spolupráce 16 krajín strednej a východnej Európy s Čínou a pozícia Slovenskej republiky

Alena Dudeková
Systém podpory domácich potravinárskych a poľnohospodárskych produktov

Dušan Holub
Evidencia cenných papierov

Elena Kašťáková - Dáša Bebiaková
Prehlbovanie vzájomnej zahraničnoobchodnej spolupráce Slovenska s Ukrajinou v období globálnych geopolitických zmien

Tatiana Košútová
Demografické východiská rozvoja regiónov a politiky kvality v Slovenskej republike

Zuzana Lukačovičová – Diana Vargová
Využitie sociálnych sietí v marketingu firiem

Róbert Rehák – Soňa Dragúňová
Sociálno-ekonomické determinanty vplyvu na zdravie v Slovenskej republike

Simona Škorvagová
Procesný a inovačný model internacionalizácie: Možnosti aplikácie pre malé a stredné firmy

Marina Yashina
The Economics of Happiness: Future or Reality in Russia?

Stanislav Zábojník – Andrej Hamara
Zahraničnoobchodné sankcie medzi EÚ a RF a ich vplyv na ekonomickú výkonnosť krajín EÚ11

Otília Zorkóciová – Lucia Vanková
Fenomén Corporate IQ – teoretické vymedzenie a možnosti hodnotenia jeho efektívnosti v praxi

Ľubica Zubaľová
Perspektívy a riziká rozvoja poľnohospodárstva v Afrike s akcentom na subsaharskú Afriku

 

RECENZIE

Alica Lacková
KNOŠKOVÁ, Ľ. 2015. Riadenie inovačných procesov. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 124 s.

Andrej Miklošík
RICHTEROVÁ, K. – KLEPOCHOVÁ, D. – KOPANIČOVÁ, J. – ŽÁK, Š. 2015. Spotrebiteľské správanie. Bratislava: SPRINT 2 s. r. o., 404 s.

Jozef Mlákay
KNOŠKOVÁ, Ľ. 2014. Manažment dizajnu. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 186 s.

Obsah 

 

Boris Baumgartner
Niektoré špecifiká ekonomickej integrácie vybraných integračných zoskupení rozvojových krajín

Iveta Fodranová
Teoretické východiská pre skúmanie slovenských seniorov ako špecifického trhového segmentu

Dušan Holub
Vydávanie, náležitosti a imobilizácia cenných papierov

Lujza Jurkovičová
Ohodnocovanie komerčného potenciálu nových produktov a technológií

Paulína Krnáčová – Lenka Kirnová
Regionálne produkty z pohľadu spotrebiteľov

Zuzana Kyseľová
Proces uvádzania nového produktu na trh - Zuzana Lukačovičová

Peter Ondrus
Vybrané aspekty úpravy ochrany spotrebiteľa pri kúpe zájazdu s osobitným kontextom na úpadok cestovnej kancelárie

Peter Pajonk – Katarína Plevová
Vnemový marketing – zmysly v podpore predaja

Dušan Steinhauser
Problematika korupcie a jej kultúrne aspekty na pozadí novej inštitucionálnej ekonomickej teórie ako jeden z faktorov vzniku krízových stavov

Václav Stříteský - Adriana Stránská - Peter Drábik
Crisis communication on Facebook

Andrea Vargová – Daniel Krajčík
Porovnanie vybraných indikátorov podnikateľského prostredia v rámci krajín V4 so zameraním na trh práce, vzdelávanie a inovácie

Otília Zorkóciová – Lucia Ďuranová
Business Excellence ako inovatívny nástroj zvyšovania výkonnosti a konkurencieschopnosti organizácií

Štefan Žák
The Identification of Innovative Research Methods and Techniques Utilized in Marketing Research in the Digital Era

 

RECENZIE

Peter Baláž
MACHKOVÁ, H. 2015. Medzinárodný marketing. Strategické trendy a príklady z praxe. 4. vydanie. Praha: Vydavateľstvo GRADA Publishing, a. s., 194 s.

Kristína Drieniková
KAŠŤÁKOVÁ, E. – RUŽEKOVÁ, V. 2014. Operácie v zahraničnom obchode. Teória a prax (2. vydanie). Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 306 s.

Janka Kopaničová
ŽÁK. Š. 2014. Marketingový výskum v digitálnej ére. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 132 s.