Obsah
Dušan Holub – Hana Magurová
Legal Regulation of Entrepreneur’s Conduct in Slovakia
Martin Hudec
The Higher Essence of Economic Convergence Regarding Monetary Impacts
Marta Karkalíková
Dôvody zavádzania systémov manažérstva environmentu v organizáciách / Reasons for Implementation of Environmental Management Systems in Organisations
Elena Kašťáková
Intenzita zahraničného obchodu medzi Slovenskom a Ruskom v súčasnom období / The Intensity of Foreign Trade Development between Slovakia and Russia in the Current Period
Ľubica Knošková – Alena Donovalová
Hodnotenie vývoja konkurencieschopnosti Slovenskej republiky v rokoch 2014 až 2016 / Competitiveness of the Slovak Republic in the years 2014 ‐ 2016 – Evaluation of the Development
Andrea Slezáková
Liability for Damage Caused at the Pursuit of Financial Advisory
Rastislav Strhan
Efekt odrazu a jeho dôsledky na marketingové rozhodovanie / Rebound Effect and its Impact on Marketing Decision Process
Katarína Súkeníková
Proces nákupného rozhodovania: štúdia publikovanej terminológie a názorov / Buying Decision Process: Study of Published Terminology and Views
Otília Zorkóciová – Hana Petríková – Lenka Škodová
Evaluation of Selected Aspects of the Business Environment of the Republic of Macedonia and Foreign Trade Relations with the Slovak Republic
Ľubica Zubaľová
Zahraničnoobchodné vzťahy EÚ s južnými susedskými krajinami po Arabskej jari / EU Foreign‐trade Relations with Southern Neighbourhood Countries after Arab Spring
RECENZIE/BOOK REVIEWS
Jana Pšenková
HORBULÁK, Z. 2015. Spoločenská zodpovednosť malých a stredných podnikov. Bratislava : vydavateľstvo IRIS. 172 s.
Ľudmila Novacká
ROLÍNEK, L. a kol. 2016. Krize malých a středních podniků, příčiny a jejich řešení. Praha : Vydavateľstvo Wolters Kluwer. 152 s.
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Obsah
Viera Čihovská
Internetový obchod a ochrana spotrebiteľa / Consumer Protection in the Area of E-commerce
Iveta Fodranová – Viera Kubičková
The Comparative Study of Cultural Differences of Slovak Inbound Tourists: A Need of Innovations
Martin Horváth
Charakteristika behaviorálnej ekonómie v procese globalizácie a nástupu novej ekonomiky / Characteristics of Behavioural Economics in the Process of Globalization and the Emergence of New Economy
Martin Hudec
Socio-Economic Convergence as a Necessary Precondition and Determinant of Societal Growth
Lujza Jurkovičová
Význam hodnotenia nových technológií a produktov ako súčasti nástrojov na tvorbu viacnásobnej hodnoty pre zákazníka / The Importance of Evaluating New Technologies and Products as Components in Creating a Marketing Multiple Customer Value
Lujza Jurkovičová - Natalya Kubiniy - Tamila Kosovilka - Viktoria Marhitich
The Signs and Priniciples of Goal Setting as a Specific Kind of Activity
Marta Karkalíková
Systémy manažérstva a význam ich auditovania / Management Systems and the Importance of their Auditing
Ivana Kravčáková Vozárová
The Current View on Redistribution of Subsidies in the Agricultural Sector in Slovakia
Marián Kropaj
Nový autorský zákon a rozvoj obchodu / The New Copyright Act and Trade Development
Barbora Paholková - Jozef Orgonáš – Soňa Ivanovičová – Eva Kováčová – Gabriela Kovárová – Zuzana Leskovská
Prozákaznícke myslenie zamestnancov ako atribút základných faktorov podnikania v MSP / Pro-customer Thinking of Employees as Attribute of Basic Factors of Entrepreneurship in SME
Dušan Steinhauser – Miroslava Čukanová
Vplyv transakčných nákladov vo vzťahu k outsourcingu a offshoringu na zisk vybraných akciových spoločnosti / Impact of Transaction Costs in Relation to Outsourcing and Offshoring on Profit of Selected Stock Companies
RECENZIE/BOOK REVIEWS
Pavol Kita
ČIHOVSKÁ, V. – MATUŠOVIČOVÁ, M. 2016. Obchodný manažment. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 268 s.
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Obsah
Boris Baumgartner
Angola - an Oil Dependant Country in Sub-Saharan Africa
Ľubomír Čunderlík
Aspekty vybraných bankových služieb pre finančných spotrebiteľov / Some Legal Aspects of Certain Banking Services for Financial Consumers
Liudmila Gorlevskaya
Building Effective Marketing Communications in Tourism
Eva Hanuláková – Ina Kováčová Bečková
Marketing as a Part of Strategic Management of Consulting Companies
Tatiana Hlušková
Porovnanie stratégií Priemyslu 4.0 na Slovensku a vo vybraných krajinách / The Comparison of Industry 4.0 Strategies in Slovakia and in Selected Countries
Dušan Holub
Zásady tvorby a možnosti ochrany obchodného mena / The Principles of Creation of the Business Name and the Possibility of its Protection
Martin Hudec – Alena Donovalová
Open Your Eyes Alice and Start Following the Economic Cycle Instead of the White / Rabbit: Influential Behaviour of the Economic Cycle
Lucia Khúlová
Export into EFTA and transportation costs
Marián Kropaj
Omeškanie dlžníka a úroky z omeškania v občianskoprávnych a obchodnoprávnych vzťahoch na Slovensku / The Borrower Defaults and Late Charges in Civil-law Relationship and Business-law Relationship in Slovak Republic
Monika Matušovičová
Prístupy zohľadňujúce starnutie populácie v praxi marketingovo orientovaných podnikov / Approaches taking into Account the Aging of the Population in the Practice of Marketing oriented
Enterprises
Jozef Orgonáš - Barbora Paholková - Vladimír Hanuľa – Barbora Némová – Peter Bíreš – Matúš Novčák
Inovácie pri podnikaní v maloobchode / Innovations in Retail Business
RECENZIE/BOOK REVIEWS
Elena Kašťáková
KITTOVÁ, Z. A KOL. 2016. Európske a medzinárodné obchodné právo. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 338 s.
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Obsah
Dušan Holub
Zabezpečovacie zmenky / Security Notes
Malgorzata A. Jarossová
Tradičná talianska kuchyňa a jej propagácia pomocou mobilných aplikácií / Traditional Italian Cuisine and its Promotion Using Mobile Applications
Elena Kašťáková - Dáša Bebiaková
Evaluation of the Current Foreign Trade Relations between Slovakia and Ukraine Affected by the Global Changes in the World Economy
Vojtech Kollár – Peter Polakovič – Jana Gasperová
Systémy riadeného vzdelávania, dôležitá podpora edukačného procesu / Learning Management Systems as an Important Support of the Educational Process
Tatiana Košútová
Región Spiš a jeho tradičné a regionálne výrobky chránené na vnútornom trhu / Spiš Region and Protected Traditional and Regional Products on the Internal Market
Paulína Krnáčová – Silvia Benkőová
Spotrebiteľské správanie v kontexte online marketingu / Consumer Behaviour in the Context of Online Marketing
Alica Lacková
Problémy súvisiace so sortimentom potravín určených pre celiatikov / Problems Associated with a Food Range for Celiac
Vanda Rogovská
Trendy v potravinárskom priemysle / Trends in Food Industry
Viera Ružeková
Prospects for the EU-US Trade Relations in the Light of the TTIP
RECENZIE/BOOK REVIEWS
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Obsah
Boris Baumgartner
The Position of Sub-Saharan Countries in the World Economy
Dušan Holub
Ponuka na prevzatie v kontexte práva cenných papierov / The Takeover Bid in the Context of Securities Law
Elena Kašťáková – Viera Ružeková – Matúš Žatko
Importance of the CIS Countries to the Development of Foreign Trade Relations of Slovakia
Lucia Khúlová – Lenka Šprochová
Importance of TEN-T Corridors in the Development of Infrastructure Example of Visegrad Group Countries
Vojtech Kollár – Jana Gasperová – Peter Poliak
View of Electronic Participation and its Application in the Present Conditions of Democracy
Janka Kopaničová – Dagmar Klepochová
Consumers in New Millennium: Attitudes towards Adoption of New Technologies in Purchasing Process
Júlia Lipianska – Barbora Paholková
Výsledky výskumu využitia public relations a ich nástrojov v podnikoch pôsobiacich na slovenskom trhu / The Results of Research on the Use of Public Relations and its Instruments in Companies Operating on the Slovak market
Alexander Pechersky
Diversity in Board of Directors: Review of Diversity as a Factor to Enhance Board Performance
Radek Tahal - Zuzana Chytková - Marek Novinský
The Effect of Socioeconomic Classes on the Subjective Perception of Economic Situation
RECENZIE/BOOK REVIEWS
Lenka Vačoková
VETERNÍKOVÁ. M. 2015. Vybrané kapitoly zo spotrebiteľského práva. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 178 s.
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Obsah
Boris Baumgartner
Združenie národov juhovýchodnej Ázie
Dana Benešová
Vývoj a dynamika rastu malých a stredných podnikov poznatkovo intenzívnych služieb
Jozef Čimo
Prepojenie univerzít s hospodárskou praxou nástrojmi marketingového manažmentu
Iveta Fodranová
Komparácia trendov dopytu po rekreácii a kultúre v Českej a Slovenskej republike
Dušan Holub
K právnej úprave zmenky
Miroslav Hušek
Effective Usage of Implementing ICT in Small- and Medium-sized Enterprises
Malgorzata A. Jarossová – Veronika Šupolová
Regionálne označovanie produktov v krajinách V4 (Poľsko, Slovensko, Česko a Maďarsko)
Igor Kačeňák
Aktuálne problémy inovácie v oblasti balenia
Zuzana Kittová
Narušenie voľného pohybu tovaru a služieb uplatnením minimálnej mzdy v Nemecku
Valéria Michalová – Dominika Macková
Offshoring a tvorba pracovných miest v sektore služieb
Mária Veterníková
Ochrana spotrebiteľa v rámci občianskeho súdneho konania
Ľubica Zubaľová
Perspektívy začlenenia Albánska ako plnohodnotného člena do EÚ
RECENZIE
Dana Benešová
KROŠLÁKOVÁ, M. 2013. Rodinné podnikanie. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 131 s. 631
Janka Kopaničová
MIKLOŠÍK, A. 2015. Informačné systémy marketingu. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 270 s.
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Obsah
Boris Baumgartner
Postavenie rozvojových krajín vo svetovom hospodárstve
Kateryna Buyar
The Improvement of HR-management as a Factor of Increasing of Companies’Competitiveness in the Labour Market
Dušan Holub – Ildikó Némethová
Theoretical and Legal Reflections on Securities Dispositions
Matej Horvat
Aktuálna právna úprava vyvodzovania zodpovednosti voči právnickým osobám
Malgorzata A. Jarossová
Nákupné správanie spotrebiteľov a ich postoje k biopotravinám, tradičným a funkčným potravinám
Elena Kašťáková
Odhalené komparatívne výhody Slovenska pri prenikaní na zahraničné trh
Ľubica Knošková – Alena Dudeková
Hodnotenie inovačnej výkonnosti Slovenska v kontexte Európskej únie
Tatiana Košútová
Príležitosti a predpoklady rozvoja politiky kvality v Slovenskej republike
Alica Lacková
Motívy a bariéry nákupu biopotravín na Slovensku
Júlia Lipianska – Peter Červenka
Vývojové etapy služieb informačných systémov
Zuzana Lukačovičová – Radka Benková
Uvádzanie nového produktu na trh energetických nápojov
Róbert Rehák – Soňa Dragúňová
Sociálno-ekonomický stav obyvateľstva vo vzťahu k zdraviu na Slovensku
Mária Veterníková
Zodpovednosť za škodu pri ochrane spotrebiteľa
RECENZIE
Viera Ružeková
KITTOVÁ, Z. a kol. 2014. Alternatívy vývoja európskej integrácie, Časť 1. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 341 s.
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Obsah
Peter Baláž – Lukáš Harvánek
Možnosti spolupráce 16 krajín strednej a východnej Európy s Čínou a pozícia Slovenskej republiky
Alena Dudeková
Systém podpory domácich potravinárskych a poľnohospodárskych produktov
Dušan Holub
Evidencia cenných papierov
Elena Kašťáková - Dáša Bebiaková
Prehlbovanie vzájomnej zahraničnoobchodnej spolupráce Slovenska s Ukrajinou v období globálnych geopolitických zmien
Tatiana Košútová
Demografické východiská rozvoja regiónov a politiky kvality v Slovenskej republike
Zuzana Lukačovičová – Diana Vargová
Využitie sociálnych sietí v marketingu firiem
Róbert Rehák – Soňa Dragúňová
Sociálno-ekonomické determinanty vplyvu na zdravie v Slovenskej republike
Simona Škorvagová
Procesný a inovačný model internacionalizácie: Možnosti aplikácie pre malé a stredné firmy
Marina Yashina
The Economics of Happiness: Future or Reality in Russia?
Stanislav Zábojník – Andrej Hamara
Zahraničnoobchodné sankcie medzi EÚ a RF a ich vplyv na ekonomickú výkonnosť krajín EÚ11
Otília Zorkóciová – Lucia Vanková
Fenomén Corporate IQ – teoretické vymedzenie a možnosti hodnotenia jeho efektívnosti v praxi
Ľubica Zubaľová
Perspektívy a riziká rozvoja poľnohospodárstva v Afrike s akcentom na subsaharskú Afriku
RECENZIE
Alica Lacková
KNOŠKOVÁ, Ľ. 2015. Riadenie inovačných procesov. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 124 s.
Andrej Miklošík
RICHTEROVÁ, K. – KLEPOCHOVÁ, D. – KOPANIČOVÁ, J. – ŽÁK, Š. 2015. Spotrebiteľské správanie. Bratislava: SPRINT 2 s. r. o., 404 s.
Jozef Mlákay
KNOŠKOVÁ, Ľ. 2014. Manažment dizajnu. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 186 s.
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Obsah
Boris Baumgartner
Niektoré špecifiká ekonomickej integrácie vybraných integračných zoskupení rozvojových krajín
Iveta Fodranová
Teoretické východiská pre skúmanie slovenských seniorov ako špecifického trhového segmentu
Dušan Holub
Vydávanie, náležitosti a imobilizácia cenných papierov
Lujza Jurkovičová
Ohodnocovanie komerčného potenciálu nových produktov a technológií
Paulína Krnáčová – Lenka Kirnová
Regionálne produkty z pohľadu spotrebiteľov
Zuzana Kyseľová
Proces uvádzania nového produktu na trh - Zuzana Lukačovičová
Peter Pajonk – Katarína Plevová
Vnemový marketing – zmysly v podpore predaja
Dušan Steinhauser
Problematika korupcie a jej kultúrne aspekty na pozadí novej inštitucionálnej ekonomickej teórie ako jeden z faktorov vzniku krízových stavov
Václav Stříteský - Adriana Stránská - Peter Drábik
Crisis communication on Facebook
Andrea Vargová – Daniel Krajčík
Porovnanie vybraných indikátorov podnikateľského prostredia v rámci krajín V4 so zameraním na trh práce, vzdelávanie a inovácie
Otília Zorkóciová – Lucia Ďuranová
Business Excellence ako inovatívny nástroj zvyšovania výkonnosti a konkurencieschopnosti organizácií
RECENZIE
Kristína Drieniková
KAŠŤÁKOVÁ, E. – RUŽEKOVÁ, V. 2014. Operácie v zahraničnom obchode. Teória a prax (2. vydanie). Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 306 s.
Janka Kopaničová
ŽÁK. Š. 2014. Marketingový výskum v digitálnej ére. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 132 s.
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Strana 2 z 2