Odborné kluby predstavujú formy duálneho vzdelávania, keď sa realizuje praktická výužba pod vedením expertov z praxe obyčajne počas jedného semestra. Pri výučbe sa spravidla využívajú inovatívne metódy vzdelávania, ako napríklad projektovo založené formy vyučovania alebo problem-based learning či design thinking.
Základným východiskom pri projektovom vyučovaní (project-based learning) je zadanie (projekt), ktorý študenti riešia tímovo. V rámci vytvorených projektových tímov si sami určujú harmonogram plánovaných aktivít, míľniky praciálnych úloh, čiastkové ciele i zodpovednosť za splnenie stanovených cieľov. Sami tiež rozhodujú, aké poznatky potrebujú a vyhľadávajú informácie, údaje, ktoré potrebujú na úspešné dosiahnutie stanových cieľov, resp. vyriešenie zadania, problému. Učiteľ pri projektovom vyučovaní zastáva pasívnu rolu − dohliada na splnenie stanovených cieľov, koordinuje a usmerňuje študentov pri riešení projektov.
V priebehu riešenia projektu študenti konzultujú s odborníkmi z praxe - zadávateľmi tém projektov. Dosiahnuté výsledky priebežné prezentujú, komplexné výsledky potom predstavia na záverečnej prezentácii za účasti odborníkov z praxe. Hodnotenie je zamerané na schopnosti študentov, je kolektívne a zabezpečujú ho nielen supervisori klubov, ale aj experti z praxe či samotní študenti.
V závislosti od vybraného klubu absolvujú študenti sériu odborných workshopov, prednášok, pracujú v 3-4 členných tímoch na zadaniach z praxe, zúčastňujú sa exkurzií, stážujú u partnerov z praxe, prezentujú výsledky svojej práce, organizujú záverečné podujatia, na ktorých prezentujú svoje výsledky alebo predstavia nadobudnuté marketingové, prezentačné alebo obchodné zručnosti.
Na začiatku semestra si študenti na základe vlastného rozhodnutia vyberajú z aktuálnej ponuky odborných klubov a akadémií tie, ktoré najviac vyhovujú ich preferenciám. Ich počet a štruktúra sa pravidelne menia tak, aby fakulta ponúkla svojim študentom to najzaujímavejšie a najaktuálnejšie. Pre študentov ponúkame tieto odborné kluby:
- Retail Academy – v kooperácii s Lidl Slovensko, v. o. s.;
- Agrobio klub – v kooperácii s WineloversClub a rôznymi slovenskými vinárstvami;
- Foodie Club - v kooperácii s Nestlé Slovensko, a. s.; Unilever Slovenská republika, Budiš, a. s., a inými subjektmi potravinárskeho sektora;
- Media Club – v kooperácii s CREATIVE PRO, s. r. o.;
- Mercedes Club – v kooperácii so spoločnosťou Motor-Car Bratislava, spol. s r. o.;
- Travel klub – v spolupráci s cestovnými kanceláriami a ďalšími subjektmi z oblasti cestovného ruchu;
- Internship - v spolupráci so spoločnosťami z medzinárodného prostredia;
- Animácie v cestovnom ruchu - v spolupráci so subjektami cestovného ruchu;
- Foto-Lab - so zameraním na marketingovú komunikáciu, digitálne médiá, produktovú fotografiu a iné kreatívne činnosti s využitím profesionálnej techniky;
- SARIO klub – zameranie na podnikateľské aktivity na domácom i zahraničnom trhu;
- Createc klub – zameranie na potravinársky sektor.
- Podnikové stratégie – v spolupráci so spoločnosťou Atlas Copco je klub zameraný na biznis a marketing medzinárodne pôsobiacej spoločnosti.
- Brokeria – klub je zameraný na finančnú gramotnosť.
- Cirkular Slovakia – v kooperácii so spoločnosťami, ktorých aktivity sú orientované na udržateľnosť.
- Creative Pro – v kooperácii so spoločnosťou Creative Pro, je zameraný na PR a prácu reklamnej agentúry.
- EXIM banka – v kooperácii s EXIM bankou, klub je zameraný na systém organizácie banky, jej účel a význam pre medzinárodné podnikanie.
- HoReCa – zameraný na hotely, reštaurácie, kaviarne, ich prevádzku a nadväznosť na službu obyvateľstvu a cestovný ruch.
- Letisko Bratislava – so zameraním na letovú prevádzku a nadväznosť na cestovný ruch.
- McCarter – spolupráca so spoločnosťou McCarter je orientovaná na obchodné aktivity výrobnej spoločnosti, holistický marketing.
- Plzeňský Prazdroj – spolupráca so spoločnosťou Plzeňský Prazdroj je orientovaná na obchod a marketing výrobnej spoločnosti.
- Proxenta (kreatívne kokosy) – v kooperácii so spoločnosťou Proxenta, dynamický podnik služieb, širokodimenzionálne formy služieb.
- Telekom – v kooperácii so spoločnosťou Slovak Telekom, orientovaný na komplex služieb a holistický marketing telekomunikačnej spoločnosti.
- Unilever – spolupráca s nadnárodnou spoločnosťou Unilever je orientovaná na obchodné aktivity výrobnej spoločnosti, holistický marketing.