Obchodná fakulta EU v Bratislave poskytuje na 3. stupni štúdia akreditované študijné programy, ktorých štandardná dĺžka štúdia je 3 roky v dennej forme štúdia a 4 roky v externej forme štúdia a absolvent získava akademický titul „doktor“ („philosophiae doctor“, v skratke „PhD.“).
3. stupeň – doktorandské štúdium - študijné programy v slovenskom jazyku
Študijný odbor „ekonómia a manažment“
- študijný program manažment cestovného ruchu – denná a externá forma štúdia
- študijný program manažment medzinárodného podnikania– denná a externá forma štúdia
- študijný program marketingový a obchodný manažment– denná a externá forma štúdia
3. stupeň – doktorandské štúdium - študijné programy v anglickom jazyku
Študijný odbor „ekonómia a manažment“
- študijný program Tourism Management – denná a externá forma štúdia
- študijný program Management of International Business – denná forma štúdia
- študijný program Marketing and Trade Management – denná a externá forma štúdia
Manažment cestovného ruchu
Cieľom vzdelávania v študijnom programe manažment cestovného ruchu je osvojenie relevantných teórií a konceptov v oblasti komplexných ekonomických procesov cestovného ruchu a súvisiacich oblastí; získanie schopnosti prispieť k rozvoju teórie, novým poznatkom a inováciám na základe vlastného originálneho výskumu; nadobudnutie schopnosti využívať relevantné pokročilé kvantitatívne a kvalitatívne vedecké metódy pri skúmaní vedeckých problémov a ich komplexnom riešení; schopnosť efektívne a účelne diseminovať výsledky vlastného vedeckého bádania na zabezpečenie ich praktického uplatnenia a prístupu relevantným cieľovým skupinám na medzinárodnej úrovni. Absolvent je schopný:
- identifikovať, formulovať, analyticky a kriticky spracovávať vedecké problémy v rámci dynamického a multidisciplinárneho prostredia cestovného ruchu,
- efektívne hodnotiť a navrhovať udržateľné a inovačné riešenia pre podniky a organizácie cestovného ruchu,
- vypracovať integrované stratégie pre zlepšenie konkurencieschopnosti cestovného ruchu v komplexných súvislostiach berúc do úvahy mikro- a makroprostredie cestovného ruchu, územné predpoklady ako aj prierezovosť tohto odvetvia,
- identifikovať aktuálne výzvy v cestovnom ruchu, podávať kritické stanoviská, navrhovať teoretické rámce a výskumné postupy pre efektívne riešenia v kontexte celého národného hospodárstva.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- kritické posúdenie teórií, konceptov a rôznych prístupov vedeckých autorov v oblasti cestovného ruchu a súvisiacich oblastí,
- vytvorenie originálneho výskumného projektu so zameraním na cestovný ruch,
- navrhnutie komplexného riešenia identifikovaného vedeckého problému cestovného ruchu,
- prezentovanie výsledkov vlastného originálneho výskumu na medzinárodnom vedeckom fóre v ústnej ako aj písomnej forme.
Manažment medzinárodného podnikania
Cieľom výchovy študentov v študijnom programe manažment medzinárodného podnikania je pripraviť absolventov na vysokošpecializovanú kariéru vo sfére pôsobenia inštitúcií, firiem a nadnárodných korporácií v medzinárodnom podnikateľskom prostredí. Svoje uplatnenie nachádzajú aj v oblasti vedeckej práce na univerzitách, výskumných tímoch alebo v činnosti rôznych spoločenských a verejných organizácií. Obsahovo a svojimi cieľmi je program zameraný na skúmanie vývojových tendencií v medzinárodnom ekonomickom prostredí, s koncentráciou na špecifické rastové podmienky EU, príp. SR, ako aj na skúmanie vývoja v ostatných teritoriálnych segmentoch svetového hospodárstva. Reálny fakt, že ekonomika SR je absolútne zahraničnoobchodne orientovaná vytvára určitý špecifický environment pre vedecké skúmanie a formuje dominantnú mieru dôležitosti hospodárskych väzieb a konzekvencií, ktoré v tejto oblasti vznikajú. Absolvent je schopný:
- využívať rôzne základné i aplikované metódy výskumu a na ich základe rozvíjať nové poznatky v predmetnej oblasti,
- sofistikovanými prístupmi riešiť problémy hospodárskej praxe v rôznych súvislostiach,
- koncepčne riadiť procesy v danej oblasti, tímovo spolupracovať a vecne argumentovať svoje rozhodnutia v medzinárodných podmienkach.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- nadobudnutie relevantných odborných vedomostí v problematike manažmentu medzinárodného podnikania vrátane aktuálnych vedeckých teórií a prístupov,
- osvojenie si efektívnej práce s databázami údajov a vedeckých prác v predmetnej oblasti, schopnosť vyhodnocovať teórie, koncepty a inovácie vo vlastnom originálnom vedeckom bádaní,
- osvojenie si a relevantné využitie širokého spektra metód vedeckej práce,
- získanie schopnosti koncepčne riešiť zložité problémy v odbore pri dynamickom vývoji poznania a prezentovať výsledky vlastného výskumu pred medzinárodnou odbornou komunitou.
Marketingový a obchodný manažment
Cieľom výchovy študentov študijného programu marketingový a obchodný manažment je pripraviť odborníkov v komplexnej a špecializovanej oblasti obchod a marketing, ktoré sú bázou pre posun limitov teoretického a výskumného chápania disciplíny. Študenti ovládajú vedecké metódy výskumu marketingového prostredia, trhových dát, správania spotrebiteľských a obchodných subjektov; ovládajú metódy simulácie a verifikácie marketingových riešení, dokážu aplikovať vedecké postupy v procesoch optimálneho formovania marketingových funkcií, marketingových procesov a marketingových nástrojov podnikateľských subjektov. Študenti dokážu autonómne syntetizovať informácie / názory marketingových prieskumov a navrhovať riešenia problémov, ktoré rozširujú alebo redefinujú existujúce poznanie a predstavujú nové prístupy ku riešeniu novej situácie v obchodných systémoch. Absolvent ovláda:
- úspešnú, presnú a efektívnu aplikáciu metód vedeckého bádania a prezentáciu vlastných riešení / kritických hodnotiacich stanovísk v oblasti obchodných a marketingových procesov,
- väzbu: výskum – formulácia návrhu – implementácia, právne a etické aspekty marketingu,
- spôsob ako izolovať, hodnotiť a novým spôsobom riešiť problémy rôznych stupňov predikcie v obchode.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- schopnosť realizovať originálny výskum na báze tvorivého vedeckého bádania,
- komunikácia vedeckých poznatkov,
- schopnosť analyzovať, komparovať, syntetizovať, verifikovať a kriticky posudzovať,
- interdisciplinárne znalosti relevantné pre kariérny postup v odbore.
Tourism Management
The objective of learning in the Tourism Management study program is mastering relevant theories and concepts related to complex economic processes in tourism and related fields; acquiring the ability to contribute to the development of theory, new knowledge, and innovations based on original research; gaining the ability to apply relevant advanced quantitative and qualitative scientific methods in the examination and comprehensive resolution of scientific problems; developing the ability to effectively and purposefully disseminate the results of original scientific research to ensure their practical application and accessibility to relevant target groups at the international level. The graduate is able to:
- identify, formulate, analytically and critically address scientific problems within the dynamic and multidisciplinary environment of tourism,
- effectively evaluate and propose sustainable and innovative solutions for tourism enterprises and organizations,
- develop integrated strategies to enhance the competitiveness of tourism, considering complex contexts, including the micro- and macro-environment of tourism, territorial conditions, as well as the cross-sectoral nature of the industry,
- identify current challenges in tourism, present critical perspectives, and propose theoretical frameworks and research procedures for effective solutions within the context of the national economy as a whole.
Educational objectives of the study programme:
- critical evaluation of theories, concepts, and various scientific approaches in tourism and related fields,
- development of an original research project focused on tourism,
- proposal of a comprehensive solution to an identified scientific problem in tourism,
- presentation of the results of original research at an international scientific forum in both oral and written form.
Management of International Business
The aim of the study programme Management of International Business is to train graduates for a highly specialized career in the sphere of institutions, companies and multinational corporations in an international business environment. They can also find a job in the field of scientific work at universities, research teams or various social and public organizations. Study program is focused on investigating of the development trends in the international economic environment with emphasis on specific growth conditions of the EU, or the Slovak Republic and on developments in other territorial segments of the world economy. Since the Slovak economy is absolutely foreign-oriented, it creates a specific environment for scientific research and forms the importance of the economic relations and the consequences that arise in this area. The graduate is able to:
- to use various basic and applied research methods and to develop new knowledge in the selected topics,
- to solve issues of economic practice in different contexts throughout sophisticated approaches,
- to manage processes in the selected field conceptually, to work in team and to factually communicate their decisions in international conditions.
Educational objectives of the study programme:
- gaining relevant knowledge in the field of international business management, including current scientific theories and approaches,
- mastering effective work with databases of data and scientific works in the field, the ability to evaluate theories, concepts of innovation in their original scientific research,
- mastering the relevant use of a wide range of methods of scientific work,
- developing the ability to conceptually solve complex problems in the current dynamic environment and to present the results of research to the international scientific community.
Marketing and Trade Management
The aim of the study program Marketing and Trade Management is to train professionals in a comprehensive and specialized field of trade and marketing, which are the basis for shifting the limits of theoretical and research perception of the discipline. Students know how to use scientific methods of the marketing research, market data, behaviour of consumers and business entities. They know methods of simulation and verification of marketing solutions, they can apply scientific practices in processes of optimal shaping marketing functions, marketing processes and marketing tools of business entities. Students can autonomously synthesize information/views of marketing surveys and propose solutions to problems that extend or redefine existing knowledge and present new approaches to tackling the new situation in trading systems. The graduate is able to:
- successfully and effectively apply scientific research methods and to present his/her solutions/critical evaluation statements in the field of trade and marketing processes,
- effectively connect research – formulation of the proposal – implementation, legal and ethical aspects of marketing,
- to identify, evaluate and solve the problems of different levels of trade prediction throughout innovative approach.
Educational objectives of the study programme:
- the ability to conduct original research based on creative scientific inquiry,
- the communication of scientific knowledge,
- the ability to analyse, compare, synthesise, verify, and critically assess,
- interdisciplinary knowledge relevant for career advancement in the field.
























