Stále viac a viac študentov má záujem realizovať vlastné idey v krátkodobých projektoch, prostredníctvom rôznych výziev a súťaží, organizáciou podujatí, v start up tímoch alebo aj zakladaním vlastných firiem. Postupne zriaďujeme coworkingové priestory na podporu týchto aktivít v doteraz nevyužívaných priestoroch a vestibuloch fakulty.

V zmysle memoranda o spolupráci so Slovak Business Agency (SBA) majú aj študenti a zamestnanci Obchodnej fakulty možnosť zapojenia sa do akceleračného, stážového alebo inkubačného programu a tým využívať moderné coworkingové priestory a FabLab v SBA (Twin City Bratislava, zastávka MHD – bus 88) na podporu vlastných podnikateľských aktivít.

Galéria podnikateľských firiem študentov:

Študentov vedieme k tomu, aby sa počas štúdia zameriavali na prípravu a tvorbu vlastnej témy záverečnej práce, ktorú môžu riešiť v kooperácii s partnermi z praxe, s ktorými sa stretnú počas štúdia. Takéto aplikačné práce sú zamerané na riešenie zložitejších problémov podnikateľskej a spoločenskej praxe.

Okrem štandardných výstupov (bakalárske a diplomové práce) majú študenti možnosť prezentovať výsledky svojich projektov, riešení z klubov, podnikateľské aktivity a ďalšie zaujímavosti na záverečných semestrálnych podujatiach:

  • Vianočná univerzita / Regionfest
  • Jarná univerzita / Winefest.

Projektovo orientované vyučovanie (project-based learning) je hlavná didaktická metóda na realizáciu vzdelávacích a tréningových aktivít v programe Talentway. Ide o dopytovo orientovanú metódu (self-directed learning – SDL), teda kľúčovým východiskom je zadanie (projekt), študenti sú rozdelení do tímov a sami určujú, akú teóriu je nutné použiť na to, aby dosiahnutie stanových cieľov bolo úspešné.

V priebehu riešenia študenti realizujú pravidelné priebežné prezentácie, komplexné výsledky potom prezentujú na záverečnej prezentácii za účasti odborníkov z praxe. Hodnotenie je zamerané na schopnosti študentov, je kolektívne a zabezpečujú ho nielen supervízori, ale aj experti z praxe.

Odborné kluby predstavujú formy duálneho vzdelávania, keď sa realizuje praktická výužba pod vedením expertov z praxe obyčajne počas jedného semestra. Pri výučbe sa spravidla využívajú inovatívne metódy vzdelávania, ako napríklad projektovo založené formy vyučovania alebo  problem-based learning či design thinking.

Základným východiskom pri projektovom vyučovaní (project-based learning) je zadanie (projekt), ktorý študenti riešia tímovo. V rámci vytvorených projektových tímov si sami určujú harmonogram plánovaných aktivít, míľniky praciálnych úloh, čiastkové ciele i zodpovednosť za splnenie stanovených cieľov. Sami tiež rozhodujú, aké poznatky potrebujú a vyhľadávajú informácie, údaje, ktoré potrebujú na úspešné dosiahnutie stanových cieľov, resp. vyriešenie zadania, problému. Učiteľ pri projektovom vyučovaní zastáva pasívnu rolu  −  dohliada na splnenie stanovených cieľov, koordinuje a usmerňuje študentov pri riešení projektov.

V priebehu riešenia projektu študenti konzultujú s odborníkmi z praxe - zadávateľmi tém projektov. Dosiahnuté výsledky  priebežné prezentujú, komplexné výsledky potom predstavia na záverečnej prezentácii za účasti odborníkov z praxe. Hodnotenie je zamerané na schopnosti študentov, je kolektívne a zabezpečujú ho nielen supervisori klubov, ale aj experti z praxe či samotní študenti.

V závislosti od vybraného klubu absolvujú študenti sériu odborných workshopov, prednášok, pracujú v 3-4 členných tímoch na zadaniach z praxe, zúčastňujú sa exkurzií, stážujú u partnerov z praxe, prezentujú výsledky svojej práce, organizujú záverečné podujatia, na ktorých prezentujú svoje výsledky alebo predstavia nadobudnuté marketingové, prezentačné alebo obchodné zručnosti.

Na začiatku semestra si študenti na základe vlastného rozhodnutia vyberajú z aktuálnej ponuky odborných klubov a akadémií tie, ktoré najviac vyhovujú ich preferenciám. Ich počet a štruktúra sa pravidelne menia tak, aby fakulta ponúkla svojim študentom to najzaujímavejšie a najaktuálnejšie. Pre študentov ponúkame tieto odborné kluby:

  • Retail Academy – v kooperácii s Lidl Slovensko, v. o. s.;
  • Agrobio klub – v kooperácii s WineloversClub a rôznymi slovenskými vinárstvami;
  • Foodie Club - v kooperácii s Nestlé Slovensko, a. s.; Unilever Slovenská republika, Budiš, a. s., a inými subjektmi potravinárskeho sektora;
  • Media Club – v kooperácii s CREATIVE PRO, s. r. o.;
  • Mercedes Club – v kooperácii so spoločnosťou Motor-Car Bratislava, spol. s r. o.;
  • Heuréka klub – v spolupráci so spoločnosťou Dobrý život, a. s.;
  • Travel klub – v spolupráci s cestovnými kanceláriami a ďalšími subjektmi z oblasti cestovného ruchu;
  • Finančná gramotnosť - v kooperácii s rôznymi partnermi z oblasti finančných služieb, ČSOB a pod.;
  • Internship - v spolupráci so spoločnosťami z medzinárodného prostredia;
  • International Business - spolupráca so subjektmi pôsobiacimi v medzinárodnom obchode;
  • International Club - spolupráca so spoločnosťami na domácom a zahraničnom trhu
  • Animácie v cestovnom ruchu - v spolupráci so subjektami cestovného ruchu;
  • Foto-Lab - so zameraním na marketingovú komunikáciu, digitálne médiá, produktovú fotografiu a iné kreatívne činnosti s využitím profesionálnej techniky;
  • Real Univercity – zameranie na realitný trh v spolupráci so spoločnosťou JLL;
  • Kľúč RK reality – zameranie na realitný trh malých a stredných spoločnosti;
  • SARIO klub – zameranie na podnikateľské aktivity na domácom i zahraničnom trhu;
  • Createc klub – zameranie na potravinársky sektor.
  • Podnikové stratégie – v spolupráci so spoločnosťou Atlas Copco je klub zameraný na biznis a marketing medzinárodne pôsobiacej spoločnosti.

core team tw

V každom ročníku štúdia sa študenti zapájajú do riešení vybraných zadaní cez odborné predmety pod vedením akademických pracovníkov, ako aj v kooperácii s expertmi z praxe. Všetky zadania sú reálne problémy praxe, najlepšie riešenia sa aj aplikujú do podnikov. Zadania projektov sú členené na vybrané podnikateľské oblasti – sieťový maloobchod, B2C, resp. B2B prostredie, média, financie, zdravotníctvo, digitálne produkty a pod. Vybranými predmetmi sú:

na I. stupni (bakalárske štúdium)

  • 1. ročník: marketing
  • 2. ročník: podnikanie v praxi – kluby
  • 3. ročník: odborná prax a ďalšie výberové predmety

 

na II. stupni (inžinierske štúdium)

  • 1. ročník: inovačný manažment, produktové manažérstvo, informačné systémy marketingu
  • 2. ročník: odborná prax, marketingová komunikácia a ďalšie výberové predmety

 

Komplexné informácie o priebehu kooperácie s praxou vo vybraných predmetoch sú poskytované študentom pred začiatkom semestra. Podľa nich si majú možnosť vybrať oblasť, z ktorej budú riešiť zadanie projektu. Na kick-off workshopoch, ktoré sa konajú väčšinou priamo v priestore partnerskej organizácie, sa potom zoznamujú s detailmi zadaní, ako aj s mentormi z praxe.

Podnikanie v praxi na Obchodnej fakulte predstavuje platformu na podporu prepájania študentov s praxou prostredníctvom aktivít, ktoré zároveň umožňujú systematický a komplexný rozvoj ich osobnosti. Podnikanie v praxi umožňuje študentom:

  • odbornú profiláciu v oblasti obchodu, marketingu, medzinárodného obchodu a cestovného ruchu,
  • úzku kooperáciu s partnermi z praxe, ktorí sa zúčastňujú prednášok, cvičení, vedú workshopy,
  • špecializáciu pre budúce povolanie v konkrétnom odvetví,
  • nadobúdanie praktických skúseností už počas štúdia,
  • odhaľovanie a rozvoj silných stránok,
  • prácu v tíme, ktorý je zostavený s ohľadom na tímové role, ktoré študenti zastávajú,
  • získavanie dôležitých kontaktov s odborníkmi, manažérmi a expertmi z vybraných oblastí podnikania a spoločenského prostredia (networking).

 

Podnikanie v praxi poskytuje študentom priestor na priamu kooperáciu s praxou, a to zapojením študentov do riešenia praktických úloh, problémov a výziev s rôznou náročnosťou zadaných partnermi z praxe, na získavanie skúseností s prácou v tíme, na vytváranie vlastných tém záverečných prác, ale aj na zakladanie vlastných podnikov študentov.

Podnikanie v praxi absolvuje každý študent Obchodnej fakulty, vďaka čomu získa praktické skúsenosti, zapojí sa do priamej kooperácie s partnermi z praxe, ktorí vedú odborné workshopy, a poradenskou činnosťou sa podieľajú na vedení seminárnych aj záverečných prác. Študenti zároveň majú možnosť absolvovať praktickú stáž v týchto podnikoch.

 

Podnikanie v praxi ako platforma na podporu prepájania študentov s praxou zahŕňa:

  • výučbu vybraných predmetov študijných programov využitím inovatívnych metód vzdelávania (napr. project-based learning, problem-based learning, design thinking),
  • odborné kluby a akadémie (praktické vzdelávanie, odborná prax),
  • interdisciplinárne prepájanie študentských tímov z rôznych fakúlt a univerzít, vrátane zahraničných,
  • zadávanie a spracovávanie seminárnych a záverečných prác v priamej kooperácii s praxou,
  • podnikateľské aktivity študentov.

 

Výsledkom aktivít v rámci platformy Podnikanie v praxi sú aj pravidelné fakultné podujatia, ktoré organizujú študenti v kooperácii s partnermi z praxe:

  • Vianočná univerzita
  • Regionfest
  • Jarná univerzita
  • Winefest

 

Partneri z praxe zapojený do podnikania v praxi

  • LIDL, v. o. s.,
  • COOP Jednota Slovensko, s. d.,
  • Motor-Car Bratislava, spol. s r. o.,
  • BUDIŠ, a. s.,
  • WineloversClub,
  • Trexima Bratislava, s. r. o.,
  • Zväz obchodu Slovenskej republiky,
  • BONAVITA SERVIS, spol. s r. o.
  • Unilever Slovenská republika,
  • Atlas Copco, s. r. o.,
  • CREATIVE PRO, a. s.,
  • ČSOB, a. s.,
  • Hydrotour, a. s.,
  • Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s. (BTS),
  • Kľúč RK, s. r. o.
  • Nestlé Slovensko, s. r. o., a iné.