„Rozvrh na doktorandskom štúdiu bude v každom akademickom roku nahodený do Akademického informačného systému (AiS2) a jednotliví študenti si ho môžu pozrieť podľa svojho mena, príp. ročníka a študijného programu.“

Spoločný rokovací poriadok subodborových komisií doktorandského štúdia v študijnom odbore ekonómia a manažment na Obchodnej fakulte EU v Bratislave

 

Členovia subodborovej komisie 2.1 obchod a marketing

študijný program marketingový a obchodný manažment

prof. Ing. Ferdinand DAŇO, PhD. - predseda

prof. Ing. Eva HANULÁKOVÁ, PhD. - podpredsedníčka

 - tajomník

doc. Ing. Eduard BAUMÖHL, PhD.

doc. Ing. Dana BENEŠOVÁ, PhD.

prof. Ing. Naqibullah DANESHJO, PhD.

doc. Ing. Peter DRÁBIK, PhD., MSc.

doc. Ing. Zuzana FRANCOVÁ, PhD.

doc. Ing. Paulína KRNÁČOVÁ, PhD.

prof. Ing. Viera KUBIČKOVÁ, PhD.

doc. RNDr. Kvetoslava MATLOVIČOVÁ, PhD.

doc. Ing. Monika MATUŠOVIČOVÁ, PhD.

doc. Ing. Anna MICHÁLKOVÁ, PhD.

doc. PhDr. Mgr. Ing. Ladislav MURA, PhD., MSc.

doc. Ing. Monika NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ, PhD.

doc. Ing. Róbert REHÁK, PhD.

doc. Ing. Štefan ŽÁK, PhD., MBA, LL.M.

 

Externí členovia

PhDr. Štefan BUGÁR, PhD., MBA - Kaštieľ Mojmírovce, a. s.

doc. Ing. Pavol KONŠTIAK, PhD. - viceprezident, Zväz obchodu SR, Bratislava

prof. Ing. Anna KRIŽANOVÁ, CSc. - Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov Žilinskej univerzity v Žiline

prof. Ing. Zdenka MUSOVÁ, PhD. – Ekonomická fakulta, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

prof. Ing. Mária ROSTÁŠOVÁ, PhD. – emeritná profesorka, Žilinská univerzita v Žiline

prof. Ing. Anna VAŇOVÁ, PhD. - Ekonomická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici

 

Členovia subodborovej komisie 2.2 medzinárodné podnikanie

študijný program manažment medzinárodného podnikania

prof. Ing. Zuzana KITTOVÁ, PhD., M.B.L.- HSG - predsedníčka 

doc. Mgr. Elena KAŠŤÁKOVÁ, PhD. - podpredsedníčka 

doc. Ing. Dušan STEINHAUSER, PhD. - tajomník 

doc. Ing. Denisa ČIDEROVÁ, PhD., M.A. 

prof. Ing. Soňa FERENČÍKOVÁ, PhD. 

doc. Ing. Ľuboš PAVELKA, PhD. 

doc. Ing. Paula PUŠKÁROVÁ, DiS. art., PhD. 

doc. Ing. Viera RUŽEKOVÁ, PhD. 

doc. Ing. Tomáš VÝROST, PhD. 

doc. Ing. Otília ZORKÓCIOVÁ, PhD. 

 

Externí členovia

prof. Ing. Saleh Mothana OBADI, PhD. - Ekonomický ústav Slovenskej akadémie vied v Bratislave

prof. Ing. Mgr. Renáta PITOŇÁKOVÁ, PhD. - Fakulta medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity v Bratislave

Ing. Robert SPIŠÁK, PhD. - AZC, a. s., Bratislava

prof. Ing. Judita TÁNCOŠOVÁ, CSc. - Vysoká škola ekonómie a manažmentu v Bratislave

 

Formulár pre vypísanie témy dizertačnej práce - školitelia

Obchodná fakulta poskytuje doktorandské štúdium podľa § 54 zákona č. 131/2002 Z. z. v akreditovaných študijných programoch. Doktorandské štúdium sa zameriava na získavanie a prehĺbenie poznatkov založených na súčasnom stave vedeckého poznania a najmä na vlastnom príspevku študenta k nemu, ktorý je výsledkom vedeckého bádania a samostatnej tvorivej činnosti v oblasti vedy. Absolventi doktorandského štúdia získavajú vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa.

Doktorandské štúdium je určené pre pedagogických zamestnancov, vedecko-výskumných zamestnancov a absolventov vysokoškolského štúdia, ktorí majú schopnosti na vedecko-výskumnú a publikačnú činnosť. Slúži k zvýšeniu ich odbornej kvalifikácie v oblasti ekonomických vied.

Štandardná dĺžka doktorandského štúdia v dennej forme je 3 akademické roky a v externej forme 4 akademické roky. Realizuje sa v dvoch častiach:

  • študijná časť doktorandského štúdia pozostáva najmä zo špecializovaných prednášok, seminárov, konzultácií a individuálneho štúdia literatúry potrebných z hľadiska zamerania dizertačnej práce. Štúdium sa realizuje pod vedením školiteľa a ukončuje sa dizertačnou skúškou, ktorá patrí medzi štátne skúšky.
  • vedecká časť doktorandského štúdia pozostáva z individuálnej alebo tímovej vedeckej práce študenta doktorandského štúdia (ďalej len „doktorand“), ktorá sa viaže na tému dizertačnej práce, z prezentácie výsledkov vedeckej práce na vedeckých podujatiach, zo študijných pobytov vo vedeckých inštitúciách doma i v zahraničí a pod. Vedeckú časť doktorandského štúdia odborne garantuje školiteľ. Doktorandské štúdium sa končí obhajobou dizertačnej práce.

 

Súčasťou doktorandského štúdia v dennej forme je vykonávanie pedagogickej činnosti, alebo inej odbornej činnosti súvisiacej s pedagogickou činnosťou, v rozsahu najviac 4 hodiny týždenne v priemere za akademický rok, v ktorom prebieha výučba. Ak sa doktorand prihlásil na tému vypísanú externou vzdelávacou inštitúciou, jeho pedagogická alebo iná odborná činnosť je viazaná na vzdelávaciu činnosť Obchodnej fakulty.

Štipendium pre doktorandov v dennej forme štúdia sa poskytuje podľa všeobecne záväzného právneho predpisu, ktorý vydá Ministerstvo školstva SR. Poskytovanie štipendia sa skončí dňom obhajoby dizertačnej práce, resp. dňom iného skončenia štúdia. Externá vzdelávacia inštitúcia poskytuje štipendiá z finančných zdrojov vyčlenených na tento účel vo svojom rozpočte.

Základnou podmienkou prijatia na štúdium v študijnom programe doktorandského štúdia je absolvovanie študijného programu druhého stupňa štúdia a absolvovanie prijímacej skúšky. Fakulta môže určiť pre doktorandské štúdium v jednotlivých študijných programoch aj ďalšie podmienky prijatia na toto štúdium, schválené akademickým senátom fakulty.

Pred začatím prijímacieho konania na doktorandské štúdium vypisuje fakulta témy dizertačných prác, o ktoré sa možno v rámci prijímacieho konania uchádzať. Pre každú z vypísaných tém je určený školiteľ. Fakulta zaradí medzi vypísané témy dizertačných prác aj témy spolu so školiteľmi zadané externou vzdelávacou inštitúciou, vtedy sa spolu s témou uvedie aj názov externej vzdelávacej inštitúcie. Uchádzač o doktorandské štúdium sa prihlási na jednu z vypísaných tém.

Prijímacia skúška pozostáva z odbornej prijímacej skúšky a jazykovej prijímacej skúšky.

Prijatí uchádzači sa zápisom na doktorandské štúdium stávajú študentmi fakulty a vzťahujú sa na nich ustanovenia § 69 až § 73a zákona o vysokých školách a primerane aj ustanovenia § 29 Štatútu Obchodnej fakulty EU, ako aj ustanovenia študijného poriadku univerzity.

Školné a poplatky spojené s doktorandským štúdiom na EU v Bratislave upravuje čl. 27 Štatútu Obchodnej fakulty EU a § 92 zákona o vysokých školách.

Doktorandské štúdium upravujú Zásady organizácie doktorandského štúdia na Obchodnej fakulte, ktoré sú vydané ako vnútorný predpis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave podľa § 33 ods. 2, písm. f) zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Tieto zásady sú všeobecnými zásadami pre všetkých študentov, učiteľov a ďalších odborných zamestnancov, ktorí doktorandské štúdium na fakulte absolvujú, zabezpečujú, organizujú, sledujú a hodnotia.

 

So zásadami sa možno oboznámiť na webovej stránke Obchodnej fakulty a na Referáte pre vedu a doktorandské štúdium Obchodnej fakulty alebo na univerzitnej stránke www.euba.sk.

Obchodná fakulta EU v Bratislave poskytuje na 3. stupni štúdia akreditované študijné programy, ktorých štandardná dĺžka štúdia je 3 roky v dennej forme štúdia a 4 roky v externej forme štúdia a absolvent získava akademický titul „doktor“ („philosophiae doctor“, v skratke „PhD.“).

 

Študijný odbor ekonómia a manažment

  • študijný program manažment medzinárodného podnikania – denná a externá forma štúdia
  • študijný program Management of International Business (v anglickom jazyku) – denná forma štúdia
  • študijný program marketingový a obchodný manažment – denná a externá forma štúdia

 

Manažment medzinárodného podnikania

Cieľom výchovy študentov v študijnom programe manažment medzinárodného podnikania je pripraviť absolventov na vysokošpecializovanú kariéru vo sfére pôsobenia inštitúcií, firiem a nadnárodných korporácií v medzinárodnom podnikateľskom prostredí. Svoje uplatnenie nachádzajú aj v oblasti vedeckej práce na univerzitách, výskumných tímoch alebo v činnosti rôznych spoločenských a verejných organizácií. Obsahovo a svojimi cieľmi je program zameraný na skúmanie vývojových tendencií v medzinárodnom ekonomickom prostredí, s koncentráciou na špecifické rastové podmienky EU, príp. SR, ako aj na skúmanie vývoja v ostatných teritoriálnych segmentoch svetového hospodárstva. Reálny fakt, že ekonomika SR je absolútne zahraničnoobchodne orientovaná vytvára určitý špecifický environment pre vedecké skúmanie a formuje dominantnú mieru dôležitosti hospodárskych väzieb a konzekvencií, ktoré v tejto oblasti vznikajú. Absolvent dokáže:

  • využívať rôzne základné i aplikované metódy výskumu a na ich základe rozvíjať nové poznatky v predmetnej oblasti,
  • sofistikovanými prístupmi riešiť problémy hospodárskej praxe v rôznych súvislostiach,
  • koncepčne riadiť procesy v danej oblasti, tímovo spolupracovať a vecne argumentovať svoje rozhodnutia v medzinárodných podmienkach.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. nadobudnutie relevantných odborných vedomostí v problematike manažmentu medzinárodného podnikania vrátane aktuálnych vedeckých teórií a prístupov,
  2. osvojenie si efektívnej práce s databázami údajov a vedeckých prác v predmetnej oblasti, schopnosť vyhodnocovať teórie, koncepty a inovácie vo vlastnom originálnom vedeckom bádaní,
  3. osvojenie si a relevantné využitie širokého spektra metód vedeckej práce,
  4. získanie schopnosti koncepčne riešiť zložité problémy v odbore pri dynamickom vývoji poznania a prezentovať výsledky vlastného výskumu pred medzinárodnou odbornou komunitou.

 

International Business Management

The aim of the study programme Management of International Business is to train graduates for a highly specialized career in the sphere of institutions, companies and multinational corporations in an international business environment. They can also find a job in the field of scientific work at universities, research teams or various social and public organizations. Study program is focused on investigating of the development trends in the international economic environment with emphasis on specific growth conditions of the EU, or the Slovak Republic and on developments in other territorial segments of the world economy. Since the Slovak economy is absolutely foreign-oriented, it creates a specific environment for scientific research and forms the importance of the economic relations and the consequences that arise in this area. The graduate is able:

  • to use various basic and applied research methods and to develop new knowledge in the selected topics,
  • to solve issues of economic practice in different contexts throughout sophisticated approaches,
  • to manage processes in the selected fieldconceptually, to work in team and to factually communicate their decisions in internationalt conditions. 

Educational goals of the study program:

  1. gaining relevant knowledge in the field of international business management, including current scientific theories and approaches,
  2. mastering effective work with databases of data and scientific works in the field, the ability to evaluate theories, concepts of innovation in their original scientific research,
  3. mastering the relevant use of a wide range of methods of scientific work,
  4. developing the ability to conceptually solve complex problems in the current dynamic environment and to present the results of research to the international scientific community

 

Marketingový a obchodný manažment

Cieľom výchovy študentov študijného programu marketingový a obchodný manažment je pripraviť odborníkov v komplexnej a špecializovanej oblasti obchod a marketing, ktoré sú bázou pre posun limitov teoretického a výskumného chápania disciplíny. Študenti ovládajú vedecké metódy výskumu marketingového prostredia, trhových dát, správania spotrebiteľských a obchodných subjektov; ovládajú metódy simulácie a verifikácie marketingových riešení, dokážu aplikovať vedecké postupy v procesoch optimálneho formovania marketingových funkcií, marketingových procesov a marketingových nástrojov podnikateľských subjektov. Študenti dokážu autonómne syntetizovať informácie / názory marketingových prieskumov a navrhovať riešenia problémov, ktoré rozširujú alebo redefinujú existujúce poznanie a predstavujú nové prístupy ku riešeniu novej situácie v obchodných systémoch. Absolvent ovláda:

  • úspešnú, presnú a efektívnu aplikáciu metód vedeckého bádania a prezentáciu vlastných riešení / kritických hodnotiacich stanovísk v oblasti obchodných a marketingových procesov,
  • väzbu: výskum – formulácia návrhu – implementácia, právne a etické aspekty marketingu,
  • spôsob ako izolovať, hodnotiť a novým spôsobom riešiť problémy rôznych stupňov predikcie v obchode.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Schopnosť realizovať originálny výskum na báze tvorivého vedeckého bádania.
  2. Komunikácia vedeckých poznatkov.
  3. Schopnosť analyzovať, komparovať, syntetizovať, verifikovať a kriticky posudzovať.
  4. Interdisciplinárne znalosti relevantné pre kariérny postup v odbore.

Podkategórie