Obchodná fakulta má akreditované študijné odbory a študijné programy 1. stupňa štúdia podľa zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov:
I. stupeň – bakalárske štúdium
- študijný odbor 8. ekonómia a manažment
- študijný program biznis a marketing (pôvodne podnikanie v obchode)
- študijný program medzinárodné podnikanie
- študijný program podnikanie v cestovnom ruchu a službách
Biznis a marketing
Absolventi študijného programu biznis a marketing rozumejú podstate, princípom a nástrojom podnikateľských a podnikových činností vo všetkých odvetviach s dôrazom na malé a stredné podniky, rodinné podniky a startupy. Dokážu navrhovať realizovateľné a konkurencieschopné podnikateľské modely a stratégie, identifikovať a analyzovať problémy a príležitosti, rozvíjať a overovať podnikateľské nápady a implementovať ich v podnikateľskej praxi, v podnikovej činnosti a fungovaní rôznych typov malých a stredných podnikov, rodinných podnikov, startupov a obchodných prevádzok. Absolventi nadobudnú poznatky o spôsoboch starostlivosti o zákazníkov aj zamestnancov a spolupráce s manažérmi i špecialistami iných profesií. Absolventi študijného programu majú taktiež znalosti o marketingu, podnikovej ekonomike, podnikových financiách, podnikovej daňovej politike, podnikovom manažmente a špecificky o obchodnom podnikaní a interdisciplinárnej aplikácie podnikateľských procesov aj v prostredí nových trendov v ekonomike ako je Priemysel 4.0. Majú poznatky o navrhovaní a vývoji nových produktov a riadení ich životného cyklu, cenotvorbe, distribučných a logistických činnostiach a komunikácii so zákazníkmi na úrovni konečného spotrebiteľa aj firiem. Sú pripravení na úspešné vykonávanie profesijných úloh zviazaných s aktivitami podniku, funkciami stredného manažmentu a juniorskými pozíciami v oblasti marketingového, manažérskeho a podnikateľského poradenstva.
Absolventi študijného programu nachádzajú uplatnenie v oblasti podnikania ako aj na zamestnaneckých a poradenských pozíciách. Uplatnia sa ako zakladatelia malých a stredných podnikov vo všetkých odvetviach s dôrazom na obchodné podniky. V zamestnaneckom vzťahu sa uplatnia na takých pozíciách ako je špecialista pre marketing, špecialista predaja, produktový špecialista, špecialista pre cenotvorbu, špecialista logistiky, špecialista pre firemnú komunikáciu, špecialista pre spravovanie firemných sociálnych sietí, projektový manažér v oblasti podnikania a obchodu, merchandiser, supervízor zákazníckeho centra, riadiaci pracovník obchodnej prevádzky, špecialista pre riadenie ľudských zdrojov, špecialista pre firemné vzdelávania, špecialista pre internú komunikáciu, asistent audítora pre oblasť manažmentu, marketingu a obchodu, junior poradca pre oblasť manažérskeho, marketingového a podnikateľského poradenstva.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- Osvojiť si znalosti a pochopiť väzby/súvislosti v obchodno-ekonomických vzťahoch na mikro i makro úrovni.
- Preukázať efektívne komunikačné schopnosti so zameraním na obchodné činnosti.
- Predviesť analytické a kritické myslenie.
- Pochopiť dôležitosť uplatňovania princípov spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti v obchode.
Medzinárodné podnikanie
Profil je daný uceleným súborom teoretických a praktických znalostí a schopností týkajúcich sa medzinárodného podnikania, najmä z oblasti medzinárodných finančných trhov, medzinárodného obchodu, medzinárodného marketingu, Európskej únie, európskeho a medzinárodného obchodného práva, medzinárodnej prepravy a logistiky a obchodných operácií na medzinárodných trhoch, ako aj využívania kvantifikačných a komunikačných metód, digitálnych a informačných zručností a cudzích jazykov. Absolvent má predpoklady úspešne vykonávať výkonné a riadiace funkcie v podnikateľskom subjekte operujúcom v medzinárodnom prostredí. Je schopný na profesionálnej úrovni zvládnuť riadenie menšej firmy, vykonávať rôzne kvalifikované činnosti v nej alebo v iných medzinárodne pôsobiacich firmách, vládnych a mimovládnych organizáciách, finančných inštitúciách, nadnárodných korporáciách, orgánoch štátnej správy a mnohých ďalších inštitúciách v oblasti. Tento profil by mal zároveň zabezpečiť dostatočné odborné predpoklady pre pokračovanie v ďalšom štúdiu na 2. stupni na popredných domácich i zahraničných vysokých školách a univerzitách podobného zamerania.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- Rozvíjanie vedomostí a znalostí v príslušnom obore.
- Komunikačné schopnosti a tímová práca.
- Analytické a kritické riešenia systémových a vecných problémov.
- Dodržiavanie podmienok podnikateľskej etiky a zodpovedné podnikanie.
Podnikanie v cestovnom ruchu a službách
Absolventi študijného programu podnikanie v cestovnom ruchu a službách disponujú vedomosťami a odbornými spôsobilosťami uplatniteľnými v oblasti cestovného ruchu a súvisiacich službách. Dokážu analyzovať problémy a identifikovať príležitosti v podnikateľských aktivitách podnikov, samostatne navrhovať inovatívne riešenia pre ich optimálne fungovanie. Absolventi majú pokročilé zručnosti v oblasti použitia digitálnych technológií, ich nadobudnuté mäkké zručnosti podporujú schopnosť manažovať prácu v tímoch a využívať komunikačné zručnosti v cudzích jazykoch v medzinárodnom prostredí. Sú schopní spoločensky zodpovedným spôsobom riadiť podnikové procesy a kreatívne navrhovať produkty cestovného ruchu podľa požiadaviek trhu. Absolvent študijného programu je kvalifikovaný pracovník s uplatnením na trhu práce v podnikoch a organizáciách cestovného ruchu a súvisiacich službách, na pracovných pozíciách základného a stredného manažmentu. Získané profesionálne kompetentnosti sú východiskom aj pre samostatné podnikanie v službách cestovného ruchu. Nadobudnuté všeobecné i odborné vedomosti a zručnosti sú predpokladom pre pokračovanie v štúdiu na II. stupni vysokoškolského vzdelávania v nadväzujúcich programoch na domácich i zahraničných univerzitách.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- Znalosti v príslušnom odbore.
- Komunikačné schopnosti.
- Tímová práca.
- Analytické a kritické myslenie.