Obchodná fakulta má akreditované študijné odbory a študijné programy 1. stupňa štúdia podľa zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov:
I. stupeň – bakalárske štúdium
- študijný odbor 8. ekonómia a manažment
- študijný program biznis a marketing (pôvodne podnikanie v obchode)
- študijný program medzinárodné podnikanie
- študijný program podnikanie v cestovnom ruchu a službách
Biznis a marketing (pôvodne podnikanie v obchode)
Absolventi študijného programu biznis a marketing dokážu identifikovať a analyzovať problémy a možnosti v podnikateľských aktivitách rôznych typov malých a stredných podnikov, v obchodnej prevádzke a fungovaní rodinných podnikov, navrhovať riešenia na optimálne fungovanie podnikateľských subjektov a implementovať ich v podnikateľskej praxi. Absolventi nadobúdajú znalosti o spôsoboch spolupráce s manažérmi i špecialistami iných profesií, čo vyžaduje aj znalosti zo psychológie, komunikácie a informačných systémov. Absolventi študijného programu majú taktiež znalosti o marketingu, podnikovej ekonomike, podnikových financiách, podnikovom manažmente a špecificky o obchodnom podnikaní, a základov interdisciplinárnej aplikácie podnikateľských procesov. Absolventi študijného programu nachádzajú uplatnenie ako zakladatelia malých a stredných podnikov vo výrobe, rodinnom podnikaní alebo v obchodných (distribučných) službách, ktoré si môžu zakladať aj počas štúdia. V zamestnaneckom vzťahu sa uplatňujú ako stredný manažment na marketingových a obchodných útvaroch alebo ako obchodní zástupcovia v rôznych typoch podnikov. Osobitne sa môžu profilovať aj ako špecialisti obchodných operácií v obchodných distribučných a logistických podnikoch a v podnikoch služieb. Sú pripravení na úspešné vykonávanie celého spektra profesijných úloh zviazaných s aktivitami podniku, prípravou a praktickým vykonávaním základných podnikateľských funkcií podniku.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- Osvojiť si znalosti a pochopiť väzby/súvislosti v obchodno-ekonomických vzťahoch na mikro i makro úrovni.
- Preukázať efektívne komunikačné schopnosti so zameraním na obchodné činnosti.
- Predviesť analytické a kritické myslenie.
- Pochopiť dôležitosť uplatňovania princípov spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti v obchode.
Medzinárodné podnikanie
Absolventi študijného programu Medzinárodné podnikanie ovládajú teoretické a praktické znalosti týkajúce sa medzinárodného podnikania, najmä v oblasti podnikovej ekonomiky, financií, marketingu, podnikania, obchodného práva a operácií na zahraničných trhoch, ako aj využívania kvantitatívnych metód, IT zručností a cudzích jazykov umožňujúcim mu úspešne vykonávať výkonné a riadiace funkcie v danom podnikateľskom subjekte. Nachádzajú svoje uplatnenie ako členovia manažérskych tímov na strednej úrovni riadenia v organizáciách realizujúcich medzinárodnopodnikateľské aktivity a zahraničnoobchodnú činnosť. Absolventi študijného programu dokážu analyzovať problémy a možnosti v podnikateľských aktivitách rôznych typov podnikov - podnikov výroby, obchodu a služieb, navrhovať riešenia na optimálne fungovanie podnikateľských subjektov a implementovať ich. Absolventi nadobúdajú znalosti o spôsoboch spolupráce s manažérmi i špecialistami iných profesií, čo vyžaduje aj znalosti z interpersonálnej komunikácie a informačných systémov. Absolventi študijného programu majú taktiež znalosti o podnikovej ekonomike, podnikových financiách, podnikovom manažmente a špecificky o obchodnom podnikaní, európskom a medzinárodnom hospodárskom práve a obchodných službách.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- Rozvíjanie vedomostí a znalostí v príslušnom obore.
- Komunikačné schopnosti a tímová práca.
- Analytické a kritické riešenia systémových a vecných problémov.
- Dodržiavanie podmienok podnikateľskej etiky a zodpovedné podnikanie.
Podnikanie v cestovnom ruchu a službách
Absolventi študijného programu Podnikanie v cestovnom ruchu a službách dokážu analyzovať problémy a možnosti v podnikateľských aktivitách podnikov cestovného ruchu a služieb, navrhovať riešenia na optimálne fungovanie podnikateľských subjektov a implementovať ich. Absolventi nadobúdajú znalosti o spôsoboch spolupráce s manažérmi i špecialistami iných profesií, čo vyžaduje aj znalosti zo psychológie, komunikácie a informačných systémov. Absolventi študijného programu majú taktiež znalosti o podnikovej ekonomike, podnikových financiách, podnikovom manažmente a špecificky o podnikaní v cestovnom ruchu a službách. Absolvent študijného programu je kvalifikovaný ekonóm/technológ služieb cestovného ruchu pripravený pre prax na základnom a strednom stupni riadenia v podnikoch a organizáciách cestovného ruchu a služieb. Je schopný organizovať a riadiť obchodno-prevádzkové procesy, vie tvoriť inovatívne produkty cestovného ruchu, má profesionálne zručnosti vo využívaní informačných technológií a inteligentných systémov v službách cestovnom ruchu, dokáže viesť pracovný kolektív, má manažérske a marketingové zručnosti na samostatné podnikanie v službách cestovného ruchu. Uplatní sa v podnikoch cestovného ruchu a služieb pôsobiacich na domácom ako aj zahraničnom trhu a v organizáciách zaoberajúcich sa rozvojom cestovného ruchu.
Vzdelávacie ciele študijného programu:
- Znalosti v príslušnom odbore.
- Komunikačné schopnosti.
- Tímová práca.
- Analytické a kritické myslenie.