Obchodná fakulta má akreditované študijné odbory a študijné programy 2. stupňa štúdia podľa zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov:

II. stupeň – inžinierske štúdium - študijné programy v slovenskom jazyku

  • študijný odbor 8. ekonómia a manažment
    • študijný program marketingový a obchodný manažment
    • študijný program manažment medzinárodného obchodu
    • študijný program manažment cestovného ruchu 

 

II. stupeň – inžinierske štúdium - študijné programy v anglickom jazyku

 

  • študijný odbor 8. ekonómia a manažment
    • študijný program Marketing and Trade Management
    • študijný program Tourism Management

 

Marketingový a obchodný manažment

Absolventi študijného programu marketingový a obchodný manažment na druhom stupni štúdia získajú profesijné kompetencie v oblasti tvorby, výkonu a riadenia procesov, nástrojov, operácií a systémov, ktoré dokážu diagnostikovať, analyzovať, plánovať, implementovať a kontrolovať na všetkých úrovniach marketingového a obchodného manažmentu. Absolventi nadobudnú poznatky o spôsoboch manažérskeho rozhodovania v marketingu a obchode z hľadiska strategických aspektov a manažmentu jednotlivých nástrojov marketingového mixu, interných firemných procesov a nástrojov a ich  prispôsobovania sa  zákazníkom a dynamike marketingového prostredia  so zreteľom na dosiahnutie udržateľnej konkurenčnej výhody. Získajú poznatky o tvorbe a spôsoboch poskytovania hodnoty zákazníkom, kreovaní marketingových sietí a vzťahov so zákazníkmi a o  prístupoch k budovaniu zamestnávateľskej značky vo väzbe na vývoj trhu. Nadobudnú znalosti o inovačných prístupoch k manažérskym nástrojom, operáciám a procesom. Zároveň dokážu analyzovať a implementovať big data na báze moderných manažérskych informačných systémov a informačno - komunikačných technológií v obchode a marketingu. Rozumejú tiež najnovším spoločenským trendom a ich významu pre implementáciu marketingových nástrojov a procesov a výkonu manažérskych funkcií v oblasti marketingu a obchodu na platforme trvalo udržateľného rozvoja a spoločenskej zodpovednosti v činnosti firiem.

Absolventi študijného programu nájdu uplatnenie v podnikoch vo všetkých odvetviach priemyslu a obchodu, neziskových organizáciách a v podnikoch marketingových služieb, medzi ktoré patria reklamné a komunikačné agentúry, agentúry marketingového výskumu, agentúry digitálneho marketingu a/alebo poradenské spoločnosti. Uplatnia sa na takých pozíciách ako marketingový manažér, manažér pre rozvoj obchodu a priemyslu, riadiaci projektový manažér pre oblasť obchodu a priemyslu, vedúci analytik pre oblasť obchodu a priemyslu, manažér pre informovanie a komunikáciu, manažér výkonu obchodných opatrení, strategický nákupca,  manažér pre plánovanie a stratégiu, riadiaci pracovník zmien, stratég v oblasti marketingovej komunikácie, digitálneho marketingu a sociálnych médií, riadiaci pracovník v oblasti informačných systémov v marketingu, riadiaci pracovník v oblasti starostlivosti o zákazníkov, riadiaci pracovník pre oblasť vzdelávania a rozvoja zamestnancov, audítor v oblasti manažmentu, marketingu a obchodu, kontrolér v oblasti manažmentu, marketingu a obchodu a poradca na pozíciách senior.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Schopnosť preukázať pokročilé znalosti v príslušnom odbore v súlade s profesionálnym, právnym a etickým rámcom obchodno-vedných disciplín.
  2. Schopnosť prezentovať na profesionálnej úrovni získané vedomosti.
  3. Schopnosť analyzovať a kriticky hodnotiť získané poznatky, identifikovať problémy a navrhnúť riešenia.
  4. Schopnosť aplikovať interdisciplinárne znalosti.

 

Manažment medzinárodného obchodu

Absolvent študijného programu je profilovaný ako osobnosť s vysokou úrovňou vzdelania, tvorivosti a spoločenskej zodpovednosti v oblasti manažmentu medzinárodného obchodu, techniky a riadenia zahraničného obchodu, medzinárodných obchodných, platobných a finančných operácií i medzinárodných prepravných a logistických operácií ako aj riadenia príslušných rizík, ďalej vývojových tendencií na konkrétnych medzinárodných teritoriálnych alebo komoditných trhoch či zahraničnoobchodnej politiky. Absolvent ŠP disponuje predpokladmi pre zvládanie náročných pracovných úloh potrebných pri úspešnom pôsobení v odborných, manažérskych alebo riadiacich pozíciách v podnikateľských subjektoch obchodujúcich a operujúcich na medzinárodných trhoch, v príslušných orgánoch štátnej správy, v ekonomickej a obchodnej diplomacii, v štruktúrach EÚ i v medzinárodných ekonomických organizáciách. Absolvent na báze hlbokých vedomostí inovatívne a tvorivo rieši problémy hospodárskej praxe, čo sa stáva v súčasnej etape globalizácie ťažiskovým predpokladom úspešnosti jeho pôsobenia v reálnom hospodárskom živote. Aj napriek ucelenému a relatívne širokému vzdelávaciemu záberu je absolvent špecializovaný na oblasť podnikovohospodárskych znalostí, ktoré je schopný kreatívne aplikovať v konkrétnych rozhodovacích situáciách. Na základe vyhodnocovania dosahovania plánovaných cieľov vie prijímať nové strategické rozhodnutia, berúc do úvahy rýchlo sa meniacu situáciu na medzinárodných trhoch a potrebu vedieť sa efektívne adaptovať a komunikovať.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Hlboké znalosti v príslušnom odbore a schopnosť ich aplikácie v praxi.
  2. Líderstvo a excelentné komunikačné schopnosti.
  3. Kritické myslenie a analytické schopnosti.
  4. Etické rozhodovanie a spoločenská zodpovednosť.

 

Manažment cestovného ruchu

Absolventi študijného programu manažment cestovného ruchu sú kvalifikovaní vysokoškolsky vzdelaní manažéri cestovného ruchu schopní riadiť podnikové a národohospodárske procesy v cestovnom ruchu na regionálnej, celoštátnej aj medzinárodnej úrovni. Získané kompetentnosti a vedomosti im umožňujú tvorivým spôsobom riešiť problémy a samostatne sa rozhodovať.

Absolvent študijného programu manažment cestovného ruchu je schopný viesť tím pracovníkov s cieľom uplatňovať najnovšie  teoretické poznatky vo všetkých procesoch riadenia. Základom pre rozhodovacie procesy sú analytické výstupy s cieľom koncepčného rozvoja činností v cestovnom ruchu v podmienkach  digitalizácie. Interdisciplinárny charakter  cestovného ruchu si vyžaduje  od absolventa potrebu pravidelne vyhodnocovať pôsobenie vplyvu externalít makroprostredia  v podmienkach činnosti riadených jednotiek. Absolvent ovláda princípy udržateľného rozvoja cestovného ruchu v podmienkach ekonomickej efektívnosti, reflektuje spoločenskú zodpovednosť a nové environmentálne výzvy. Využíva jazykové znalosti  odbornej komunikácie v obchodných vzťahoch na medzinárodnom trhu, je pripravený reflektovať medzinárodné trendy, aplikovať globálne digitálne platformy a manažérske systémy medzinárodných korporácií a reťazcov, aktívne pôsobiť v interkultúrnom prostredí.

Absolvent je kompetenčne a vedomostne spôsobilý samostatne realizovať riadiace a rozhodovacie procesy:

  • na podnikovej úrovni v konkrétnych službách cestovného ruchu (hotelové podniky, gastro, catering a stravovanie, letecká, lodná a autobusová doprava, cestovné kancelárie) alebo v službách, ktoré s cestovným ruchom súvisia,
  • na mestskej a regionálnej úrovni v orgánoch samosprávy a v destinačných marketingových a manažérskych organizáciách,
  • v orgánoch štátnej správy vybraných ministerstiev SR, inštitúciách v rámci Európskej Únie, medzinárodných a svetových inštitúciách relevantného zamerania,
  • v národných a medzinárodných profesijných a špecializovaných združeniach a asociáciách,
  • v projektových, výskumných a poradenských agentúrach so špecializáciou na cestovný ruch.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Znalosti v oblasti manažmentu destinácie cestovného ruchu a manažmentu podniku cestovného ruchu na vnútornom i medzinárodnom trhu.
  2. Analytické myslenie a syntetizovanie záverov.
  3. Vypracovanie komplexného materiálu (projektu) s riešením konkrétneho problému a využitím IT.
  4. Prehlbovanie znalostí v prepojení na prax.