
Stále viac a viac študentov má záujem realizovať vlastné idey v krátkodobých projektoch, prostredníctvom rôznych výziev a súťaží, organizáciou podujatí, v start up tímoch alebo aj zakladaním vlastných firiem. Postupne zriaďujeme coworkingové priestory na podporu týchto aktivít v doteraz nevyužívaných priestoroch a vestibuloch fakulty.
V zmysle memoranda o spolupráci so Slovak Business Agency (SBA) majú aj študenti a zamestnanci Obchodnej fakulty možnosť zapojenia sa do akceleračného, stážového alebo inkubačného programu a tým využívať moderné coworkingové priestory a FabLab v SBA (Twin City Bratislava, zastávka MHD – bus 88) na podporu vlastných podnikateľských aktivít.
Galéria podnikateľských firiem študentov:
- University Dance Center – Martin Harvan, Igor Révay
- Boomex Marketing Agency – Karin Zušťáková, Bibiána Sotáková
- www.izberatel.sk – Kristián Kováč
- Jokerit TV – Michal Dubovan

Študentov vedieme k tomu, aby sa počas štúdia zameriavali na prípravu a tvorbu vlastnej témy záverečnej práce, ktorú môžu riešiť v kooperácii s partnermi z praxe, s ktorými sa stretnú počas štúdia. Takéto aplikačné práce sú zamerané na riešenie zložitejších problémov podnikateľskej a spoločenskej praxe.
Okrem štandardných výstupov (bakalárske a diplomové práce) majú študenti možnosť prezentovať výsledky svojich projektov, riešení z klubov, podnikateľské aktivity a ďalšie zaujímavosti na záverečných semestrálnych podujatiach:
- Vianočná univerzita / Regionfest
- Jarná univerzita / Winefest.

Projektovo orientované vyučovanie (project-based learning) je hlavná didaktická metóda na realizáciu vzdelávacích a tréningových aktivít v programe Talentway. Ide o dopytovo orientovanú metódu (self-directed learning – SDL), teda kľúčovým východiskom je zadanie (projekt), študenti sú rozdelení do tímov a sami určujú, akú teóriu je nutné použiť na to, aby dosiahnutie stanových cieľov bolo úspešné.
V priebehu riešenia študenti realizujú pravidelné priebežné prezentácie, komplexné výsledky potom prezentujú na záverečnej prezentácii za účasti odborníkov z praxe. Hodnotenie je zamerané na schopnosti študentov, je kolektívne a zabezpečujú ho nielen supervízori, ale aj experti z praxe.

Odborné kluby predstavujú formy duálneho vzdelávania, keď sa realizuje praktická výužba pod vedením expertov z praxe obyčajne počas jedného semestra. Pri výučbe sa spravidla využívajú inovatívne metódy vzdelávania, ako napríklad projektovo založené formy vyučovania alebo problem-based learning či design thinking.
Základným východiskom pri projektovom vyučovaní (project-based learning) je zadanie (projekt), ktorý študenti riešia tímovo. V rámci vytvorených projektových tímov si sami určujú harmonogram plánovaných aktivít, míľniky praciálnych úloh, čiastkové ciele i zodpovednosť za splnenie stanovených cieľov. Sami tiež rozhodujú, aké poznatky potrebujú a vyhľadávajú informácie, údaje, ktoré potrebujú na úspešné dosiahnutie stanových cieľov, resp. vyriešenie zadania, problému. Učiteľ pri projektovom vyučovaní zastáva pasívnu rolu − dohliada na splnenie stanovených cieľov, koordinuje a usmerňuje študentov pri riešení projektov.
V priebehu riešenia projektu študenti konzultujú s odborníkmi z praxe - zadávateľmi tém projektov. Dosiahnuté výsledky priebežné prezentujú, komplexné výsledky potom predstavia na záverečnej prezentácii za účasti odborníkov z praxe. Hodnotenie je zamerané na schopnosti študentov, je kolektívne a zabezpečujú ho nielen supervisori klubov, ale aj experti z praxe či samotní študenti.
V závislosti od vybraného klubu absolvujú študenti sériu odborných workshopov, prednášok, pracujú v 3-4 členných tímoch na zadaniach z praxe, zúčastňujú sa exkurzií, stážujú u partnerov z praxe, prezentujú výsledky svojej práce, organizujú záverečné podujatia, na ktorých prezentujú svoje výsledky alebo predstavia nadobudnuté marketingové, prezentačné alebo obchodné zručnosti.
Na začiatku semestra si študenti na základe vlastného rozhodnutia vyberajú z aktuálnej ponuky odborných klubov a akadémií tie, ktoré najviac vyhovujú ich preferenciám. Ich počet a štruktúra sa pravidelne menia tak, aby fakulta ponúkla svojim študentom to najzaujímavejšie a najaktuálnejšie. Pre študentov ponúkame tieto odborné kluby:
- Retail Academy – v kooperácii s Lidl Slovensko, v. o. s.;
- Agrobio klub – v kooperácii s WineloversClub a rôznymi slovenskými vinárstvami;
- Foodie Club - v kooperácii s Nestlé Slovensko, a. s.; Unilever Slovenská republika, Budiš, a. s., a inými subjektmi potravinárskeho sektora;
- Media Club – v kooperácii s CREATIVE PRO, s. r. o.;
- Mercedes Club – v kooperácii so spoločnosťou Motor-Car Bratislava, spol. s r. o.;
- Travel klub – v spolupráci s cestovnými kanceláriami a ďalšími subjektmi z oblasti cestovného ruchu;
- Internship - v spolupráci so spoločnosťami z medzinárodného prostredia;
- Animácie v cestovnom ruchu - v spolupráci so subjektami cestovného ruchu;
- Foto-Lab - so zameraním na marketingovú komunikáciu, digitálne médiá, produktovú fotografiu a iné kreatívne činnosti s využitím profesionálnej techniky;
- SARIO klub – zameranie na podnikateľské aktivity na domácom i zahraničnom trhu;
- Createc klub – zameranie na potravinársky sektor.
- Podnikové stratégie – v spolupráci so spoločnosťou Atlas Copco je klub zameraný na biznis a marketing medzinárodne pôsobiacej spoločnosti.
- Brokeria – klub je zameraný na finančnú gramotnosť.
- Cirkular Slovakia – v kooperácii so spoločnosťami, ktorých aktivity sú orientované na udržateľnosť.
- Creative Pro – v kooperácii so spoločnosťou Creative Pro, je zameraný na PR a prácu reklamnej agentúry.
- EXIM banka – v kooperácii s EXIM bankou, klub je zameraný na systém organizácie banky, jej účel a význam pre medzinárodné podnikanie.
- HoReCa – zameraný na hotely, reštaurácie, kaviarne, ich prevádzku a nadväznosť na službu obyvateľstvu a cestovný ruch.
- Letisko Bratislava – so zameraním na letovú prevádzku a nadväznosť na cestovný ruch.
- McCarter – spolupráca so spoločnosťou McCarter je orientovaná na obchodné aktivity výrobnej spoločnosti, holistický marketing.
- Plzeňský Prazdroj – spolupráca so spoločnosťou Plzeňský Prazdroj je orientovaná na obchod a marketing výrobnej spoločnosti.
- Proxenta (kreatívne kokosy) – v kooperácii so spoločnosťou Proxenta, dynamický podnik služieb, širokodimenzionálne formy služieb.
- Telekom – v kooperácii so spoločnosťou Slovak Telekom, orientovaný na komplex služieb a holistický marketing telekomunikačnej spoločnosti.
- Unilever – spolupráca s nadnárodnou spoločnosťou Unilever je orientovaná na obchodné aktivity výrobnej spoločnosti, holistický marketing.
Vybrané predmety

V každom ročníku štúdia sa študenti zapájajú do riešení vybraných zadaní cez odborné predmety pod vedením akademických pracovníkov, ako aj v kooperácii s expertmi z praxe. Všetky zadania sú reálne problémy praxe, najlepšie riešenia sa aj aplikujú do podnikov. Zadania projektov sú členené na vybrané podnikateľské oblasti – sieťový maloobchod, B2C, resp. B2B prostredie, média, financie, zdravotníctvo, digitálne produkty a pod. Vybranými predmetmi sú:
na I. stupni (bakalárske štúdium)
- 1. ročník: marketing
- 2. ročník: podnikanie v praxi – kluby
- 3. ročník: odborná prax a ďalšie výberové predmety
na II. stupni (inžinierske štúdium)
- 1. ročník: inovačný manažment, produktové manažérstvo, informačné systémy marketingu
- 2. ročník: odborná prax, marketingová komunikácia a ďalšie výberové predmety
Komplexné informácie o priebehu kooperácie s praxou vo vybraných predmetoch sú poskytované študentom pred začiatkom semestra. Podľa nich si majú možnosť vybrať oblasť, z ktorej budú riešiť zadanie projektu. Na kick-off workshopoch, ktoré sa konajú väčšinou priamo v priestore partnerskej organizácie, sa potom zoznamujú s detailmi zadaní, ako aj s mentormi z praxe.

Podnikanie v praxi na Obchodnej fakulte predstavuje platformu na podporu prepájania študentov s praxou prostredníctvom aktivít, ktoré zároveň umožňujú systematický a komplexný rozvoj ich osobnosti. Podnikanie v praxi umožňuje študentom:
- odbornú profiláciu v oblasti obchodu, marketingu, medzinárodného obchodu a cestovného ruchu,
- úzku kooperáciu s partnermi z praxe, ktorí sa zúčastňujú prednášok, cvičení, vedú workshopy,
- špecializáciu pre budúce povolanie v konkrétnom odvetví,
- nadobúdanie praktických skúseností už počas štúdia,
- odhaľovanie a rozvoj silných stránok,
- prácu v tíme, ktorý je zostavený s ohľadom na tímové role, ktoré študenti zastávajú,
- získavanie dôležitých kontaktov s odborníkmi, manažérmi a expertmi z vybraných oblastí podnikania a spoločenského prostredia (networking).
Podnikanie v praxi poskytuje študentom priestor na priamu kooperáciu s praxou, a to zapojením študentov do riešenia praktických úloh, problémov a výziev s rôznou náročnosťou zadaných partnermi z praxe, na získavanie skúseností s prácou v tíme, na vytváranie vlastných tém záverečných prác, ale aj na zakladanie vlastných podnikov študentov.
Podnikanie v praxi absolvuje každý študent Obchodnej fakulty, vďaka čomu získa praktické skúsenosti, zapojí sa do priamej kooperácie s partnermi z praxe, ktorí vedú odborné workshopy, a poradenskou činnosťou sa podieľajú na vedení seminárnych aj záverečných prác. Študenti zároveň majú možnosť absolvovať praktickú stáž v týchto podnikoch.
Podnikanie v praxi ako platforma na podporu prepájania študentov s praxou zahŕňa:
- výučbu vybraných predmetov študijných programov využitím inovatívnych metód vzdelávania (napr. project-based learning, problem-based learning, design thinking),
- odborné kluby a akadémie (praktické vzdelávanie, odborná prax),
- interdisciplinárne prepájanie študentských tímov z rôznych fakúlt a univerzít, vrátane zahraničných,
- zadávanie a spracovávanie seminárnych a záverečných prác v priamej kooperácii s praxou,
- podnikateľské aktivity študentov.
Výsledkom aktivít v rámci platformy Podnikanie v praxi sú aj pravidelné fakultné podujatia, ktoré organizujú študenti v kooperácii s partnermi z praxe:
- Vianočná univerzita
- Regionfest
- Jarná univerzita
- Winefest
Partneri z praxe zapojený do podnikania v praxi
- LIDL, v. o. s.,
- COOP Jednota Slovensko, s. d.,
- Motor-Car Bratislava, spol. s r. o.,
- BUDIŠ, a. s.,
- WineloversClub,
- Trexima Bratislava, s. r. o.,
- Zväz obchodu Slovenskej republiky,
- BONAVITA SERVIS, spol. s r. o.
- Unilever Slovenská republika,
- Atlas Copco, s. r. o.,
- CREATIVE PRO, a. s.,
- ČSOB, a. s.,
- Hydrotour, a. s.,
- Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s. (BTS),
- Kľúč RK, s. r. o.
- Nestlé Slovensko, s. r. o., a iné.