Obsah

 

Petra Garasová
Spotrebiteľské vnímanie dizajnérskych taburetiek / Consumer Perception of Designer Stools

Marta Karkalíková – Alica Lacková – Ivan Hlavatý
Systémy manažérstva environmentu ako významný spoločenský prínos / Environmental Management Systems as a Significant Social Contribution

Ľubica Knošková
Circular Design and Consumer Involvement in Circular Economy

Martin Kuchta
Extent of Data Utilization within Digital Marketing Processes

Miroslava Prváková
Uplatnenie mechanizmu otvorenej inovácie a vplyv vybraných ukazovateľov firemnej kultúry v podniku / Application of the Mechanism of Open Innovation and the Impact of Selected Indicators of Corporate Culture in Company

Róbert Rehák
Postoj spotrebiteľov voči elektromobilom v Slovenskej republike / The Attitude of Consumers Towards Electric Vehicles in the Slovak Republic

Andrea Slezáková
Performing the Activities of the Commercial Investment Advisor in Austria and of the Financial Advisor in Slovakia

Obsah

 

Zuzana Borovská
Projekt BRI a zhodnotenie jeho významu na Blízkom východe (s dôrazom na Irán) / BRI Project and Evaluation of its Role in the Middle East (with an Emphasis on Iran)

Denisa Čiderová – Dubravka Kovačević – Jozef Čerňák
The Brexitologic of Competitiveness

Barbora Družbacká – Simona Krivosudská
Energetická bezpečnosť Čínskej ľudovej republiky v oblasti dodávok ropy / Energy Security of the People's Republic of China in the Field of Petroleum Supply

Mária Dzurová
Vzdelaný a zodpovedný spotrebiteľ v prostredí Európskej únie a Slovenskej republiky / Educated and responsible consumer in the environment of the European Union and the Slovak Republic

Dušan Holub
Pojem, vznik a zánik záložného práva / Definition, Establishment and Termination of the Lien

Elena Kašťáková - Natália Barinková
Vývoj zahraničnoobchodných vzťahov Slovenska s krajinami Strednej Ázie / The Development of Foreign Trade Relations of Slovakia with Central Asian Countries

Elena Kašťáková – Stanislav Zábojník – Dáša Bebiaková
Changes in Foreign Trade between Slovakia and Ukraine

Dagmar Klepochová
Stravovacie návyky Slovákov vybraných generácií a ich postoje k nákupu zdravých potravín / Eating habits of Slovaks of selected generations and their attitudes to buying healthy food

Marián Kropaj
Licenčná zmluva na používanie ochrannej známky a rozvoj obchodu / Trademark License Agreement and Trade Development

Vojtěch Meier - Barbora Franková
Zkoumaní rodinného podnikání v globalizovaném světě / Family Business Research in a Globalized World

Abeer Naesa - Reabal Mona - Ahmad Ibrahim Kara-Ali - Hussam Eddin Laika
Economic and Environmental Side of the Use of Biotechnologies. Case Study: Synthesis of Some Bioplastics from Algae

Milan Oreský
Rozhodovanie spotrebiteľov o výdavkoch z pohľadu teórie očakávaného úžitku, ostatných ekonomických teórií až k prospektovej teórii a ich využitie v marketingu / Consumer Decision-making on Spending According the Expected Utility Hypothesis, According to Other Economic Theories up to Prospect Theory and Their Use in Marketing

Andrea Slezáková
The License to Perform the Activity of a Finacial Advisor

Ondrej Tomčík
Perspektívy a úskalia exportu Slovenskej republiky do Číny / Prospects and Pitfalls of the Slovak Republic’s Exports to China

Dana Vokounová
Experiment a jeho využitie v teréne / An Experiment and its Field Application

Obsah

 

Peter Červenka ‒ Kristína Gážiová
Moderné navigačné technológie a ich aplikácia v cestovnom ruchu / Modern Navigation Technologies and their Aplication in Tourism

Jamal Hasan
E-commerce and its impact on retail stores in Slovakia

Tatiana Hlušková
Competitiveness Outlook of the Automotive Industry in the V4 Countries

Malgorzata A. Jarossová – Jana Gordanová
Folk Motifs as a New trend in Foods and Beverages Packaging Design

Marta Karkalíková – Alica Lacková – Ivan Hlavatý
Implementácia systémov manažérstva ako súčasť rozvoja organizácie / Implementation of Management Systems as Part of Organizational Development

Ľubica Knošková – Petra Garasová
The Economic Impact of Consumer Purchases in Fast Fashion Stores

Ivana Kravčáková Vozárová
Vývojové tendencie zahraničného obchodu Slovenskej republiky so Spojenými arabskými emirátmi / Developmental tendencies of foreign trade of the Slovak Republic with the United Arab Emirates

Alica Lacková – Marta Karkalíková
Dopady spotrebiteľského správania sa na maloobchodný predaj potravín / Impacts of Consumer Behavior on Retail Sale of Food

Jiří Mařík
Marketing Performance Metrics Used by SMEs in Manufacturing Sector and Their Impact on Subjective Performance

Milan Oreský
Kvalita bývania a spokojnosť s bývaním ako hodnoty pre zákazníka s rastúcou prioritou – teoretické prístupy / Housing quality and housing satisfaction as values for a customer with a growing priority - theoretical approaches

Ingrid Potisková
Priemysel 4.0 - výzvy, očakávania, dôsledky / Industry 4.0 - Challenges, Expectations, Consequences

Andrea Slezáková
Entering Into the Register of Providers of Special Financial Education

 

RECENZIE / BOOK REVIEWS

Gevorg Ayrumyan
SLEZÁKOVÁ, A., MIKLOŠ, P. a kol. 2018. Zákon o dohľade nad finančným trhom. Komentár. Bratislava: Wolters Kluwer SR s. r. o., 492 s.

Mária Veterníková
MRÁZ, S. - BROCKOVÁ, K. 2018. Medzinárodné právo verejné (všeobecná časť). Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 247 s.

Obsah

 

Alena Bašová
Diversification as a tool to increase energy security

Viera Čihovská
Sociálne partnerstvá firiem v kontexte zvyšovania kvality života a kreovania občianskej spoločnosti / Social partnerships of companies in the context of improving the quality of life and the creation of civil society

Dušan Holub
K problematike založenia a vzniku obchodných spoločností / Issues of the Founding and Establishment of Trading Companies

Paulína Krnáčová – Martin Závodský
Consumer‐Oriented Sales Promotion of Organic Food in Slovakia and the Czech Republic

Marián Kropaj
Nový zákon o zájazdoch a rozvoj obchodu / The New on package tours Act and Trade Development

Hana Magurová – Matej Horvat – Mária Srebalová
Consumer Protection in the Slovak Republic and Protection of Air Passengers’ Rights

Andrea Slezáková
Úvahy de lege ferenda o zákone o finančnom sprostredkovaní / Considerations de lege ferenda on the Financial Intermediation Act

Dušan Steinhauser – Miroslava Čukanová
Impact of Corporate Governance Framework on Economic Performance in European Union

Katarína Súkeníková
Metódy zisťovania lojality zákazníkov / Methods of measuring customer loyalty

Lenka Vačoková
Limited Liability Companies in the Slovak and European Legal Context

Mária Veterníková ‒ Ján Mišura
Legal Regulation of Timesharing Contract and Other Contracts on Providing of Certain Services in Tourism Services in Slovak Republic

Dana Vokounová
Generácia Y a zdravý životný štýl / Generation Y and healthy lifestyle

Obsah

 

Dušan Holub – Hana Magurová
Legal Regulation of Entrepreneur’s Conduct in Slovakia

Martin Hudec
The Higher Essence of Economic Convergence Regarding Monetary Impacts

Marta Karkalíková
Dôvody zavádzania systémov manažérstva environmentu v organizáciách / Reasons for Implementation of Environmental Management Systems in Organisations

Elena Kašťáková
Intenzita zahraničného obchodu medzi Slovenskom a Ruskom v súčasnom období / The Intensity of Foreign Trade Development between Slovakia and Russia in the Current Period

Ľubica Knošková – Alena Donovalová
Hodnotenie vývoja konkurencieschopnosti Slovenskej republiky v rokoch 2014 až 2016 / Competitiveness of the Slovak Republic in the years 2014 ‐ 2016 – Evaluation of the Development

Andrea Slezáková
Liability for Damage Caused at the Pursuit of Financial Advisory

Rastislav Strhan
Efekt odrazu a jeho dôsledky na marketingové rozhodovanie / Rebound Effect and its Impact on Marketing Decision Process

Katarína Súkeníková
Proces nákupného rozhodovania: štúdia publikovanej terminológie a názorov / Buying Decision Process: Study of Published Terminology and Views

Otília Zorkóciová – Hana Petríková – Lenka Škodová
Evaluation of Selected Aspects of the Business Environment of the Republic of Macedonia and Foreign Trade Relations with the Slovak Republic

Ľubica Zubaľová
Zahraničnoobchodné vzťahy EÚ s južnými susedskými krajinami po Arabskej jari / EU Foreign‐trade Relations with Southern Neighbourhood Countries after Arab Spring

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Jana Pšenková
HORBULÁK, Z. 2015. Spoločenská zodpovednosť malých a stredných podnikov. Bratislava : vydavateľstvo IRIS. 172 s.

Milan Oreský
KITA, J. 2017. Nákup a predaj. Obchodné funkcie priemyselných podnikov. Bratislava : Vydavateľstvo Wolters Kluwer. 232 s.

Ľudmila Novacká
ROLÍNEK, L. a kol. 2016. Krize malých a středních podniků, příčiny a jejich řešení. Praha : Vydavateľstvo Wolters Kluwer. 152 s.

Obsah

 

Viera Čihovská
Internetový obchod a ochrana spotrebiteľa / Consumer Protection in the Area of E-commerce

Iveta Fodranová – Viera Kubičková
The Comparative Study of Cultural Differences of Slovak Inbound Tourists: A Need of Innovations

Martin Horváth
Charakteristika behaviorálnej ekonómie v procese globalizácie a nástupu novej ekonomiky / Characteristics of Behavioural Economics in the Process of Globalization and the Emergence of New Economy

Martin Hudec
Socio-Economic Convergence as a Necessary Precondition and Determinant of Societal Growth

Lujza Jurkovičová
Význam hodnotenia nových technológií a produktov ako súčasti nástrojov na tvorbu viacnásobnej hodnoty pre zákazníka / The Importance of Evaluating New Technologies and Products as Components in Creating a Marketing Multiple Customer Value

Lujza Jurkovičová - Natalya Kubiniy - Tamila Kosovilka - Viktoria Marhitich
The Signs and Priniciples of Goal Setting as a Specific Kind of Activity

Marta Karkalíková
Systémy manažérstva a význam ich auditovania / Management Systems and the Importance of their Auditing

Ivana Kravčáková Vozárová
The Current View on Redistribution of Subsidies in the Agricultural Sector in Slovakia

Marián Kropaj
Nový autorský zákon a rozvoj obchodu / The New Copyright Act and Trade Development

Barbora Paholková - Jozef Orgonáš – Soňa Ivanovičová – Eva Kováčová – Gabriela Kovárová – Zuzana Leskovská
Prozákaznícke myslenie zamestnancov ako atribút základných faktorov podnikania v MSP / Pro-customer Thinking of Employees as Attribute of Basic Factors of Entrepreneurship in SME

Dušan Steinhauser – Miroslava Čukanová
Vplyv transakčných nákladov vo vzťahu k outsourcingu a offshoringu na zisk vybraných akciových spoločnosti / Impact of Transaction Costs in Relation to Outsourcing and Offshoring on Profit of Selected Stock Companies

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Pavol Kita
ČIHOVSKÁ, V. – MATUŠOVIČOVÁ, M. 2016. Obchodný manažment. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 268 s.

Obsah

 

Boris Baumgartner
Angola - an Oil Dependant Country in Sub-Saharan Africa

Ľubomír Čunderlík
Aspekty vybraných bankových služieb pre finančných spotrebiteľov / Some Legal Aspects of Certain Banking Services for Financial Consumers

Liudmila Gorlevskaya
Building Effective Marketing Communications in Tourism

Eva Hanuláková – Ina Kováčová Bečková
Marketing as a Part of Strategic Management of Consulting Companies

Tatiana Hlušková
Porovnanie stratégií Priemyslu 4.0 na Slovensku a vo vybraných krajinách / The Comparison of Industry 4.0 Strategies in Slovakia and in Selected Countries

Dušan Holub
Zásady tvorby a možnosti ochrany obchodného mena / The Principles of Creation of the Business Name and the Possibility of its Protection

Martin Hudec – Alena Donovalová
Open Your Eyes Alice and Start Following the Economic Cycle Instead of the White / Rabbit: Influential Behaviour of the Economic Cycle

Lucia Khúlová
Export into EFTA and transportation costs

Marián Kropaj
Omeškanie dlžníka a úroky z omeškania v občianskoprávnych a obchodnoprávnych vzťahoch na Slovensku / The Borrower Defaults and Late Charges in Civil-law Relationship and Business-law Relationship in Slovak Republic

Monika Matušovičová
Prístupy zohľadňujúce starnutie populácie v praxi marketingovo orientovaných podnikov / Approaches taking into Account the Aging of the Population in the Practice of Marketing oriented
Enterprises

Jozef Orgonáš - Barbora Paholková - Vladimír Hanuľa – Barbora Némová – Peter Bíreš – Matúš Novčák
Inovácie pri podnikaní v maloobchode / Innovations in Retail Business

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Elena Kašťáková
KITTOVÁ, Z. A KOL. 2016. Európske a medzinárodné obchodné právo. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 338 s.

Zuzana Kittová
DRIENIKOVÁ, K. – KAŠŤÁKOVÁ, E. 2016. Význam krajín Spoločenstva nezávislých štátov pre strategické rozvojové zámery EÚ (so zameraním na Slovensko). Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 136 s.

Obsah

 

Dušan Holub
Zabezpečovacie zmenky / Security Notes

Malgorzata A. Jarossová
Tradičná talianska kuchyňa a jej propagácia pomocou mobilných aplikácií / Traditional Italian Cuisine and its Promotion Using Mobile Applications

Elena Kašťáková - Dáša Bebiaková
Evaluation of the Current Foreign Trade Relations between Slovakia and Ukraine Affected by the Global Changes in the World Economy

Vojtech Kollár – Peter Polakovič – Jana Gasperová
Systémy riadeného vzdelávania, dôležitá podpora edukačného procesu / Learning Management Systems as an Important Support of the Educational Process

Tatiana Košútová
Región Spiš a jeho tradičné a regionálne výrobky chránené na vnútornom trhu / Spiš Region and Protected Traditional and Regional Products on the Internal Market

Paulína Krnáčová – Silvia Benkőová
Spotrebiteľské správanie v kontexte online marketingu / Consumer Behaviour in the Context of Online Marketing

Alica Lacková
Problémy súvisiace so sortimentom potravín určených pre celiatikov / Problems Associated with a Food Range for Celiac

Vanda Rogovská
Trendy v potravinárskom priemysle / Trends in Food Industry

Viera Ružeková
Prospects for the EU-US Trade Relations in the Light of the TTIP

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Miroslava Čukanová
BEBIAKOVÁ, D. – PETRÍKOVÁ, H. – SOPKOVÁ, G. – STEINHAUSER, D. 2015. Vývoj globalizovaného sveta v 21. storočí s akcentom na jeho špecifické oblasti. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 94 s.

Dušan Holub
ČUNDERLÍK, M. 2015. Trhová transparentnosť a zneužívanie kapitálového trhu v korelácii poskytovania investičných služieb, výkonu investičných činností a organizovania regulovaného trhu. Bratislava: Vydavateľstvo Wolters Kluver. 254 s.

Obsah

 

Boris Baumgartner
The Position of Sub-Saharan Countries in the World Economy

Dušan Holub
Ponuka na prevzatie v kontexte práva cenných papierov / The Takeover Bid in the Context of Securities Law

Martin Hudec
Development of the Visegrad Group in the Context of Efforts to Accelerate the Convergence Processes by Joining the European Union

Elena Kašťáková – Viera Ružeková – Matúš Žatko
Importance of the CIS Countries to the Development of Foreign Trade Relations of Slovakia

Lucia Khúlová – Lenka Šprochová
Importance of TEN-T Corridors in the Development of Infrastructure Example of Visegrad Group Countries

Vojtech Kollár – Jana Gasperová – Peter Poliak
View of Electronic Participation and its Application in the Present Conditions of Democracy

Janka Kopaničová – Dagmar Klepochová
Consumers in New Millennium: Attitudes towards Adoption of New Technologies in Purchasing Process

Júlia Lipianska – Barbora Paholková
Výsledky výskumu využitia public relations a ich nástrojov v podnikoch pôsobiacich na slovenskom trhu / The Results of Research on the Use of Public Relations and its Instruments in Companies Operating on the Slovak market

Alexander Pechersky
Diversity in Board of Directors: Review of Diversity as a Factor to Enhance Board Performance

Radek Tahal - Zuzana Chytková - Marek Novinský
The Effect of Socioeconomic Classes on the Subjective Perception of Economic Situation

 

RECENZIE/BOOK REVIEWS

Lenka Vačoková
VETERNÍKOVÁ. M. 2015. Vybrané kapitoly zo spotrebiteľského práva. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 178 s.