Obsah
Dušan Holub – Hana Magurová
Legal Regulation of Entrepreneur’s Conduct in Slovakia
Martin Hudec
The Higher Essence of Economic Convergence Regarding Monetary Impacts
Marta Karkalíková
Dôvody zavádzania systémov manažérstva environmentu v organizáciách / Reasons for Implementation of Environmental Management Systems in Organisations
Elena Kašťáková
Intenzita zahraničného obchodu medzi Slovenskom a Ruskom v súčasnom období / The Intensity of Foreign Trade Development between Slovakia and Russia in the Current Period
Ľubica Knošková – Alena Donovalová
Hodnotenie vývoja konkurencieschopnosti Slovenskej republiky v rokoch 2014 až 2016 / Competitiveness of the Slovak Republic in the years 2014 ‐ 2016 – Evaluation of the Development
Andrea Slezáková
Liability for Damage Caused at the Pursuit of Financial Advisory
Rastislav Strhan
Efekt odrazu a jeho dôsledky na marketingové rozhodovanie / Rebound Effect and its Impact on Marketing Decision Process
Katarína Súkeníková
Proces nákupného rozhodovania: štúdia publikovanej terminológie a názorov / Buying Decision Process: Study of Published Terminology and Views
Otília Zorkóciová – Hana Petríková – Lenka Škodová
Evaluation of Selected Aspects of the Business Environment of the Republic of Macedonia and Foreign Trade Relations with the Slovak Republic
Ľubica Zubaľová
Zahraničnoobchodné vzťahy EÚ s južnými susedskými krajinami po Arabskej jari / EU Foreign‐trade Relations with Southern Neighbourhood Countries after Arab Spring
RECENZIE/BOOK REVIEWS
Jana Pšenková
HORBULÁK, Z. 2015. Spoločenská zodpovednosť malých a stredných podnikov. Bratislava : vydavateľstvo IRIS. 172 s.
Ľudmila Novacká
ROLÍNEK, L. a kol. 2016. Krize malých a středních podniků, příčiny a jejich řešení. Praha : Vydavateľstvo Wolters Kluwer. 152 s.
Obsah
Viera Čihovská
Internetový obchod a ochrana spotrebiteľa / Consumer Protection in the Area of E-commerce
Iveta Fodranová – Viera Kubičková
The Comparative Study of Cultural Differences of Slovak Inbound Tourists: A Need of Innovations
Martin Horváth
Charakteristika behaviorálnej ekonómie v procese globalizácie a nástupu novej ekonomiky / Characteristics of Behavioural Economics in the Process of Globalization and the Emergence of New Economy
Martin Hudec
Socio-Economic Convergence as a Necessary Precondition and Determinant of Societal Growth
Lujza Jurkovičová
Význam hodnotenia nových technológií a produktov ako súčasti nástrojov na tvorbu viacnásobnej hodnoty pre zákazníka / The Importance of Evaluating New Technologies and Products as Components in Creating a Marketing Multiple Customer Value
Lujza Jurkovičová - Natalya Kubiniy - Tamila Kosovilka - Viktoria Marhitich
The Signs and Priniciples of Goal Setting as a Specific Kind of Activity
Marta Karkalíková
Systémy manažérstva a význam ich auditovania / Management Systems and the Importance of their Auditing
Ivana Kravčáková Vozárová
The Current View on Redistribution of Subsidies in the Agricultural Sector in Slovakia
Marián Kropaj
Nový autorský zákon a rozvoj obchodu / The New Copyright Act and Trade Development
Barbora Paholková - Jozef Orgonáš – Soňa Ivanovičová – Eva Kováčová – Gabriela Kovárová – Zuzana Leskovská
Prozákaznícke myslenie zamestnancov ako atribút základných faktorov podnikania v MSP / Pro-customer Thinking of Employees as Attribute of Basic Factors of Entrepreneurship in SME
Dušan Steinhauser – Miroslava Čukanová
Vplyv transakčných nákladov vo vzťahu k outsourcingu a offshoringu na zisk vybraných akciových spoločnosti / Impact of Transaction Costs in Relation to Outsourcing and Offshoring on Profit of Selected Stock Companies
RECENZIE/BOOK REVIEWS
Pavol Kita
ČIHOVSKÁ, V. – MATUŠOVIČOVÁ, M. 2016. Obchodný manažment. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 268 s.
Obsah
Boris Baumgartner
Angola - an Oil Dependant Country in Sub-Saharan Africa
Ľubomír Čunderlík
Aspekty vybraných bankových služieb pre finančných spotrebiteľov / Some Legal Aspects of Certain Banking Services for Financial Consumers
Liudmila Gorlevskaya
Building Effective Marketing Communications in Tourism
Eva Hanuláková – Ina Kováčová Bečková
Marketing as a Part of Strategic Management of Consulting Companies
Tatiana Hlušková
Porovnanie stratégií Priemyslu 4.0 na Slovensku a vo vybraných krajinách / The Comparison of Industry 4.0 Strategies in Slovakia and in Selected Countries
Dušan Holub
Zásady tvorby a možnosti ochrany obchodného mena / The Principles of Creation of the Business Name and the Possibility of its Protection
Martin Hudec – Alena Donovalová
Open Your Eyes Alice and Start Following the Economic Cycle Instead of the White / Rabbit: Influential Behaviour of the Economic Cycle
Lucia Khúlová
Export into EFTA and transportation costs
Marián Kropaj
Omeškanie dlžníka a úroky z omeškania v občianskoprávnych a obchodnoprávnych vzťahoch na Slovensku / The Borrower Defaults and Late Charges in Civil-law Relationship and Business-law Relationship in Slovak Republic
Monika Matušovičová
Prístupy zohľadňujúce starnutie populácie v praxi marketingovo orientovaných podnikov / Approaches taking into Account the Aging of the Population in the Practice of Marketing oriented
Enterprises
Jozef Orgonáš - Barbora Paholková - Vladimír Hanuľa – Barbora Némová – Peter Bíreš – Matúš Novčák
Inovácie pri podnikaní v maloobchode / Innovations in Retail Business
RECENZIE/BOOK REVIEWS
Elena Kašťáková
KITTOVÁ, Z. A KOL. 2016. Európske a medzinárodné obchodné právo. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 338 s.
Obsah
Dušan Holub
Zabezpečovacie zmenky / Security Notes
Malgorzata A. Jarossová
Tradičná talianska kuchyňa a jej propagácia pomocou mobilných aplikácií / Traditional Italian Cuisine and its Promotion Using Mobile Applications
Elena Kašťáková - Dáša Bebiaková
Evaluation of the Current Foreign Trade Relations between Slovakia and Ukraine Affected by the Global Changes in the World Economy
Vojtech Kollár – Peter Polakovič – Jana Gasperová
Systémy riadeného vzdelávania, dôležitá podpora edukačného procesu / Learning Management Systems as an Important Support of the Educational Process
Tatiana Košútová
Región Spiš a jeho tradičné a regionálne výrobky chránené na vnútornom trhu / Spiš Region and Protected Traditional and Regional Products on the Internal Market
Paulína Krnáčová – Silvia Benkőová
Spotrebiteľské správanie v kontexte online marketingu / Consumer Behaviour in the Context of Online Marketing
Alica Lacková
Problémy súvisiace so sortimentom potravín určených pre celiatikov / Problems Associated with a Food Range for Celiac
Vanda Rogovská
Trendy v potravinárskom priemysle / Trends in Food Industry
Viera Ružeková
Prospects for the EU-US Trade Relations in the Light of the TTIP
RECENZIE/BOOK REVIEWS
Obsah
Boris Baumgartner
The Position of Sub-Saharan Countries in the World Economy
Dušan Holub
Ponuka na prevzatie v kontexte práva cenných papierov / The Takeover Bid in the Context of Securities Law
Elena Kašťáková – Viera Ružeková – Matúš Žatko
Importance of the CIS Countries to the Development of Foreign Trade Relations of Slovakia
Lucia Khúlová – Lenka Šprochová
Importance of TEN-T Corridors in the Development of Infrastructure Example of Visegrad Group Countries
Vojtech Kollár – Jana Gasperová – Peter Poliak
View of Electronic Participation and its Application in the Present Conditions of Democracy
Janka Kopaničová – Dagmar Klepochová
Consumers in New Millennium: Attitudes towards Adoption of New Technologies in Purchasing Process
Júlia Lipianska – Barbora Paholková
Výsledky výskumu využitia public relations a ich nástrojov v podnikoch pôsobiacich na slovenskom trhu / The Results of Research on the Use of Public Relations and its Instruments in Companies Operating on the Slovak market
Alexander Pechersky
Diversity in Board of Directors: Review of Diversity as a Factor to Enhance Board Performance
Radek Tahal - Zuzana Chytková - Marek Novinský
The Effect of Socioeconomic Classes on the Subjective Perception of Economic Situation
RECENZIE/BOOK REVIEWS
Lenka Vačoková
VETERNÍKOVÁ. M. 2015. Vybrané kapitoly zo spotrebiteľského práva. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 178 s.
Obsah
Boris Baumgartner
Združenie národov juhovýchodnej Ázie
Dana Benešová
Vývoj a dynamika rastu malých a stredných podnikov poznatkovo intenzívnych služieb
Jozef Čimo
Prepojenie univerzít s hospodárskou praxou nástrojmi marketingového manažmentu
Iveta Fodranová
Komparácia trendov dopytu po rekreácii a kultúre v Českej a Slovenskej republike
Dušan Holub
K právnej úprave zmenky
Miroslav Hušek
Effective Usage of Implementing ICT in Small- and Medium-sized Enterprises
Malgorzata A. Jarossová – Veronika Šupolová
Regionálne označovanie produktov v krajinách V4 (Poľsko, Slovensko, Česko a Maďarsko)
Igor Kačeňák
Aktuálne problémy inovácie v oblasti balenia
Zuzana Kittová
Narušenie voľného pohybu tovaru a služieb uplatnením minimálnej mzdy v Nemecku
Valéria Michalová – Dominika Macková
Offshoring a tvorba pracovných miest v sektore služieb
Mária Veterníková
Ochrana spotrebiteľa v rámci občianskeho súdneho konania
Ľubica Zubaľová
Perspektívy začlenenia Albánska ako plnohodnotného člena do EÚ
RECENZIE
Dana Benešová
KROŠLÁKOVÁ, M. 2013. Rodinné podnikanie. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 131 s. 631
Janka Kopaničová
MIKLOŠÍK, A. 2015. Informačné systémy marketingu. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 270 s.
Obsah
Boris Baumgartner
Postavenie rozvojových krajín vo svetovom hospodárstve
Kateryna Buyar
The Improvement of HR-management as a Factor of Increasing of Companies’Competitiveness in the Labour Market
Dušan Holub – Ildikó Némethová
Theoretical and Legal Reflections on Securities Dispositions
Matej Horvat
Aktuálna právna úprava vyvodzovania zodpovednosti voči právnickým osobám
Malgorzata A. Jarossová
Nákupné správanie spotrebiteľov a ich postoje k biopotravinám, tradičným a funkčným potravinám
Elena Kašťáková
Odhalené komparatívne výhody Slovenska pri prenikaní na zahraničné trh
Ľubica Knošková – Alena Dudeková
Hodnotenie inovačnej výkonnosti Slovenska v kontexte Európskej únie
Tatiana Košútová
Príležitosti a predpoklady rozvoja politiky kvality v Slovenskej republike
Alica Lacková
Motívy a bariéry nákupu biopotravín na Slovensku
Júlia Lipianska – Peter Červenka
Vývojové etapy služieb informačných systémov
Zuzana Lukačovičová – Radka Benková
Uvádzanie nového produktu na trh energetických nápojov
Róbert Rehák – Soňa Dragúňová
Sociálno-ekonomický stav obyvateľstva vo vzťahu k zdraviu na Slovensku
Mária Veterníková
Zodpovednosť za škodu pri ochrane spotrebiteľa
RECENZIE
Viera Ružeková
KITTOVÁ, Z. a kol. 2014. Alternatívy vývoja európskej integrácie, Časť 1. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 341 s.
Obsah
Peter Baláž – Lukáš Harvánek
Možnosti spolupráce 16 krajín strednej a východnej Európy s Čínou a pozícia Slovenskej republiky
Alena Dudeková
Systém podpory domácich potravinárskych a poľnohospodárskych produktov
Dušan Holub
Evidencia cenných papierov
Elena Kašťáková - Dáša Bebiaková
Prehlbovanie vzájomnej zahraničnoobchodnej spolupráce Slovenska s Ukrajinou v období globálnych geopolitických zmien
Tatiana Košútová
Demografické východiská rozvoja regiónov a politiky kvality v Slovenskej republike
Zuzana Lukačovičová – Diana Vargová
Využitie sociálnych sietí v marketingu firiem
Róbert Rehák – Soňa Dragúňová
Sociálno-ekonomické determinanty vplyvu na zdravie v Slovenskej republike
Simona Škorvagová
Procesný a inovačný model internacionalizácie: Možnosti aplikácie pre malé a stredné firmy
Marina Yashina
The Economics of Happiness: Future or Reality in Russia?
Stanislav Zábojník – Andrej Hamara
Zahraničnoobchodné sankcie medzi EÚ a RF a ich vplyv na ekonomickú výkonnosť krajín EÚ11
Otília Zorkóciová – Lucia Vanková
Fenomén Corporate IQ – teoretické vymedzenie a možnosti hodnotenia jeho efektívnosti v praxi
Ľubica Zubaľová
Perspektívy a riziká rozvoja poľnohospodárstva v Afrike s akcentom na subsaharskú Afriku
RECENZIE
Alica Lacková
KNOŠKOVÁ, Ľ. 2015. Riadenie inovačných procesov. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 124 s.
Andrej Miklošík
RICHTEROVÁ, K. – KLEPOCHOVÁ, D. – KOPANIČOVÁ, J. – ŽÁK, Š. 2015. Spotrebiteľské správanie. Bratislava: SPRINT 2 s. r. o., 404 s.
Jozef Mlákay
KNOŠKOVÁ, Ľ. 2014. Manažment dizajnu. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 186 s.
Obsah
Boris Baumgartner
Niektoré špecifiká ekonomickej integrácie vybraných integračných zoskupení rozvojových krajín
Iveta Fodranová
Teoretické východiská pre skúmanie slovenských seniorov ako špecifického trhového segmentu
Dušan Holub
Vydávanie, náležitosti a imobilizácia cenných papierov
Lujza Jurkovičová
Ohodnocovanie komerčného potenciálu nových produktov a technológií
Paulína Krnáčová – Lenka Kirnová
Regionálne produkty z pohľadu spotrebiteľov
Zuzana Kyseľová
Proces uvádzania nového produktu na trh - Zuzana Lukačovičová
Peter Pajonk – Katarína Plevová
Vnemový marketing – zmysly v podpore predaja
Dušan Steinhauser
Problematika korupcie a jej kultúrne aspekty na pozadí novej inštitucionálnej ekonomickej teórie ako jeden z faktorov vzniku krízových stavov
Václav Stříteský - Adriana Stránská - Peter Drábik
Crisis communication on Facebook
Andrea Vargová – Daniel Krajčík
Porovnanie vybraných indikátorov podnikateľského prostredia v rámci krajín V4 so zameraním na trh práce, vzdelávanie a inovácie
Otília Zorkóciová – Lucia Ďuranová
Business Excellence ako inovatívny nástroj zvyšovania výkonnosti a konkurencieschopnosti organizácií
RECENZIE
Kristína Drieniková
KAŠŤÁKOVÁ, E. – RUŽEKOVÁ, V. 2014. Operácie v zahraničnom obchode. Teória a prax (2. vydanie). Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 306 s.
Janka Kopaničová
ŽÁK. Š. 2014. Marketingový výskum v digitálnej ére. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 132 s.
Strana 2 z 2