Doterajší stav, kedy boli študenti ekonómie vzdelávaní v oblasti práva na báze jednotlivých právnych odvetví (napr. občianske právo, obchodné právo, finančné právo a i.) alebo ich pododvetví (napr. spotrebiteľské právo, právo obchodných spoločností či právo finančného trhu) už nezohľadňoval aktuálne trendy vo vzdelávaní ani potrebu uplatnenia právnych vedomostí v praxi. Dôležitou potrebou súčasnosti je optimálna príprava absolventov na požiadavky trhu práce, pričom primerané vedomosti z oblasti práva alebo aspoň tzv. právne minimum sú v tomto smere nevyhnutnosťou. Právne informácie však musia byť adresné a musia zodpovedať profilu absolventa.
Ambíciou predkladanej publikácie je nasledovať uvedené trendy. Bude slúžiť ako učebnica pre rovnomenný predmet vyučovaný na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave. Študentom marketingu má poskytnúť prierezové právne vedomosti v oblasti marketingového manažmentu, marketingovej komunikácie, produktového manažmentu, public relations, IT a obchodu, ktoré využijú v praxi. Ide o prvú učebnú pomôcku s takýmto zameraním v Slovenskej republike. Vzhľadom na to veríme, že nájde uplatnenie aj na iných vysokých školách a tiež v praxi, keďže podľa našich vedomostí v súčasnosti neexistuje ani žiaden špecializovaný kurz právneho minima pre špecialistov pôsobiacich v oblasti marketingovej komunikácie, médií či produktového manažmentu.
Autori pri písaní učebnice využili výsledky aplikovaného výskumu zameraného na identifikáciu tých právnych aspektov týkajúcich sa marketingového manažmentu, on-line marketingu a ďalších tematických oblastí učebnice, ktoré sú najviac aktuálne v praxi. V rámci svojho výskumu tiež identifikovali najčastejšie zmluvné typy používané v marketingovom manažmente, a to tak v rámci obchodnoprávnych (B2B), ako aj spotrebiteľských (B2C) vzťahoch a podrobne ich v učebnici spracovali. Najnáročnejšou výzvou však bola identifikácia a popis súkromnoprávnej a verejnoprávnej regulácie marketingového mixu (4P – product, place, price, promotion). Keďže takéto prierezové spracovanie uvedenej právnej regulácie nebolo v domácej odbornej literatúre doteraz vykonané, učebnica obsahuje aj niektoré teoretické východiská skúmania styčných bodov medzi právom a marketingom vrátane zadefinovania práva v marketingu ako oblasti vedeckého skúmania, jeho predmetu, prameňov i špecifických znakov.
Publikácia Právo v marketingu je dostupná TU