Učebnica Aplikovaný marketing prináša inováciu, ktorú ocenia najmä študenti.

V marci sa na pultoch kníhkupectiev objavila učebnica Aplikovaný marketing, ktorú pripravil dvanásťčlenný autorský kolektív pod vedením doc. Ing. Milana Oreského, PhD., z Katedry marketingu. Učebnica vyšla vo vydavateľstve Wolters Kluwer a prináša inováciu, ktorú ocenia najmä študenti. Aký je cieľ učebnice a akú inováciu prináša ?

Učebnicu Aplikovaný marketing pripravil dvanásťčlenný kolektív autorov skladajúci sa jednak zo skúsených pedagógov, a jednak z autorov novej generácie, ktorí tvorili takmer polovicu autorského kolektívu. Učebnica je určená nielen študentom Obchodnej fakulty ale aj širokej odbornej verejnosti. Zámerom vysokoškolskej učebnice je predložiť aktuálne a autentické poznatky aplikovaného marketingu z vybraných oblastí, ktoré predstavujú teoretické výstupy vedeckej práce pedagógov Katedry marketingu doplnené o poznatky vyplývajúce z praxe.

Výber okruhov aplikovaného marketingu sa zameriava na aktuálne témy (energeticky úsporné produkty, sociálne médiá, nehnuteľnosti, vzdelávanie, finančné produkty, farmácia, ekologický marketing a pod.), ktoré budú v slovenskej ekonomike a spoločnosti rezonovať i v budúcnosti. Štruktúru učebnice tvorí štrnásť kapitol, ktoré čitateľa oboznamujú s jednotlivými aplikačnými okruhmi, ktoré obsahovo spracovali autori dlhodobo sa zaoberajúci danou oblasťou:

  • Priemyselný marketing (doc. Ing. Milan Oreský, PhD.).
  • Marketing energeticky úsporných produktov a projektov (Ing. Jozef Orgonáš, PhD.).
  • Marketing podnikov pôsobiacich v sieťových odvetviach (doc. Ing. Eva Hanuláková, PhD.).
  • Marketing v agropotravinárstve (Ing. Zuzana Francová, PhD.).
  • Marketing v stavebníctve a na trhu nehnuteľností (Ing. Lucia Folvarčíková, PhD.).
  • Marketing vo farmácii (doc. Ing. Milan Oreský, PhD.).
  • Marketing finančných produktov (Ing. Mária Hasprová, PhD.).
  • Marketing kultúry a umenia (Ing. Miroslava Loydlová, PhD.).
  • Marketing a sociálne médiá (Ing. Mária Vasiľová, PhD.).
  • Marketing vzdelávania (Ing. Mária Hasprová, PhD.).
  • Marketing orientovaný na seniorov (doc. Ing. Monika Matušovičová, PhD.).
  • Ekologický marketing (Ing. Vítězslav Balhar, PhD.).
  • Marketing v neziskových organizáciách (prof. Ing. Viera Čihovská, PhD.).
  • Marketing športu (doc. Ing. Júlia Lipianska, CSc.).

 

Podľa vedúceho autorského kolektívu doc. Oreského je „cieľom učebnice nielen poskytnúť nové poznatky, ale predovšetkým podnietiť aktivitu študentov v rámci štúdia i po jeho ukončení, aby s citom a so zodpovednosťou využívali a aplikovali marketing v praxi v duchu moderných výziev 21. storočia a privádzali marketingovú prax k princípom udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti“.

Akú inováciu učebnica prináša? Po prvýkrát sa študentom Obchodnej fakulty dostáva do rúk učebnica, ktorú okrem tlačenej podoby možno zakúpiť aj ako e-knihu, ktorá po stiahnutí je študentom k dispozícii kedykoľvek a kdekoľvek. Túto inováciu isto ocenia najmä študenti, ktorí v súčasnosti preferujú štúdium namä zo zdrojov v elektronickej podobe. Podľa dekana Obchodnej fakulty by všetky fakultné učebné texty v blízkej budúcnosti mali byť k dispozícii nielen v tlačenej podobe ale aj v podobe e-kníh. Učebnica Aplikovaný marketing tak môže slúžiť ako ukážka, akým smerom by sa mohlo vydávanie učebných textov uberať. 

 

Učebnica Aplikovaný marketing je k dispozícii v internetovom obchode vydavateľstva Wolters Kluwer na http://www.wolterskluwer.sk/sk/aplikovany-marketing.p2500.html.

 

Odporúčaná citácia:

ORESKÝ, Milan et al. 2016. Aplikovaný marketing. 1. vyd. Bratislava : Wolters Kluwer, 2016. 351 s. ISBN 978-80-8168-382-4. 

 

Informácia o aplikácii Wolters Kluwer eReader (WK eReader):

WK eReader je plne vybavená aplikácia na čítanie e-kníh vo formátoch ePub a PDF, a to nielen tituly zakúpené v obchode Wolters Kluwer. Stiahnuté e-knihy si môžete čítať kedykoľvek a kdekoľvek, aj bez pripojenia na internet. Neroztrhnú sa, neznečistia prostredie, netreba ich „vláčiť“, či už je reč aj o viaczväzkovom vydaní, alebo knižnom pokračovaní.

Výhody aplikácie WK eReader:

  1. Do aplikácie môžete načítať aj vlastné ePub alebo PDF súbory.
  2. Ak máte používateľské konto na stránke elektronického obchodu Wolters Kluwer a kúpite si e-knihy prostredníctvom neho, máte ich okamžite dostupné na stiahnutie priamo vo WK eReader.
  3. Označte si slovo, vetu alebo celý odstavec a môžete si označený text zvýrazniť, pridať k nemu poznámku, kopírovať ho, alebo poslať e-mailom.
  4. Dvojité zobrazenie – zobrazenie dvoch kníh naraz vedľa seba umožňuje porovnávanie textov, resp. dá sa použiť napríklad na zobrazenie právneho textu na jednej strane a jeho výkladu na druhej strane.
  5. Tematické vyhľadávanie – vyhľadávajte v celej publikácii, alebo zúžte vyhľadávanie na obsah, zvýraznenia či poznámky vložené v texte.
  6. Je ľahké naučiť sa používať WK eReader, ak však nebudete vedieť ako ďalej, v aplikácii sa nachádza užívateľský manuál, ktorý vám poradí.