Problematika inovácií v službách je dynamickým komplexom silných čiastkových problémov, ktoré riešia pozíciu služieb v hodnotovom reťazci ekonomiky, aktérov inovačných procesov, vrátane silnej pozície zákazníka, vplyv špecifických vlastností služieb, spoločensko-technologických zmien a v neposlednom rade optimálne riadiace procesy zamerané na inovácie.

V prvej časti monografie sa autorky venujú významným teoretickým aspektom inovácií v službách a v cestovnom ruchu, špecifikám, ktoré limitujú možnosti hodnotenia a merania inovácií,  transformačnou silou inovácií v službách s dôrazom na poznatkovo intenzívne služby.  Druhá časť monografie prezentuje výsledky hlavne vlastného výskumu autoriek, realizovaného na Katedre cestovného ruchu v oblasti inovácií v službách,  zameraného na zistenie vplyvu inovačného prostredia ekonomiky na výkony v službách, vrátane služieb cestovného ruchu. Výsledky výskumov a realizované pozorovania potvrdili, že inovačné prostredie v ekonomike má výrazný vplyv na ekonomické výkony v službách a ich konkurencieschopnosť, poznatková intenzita produkcie je determinujúcim činiteľom v účinnosti pôsobenia inovačného prostredia ekonomiky na služby a ich výkon v SR.

 

Publikácia The Innovation in Services and Service Economy je dostupná TU.

 

Odporúčaná citácia:

Kubičková, Viera a Benešová, Dana. The Innovation in Services and Service Economy. Praha : Wolters Kluwer, 2022. 87 p. ISBN 978-80-7676-379-1