Slovenské hospodárstvo je vo veľkej miere závislé od vývoja ekonomík okolitých štátov, ale taktiež je silne exportne orientované. Väčšina zahraničného obchodu zostáva v rámci EÚ, avšak trhy európskych krajín sú nasýtené tovarmi a konkurencia je vysoká. Pre udržanie hospodárskeho rastu krajiny či konkurencieschopnosti jednotlivých spoločností je potrebné hľadať nové exportné trhy. Stredná Ázia predstavuje región s veľkým geopolitickým významom.

Pokročilé kvantitatívne metódy výskumu sú v knihách cestovného ruchu opísané zriedka a zaobchádzanie so štatistickými knihami je príliš teoretické. Súčasný prehľad literatúry o cestovnom ruchu ukazuje určité obmedzenie v počte kvantitatívnych metód a techník. Cieľom tejto publikácie bolo vyplniť túto informačnú medzeru poskytnutím praktických nástrojov na kvantitatívnu analýzu údajov v oblasti cestovného ruchu.