V utorok 5. decembra 2017 sa uskutočnil 3. ročník Vianočnej univerzity, ktorý priniesol rekordný počet takmer 50 stánkov. Udialo sa tak vďaka novým formátom Tradičnô a RegionFest.
Vianočnú univerzitu na Obchodnej fakulte EU v Bratislave už tretí rok organizujú študenti predmetu marketing. Vďaka svojim projektom, na ktorých pracujú celý semester na vlastnej koži zažijú, čo znamená robiť skutočný marketing. Marketingový prieskum, plánovanie, tvorba produktu a biznis modelu, správne nastavenie ceny, kampaň a promo okolo neho až po samotný predaj, priniesli viacerým prvé obchodnícke praktikum. Ostatným ponúkli široké spektrum vianočných prezentácií, v ktorých si mohli vybrať zaujímavé darčeky, ochutnať vianočné dobroty či sa zapojiť do rôznych hier alebo do tomboly o hodnotné ceny.
Neodmysliteľnou súčasťou Vianočnej univerzity sú aj prezentácie výsledkov programu Talentway - programu na podporu praxe na Ekonomickej univerzite v Bratislave, v ktorých sa, okrem informácií o odborných kluboch, mohli študenti zapojiť do rôznych súťaží. Predstavili sa kluby, ktoré boli aktívne v zimnom semestri 2017/2018: BankAdemy v spolupráci s Tatrabankou, Retail Academy v spolupráci s Lidl Slovensko, Sales Academy v spolupráci so Zľavadňa, Mediaklub v spolupráci s mediálnou agentúrou Mediacom, Foodie klub v spolupráci s Nestlé Slovensko, Digital klub v spolupráci s Unicorn a. s.
V tomto semestri sa spustil aj projekt iGeneration na podporu finančnej gramotnosti vo Fingra klube v spolupráci s Poštovou bankou, ktorý okrem súťaží a kvízov priniesol špecializovaný workshop pre učiteľov stredných škôl.
Akciu prišli podporiť a svoje projekty predstaviť partneri Obchodnej fakulty EU v Bratislave Slovak Business Agency a projekt Digitálna garáž od Google Slovensko.
Novinkami tento rok boli študentské projekty Tradičnô a Regionfest, ktoré študenti založili v rámci predmetov produktové manažérstvo a Agrobio klub.
Primárnym cieľom RegionFestu bolo prezentovať a propagovať značky regionálnych produktov (regionálny produkt Záhorie, regionálny produkt Kopanice, regionálny produkt Ponitrie, regionálny produkt Malodunajsko-Galantsko, regionálny produkt Hont, regionálny produkt Podpoľanie, regionálny produkt Gemer-Malohont, regionálny produkt Karsticum), ktoré na Slovensku koordinujú miestne akčné skupiny v uvedených riegiónoch Slovenska, ďalej schému Politiky kvality EÚ (chránené označenie pôvodu, chránené zemepisné označenie, zaručená tradičná špecialita) a značku Tradície Bielych Karpát. Študenti predstavili regionálne produkty zo Záhoria (víno, jablčný ocot), Kopaníc (Myjavský pršut, med, sušené hríby), Malodunajska-Galantska (ovocné šťavy a klobásy), Ponitria (tekvicové semiačka a chili extrakty), Podpoľania (oblečenie s ľudovými motívmi - tričká, mikiny; čelenky, opasky, krpce), Hontu (oškvarkové pagáče a pagáče plnené slivkovým lekvárom; bazové, brusnicové a šipkové sirupy), Bielych Karpát (Trenčianska medovina, balzamy na pery vyrobené z medu), produkty registrované v databáze DOOR v kategórii chránené označenie pôvodu (Žitavská paprika), chránené zemepisné označenie (zázrivské korbáčiky) a zaručená tradičná špecialita (Bratislavské rožky).
Názov podujatia Tradičnô navrhli študenti na základe zadania, ktoré dostali na začiatku semestra - pripraviť a zorganizovať event, ktorého cieľom bude prezentovať a propagovať tradičné vianočné produkty. A tak tí, čo prišli k prezentačným stánkom študentov, mohli ochutnať vianočné oblátky, trubičky, med, džemy z vína, medovinu, medovníky, vaječný likér, nápoje pripravené zo sirupov Herbert.
Program Vianočnej univerzity zahájil dekan Obchodnej fakulty EU v Bratislave doc. Ing. Štefan Žák, PhD., rozsvietením vianočného stromčeka a spevácke vystúpenie študentky Obchodnej fakulty EU v Bratislave Sylvii Polákovej. Celým dňom podujatie sprevádzal moderátor a študent Obchodnej fakulty EU v Bratislave „Brčko“.