Table of Contents
Petra Garasová
Spotrebiteľské vnímanie dizajnérskych taburetiek / Consumer Perception of Designer Stools
Marta Karkalíková – Alica Lacková – Ivan Hlavatý
Systémy manažérstva environmentu ako významný spoločenský prínos / Environmental Management Systems as a Significant Social Contribution
Ľubica Knošková
Circular Design and Consumer Involvement in Circular Economy
Martin Kuchta
Extent of Data Utilization within Digital Marketing Processes
Miroslava Prváková
Uplatnenie mechanizmu otvorenej inovácie a vplyv vybraných ukazovateľov firemnej kultúry v podniku / Application of the Mechanism of Open Innovation and the Impact of Selected Indicators of Corporate Culture in Company
Róbert Rehák
Postoj spotrebiteľov voči elektromobilom v Slovenskej republike / The Attitude of Consumers Towards Electric Vehicles in the Slovak Republic
Andrea Slezáková
Performing the Activities of the Commercial Investment Advisor in Austria and of the Financial Advisor in Slovakia
Table of Contents
Abeer Naesa - Reabal Mona - Ahmad Ibrahim Kara-Ali - Hussam Eddin Laika
Economic and environmental side of the use of biotechnologies Case Study: Synthesis of some bioplastics from algae
Zuzana Borovská
Projekt BRI a zhodnotenie jeho významu na Blízkom východe (s dôrazom na Irán) / BRI project and evaluation of its role in the Middle East (with an emphasis on Iran)
Denisa Čiderová – Dubravka Kovačević – Jozef Čerňák
The Brexitologic of Competitiveness
Barbora Družbacká – Simona Krivosudská
Energetická bezpečnosť Čínskej ľudovej republiky v oblasti dodávok ropy / Energy security of the People's Republic of China in the field of petroleum supply
Dušan Holub
Pojem, vznik a zánik záložného práva / Definition, establishment and termination of the lien
Elena Kašťáková - Natália Barinková
Vývoj zahraničnoobchodných vzťahov Slovenska s krajinami Strednej Ázie / The Development of Foreign Trade Relations of Slovakia with Central Asian Countries
Marián Kropaj
Licenčná zmluva na používanie ochrannej známky a rozvoj obchodu / Trademark License Agreement and Trade Development
Vojtěch Meier - Barbora Franková
Zkoumaní rodinného podnikání v globalizovaném světě / Family business research in a globalized world
Milan Oreský
Rozhodovanie spotrebiteľov o výdavkoch z pohľadu teórie očakávaného úžitku, ostatných ekonomických teórií až k prospektovej teórii a ich využitie v marketingu / Consumer decision-making on spending according the expected utility hypothesis, according to other economic theories up to prospect theory and their use in marketing
Andrea Slezáková
The License To Perform The Activity Of A Finacial Advisor
Ondrej Tomčík
Perspektívy a úskalia exportu Slovenskej republiky do Číny / Prospects and pitfalls of the Slovak republic’s exports to China
Dana Vokounová
Experiment a jeho využitie v teréne / An experiment and its field application
Table of Contents
Peter Červenka ‒ Kristína Gážiová
Moderné navigačné technológie a ich aplikácia v cestovnom ruchu / Modern Navigation Technologies and their Aplication in Tourism
Jamal Hasan
E-commerce and its impact on retail stores in Slovakia
Tatiana Hlušková
Competitiveness Outlook of the Automotive Industry in the V4 Countries
Malgorzata A. Jarossová – Jana Gordanová
Folk Motifs as a New trend in Foods and Beverages Packaging Design
Marta Karkalíková – Alica Lacková – Ivan Hlavatý
Implementácia systémov manažérstva ako súčasť rozvoja organizácie / Implementation of Management Systems as Part of Organizational Development
Ľubica Knošková – Petra Garasová
The Economic Impact of Consumer Purchases in Fast Fashion Stores
Ivana Kravčáková Vozárová
Vývojové tendencie zahraničného obchodu Slovenskej republiky so Spojenými arabskými emirátmi / Developmental tendencies of foreign trade of the Slovak Republic with the United Arab Emirates
Alica Lacková – Marta Karkalíková
Dopady spotrebiteľského správania sa na maloobchodný predaj potravín / Impacts of Consumer Behavior on Retail Sale of Food
Ingrid Potisková
Priemysel 4.0 - výzvy, očakávania, dôsledky / Industry 4.0 - Challenges, Expectations, Consequences
Andrea Slezáková
Entering Into the Register of Providers of Special Financial Education
BOOK REVIEWS
Gevorg Ayrumyan
SLEZÁKOVÁ, A., MIKLOŠ, P. a kol. 2018. Zákon o dohľade nad finančným trhom. Komentár. Bratislava: Wolters Kluwer SR s. r. o., 492 s.
Mária Veterníková
MRÁZ, S. - BROCKOVÁ, K. 2018. Medzinárodné právo verejné (všeobecná časť). Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 247 s.
Table of Contents
Alena Bašová
Diversification as a tool to increase energy security
Viera Čihovská
Sociálne partnerstvá firiem v kontexte zvyšovania kvality života a kreovania občianskej spoločnosti / Social partnerships of companies in the context of improving the quality of life and the creation of civil society
Dušan Holub
K problematike založenia a vzniku obchodných spoločností / Issues of the Founding and Establishment of Trading Companies
Paulína Krnáčová – Martin Závodský
Consumer‐Oriented Sales Promotion of Organic Food in Slovakia and the Czech Republic
Marián Kropaj
Nový zákon o zájazdoch a rozvoj obchodu / The New on package tours Act and Trade Development
Hana Magurová – Matej Horvat – Mária Srebalová
Consumer Protection in the Slovak Republic and Protection of Air Passengers’ Rights
Andrea Slezáková
Úvahy de lege ferenda o zákone o finančnom sprostredkovaní / Considerations de lege ferenda on the Financial Intermediation Act
Dušan Steinhauser – Miroslava Čukanová
Impact of Corporate Governance Framework on Economic Performance in European Union
Katarína Súkeníková
Metódy zisťovania lojality zákazníkov / Methods of measuring customer loyaltyLenka Vačoková
Limited Liability Companies in the Slovak and European Legal Context
Mária Veterníková ‒ Ján Mišura
Legal Regulation of Timesharing Contract and Other Contracts on Providing of Certain Services in Tourism Services in Slovak Republic
Dana Vokounová
Generácia Y a zdravý životný štýl / Generation Y and healthy lifestyle
Table of Contents
Marián Čvirik
Spotrebiteľský etnocentrizmus v generačnom kontexte
Martin Horváth
Vymedzenie základných práv a povinností úpadcu v konkurznom konaní
Martin Hudec
The Development of International Economic and Monetary Cooperation in Europe
Monika Matušovičová
Vybrané globálne trendy vývoja obchodu a ich prejavy vo svetovom a európskom retailingu
Daniela Nemcová – Valéria Michalová
Dosahy krízových javov na trh s nehnuteľnosťami a nástroje ich prekonávania
Martin Hudec
A Search for an Optimum Currency Area
Viera Ružeková ‒ Elena Kašťáková
Comparison of the Visegrad group and Baltic countries in terms of multi‐criteria competitiveness indicators
Josef Smolík ‒ Alena Kajanová
Scheming to defraud in an insolvency proceeding: a specific case of economic criminal acts
Ľubica Zubaľová
Zahraničnoobchodný obchod EÚ s Argentínou, prekážky vzájomného obchodu
BOOK REVIEWS
Kristína Drieniková
ZUBAĽOVÁ, Ľ. 2017. Zahraničnoobchodná politika EÚ (vzťahy s vybranými regiónmi). Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 168 s.
Table of Content
Zdeněk Caha
Organization and Planning of Corporate Education in the Czech Republic
Dušan Holub
Dohoda o skončení pracovného pomeru z hľadiska podstatných náležitostí / Agreement on termination of employment in terms of essential requirements
Marína Korčoková
Gramotnosť spotrebiteľa / Consumer literacy
Petra Pártlová
Indication of Changes in Projecting Organizational Structures under the New Economy
Andrea Slezáková
Some Selected Legal Aspects of the Activity Rules in Relation to the Financial Agent´s Clients
Jarmila Straková
Strategic analysis methods and their influence on stability and development of small and medium‐sized enterprises in the Czech Republic
Jan Váchal – Tsolmon Jambal
Analyzing the management process in small and medium‐sized enterprises in the Region of South Bohemia
Radka Vaníčková
Application of PRINCE2 Project Management Methodology
Marek Vokoun
Productivity of Czech logistic firms: quality orientation, entrants and multinationals
BOOK REVIEWS
Table of Contents
Dušan Holub – Hana Magurová
Legal Regulation of Entrepreneur’s Conduct in Slovakia
Martin Hudec
The Higher Essence of Economic Convergence Regarding Monetary Impacts
Marta Karkalíková
Dôvody zavádzania systémov manažérstva environmentu v organizáciách / Reasons for Implementation of Environmental Management Systems in Organisations
Elena Kašťáková
Intenzita zahraničného obchodu medzi Slovenskom a Ruskom v súčasnom období / The Intensity of Foreign Trade Development between Slovakia and Russia in the Current Period
Ľubica Knošková – Alena Donovalová
Hodnotenie vývoja konkurencieschopnosti Slovenskej republiky v rokoch 2014 až 2016 / Competitiveness of the Slovak Republic in the years 2014 ‐ 2016 – Evaluation of the Development
Andrea Slezáková
Liability for Damage Caused at the Pursuit of Financial Advisory
Rastislav Strhan
Efekt odrazu a jeho dôsledky na marketingové rozhodovanie / Rebound Effect and its Impact on Marketing Decision Process
Katarína Súkeníková
Proces nákupného rozhodovania: štúdia publikovanej terminológie a názorov / Buying Decision Process: Study of Published Terminology and Views
Otília Zorkóciová – Hana Petríková – Lenka Škodová
Evaluation of Selected Aspects of the Business Environment of the Republic of Macedonia and Foreign Trade Relations with the Slovak Republic
Ľubica Zubaľová
Zahraničnoobchodné vzťahy EÚ s južnými susedskými krajinami po Arabskej jari / EU Foreign‐trade Relations with Southern Neighbourhood Countries after Arab Spring
BOOK REVIEWS
Jana Pšenková
HORBULÁK, Z. 2015. Spoločenská zodpovednosť malých a stredných podnikov. Bratislava : vydavateľstvo IRIS. 172 s.
Ľudmila Novacká
ROLÍNEK, L. a kol. 2016. Krize malých a středních podniků, příčiny a jejich řešení. Praha : Vydavateľstvo Wolters Kluwer. 152 s.
Table of Contents
Viera Čihovská
Internetový obchod a ochrana spotrebiteľa / Consumer Protection in the Area of E-commerce
Iveta Fodranová – Viera Kubičková
The Comparative Study of Cultural Differences of Slovak Inbound Tourists: A Need of Innovations
Martin Horváth
Charakteristika behaviorálnej ekonómie v procese globalizácie a nástupu novej ekonomiky / Characteristics of Behavioural Economics in the Process of Globalization and the Emergence of New Economy
Martin Hudec
Socio-Economic Convergence as a Necessary Precondition and Determinant of Societal Growth
Lujza Jurkovičová
Význam hodnotenia nových technológií a produktov ako súčasti nástrojov na tvorbu viacnásobnej hodnoty pre zákazníka / The Importance of Evaluating New Technologies and Products as Components in Creating a Marketing Multiple Customer Value
Lujza Jurkovičová - Natalya Kubiniy - Tamila Kosovilka - Viktoria Marhitich
The Signs and Priniciples of Goal Setting as a Specific Kind of Activity
Marta Karkalíková
Systémy manažérstva a význam ich auditovania / Management Systems and the Importance of their Auditing
Ivana Kravčáková Vozárová
The Current View on Redistribution of Subsidies in the Agricultural Sector in Slovakia
Marián Kropaj
Nový autorský zákon a rozvoj obchodu / The New Copyright Act and Trade Development
Barbora Paholková - Jozef Orgonáš – Soňa Ivanovičová – Eva Kováčová – Gabriela Kovárová – Zuzana Leskovská
Prozákaznícke myslenie zamestnancov ako atribút základných faktorov podnikania v MSP / Pro-customer Thinking of Employees as Attribute of Basic Factors of Entrepreneurship in SME
Dušan Steinhauser – Miroslava Čukanová
Vplyv transakčných nákladov vo vzťahu k outsourcingu a offshoringu na zisk vybraných akciových spoločnosti / Impact of Transaction Costs in Relation to Outsourcing and Offshoring on Profit of Selected Stock Companies
BOOK REVIEWS
Pavol Kita
ČIHOVSKÁ, V. – MATUŠOVIČOVÁ, M. 2016. Obchodný manažment. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 268 s.
Table of Contents
Boris Baumgartner
Angola - an Oil Dependant Country in Sub-Saharan Africa
Ľubomír Čunderlík
Aspekty vybraných bankových služieb pre finančných spotrebiteľov / Some Legal Aspects of Certain Banking Services for Financial Consumers
Liudmila Gorlevskaya
Building Effective Marketing Communications in Tourism
Eva Hanuláková – Ina Kováčová Bečková
Marketing as a Part of Strategic Management of Consulting Companies
Tatiana Hlušková
Porovnanie stratégií Priemyslu 4.0 na Slovensku a vo vybraných krajinách / The Comparison of Industry 4.0 Strategies in Slovakia and in Selected Countries
Dušan Holub
Zásady tvorby a možnosti ochrany obchodného mena / The Principles of Creation of the Business Name and the Possibility of its Protection
Martin Hudec – Alena Donovalová
Open Your Eyes Alice and Start Following the Economic Cycle Instead of the White / Rabbit: Influential Behaviour of the Economic Cycle
Lucia Khúlová
Export into EFTA and transportation costs
Marián Kropaj
Omeškanie dlžníka a úroky z omeškania v občianskoprávnych a obchodnoprávnych vzťahoch na Slovensku / The Borrower Defaults and Late Charges in Civil-law Relationship and Business-law Relationship in Slovak Republic
Monika Matušovičová
Prístupy zohľadňujúce starnutie populácie v praxi marketingovo orientovaných podnikov / Approaches taking into Account the Aging of the Population in the Practice of Marketing oriented
Enterprises
Jozef Orgonáš - Barbora Paholková - Vladimír Hanuľa – Barbora Némová – Peter Bíreš – Matúš Novčák
Inovácie pri podnikaní v maloobchode / Innovations in Retail Business
BOOK REVIEWS
Elena Kašťáková
KITTOVÁ, Z. A KOL. 2016. Európske a medzinárodné obchodné právo. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM. 338 s.
Table of Contents
Dušan Holub
Zabezpečovacie zmenky / Security Notes
Malgorzata A. Jarossová
Tradičná talianska kuchyňa a jej propagácia pomocou mobilných aplikácií / Traditional Italian Cuisine and its Promotion Using Mobile Applications
Elena Kašťáková - Dáša Bebiaková
Evaluation of the Current Foreign Trade Relations between Slovakia and Ukraine Affected by the Global Changes in the World Economy
Vojtech Kollár – Peter Polakovič – Jana Gasperová
Systémy riadeného vzdelávania, dôležitá podpora edukačného procesu / Learning Management Systems as an Important Support of the Educational Process
Tatiana Košútová
Región Spiš a jeho tradičné a regionálne výrobky chránené na vnútornom trhu / Spiš Region and Protected Traditional and Regional Products on the Internal Market
Paulína Krnáčová – Silvia Benkőová
Spotrebiteľské správanie v kontexte online marketingu / Consumer Behaviour in the Context of Online Marketing
Alica Lacková
Problémy súvisiace so sortimentom potravín určených pre celiatikov / Problems Associated with a Food Range for Celiac
Vanda Rogovská
Trendy v potravinárskom priemysle / Trends in Food Industry
Viera Ružeková
Prospects for the EU-US Trade Relations in the Light of the TTIP
BOOK REVIEWS
Table of Contents
Boris Baumgartner
The Position of Sub-Saharan Countries in the World Economy
Dušan Holub
Ponuka na prevzatie v kontexte práva cenných papierov / The Takeover Bid in the Context of Securities Law
Elena Kašťáková – Viera Ružeková – Matúš Žatko
Importance of the CIS Countries to the Development of Foreign Trade Relations of Slovakia
Lucia Khúlová – Lenka Šprochová
Importance of TEN-T Corridors in the Development of Infrastructure Example of Visegrad Group Countries
Vojtech Kollár – Jana Gasperová – Peter Poliak
View of Electronic Participation and its Application in the Present Conditions of Democracy
Janka Kopaničová – Dagmar Klepochová
Consumers in New Millennium: Attitudes towards Adoption of New Technologies in Purchasing Process
Júlia Lipianska – Barbora Paholková
Výsledky výskumu využitia public relations a ich nástrojov v podnikoch pôsobiacich na slovenskom trhu / The Results of Research on the Use of Public Relations and its Instruments in Companies Operating on the Slovak market
Alexander Pechersky
Diversity in Board of Directors: Review of Diversity as a Factor to Enhance Board Performance
Radek Tahal - Zuzana Chytková - Marek Novinský
The Effect of Socioeconomic Classes on the Subjective Perception of Economic Situation
BOOK REVIEWS
Lenka Vačoková
VETERNÍKOVÁ. M. 2015. Vybrané kapitoly zo spotrebiteľského práva. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 178 s.
Združenie národov juhovýchodnej Ázie - Boris Baumgartner
Vývoj a dynamika rastu malých a stredných podnikov poznatkovo intenzívnych služieb - Dana Benešová
Prepojenie univerzít s hospodárskou praxou nástrojmi marketingového manažmentu - Jozef Čimo
Komparácia trendov dopytu po rekreácii a kultúre v Českej a Slovenskej republike - Iveta Fodranová
K právnej úprave zmenky - Dušan Holub
Effective Usage of Implementing ICT in Small- and Medium-sized Enterprises - Miroslav Hušek
Aktuálne problémy inovácie v oblasti balenia - Igor Kačeňák
Narušenie voľného pohybu tovaru a služieb uplatnením minimálnej mzdy v Nemecku - Zuzana Kittová
Offshoring a tvorba pracovných miest v sektore služieb - Valéria Michalová – Dominika Macková
Ochrana spotrebiteľa v rámci občianskeho súdneho konania - Mária Veterníková
Perspektívy začlenenia Albánska ako plnohodnotného člena do EÚ - Ľubica Zubaľová
BOOK REVIEWS
Postavenie rozvojových krajín vo svetovom hospodárstve - Boris Baumgartner
Theoretical and Legal Reflections on Securities Dispositions - Dušan Holub - Ildikó Némethová
Aktuálna právna úprava vyvodzovania zodpovednosti voči právnickým osobám - Matej Horvat
Odhalené komparatívne výhody Slovenska pri prenikaní na zahraničné trh - Elena Kašťáková
Príležitosti a predpoklady rozvoja politiky kvality v Slovenskej republike - Tatiana Košútová
Motívy a bariéry nákupu biopotravín na Slovensku - Alica Lacková
Vývojové etapy služieb informačných systémov - Júlia Lipianska - Peter Červenka
Uvádzanie nového produktu na trh energetických nápojov - Zuzana Lukačovičová – Radka Benková
Zodpovednosť za škodu pri ochrane spotrebiteľa - Mária Veterníková
BOOK REVIEWS
Systém podpory domácich potravinárskych a poľnohospodárskych produktov - Alena Dudeková
Evidencia cenných papierov - Dušan Holub
Využitie sociálnych sietí v marketingu firiem - Zuzana Lukačovičová – Diana Vargová
The Economics of Happiness: Future or Reality in Russia? - Marina Yashina
BOOK REVIEWS
KNOŠKOVÁ, Ľ. 2014. Manažment dizajnu. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 186 s. - Jozef Mlákay
Vydávanie, náležitosti a imobilizácia cenných papierov - Dušan Holub
Ohodnocovanie komerčného potenciálu nových produktov a technológií - Lujza Jurkovičová
Regionálne produkty z pohľadu spotrebiteľov - Paulína Krnáčová – Lenka Kirnová
Proces uvádzania nového produktu na trh - Zuzana Lukačovičová - Zuzana Kyseľová
Vnemový marketing – zmysly v podpore predaja - Peter Pajonk – Katarína Plevová
Crisis communication on Facebook - Václav Stříteský - Adriana Stránská - Peter Drábik
BOOK REVIEWS
Recenzent pomáha redaktorovi a redakčnej rade vedeckého časopisu Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie pri redakčnom rozhodnutí o publikovaní / zamietnutí príspevku. Pripomienky recenzenta pomáhajú autorovi vylepšiť článok. Recenzia je neoddeliteľnou súčasťou formálnej vedeckej komunikácie. Redakcia vedeckého časopisu zastáva názor, že všetci autori, ktorí chcú prispieť do časopisu svojou publikačnou činnosťou, majú povinnosť sa rovnakou mierou podieľať na recenzovaní predložených príspevkov.
Ďalšie aspekty / časové hľadisko recenzného pokračovania
Každý navrhnutý recenzent, ktorý sa cíti nekvalifikovaný recenzovať nejaký rukopis článku, alebo vie, že nebude schopný urobiť recenziu v stanovenom termíne, by mal na to upozorniť redakciu a ospravedlniť sa z recenzného procesu.
Zachovanie dôvernosti
S každým rukopisom obdržaným na recenzovanie musí recenzent zaobchádzať ako s dôverným materiálom. Rukopis nesmie nikomu ukázať, ani o ňom nesmie diskutovať s nikým iným, okrem výnimky udelenej výkonným redaktorom časopisu.
Objektivita
Recenzia musí byť vypracovaná objektívne. Osobná kritika autora je neprípustná. Recenzenti by mali vyjadriť svoje názory odborne jasne, zrozumiteľne a primerane ich podporiť argumentmi.
Citovanie zdrojov
Recenzenti by mali označiť údaje a informácie, ktoré autor nesprávne citoval, resp. necitoval. Akékoľvek vyhlásenie, že údaje alebo argumenty boli už predtým publikované, je potrebné náležite zdokumentovať. Recenzent by mal upozorniť výkonného redaktora v prípade zásadnej podobnosti alebo prekrývania medzi posudzovaným rukopisom a akejkoľvek inej publikovanej štúdie, ktorých si je vedomý.
Publikovanie a konflikt záujmov
Nepublikované informácie obsiahnuté v predloženom rukopise nesmú byť použité v recenzentovom vlastnom výskume bez výslovného písomného súhlasu autora. Zásadné informácie alebo myšlienky získané počas recenzného pokračovania sa považujú za dôverné a nesmú sa použiť na získanie osobnej výhody recenzenta. Recenzenti by nemali hodnotiť články, pri ktorých by mohlo prísť ku konfliktu záujmov, vyplývajúceho z konkurenčných alebo iných vzťahov s autormi príspevkov.
Termín odovzdania príspevkov:
- pre číslo 01 do 1. mája
- pre číslo 02 do 1. novembra
Príspevky sa prijímajú v slovenskom alebo anglickom jazyku.
Za originalitu, odbornú i formálnu správnosť príspevku zodpovedá autor. V časopise nie je možné publikovať článok, ktorý bol už zverejnený v inom periodiku. Redakčná rada si vyhradzuje právo príspevok odmietnuť. Pre písanie príspevkov používajte výlučne šablónu príspevku, v ktorej je uvedené podrobnejšie formátovanie a členenie príspevku na jednotlivé časti:
Pokiaľ nebudú dodržané pokyny pre spracovanie článku, bude príspevok vrátený späť autorom.
Recenzovanie príspevkov
Recenzovanie príspevkov zabezpečuje redakčná rada. Recenzné konanie voči autorovi príspevku je anonymné. Recenzenti musia pochádzať z inej vysokej školy, univerzity alebo organizácie než je pracovisko autora príspevku.
Príspevky nie sú honorované.
Základné formátovanie
Nastavenie strany: veľkosť papiera je B5 (ISO) (rozmery šírka 17,59 cm, výška 24,99 cm). Okraje stránky musia byť nastavené na 2 cm zo všetkých strán. Musí sa zvoliť voľba zrkadlových okrajov. Vzdialenosť záhlavia a päty od okraja stránky má byť 1,25 cm.
Text: Typ písma textu príspevku musí byť Tahoma s veľkosťou 10 bodov, jednoduché riadkovanie. Prvý riadok každého odseku má byť odsadený o hodnotu 0,8 cm. Za každým odsekom je potrebné nastaviť medzeru 6 bodov. Pred každým nadpisom je potrebné vynechať dva prázdne riadky a za každým nadpisom jeden voľný riadok.
Obrázky musia byť začlenené do textu článku s číslovaním. Pred a za obrázkom sa vynecháva jeden voľný riadok. Označenie obrázka musí začínať skratkou a číslom (Obr. 1), za ktorými sú dve medzery a nasleduje popis obrázka. Skratky Obr. a číslo obrázka sú napísané tučnými písmenami.
Grafy musia byť začlenené do textu článku s číslovaním. Pred a za grafom sa vynecháva jeden voľný riadok. Označenie grafu musí začínať slovom a číslom (Graf 1), za ktorými sú dve medzery a nasleduje popis grafu. Slová Graf a číslo grafu sú napísané tučnými písmenami. Grafy je potrebné uviesť v Exceli, a to aj ako prílohu v elektronickej verzii k rukopisom.
Tabuľky musia byť začlenené do textu článku s číslovaním. Pred a za tabuľkou sa vynecháva jeden voľný riadok. Označenie tabuľky musí začínať skratkou a číslom (Tab. 1), za ktorými sú dve medzery a nasleduje popis tabuľky. Skratka Tab. a číslo tabuľky sú napísané tučnými písmenami. Pod každým obrázkom, tabuľkou i grafom musí byť uvedený zdroj, z ktorého autor údaje čerpal.
Rovnice musia byť napísané v editore rovníc Microsoft Equation, ktorý je súčasťou textového editora MS Word. Matematické symboly je nutné písať aj vo vnútri textu pomocou editora rovníc.
Anglický názov a Abstrakt: V každom príspevku musí byť uvedený anglický názov a abstrakt rozsahu 8 riadkov v anglickom ako i slovenskom jazyku. Pod abstraktom je potrebné uviesť kľúčové slová (key words) v angličtine a kódy klasifikácie JEL (viď http://www.aeaweb.org/journal/jel_class_system.html).
Literatúra sa uvádza v zozname v abecednom poradí podľa vzoru uvedeného v šablóne. Spôsob uvádzania bibliografických odkazov zodpovedá metodike APA. Odvolania na literatúru sa označujú v texte metódou mena a dátumu tak, že na príslušnom mieste v texte sa do zátvoriek napíše meno autora, dátum publikovania dokumentu; napr. (Sidor, 2015).
Odporúčame použiť prílohu číslo TU.
Redakcia vedeckého časopisu Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie preberá zodpovednosť za dohľad nad všetkými fázami publikačného procesu. Je dôležité uplatniť nasledovné štandardy etického správania pri publikovaní vedeckých článkov vo všetkých prvkoch publikačného procesu a pre všetky zúčastnené subjekty (autori, redaktori, recenzenti, vydavateľ).
Norma pre rukopisy, prístup k údajom a ich uchovávanie
Autori článkov majú povinnosť používať objektívnu argumentáciu a objektívne výsledky vedeckého výskumu. Údajová základňa vedeckého výskumu má byť prezentovaná presne. Vedecké štúdie musia byť dostatočne podrobné a použité odkazy musia čitateľom umožniť ich prácu objektívne reprodukovať. Autori príspevkov môžu byť požiadaní, aby poskytli zdrojové údaje použité v štúdiách a článkoch pre potreby redakčnej kontroly, a ak je to možné, autor by mal uchovávať použité údaje primerane dlhý čas po zverejnení článku, ktorý z nich vychádza. Zavádzajúce, alebo vedome nesprávne vyhlásenia sa považujú za neetické správanie a sú neprijateľné.
Originalita a plagiátorstvo
Plagiátorstvo vo všetkých svojich formách predstavuje neetické správanie a je neakceptovateľné. Plagiátorstvo má mnoho foriem vrátane prezentácie cudzieho rukopisu ako vlastného, opísanie a parafrázovanie väčších častí prác iných autorov bez citácie, až po privlastňovanie si výsledkov výskumu iných autorov.
Viacnásobné, nadbytočné a súčasné publikovanie
Považuje sa za neprípustné, aby autor publikoval rukopisy popisujúce v podstate rovnaký výskum vo viac ako jednom časopise alebo v primárnej publikácii. Odoslanie rovnakého rukopisu do viacerých redakcií časopisu sa považuje za neetické publikačné správanie a je neprijateľné.
Citovanie zdrojov
V článku musí byť vždy uvedená správna a úplná citácia prác iných autorov. Informácie získané dôverným spôsobom nesmú byť použité bez výslovného písomného súhlasu autora týchto dokumentov, resp. nositeľa vlastníckych práv k nim.
Autorské práva k článku
Autorstvo článku musí byť obmedzené na tých, ktorí významnou mierou prispeli k finálnej forme, úprave, k analýze, napísaniu, alebo výkladu predloženej štúdie, článku, príspevku. Všetci, ktorí v podstatnej miere prispeli k tvorbe článku, majú byť uvedení ako jeho spoluautori. Ak existujú ďalšie osoby, ktoré participovali v istých podstatných aspektoch na predmetnom výskume, by mali byť v článku uvedené. Korešpondujúci (zodpovedný) autor je povinný zabezpečiť, aby všetci spoluautori boli uvedení v príspevku, videli a schválili konečnú verziu článku a súhlasili s jeho predložením do redakcie.
Chief Editor
Helena STRÁŽOVSKÁ, Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava
Executive Editor
Miroslava ČUKANOVÁ, Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava
Scientific and Editorial Board
Károly BALATON, Corvinus University, Budapest, Hungary
Ladislav BAŽÓ, Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava, Slovak Republic
Zsolt HORBULÁK, Alexander Dubček University of Trenčín, Slovak Republic
Václav KOHLMAYER, University of Presov, Slovak Republic
Viera KUBIČKOVÁ, Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava, Slovak Republic
Ľudmila NOVACKÁ, Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava, Slovak Republic
Helena STRÁŽOVSKÁ, Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava, Slovak Republic
Ľubomíra STRÁŽOVSKÁ, Faculty of Management, Comenius University in Bratislava, Slovak Republic
Viola ŠUTEROVÁ, Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava, Slovak Republic
Dagmar VÁLKOVÁ, University of Business in Ostrava, Czech Republic
Štefan ŽÁK, Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava, Slovak Republic
Editorial Office
Economy of Tourism and Entrepreneurship
Department of Services and Tourism
Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava
Dolnozemská cesta 1
852 35 Bratislava
Slovak Republic
Phone: +421 2 6729 1512
Email:
Editor
Department of Services and Tourism, Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava, Dolnozemská cesta 1, 852 35 Bratislava, Slovak Republic, CIN: 00 399 957
Copyright is exercised by the publisher according to the valid copyright law. Use part or all of the published texts, reproduction and dissemination by any means (electronic or mechanical), without the express permission of the publisher is prohibited.
The editorial board of the journal is governed by the Code of Ethics for Editors.

Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie je online recenzovaný open access vedecký časopis vydávaný Obchodnou fakultou Ekonomickej univerzity v Bratislave od roku 2009.
Časopis publikuje vedecké články, vedecké štúdie založené na teoretickej a empirickej analýze. Zámerom časopisu je uverejňovať nové a inšpiratívne myšlienky, ktoré posúvajú hranice existujúceho vedeckého poznania. Medzi hlavné oblasti záujmu časopisu patrí dynamika rozvoja cestovného ruchu, efektívnosť služieb, podnikateľské aktivity, ekonómia, obchod a marketing, Základom obsahu textov sú poznatky vedeckovýskumnej činnosti autorov napojených na výskumy KEGA, VEGA, APVV ako i na medzinárodnú spoluprácu.
Pri výbere obsahu textov predmetného časopisu sú rešpektované výsledky:
- vedeckovýskumnej činnosti,
- rozvoj obsahu pedagogického procesu,
- spoločenské aspekty ekonomického diania.
Časopis vychádza dvakrát ročne a všetky príspevky sú anonymne posudzované recenzentmi. Redakcia časopisu dôsledne dbá na dodržiavanie pravidiel publikačnej etiky uvedenej v pokynoch pre autora. Autorské práva vykonáva vydavateľ podľa platného autorského zákona. Použitie časti alebo celých publikovaných textov, rozmnožovanie a šírenie akýmkoľvek spôsobom (mechanickým či elektronickým) bez výslovného súhlasu vydavateľa je zakázané.
Redakcia prijíma príspevky v slovenskom a anglickom jazyku.
ISSN (online) 2453-9988
Redakcia časopisu
Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie
Katedra cestovného ruchu
Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave
Dolnozemská cesta 1
852 35 Bratislava
IČO 00 399 957
tel.: +421 2 6729 1512
e-mail:
























