- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Redakcia prijíma a uverejňuje príspevky v slovenskom a anglickom jazyku. Za originalitu, odbornú i formálnu správnosť príspevku zodpovedá autor. V časopise nie je možné publikovať článok, ktorý už bol uverejnený v inom periodiku. Redakcia si vyhradzuje právo uverejnenia len pôvodných príspevkov, ktoré spĺňajú obsahové a všetky formálne náležitosti vedeckého článku a boli recenzentom odporúčané na publikovanie.
Príspevky sa predkladajú jedenkrát elektronicky (e-mailom na ) a v dvoch tlačených exemplároch na adresu redakcie časopisu Studia commercialia Bratislavensia, Obchodná fakulta, Dolnozemská cesta 1, 852 35 Bratislava.
Príspevky je potrebné odovzdať vo formáte MS Word (2003 alebo novšom). Rozsah príspevku je limitovaný na min. 8 a max. 15 strán, pri recenziách a správach je rozsah limitovaný na max. 5 strán predpísaného formátu vrátane grafov, tabuliek a literatúry.
Prehlásenie o pôvodnosti príspevku: spolu s príspevkom odovzdá autor prehlásenie o tom, že príspevok je originálny a nebol doteraz ponúknutý k publikovaniu inému vydavateľovi.
Základné formátovanie
Nastavenie strany: veľkosť papiera je B5 (ISO) (rozmery šírka 17,59 cm, výška 24,99 cm). Okraje stránky musia byť nastavené na 2 cm zo všetkých strán. Musí sa zvoliť voľba zrkadlových okrajov. Vzdialenosť záhlavia a päty od okraja stránky má byť 1,25 cm.
Text: Typ písma textu príspevku musí byť Tahoma s veľkosťou 10 bodov, jednoduché riadkovanie. Prvý riadok každého odseku má byť odsadený o hodnotu 0,8 cm. Za každým odsekom je potrebné nastaviť medzeru 6 bodov. Pred každým nadpisom je potrebné vynechať dva prázdne riadky a za každým nadpisom jeden voľný riadok.
Obrázky musia byť začlenené do textu článku s číslovaním. Pred a za obrázkom sa vynecháva jeden voľný riadok. Označenie obrázka musí začínať skratkou a číslom (Obr. 1), za ktorými sú dve medzery a nasleduje popis obrázka. Skratky Obr. a číslo obrázka sú napísané tučnými písmenami.
Grafy musia byť začlenené do textu článku s číslovaním. Pred a za grafom sa vynecháva jeden voľný riadok. Označenie grafu musí začínať slovom a číslom (Graf 1), za ktorými sú dve medzery a nasleduje popis grafu. Slová Graf a číslo grafu sú napísané tučnými písmenami. Grafy je potrebné uviesť v Exceli, a to aj ako prílohu v elektronickej verzii k rukopisom.
Tabuľky musia byť začlenené do textu článku s číslovaním. Pred a za tabuľkou sa vynecháva jeden voľný riadok. Označenie tabuľky musí začínať skratkou a číslom (Tab. 1), za ktorými sú dve medzery a nasleduje popis tabuľky. Skratka Tab. a číslo tabuľky sú napísané tučnými písmenami. Pod každým obrázkom, tabuľkou i grafom musí byť uvedený zdroj, z ktorého autor údaje čerpal.
Rovnice musia byť napísané v editore rovníc Microsoft Equation, ktorý je súčasťou textového editora MS Word. Matematické symboly je nutné písať aj vo vnútri textu pomocou editora rovníc.
Anglický názov a Abstrakt: V každom príspevku musí byť uvedený anglický názov a abstrakt rozsahu 8 riadkov v anglickom ako i slovenskom jazyku. Pod abstraktom je potrebné uviesť kľúčové slová (key words) v angličtine a kódy klasifikácie JEL (viď http://www.aeaweb.org/journal/jel_class_system.html).
Literatúra sa uvádza v zozname v abecednom poradí podľa vzoru uvedeného v šablóne. Spôsob uvádzania bibliografických odkazov zodpovedá metodike APA. Odvolania na literatúru sa označujú v texte metódou mena a dátumu tak, že na príslušnom mieste v texte sa do zátvoriek napíše meno autora, dátum publikovania dokumentu; napr. (Kotler, 2001).
Pre písanie príspevkov používajte výlučne šablónu príspevku, v ktorej je uvedené podrobnejšie formátovanie a členenie príspevku na jednotlivé časti:
Recenzovanie príspevkov
Recenzovanie príspevkov zabezpečuje redakčná rada. Recenzné konanie voči autorovi príspevku je anonymné. Recenzenti musia pochádzať z inej vysokej školy, univerzity alebo organizácie než je pracovisko autora príspevku.
Príspevky nie sú honorované.
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Etický kódex pre publikovanie príspevkov vo vedeckom časopise Studia commercialia Bratislavensia
Redakcia vedeckého časopisu Studia commercialia Bratislavensia preberá zodpovednosť za dohľad nad všetkými fázami publikačného procesu. Etický kódex (vypracovaný podľa dostupných pravidiel a odporúčaní COPE a vydavateľstva Elsevier pre publikačnú etiku a redakčnej rady časopisu) má prispieť k zabezpečeniu rigoróznej vedeckej úrovne aj tým, že sa presadzujú štandardy etického kódexu pre publikovanie vedeckých článkov a prijímajú sa zásadné opatrenia proti porušovaniu stanovených štandardov. Je dôležité uplatniť štandardy etického správania pri publikovaní vedeckých článkov vo všetkých prvkoch publikačného procesu a pre všetky zúčastnené subjekty (autori, redaktori, recenzenti, vydavateľ).
Povinnosti autorov v zmysle etického kódexu
Norma pre rukopisy, prístup k údajom a ich uchovávanie
Autori článkov majú povinnosť používať objektívnu argumentáciu a objektívne výsledky vedeckého výskumu. Údajová základňa vedeckého výskumu má byť prezentovaná presne. Vedecké štúdie musia byť dostatočne podrobné a použité odkazy musia čitateľom umožniť ich prácu objektívne reprodukovať.
Autori príspevkov môžu byť požiadaní, aby poskytli zdrojové údaje použité v štúdiách a článkoch pre potreby redakčnej kontroly, a ak je to možné, autor by mal uchovávať použité údaje primerane dlhý čas po zverejnení článku, ktorý z nich vychádza.
Zavádzajúce, alebo vedome nesprávne vyhlásenia sa považujú za neetické správanie a sú neprijateľné.
Originalita a plagiátorstvo
Autori by si mali overiť, že predkladajú pôvodné dielo a pokiaľ použili pri práci pramene iných autorov, musia ich správnym spôsobom citovať. Plagiátorstvo vo všetkých svojich formách predstavuje neetické správanie a je neakceptovateľné. Plagiátorstvo má mnoho foriem vrátane prezentácie cudzieho rukopisu ako vlastného, opísanie a parafrázovanie väčších častí prác iných autorov bez citácie, až po privlastňovanie si výsledkov výskumu iných autorov.
Viacnásobné, nadbytočné a súčasné publikovanie
Považuje sa za neprípustné, aby autor publikoval rukopisy popisujúce v podstate rovnaký výskum vo viac ako jednom časopise alebo v primárnej publikácii. Odoslanie rovnakého rukopisu do viacerých redakcií časopisu sa považuje za neetické publikačné správanie a je neprijateľné.
Citovanie zdrojov
Je nevyhnutné, aby autori citovali publikácie, ktoré mali zásadný vplyv na podobu predloženého článku.
V článku musí byť vždy uvedená správna a úplná citácia prác iných autorov. Informácie získané dôverným spôsobom nesmú byť použité bez výslovného písomného súhlasu autora týchto dokumentov, resp. nositeľa vlastníckych práv k nim.
Autorské práva k článku
Autorstvo článku musí byť obmedzené na tých, ktorí významnou mierou prispeli k finálnej forme, úprave, k analýze, napísaniu, alebo výkladu predloženej štúdie, článku, príspevku. Všetci, ktorí v podstatnej miere prispeli k tvorbe článku, majú byť uvedení ako jeho spoluautori. Ak existujú ďalšie osoby, ktoré participovali v istých podstatných aspektoch na predmetnom výskume, by mali byť v článku uvedené. Korešpondujúci (zodpovedný) autor je povinný zabezpečiť, aby všetci spoluautori boli uvedení v príspevku, videli a schválili konečnú verziu článku a súhlasili s jeho predložením do redakcie.
Zásadné chyby v publikovaných prácach
Ak autor odhalí závažnú chybu alebo nepresnosť v jeho vlastnej publikovanej práci, je povinný bezodkladne o tom informovať redaktora časopisu alebo vydavateľa a spolupracovať s redaktorom na stiahnutí článku z procesu jeho výroby, resp. pri zverejnení opravy článku. Ak sa redaktor alebo vydavateľ dozvie od tretej strany, že publikovaná práca obsahuje závažné chyby, je povinnosťou autora, aby na výzvu redaktora článok bezodkladne stiahol z výroby, alebo ho opravil, prípadne poskytol redakcii dôkazy o správnosti pôvodných záverov článku.
Povinnosti redaktorov v zmysle etického kódexu
Rozhodnutie o publikovaní
O zaradení článkov do jednotlivých čísiel vedeckého časopisu Studia commercialia Bratislavensia rozhoduje redakčná rada časopisu, ktorá pri tom vychádza z posudkov recenzentov a ďalších podkladov získaných od výkonného redaktora. Pri validácii daného článku a jeho významu pre výskumných pracovníkov a čitateľov sa výkonný redaktor riadi pravidlami redakcie. Výkonný redaktor tým podlieha zákonným požiadavkám v prípade urážky na cti, porušovania autorských práv a plagiátorstva. Výkonný redaktor sa pri svojej práci môže radiť a spolupracovať s inými redaktormi a recenzentmi.
Fair play
Výkonný redaktor pracuje s rukopismi z hľadiska ich obsahu a kvality, bez ohľadu na rasu, pohlavie, sexuálnu orientáciu, náboženské vyznanie, etnický pôvod, štátnu príslušnosť alebo politické názory autorov.
Zachovanie dôvernosti
Výkonný redaktor ani nikto z redakcie vedeckého časopisu Studia commercialia Bratislavensia nesmie sprístupniť žiadne informácie o predloženom rukopise žiadnym subjektom okrem korešpondujúceho autora, recenzentov, potenciálnych recenzentov, členov redakčnej rady a vydavateľa.
Publikovanie a konflikt záujmov
Nepublikované údaje uvedené v predloženom rukopise nemôžu byť použité vo vlastnom výskume výkonného redaktora bez výslovného písomného súhlasu autora. Zásadné informácie alebo myšlienky získané počas recenzného procesu, sa považujú za dôverné a nemôžu byť použité na získanie osobnej výhody. Redaktori a recenzenti sa vyvarujú hodnotenia článkov, pri ktorých by mohlo prísť ku konfliktu záujmov vyplývajúcich z konkurenčných alebo iných vzťahov, vrátane vzájomnej spolupráce s autormi. Redakcia žiada, aby autori informovali o možnom konflikte záujmov a uverejnili opravu, ak sa konflikt záujmov zistí až po uverejnení článku.
Účasť a spolupráca pri riešení sťažností
Redakcia podnikne konkrétne kroky v prípade sťažností etického charakteru na predložený alebo publikovaný rukopis. Tieto opatrenia spravidla zahŕňajú kontaktovanie autora rukopisu alebo štúdie a náležité posúdenie príslušnej sťažnosti, alebo vznesených nárokov.
Opatrenia zahŕňajú aj ďalšiu komunikáciu s príslušnými orgánmi a výskumnými organizáciami a ak sa oprávnenosť sťažnosti potvrdí, zverejní sa oprava, článok sa stiahne a pod. Každé nahlásené neetické správanie pri publikovaní v časopise musí byť prešetrené aj v prípade, ak bol článok uverejnený pred dlhším časom.
Povinnosti recenzentov v zmysle etického kódexu
Podklad pre rozhodnutie redaktora
Recenzent pomáha redaktorovi a redakčnej rade vedeckého časopisu Studia commercialia Bratislavensia pri redakčnom rozhodnutí o publikovaní/zamietnutí príspevku. Pripomienky recenzenta pomáhajú autorovi vylepšiť článok. Recenzia je neoddeliteľnou súčasťou formálnej vedeckej komunikácie. Redakcia vedeckého časopisu Studia commercialia Bratislavensia zastáva názor, že všetci autori, ktorí chcú prispieť do časopisu svojou publikačnou činnosťou, majú povinnosť sa rovnakou mierou podieľať na recenzovaní predložených príspevkov.
Ďalšie aspekty/časové hľadisko recenzného pokračovania
Každý navrhnutý recenzent, ktorý sa cíti nekvalifikovaný recenzovať nejaký rukopis článku, alebo vie, že nebude schopný urobiť recenziu v stanovenom termíne, by mal na to upozorniť redakciu a ospravedlniť sa z recenzného procesu.
Zachovanie dôvernosti
S každým rukopisom obdržaným na recenzovanie musí recenzent zaobchádzať ako s dôverným materiálom. Rukopis nesmie nikomu ukázať, ani o ňom nesmie diskutovať s nikým iným, okrem výnimky udelenej výkonným redaktorom časopisu Studia commercialia Bratislavensia.
Objektivita
Recenzia musí byť vypracovaná objektívne. Osobná kritika autora je neprípustná. Recenzenti by mali vyjadriť svoje názory odborne jasne, zrozumiteľne a primerane ich podporiť argumentmi.
Citovanie zdrojov
Recenzenti by mali označiť údaje a informácie, ktoré autor nesprávne citoval, resp. necitoval. Akékoľvek vyhlásenie, že údaje alebo argumenty boli už predtým publikované, je potrebné náležite zdokumentovať. Recenzent by mal upozorniť výkonného redaktora v prípade zásadnej podobnosti alebo prekrývania medzi posudzovaným rukopisom a akejkoľvek inej publikovanej štúdie, ktorých si je vedomý.
Publikovanie a konflikt záujmov
Nepublikované informácie obsiahnuté v predloženom rukopise nesmú byť použité v recenzentovom vlastnom výskume bez výslovného písomného súhlasu autora. Zásadné informácie alebo myšlienky získané počas recenzného pokračovania sa považujú za dôverné a nesmú sa použiť na získanie osobnej výhody recenzenta. Recenzenti by nemali hodnotiť články, pri ktorých by mohlo prísť ku konfliktu záujmov, vyplývajúceho z konkurenčných alebo iných vzťahov s autormi príspevkov.
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Šéfredaktor | Róbert REHÁK, Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave |
Zástupca šéfredaktora | Viera KUBIČKOVÁ, Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave |
Výkonný redaktor | Peter ČERVENKA, Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave |
Redakčná rada | Ferdinand DAŇO, Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave, Slovenská republika Zenon FOLTYNOWICZ, Poznan University of Economics and Business, Poľsko Michael GESSLER, University of Bremen, Nemecko Eva HANULÁKOVÁ, Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave, Slovenská republika Rainer HASENAUER, Vienna University of Economics and Business, Rakúsko Andrzej CHOCHÓŁ, Cracow University of Economics, Poľsko Marzena JEZEWSKA-ZYCHOWICZ, Warsaw University of Life Sciences, Poľsko Miroslav KARLÍČEK, University of Economics, Prague, Česká republika Tomasz LESIÓW, Wroclaw University of Economics, Poľsko Claude MARTIN, Pierre Mendès France University in Grenoble, Francúzsko Rodica PAMFILIE, Bucharest University of Economic Studies, Rumunsko Beciu SILVIU, University of Agronomic Sciences and Veterinary Medicine, Rumunsko Andrea SLEZÁKOVÁ, University of Economis in Bratislava, Slovensko Jozef TAUŠER, University of Economics, Prague, Česká republika Cosmin TILEAGĂ, Lucian Blaga University of Sibiu, Rumunsko Mária VETERNÍKOVÁ, University of Economis in Bratislava, Slovensko Charles M. WEBER, Portland State University, USA Dianne H. B. WELSH, University of North Carolina at Greensboro, USA Adriana ZAIT, Alexandru Ioan Cuza University of Iaşi, Rumunsko |
Adresa redakcie
Studia commercialia Bratislavensia
Obchodná fakulta
Dolnozemská cesta 1
852 35 Bratislava
Tel.: +421 2 672 91 130
Fax: +421 2 672 91 149
Vydavateľ
Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave, Dolnozemská cesta 1, 852 35 Bratislava
Autorské práva vykonáva vydavateľ podľa platného autorského zákona. Použitie časti alebo celých publikovaných textov, rozmnožovanie a šírenie akýmkoľvek spôsobom (mechanickým či elektronickým) bez výslovného súhlasu vydavateľa je zakázané.
© Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave
ISSN 1337-7493 (print)
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Studia commercialia Bratislavensia (SCB) je recenzovaný vedecký časopis vydávaný Obchodnou fakultou Ekonomickej univerzity v Bratislave od roku 2008.
Časopis prezentuje vedecké články výskumníkov i odborníkov z praxe zo širokého spektra ekonomických disciplín. Cieľom SCB je vytvoriť fórum na publikovanie vedeckých článkov, analytických štúdií, empirických výskumných prác a diskusných príspevkov pre oblasť ekonomiky obchodu a služieb, obchodného manažmentu a marketingu, manažmentu služieb a manažmentu medzinárodného podnikania. Prináša profily významných vedeckých pracovníkov, recenzie teoretických prác, abstrakty doktorandských dizertačných prác a správy z vedeckých podujatí.
Studia commercialia Bratislavensia uverejňuje inovatívne príspevky vysokej kvality rešpektujúce ciele časopisu. V snahe dosiahnuť tento cieľ sa časopis angažuje pre medzinárodnú akceptáciu zverejnených príspevkov.
Redakcia prijíma príspevky v slovenskom a anglickom jazyku.
webová stránka časopisu SCB: https://scb.euba.sk/
ISSN 1339-3081 (Online)
ISSN 1337-7493 (Print) - posledné číslo časopisu bolo publikované v tlačenej verzii v roku 2018
Redakcia časopisu
Studia commercialia Bratislavensia
Obchodná fakulta
Ekonomická univerzita v Bratislave
Dolnozemská cesta 1
852 35 Bratislava
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Obsah
Akinbola Olufemi Amos – Babatolu Ayorinde Tobi – Sanni Sekinat Arike – Akinbola Omolola Sariat
Influence of Strategic Factors on Early Internationalization of Small and Medium Enterprises in Nigeria
Ehiorobo Osa Abraham
Employee Fidelity and the Survival of Micro and Small Scale Businesses in Nigeria
Martin Horváth
Potenciál využitia behaviorálnej ekonómie v rámci manažérskych marketingových nástrojov / The Potential of the Use of Behavioral Economics in Managerial Marketing Tools
Lujza Jurkovičová
Poistné právo v kontexte legislatívy EÚ / Insurance Law in the Context of EU Legislation
Daniela Knošková
Zdravie, starnutie a vplyv socioekonomického statusu ľudí nad päťdesiat rokov na zdravie v Európe / Health, Aging and the Impact of the Socio-Economic Status of People Over 50 on Health in Europe
František Križan – Peter Barlík – Kristína Bilková – Petra Hencelová
Delimitácia intraurbánnej nákupnej zóny na základe mobilných dát: prípadová štúdia Avion Shopping Parku (Bratislava) / Delimitation of Intraurban Trade Areas Based on Mobile Data: Case Study of Avion Shopping Park (Bratislava)
Jozef Orgonáš
Microeconomic Aspects of Franchising
Miroslava Prváková
Factors of Open Innovation
Lenka Vačoková
Spotrebiteľ a jeho vplyv na rozhodovaciu činnosť orgánov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov / Consumer and his Influence on Consumer Alternative Dispute Resolution of ADR Authorities
- Obchodná fakulta
Obsah
Zuzana Borovská
Projekt BRI a zhodnotenie jeho významu na Blízkom východe (s dôrazom na Irán) / BRI Project and Evaluation of its Role in the Middle East (with an Emphasis on Iran)
Denisa Čiderová – Dubravka Kovačević – Jozef Čerňák
The Brexitologic of Competitiveness
Barbora Družbacká – Simona Krivosudská
Energetická bezpečnosť Čínskej ľudovej republiky v oblasti dodávok ropy / Energy Security of the People's Republic of China in the Field of Petroleum Supply
Mária Dzurová
Vzdelaný a zodpovedný spotrebiteľ v prostredí Európskej únie a Slovenskej republiky / Educated and responsible consumer in the environment of the European Union and the Slovak Republic
Dušan Holub
Pojem, vznik a zánik záložného práva / Definition, Establishment and Termination of the Lien
Elena Kašťáková - Natália Barinková
Vývoj zahraničnoobchodných vzťahov Slovenska s krajinami Strednej Ázie / The Development of Foreign Trade Relations of Slovakia with Central Asian Countries
Elena Kašťáková – Stanislav Zábojník – Dáša Bebiaková
Changes in Foreign Trade between Slovakia and Ukraine
Dagmar Klepochová
Stravovacie návyky Slovákov vybraných generácií a ich postoje k nákupu zdravých potravín / Eating habits of Slovaks of selected generations and their attitudes to buying healthy food
Marián Kropaj
Licenčná zmluva na používanie ochrannej známky a rozvoj obchodu / Trademark License Agreement and Trade Development
Vojtěch Meier - Barbora Franková
Zkoumaní rodinného podnikání v globalizovaném světě / Family Business Research in a Globalized World
Abeer Naesa - Reabal Mona - Ahmad Ibrahim Kara-Ali - Hussam Eddin Laika
Economic and Environmental Side of the Use of Biotechnologies. Case Study: Synthesis of Some Bioplastics from Algae
Milan Oreský
Rozhodovanie spotrebiteľov o výdavkoch z pohľadu teórie očakávaného úžitku, ostatných ekonomických teórií až k prospektovej teórii a ich využitie v marketingu / Consumer Decision-making on Spending According the Expected Utility Hypothesis, According to Other Economic Theories up to Prospect Theory and Their Use in Marketing
Andrea Slezáková
The License to Perform the Activity of a Finacial Advisor
Ondrej Tomčík
Perspektívy a úskalia exportu Slovenskej republiky do Číny / Prospects and Pitfalls of the Slovak Republic’s Exports to China
Dana Vokounová
Experiment a jeho využitie v teréne / An Experiment and its Field Application
- Obchodná fakulta
Obsah
Petra Garasová
Spotrebiteľské vnímanie dizajnérskych taburetiek / Consumer Perception of Designer Stools
Marta Karkalíková – Alica Lacková – Ivan Hlavatý
Systémy manažérstva environmentu ako významný spoločenský prínos / Environmental Management Systems as a Significant Social Contribution
Ľubica Knošková
Circular Design and Consumer Involvement in Circular Economy
Martin Kuchta
Extent of Data Utilization within Digital Marketing Processes
Miroslava Prváková
Uplatnenie mechanizmu otvorenej inovácie a vplyv vybraných ukazovateľov firemnej kultúry v podniku / Application of the Mechanism of Open Innovation and the Impact of Selected Indicators of Corporate Culture in Company
Róbert Rehák
Postoj spotrebiteľov voči elektromobilom v Slovenskej republike / The Attitude of Consumers Towards Electric Vehicles in the Slovak Republic
Andrea Slezáková
Performing the Activities of the Commercial Investment Advisor in Austria and of the Financial Advisor in Slovakia
- Obchodná fakulta
Obsah
Peter Červenka ‒ Kristína Gážiová
Moderné navigačné technológie a ich aplikácia v cestovnom ruchu / Modern Navigation Technologies and their Aplication in Tourism
Jamal Hasan
E-commerce and its impact on retail stores in Slovakia
Tatiana Hlušková
Competitiveness Outlook of the Automotive Industry in the V4 Countries
Malgorzata A. Jarossová – Jana Gordanová
Folk Motifs as a New trend in Foods and Beverages Packaging Design
Marta Karkalíková – Alica Lacková – Ivan Hlavatý
Implementácia systémov manažérstva ako súčasť rozvoja organizácie / Implementation of Management Systems as Part of Organizational Development
Ľubica Knošková – Petra Garasová
The Economic Impact of Consumer Purchases in Fast Fashion Stores
Ivana Kravčáková Vozárová
Vývojové tendencie zahraničného obchodu Slovenskej republiky so Spojenými arabskými emirátmi / Developmental tendencies of foreign trade of the Slovak Republic with the United Arab Emirates
Alica Lacková – Marta Karkalíková
Dopady spotrebiteľského správania sa na maloobchodný predaj potravín / Impacts of Consumer Behavior on Retail Sale of Food
Milan Oreský
Kvalita bývania a spokojnosť s bývaním ako hodnoty pre zákazníka s rastúcou prioritou – teoretické prístupy / Housing quality and housing satisfaction as values for a customer with a growing priority - theoretical approaches
Ingrid Potisková
Priemysel 4.0 - výzvy, očakávania, dôsledky / Industry 4.0 - Challenges, Expectations, Consequences
Andrea Slezáková
Entering Into the Register of Providers of Special Financial Education
RECENZIE / BOOK REVIEWS
Gevorg Ayrumyan
SLEZÁKOVÁ, A., MIKLOŠ, P. a kol. 2018. Zákon o dohľade nad finančným trhom. Komentár. Bratislava: Wolters Kluwer SR s. r. o., 492 s.
Mária Veterníková
MRÁZ, S. - BROCKOVÁ, K. 2018. Medzinárodné právo verejné (všeobecná časť). Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. 247 s.
- Obchodná fakulta
Obsah
Alena Bašová
Diversification as a tool to increase energy security
Viera Čihovská
Sociálne partnerstvá firiem v kontexte zvyšovania kvality života a kreovania občianskej spoločnosti / Social partnerships of companies in the context of improving the quality of life and the creation of civil society
Dušan Holub
K problematike založenia a vzniku obchodných spoločností / Issues of the Founding and Establishment of Trading Companies
Paulína Krnáčová – Martin Závodský
Consumer‐Oriented Sales Promotion of Organic Food in Slovakia and the Czech Republic
Marián Kropaj
Nový zákon o zájazdoch a rozvoj obchodu / The New on package tours Act and Trade Development
Hana Magurová – Matej Horvat – Mária Srebalová
Consumer Protection in the Slovak Republic and Protection of Air Passengers’ Rights
Andrea Slezáková
Úvahy de lege ferenda o zákone o finančnom sprostredkovaní / Considerations de lege ferenda on the Financial Intermediation Act
Dušan Steinhauser – Miroslava Čukanová
Impact of Corporate Governance Framework on Economic Performance in European Union
Katarína Súkeníková
Metódy zisťovania lojality zákazníkov / Methods of measuring customer loyalty
Lenka Vačoková
Limited Liability Companies in the Slovak and European Legal Context
Mária Veterníková ‒ Ján Mišura
Legal Regulation of Timesharing Contract and Other Contracts on Providing of Certain Services in Tourism Services in Slovak Republic
Dana Vokounová
Generácia Y a zdravý životný štýl / Generation Y and healthy lifestyle
- Obchodná fakulta
Obsah
Marián Čvirik
Spotrebiteľský etnocentrizmus v generačnom kontexte
Martin Horváth
Vymedzenie základných práv a povinností úpadcu v konkurznom konaní
Martin Hudec
The Development of International Economic and Monetary Cooperation in Europe
Monika Matušovičová
Vybrané globálne trendy vývoja obchodu a ich prejavy vo svetovom a európskom retailingu
Daniela Nemcová – Valéria Michalová
Dosahy krízových javov na trh s nehnuteľnosťami a nástroje ich prekonávania
Martin Hudec
A Search for an Optimum Currency Area
Viera Ružeková ‒ Elena Kašťáková
Comparison of the Visegrad group and Baltic countries in terms of multi‐criteria competitiveness indicators
Josef Smolík ‒ Alena Kajanová
Scheming to defraud in an insolvency proceeding: a specific case of economic criminal acts
Ľubica Zubaľová
Zahraničnoobchodný obchod EÚ s Argentínou, prekážky vzájomného obchodu
RECENZIE/BOOK REVIEWS
Kristína Drieniková
ZUBAĽOVÁ, Ľ. 2017. Zahraničnoobchodná politika EÚ (vzťahy s vybranými regiónmi). Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 168 s.
- Obchodná fakulta
Obsah
Zdeněk Caha
Organization and Planning of Corporate Education in the Czech Republic
Dušan Holub
Dohoda o skončení pracovného pomeru z hľadiska podstatných náležitostí / Agreement on termination of employment in terms of essential requirements
Marína Korčoková
Gramotnosť spotrebiteľa / Consumer literacy
Petra Pártlová
Indication of Changes in Projecting Organizational Structures under the New Economy
Andrea Slezáková
Some Selected Legal Aspects of the Activity Rules in Relation to the Financial Agent´s Clients
Jarmila Straková
Strategic analysis methods and their influence on stability and development of small and medium‐sized enterprises in the Czech Republic
Jan Váchal – Tsolmon Jambal
Analyzing the management process in small and medium‐sized enterprises in the Region of South Bohemia
Radka Vaníčková
Application of PRINCE2 Project Management Methodology
Marek Vokoun
Productivity of Czech logistic firms: quality orientation, entrants and multinationals
RECENZIE/BOOK REVIEWS
- HORŇÁK, Miroslav, Ing.
Strana 1 z 2