Obchodná fakulta poskytuje doktorandské štúdium podľa § 54 zákona č. 131/2002 Z. z. v akreditovaných študijných programoch. Doktorandské štúdium sa zameriava na získavanie a prehĺbenie poznatkov založených na súčasnom stave vedeckého poznania a najmä na vlastnom príspevku študenta k nemu, ktorý je výsledkom vedeckého bádania a samostatnej tvorivej činnosti v oblasti vedy. Absolventi doktorandského štúdia získavajú vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa.

Doktorandské štúdium je určené pre pedagogických zamestnancov, vedecko-výskumných zamestnancov a absolventov vysokoškolského štúdia, ktorí majú schopnosti na vedecko-výskumnú a publikačnú činnosť. Slúži k zvýšeniu ich odbornej kvalifikácie v oblasti ekonomických vied.

Štandardná dĺžka doktorandského štúdia v dennej forme je 3 akademické roky a v externej forme 4 akademické roky. Realizuje sa v dvoch častiach:

  • študijná časť doktorandského štúdia pozostáva najmä zo špecializovaných prednášok, seminárov, konzultácií a individuálneho štúdia literatúry potrebných z hľadiska zamerania dizertačnej práce. Štúdium sa realizuje pod vedením školiteľa a ukončuje sa dizertačnou skúškou, ktorá patrí medzi štátne skúšky.
  • vedecká časť doktorandského štúdia pozostáva z individuálnej alebo tímovej vedeckej práce študenta doktorandského štúdia (ďalej len „doktorand“), ktorá sa viaže na tému dizertačnej práce, z prezentácie výsledkov vedeckej práce na vedeckých podujatiach, zo študijných pobytov vo vedeckých inštitúciách doma i v zahraničí a pod. Vedeckú časť doktorandského štúdia odborne garantuje školiteľ. Doktorandské štúdium sa končí obhajobou dizertačnej práce.

 

Súčasťou doktorandského štúdia v dennej forme je vykonávanie pedagogickej činnosti, alebo inej odbornej činnosti súvisiacej s pedagogickou činnosťou, v rozsahu najviac 4 hodiny týždenne v priemere za akademický rok, v ktorom prebieha výučba. Ak sa doktorand prihlásil na tému vypísanú externou vzdelávacou inštitúciou, jeho pedagogická alebo iná odborná činnosť je viazaná na vzdelávaciu činnosť Obchodnej fakulty.

Štipendium pre doktorandov v dennej forme štúdia sa poskytuje podľa všeobecne záväzného právneho predpisu, ktorý vydá Ministerstvo školstva SR. Poskytovanie štipendia sa skončí dňom obhajoby dizertačnej práce, resp. dňom iného skončenia štúdia. Externá vzdelávacia inštitúcia poskytuje štipendiá z finančných zdrojov vyčlenených na tento účel vo svojom rozpočte.

Základnou podmienkou prijatia na štúdium v študijnom programe doktorandského štúdia je absolvovanie študijného programu druhého stupňa štúdia a absolvovanie prijímacej skúšky. Fakulta môže určiť pre doktorandské štúdium v jednotlivých študijných programoch aj ďalšie podmienky prijatia na toto štúdium, schválené akademickým senátom fakulty.

Pred začatím prijímacieho konania na doktorandské štúdium vypisuje fakulta témy dizertačných prác, o ktoré sa možno v rámci prijímacieho konania uchádzať. Pre každú z vypísaných tém je určený školiteľ. Fakulta zaradí medzi vypísané témy dizertačných prác aj témy spolu so školiteľmi zadané externou vzdelávacou inštitúciou, vtedy sa spolu s témou uvedie aj názov externej vzdelávacej inštitúcie. Uchádzač o doktorandské štúdium sa prihlási na jednu z vypísaných tém.

Prijímacia skúška pozostáva z odbornej prijímacej skúšky a jazykovej prijímacej skúšky.

Prijatí uchádzači sa zápisom na doktorandské štúdium stávajú študentmi fakulty a vzťahujú sa na nich ustanovenia § 69 až § 73a zákona o vysokých školách a primerane aj ustanovenia § 29 Štatútu Obchodnej fakulty EU, ako aj ustanovenia študijného poriadku univerzity.

Školné a poplatky spojené s doktorandským štúdiom na EU v Bratislave upravuje čl. 27 Štatútu Obchodnej fakulty EU a § 92 zákona o vysokých školách.

Doktorandské štúdium upravujú Zásady organizácie doktorandského štúdia na Obchodnej fakulte, ktoré sú vydané ako vnútorný predpis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave podľa § 33 ods. 2, písm. f) zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Tieto zásady sú všeobecnými zásadami pre všetkých študentov, učiteľov a ďalších odborných zamestnancov, ktorí doktorandské štúdium na fakulte absolvujú, zabezpečujú, organizujú, sledujú a hodnotia.

 

So zásadami sa možno oboznámiť na webovej stránke Obchodnej fakulty a na Referáte pre vedu a doktorandské štúdium Obchodnej fakulty alebo na univerzitnej stránke www.euba.sk.

Študijný odbor 8. ekonómia a manažment - denné štúdium

 

Študijný odbor 8. ekonómia a manažment - externé štúdium

Študijné programy druhého stupňa štúdia sú študijnými programami inžinierskeho štúdia v študijnom odbore 8. ekonómia a manažment.

Tieto študijné programy sú realizované dennou a externou formou štúdia. Štúdium v dennej forme je dvojročné a je rozdelené do dvoch akademických rokov. Štúdium v externej forme je trojročné a je rozdelené do troch akademických rokov. Akademický rok v tomto štúdiu je rozdelený na dva semestre. Štúdium trvá 4 semestre v dennej forme štúdia a 6 semestrov v externej forme štúdia. Štúdium končí štátnou skúškou, ktorej súčasťou je aj diplomová práca a jej obhajoba.

Podmienkou riadneho skončenia štúdia v týchto študijných programoch je dosiahnutie 120 kreditov, pričom pri tvorbe odporúčaného študijného plánu boli dodržané zásady vyhlášky o kreditovom systéme štúdia.

Ďalej sú uvedené odporúčané študijné plány pre študentov denného i externého štúdia II. stupňa s uvedením zaradenia jednotlivých predmetov do príslušného semestra, týždennej hodinovej dotácie na výučbu jednotlivých predmetov rozdelenej na prednášky, semináre, resp. cvičenia a laboratórne cvičenia, alebo konzultácie na externom štúdiu, s uvedením spôsobu povinného ukončenia predmetu (zápočet, resp. skúška, prípadne oboje), počtu kreditov a to v členení na predmety jadra znalostí študijného odboru, na predmety príslušného študijného programu, povinne voliteľné a výberové predmety.

Organizácia štúdia je založená na kreditovom systéme. Kreditový systém štúdia využíva zhromažďovanie a prenos kreditov. Umožňuje prostredníctvom kreditov hodnotiť študentovu záťaž spojenú s absolvovaním jednotiek študijného programu v súlade s pravidlami stanovenými v študijnom programe. Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok je vyjadrená počtom 60 kreditov, za jeden semester 30 kreditov. Študent získava kredity po úspešnom absolvovaní jednotky študijného programu. Za danú jednotku študijného programu môže študent v priebehu štúdia získať kredity len raz.

Predmety zaradené do študijného programu sú rozdelené na:

  • povinné predmety – ich absolvovanie je podmienkou úspešného absolvovania študijného programu alebo jeho časti,
  • predmety povinne voliteľné - podmienkou úspešného absolvovania študijného programu alebo jeho časti je absolvovanie stanoveného počtu predmetov z tejto skupiny podľa výberu študenta,
  • výberové predmety – sú to všetky ostatné predmety v študijnom programe alebo v ponuke iných študijných programov a ich výber je podmienený získaním určeného počtu kreditov v danej časti štúdia.

 

Povinný predmet zapísaný v danom akademickom roku a absolvovaný neúspešne si študent môže zapísať počas štúdia ešte raz a to v  nasledujúcom akademickom roku. Po druhom neúspešnom pokuse o absolvovanie povinného predmetu je študent vylúčený zo štúdia pre neprospech podľa čl. 13 ods. 2 písm. c) Študijného poriadku Ekonomickej univerzity v Bratislave.

Povinne voliteľný predmet zapísaný a absolvovaný neúspešne si študent môže zapísať ešte raz, alebo si namiesto neho môže vybrať iný predmet z ponuky povinne voliteľných predmetov.

Výberový predmet zapísaný a absolvovaný neúspešne si môže študent zapísať ešte raz alebo si môže namiesto neho vybrať iný predmet z ponuky výberových predmetov.

Na otvorenie povinného, povinne voliteľného a výberového predmetu je stanovený minimálny počet 15 študentov. Ak počet študentov prihlásených na niektorý z predmetov nedosiahne minimálny počet, sú prihlásení študenti povinní vybrať si iný predmet.

Študent môže v skúškovom období daného semestra získať kredity len z tých predmetov, ktoré si zapísal v stanovenom termíne.

Ukončenie študijného programu v štandardnej dĺžke predpokladá získať za akademický rok 60 kreditov. Ak si študent zmení tempo štúdia, nemusí získať 60 kreditov za akademický rok, ale dĺžka jeho štúdia zvoleného študijného programu nesmie prekročiť štandardnú dĺžku o viac ako dva roky. Priznanie kreditov za absolvovaný predmet vyžaduje splnenie predpísaných podmienok (napr. získanie zápočtu, resp. získanie zápočtu a úspešné vykonanie skúšky, resp. úspešné vykonanie skúšky vychádzajúc z identifikačného listu predmetu).

Všetky ostatné podmienky súvisiace so štúdiom v študijnom programe upravujú ustanovenia Študijného poriadku Ekonomickej univerzity v Bratislave.

Študent študujúci v študijných programoch II. stupňa spracúva záverečnú – diplomovú prácu. Záverečnej práci, ktorú študent spracúva so zameraním na oblasť jeho štúdia vyplývajúcu zo študijného programu, je pridelená v dennom i externom štúdiu týždenná hodinová dotácia. V rámci tejto hodinovej dotácie pracujú študenti so svojím vedúcim záverečnej práce, pričom spoločne konzultujú predovšetkým metodiku spracovania práce, spôsob získavania odborných literárnych prameňov a ich spracovanie. Vedúcimi záverečných prác sú zamestnanci Obchodnej fakulty v kategórii učiteľ tak, aby bola zachovaná podmienka, aby záverečnú prácu v tomto študijnom programe viedol učiteľ s vysokoškolským vzdelaním minimálne o jeden stupeň vyšším. Témy diplomových prác navrhujú príslušní učitelia na každý akademický rok samostatne. Uvedené témy musia zodpovedať obsahovému zameraniu študijného odboru a študijného programu, pre ktorý sa vypisujú a sú schválené na úrovni katedry, ktorá dané témy vypisuje. Náročnosť záverečnej práce zodpovedá profilu absolventa tohto študijného programu a rozsahu vedomostí, ktoré štúdiom v tomto študijnom programe získa a aby preukázal schopnosť samostatne získavať teoretické a praktické poznatky a používať ich, rozvíjať a aplikovať tvorivé vedecké myslenie.

Absolvovanie študijného programu II. stupňa vyžaduje, aby študent v priebehu tohto štúdia získal spolu 120 kreditov predpísanou formou. Spôsob absolvovania predmetov a získavania kreditov, ako aj povinnosti študenta nevyhnutné na pokračovanie v ďalšom štúdiu upravuje Študijný poriadok Ekonomickej univerzity v Bratislave.

Ak študent získa 120 kreditov v štruktúre danej odporúčaným študijným plánom, vypracuje záverečnú – diplomovú - prácu, môže sa prihlásiť na štátnu skúšku, vrátane ktorej musí obhájiť záverečnú prácu.

Termíny na vykonanie štátnych skúšok sú súčasťou harmonogramu každého akademického roka a sú študentom známe v dostatočnom časovom horizonte. Skúšobné komisie pre vykonanie štátnych skúšok a obhajobu záverečnej práce v tomto študijnom programe sú tvorené podľa § 63 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Štátna skúška v danom študijnom programe je ústna a pozostáva z diplomovej práce a jej obhajoby a z odpovedí  na otázky z troch okruhov otázok preukazujúcich zvládnutie nosných znalostí tohto študijného programu.

Štátnu skúšku alebo jej časti musí študent absolvovať tak, aby poslednú časť štátnej skúšky vrátane prípadného opravného termínu vykonal najneskôr v termíne, ktorým neprekročí štandardnú dĺžku štúdia v príslušnom stupni vysokoškolského vzdelávania viac ako o dva roky.

Študijné programy prvého stupňa štúdia sú študijnými programami bakalárskeho štúdia v študijnom odbore 8. ekonómia a manažment. Tieto študijné programy sa realizujú dennou i externou formou. Štúdium je v rámci denného štúdia trojročné a je rozdelené do troch akademických rokov. V rámci externého štúdia je štúdium štvorročné a je rozdelené do štyroch akademických rokov. Akademický rok je rozdelený na dva semestre. Štúdium trvá 6 semestrov pri dennom štúdiu a 8 semestrov pri externom štúdiu, a končí štátnou skúškou, ktorej súčasťou je aj záverečná (bakalárska) práca a jej obhajoba.

Podmienkou riadneho skončenia štúdia v týchto študijných programoch je dosiahnutie 180 kreditov, pričom pri tvorbe odporúčaného študijného plánu boli dodržané zásady vyhlášky o kreditovom systéme štúdia.

Ďalej sú uvedené odporúčané študijné plány pre študentov denného štúdia I. stupňa s uvedením zaradenia jednotlivých predmetov do príslušného semestra, týždennej hodinovej dotácie na výučbu jednotlivých predmetov rozdelenej na prednášky, semináre, resp. cvičenia a laboratórne cvičenia, alebo konzultácie na externom štúdiu, s uvedením spôsobu povinného ukončenia predmetu (zápočet, resp. skúška, prípadne oboje), počtu kreditov a to v členení na predmety jadra znalostí študijného odboru, na predmety príslušného študijného programu, povinne voliteľné a výberové predmety.

Organizácia štúdia je založená na kreditovom systéme. Kreditový systém štúdia využíva zhromažďovanie a prenos kreditov. Umožňuje prostredníctvom kreditov hodnotiť študentovu záťaž spojenú s absolvovaním jednotiek študijného programu v súlade s pravidlami stanovenými v študijnom programe. Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok je vyjadrená počtom 60 kreditov, za jeden semester 30 kreditov. Študent získava kredity po úspešnom absolvovaní jednotky študijného programu. Za danú jednotku študijného programu môže študent v priebehu štúdia získať kredity len raz.

Predmety zaradené do študijného programu sú rozdelené na:

  • povinné predmety – ich absolvovanie je podmienkou úspešného absolvovania študijného programu alebo jeho časti,
  • predmety povinne voliteľné - podmienkou úspešného absolvovania študijného programu alebo jeho časti je absolvovanie stanoveného počtu predmetov z tejto skupiny podľa výberu študenta,
  • výberové predmety – sú to všetky ostatné predmety v študijnom programe alebo v ponuke iných študijných programov a ich výber je podmienený získaním určeného počtu kreditov v danej časti štúdia.

 

Povinný predmet zapísaný v danom akademickom roku a absolvovaný neúspešne si študent môže zapísať počas štúdia ešte raz, a to v nasledujúcom akademickom roku. Po druhom neúspešnom pokuse o absolvovanie povinného predmetu je študent vylúčený zo štúdia pre neprospech podľa čl. 13 ods. 2 písm. c) Študijného poriadku Ekonomickej univerzity v Bratislave.

Povinne voliteľný predmet zapísaný a absolvovaný neúspešne si študent môže zapísať ešte raz, alebo si namiesto neho môže vybrať iný predmet z ponuky povinne voliteľných predmetov.

Výberový predmet zapísaný a absolvovaný neúspešne si môže študent zapísať ešte raz alebo si môže namiesto neho vybrať iný predmet z ponuky výberových predmetov.

Na otvorenie povinného, povinne voliteľného a výberového predmetu je stanovený minimálny počet 15 študentov. Ak počet študentov prihlásených na niektorý z predmetov nedosiahne minimálny počet, sú prihlásení študenti povinní vybrať si iný predmet.

Študent môže v skúškovom období daného semestra získať kredity len z tých predmetov, ktoré si zapísal v stanovenom termíne.

Ukončenie študijného programu v štandardnej dĺžke predpokladá získať za akademický rok 60 kreditov. Ak si študent zmení tempo štúdia, nemusí získať 60 kreditov za akademický rok, ale dĺžka jeho štúdia zvoleného študijného programu nesmie prekročiť štandardnú dĺžku o viac ako dva roky. Priznanie kreditov za absolvovaný predmet vyžaduje splnenie predpísaných podmienok (napr. získanie zápočtu, resp. získanie zápočtu a úspešné vykonanie skúšky, resp. úspešné vykonanie skúšky vychádzajúc z identifikačného listu predmetu).

Všetky ostatné podmienky súvisiace so štúdiom v študijnom programe upravujú ustanovenia Študijného poriadku Ekonomickej univerzity v Bratislave.

Študent študujúci v študijných programoch I. stupňa štúdia spracúva záverečnú prácu. Záverečnej práci, ktorú študent spracúva so zameraním na oblasť jeho štúdia vyplývajúcu zo študijného programu, je pridelená v dennom i externom štúdiu týždenná hodinová dotácia. V rámci tejto hodinovej dotácie pracujú študenti so svojím vedúcim záverečnej práce, pričom spoločne konzultujú predovšetkým metodiku spracovania práce, spôsob získavania odborných literárnych prameňov a ich spracovanie. Vedúcimi záverečných prác sú zamestnanci Obchodnej fakulty v kategórii učiteľ tak, aby bola zachovaná podmienka, aby záverečnú prácu v tomto študijnom programe viedol učiteľ s vysokoškolským vzdelaním minimálne o jeden stupeň vyšším. Témy záverečných prác navrhujú príslušní učitelia na každý akademický rok samostatne. Uvedené témy musia zodpovedať obsahovému zameraniu študijného odboru a študijného programu, pre ktorý sa vypisujú a sú schválené na úrovni katedry, ktorá dané témy vypisuje. Náročnosť záverečnej práce zodpovedá profilu absolventa daného študijného programu a rozsahu vedomostí, ktoré štúdiom v tomto študijnom programe získa a aby preukázal schopnosť samostatne získavať teoretické a praktické poznatky a používať ich.

Absolvovanie študijného programu I. stupňa štúdia vyžaduje, aby študent v priebehu tohto štúdia získal spolu 180 kreditov predpísanou formou. Spôsob absolvovania predmetov a získavania kreditov, ako aj povinnosti študenta nevyhnutné na pokračovanie v ďalšom štúdiu upravuje Študijný poriadok Ekonomickej univerzity v Bratislave.

Ak študent získa 180 kreditov v štruktúre danej odporúčaným študijným plánom, vypracuje záverečnú prácu, môže sa prihlásiť na štátnu skúšku, vrátane ktorej musí obhájiť záverečnú prácu.

Termíny na vykonanie štátnych skúšok sú súčasťou harmonogramu každého akademického roka a sú študentom známe v dostatočnom časovom horizonte. Skúšobné komisie pre vykonanie štátnych skúšok a obhajobu záverečnej práce v tomto študijnom programe sú tvorené podľa § 63 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Štátna skúška v danom študijnom programe I. stupňa pozostáva z bakalárskej práce a jej obhajoby a súčasne z odpovedí na otázky z troch okruhov otázok preukazujúcich zvládnutie nosných znalostí daného študijného programu.

Štátnu skúšku alebo jej časti musí študent absolvovať tak, aby poslednú časť štátnej skúšky vrátane prípadného opravného termínu vykonal najneskôr v termíne, ktorým neprekročí štandardnú dĺžku štúdia v príslušnom stupni vysokoškolského vzdelávania viac ako o dva roky.

Po úspešnom ukončení I. stupňa štúdia sa môže absolvent študijných programov prvého stupňa štúdia prihlásiť na štúdium II. stupňa štúdia.

Akademický rok 2023/2024

na Obchodnej fakulte EU v Bratislave

 

Harmonogram 1. a 2. stupňa štúdia

Denné štúdium

Externé štúdium

Zápis na 1. stupeň štúdia

1. ročník

4. 9. – 5. 9. 2023

2. ročník

7. 9. – 11. 9. 2023

3. ročník

12. 9. – 13. 9. 2023

Zápis na 2. stupeň štúdia

1. ročník

4. 9. – 7. 9. 2023

2. ročník

8. 9. – 13. 9. 2023

5. 9. 2023

3. ročník

6. 9. 2023

Úvodné informácie pre študentov 1. ročníka

4. 9. – 14. 9. 2023

Výučba v zimnom semestri

18. 9. – 22. 12. 2023

okrem 30. 10. 2023 - 3. 11. 2023 a 17. 11. 2023

16. 9. – 22. 12. 2023

Udeľovanie priebežných hodnotení, zápočtov

16. 12. – 22. 12. 2023

Skúškové obdobie zimného semestra

2. 1. – 2. 2. 2024

Výučba v letnom semestri

5. 2. – 3. 5. 2024

okrem 29. 3. 2024, 1. 4. 2024, 2.4.2024, 1. 5. 2024

3. 2. – 4. 5. 2024

okrem 30. 3 .2024

Udeľovanie priebežných hodnotení, zápočtov

29. 4. – 4. 5. 2024

okrem 1. 5. 2024

Odovzdávanie diplomových prác

 

pre riadny termín štátnych skúšok

do 26. 4. 2024

pre opravný a náhradný termín štátnych skúšok

do 4. 7. 2024

Odovzdávanie bakalárskych prác

 

 

pre riadny termín štátnych skúšok

do 3. 5. 2024

pre opravný a náhradný termín štátnych skúšok

do 4. 7. 2024

Skúškové obdobie letného semestra

 

okrem záverečných ročníkov

6. 5. – 4. 7. 2024*

v záverečných ročníkoch

6. 5. – 17. 5. 2024

Štátne skúšky na inžinierskom štúdiu

 

riadny termín štátnych skúšok

3. 6. – 7. 6. 2024

opravný a náhradný termín štátnych skúšok

19. 8. – 23. 8. 2024

Štátne skúšky na bakalárskom štúdiu

 

riadny termín štátnych skúšok

10. 6. – 14. 6. 2024

opravný a náhradný termín štátnych skúšok

19. 8. – 23. 8. 2024

Prihlasovanie na opravný a náhradný termín štátnych skúšok na inžinierskom a bakalárskom štúdiu

do 12. 7. 2024

Prijímacie skúšky na 1. stupeň štúdia

17. – 21. 6. 2024

Prijímacie skúšky na 2. stupeň štúdia

2. 5. – 21. 6. 2024

Promócie na 1. stupni štúdia

17. 6. –  4. 7. 2024

Promócie na 2. stupni štúdia

17. 6. –  4. 7. 2024

Obdobie hlavných prázdnin

8. 7. – 31. 8. 2024

Harmonogram 3. stupňa štúdia

Denné a externé štúdium

Zápis na 3. stupeň štúdia

4. 9. – 6. 9. 2023

Promócie na 3. stupni štúdia

október – november 2023

Výučba v zimnom semestri na 3. stupni štúdia

18. 9. – 22. 12. 2023

okrem 30. 10. až 3. 11. 2023 a 17. 11. 2023

Skúškové obdobie zimného semestra

2. 1. – 2. 2. 2024

Odovzdávanie projektov dizertačných prác na dizertačnú skúšku k pripomienkovaniu na katedru a oponentovi

do 2. 2. 2024

Odovzdávanie projektov dizertačných prác a prihlasovanie sa na dizertačnú skúšku na Referáte pre vedu a doktorandské štúdium

do 29. 2. 2024

Štátna skúška – Projekt dizertačnej práce a dizertačná skúška

18. 3. – 28. 3. 2024

Výučba v letnom semestri na 3. stupni štúdia

5. 2. – 3. 5. 2024

okrem 29. 3.; 1. 4.; 2. 4. a 1. 5. 2024

Rozšírené vedecké zasadnutie katedry k dizertačnej práci - absolvovanie

do 28. 3. 2024

Skúškové obdobie letného semestra

6. 5. – 4. 7. 2024*

okrem 8. 5. 2024

Odovzdávanie dizertačných prác k obhajobe a prihlasovanie sa na záverečnú štátnu skúšku na Referáte pre vedu a doktorandské štúdium

do 21. 5. 2024

Ročné hodnotenie doktoranda za akademický rok 2023//2024 – absolvovanie školiteľ a doktorand

1. 6. – 4. 7. 2024

Štátna skúška – Dizertačná práca a jej obhajoba

27. 6. – 28. 6.; 1. 7. – 4. 7.;

26. 8. – 30. 8. 2024, okrem 29. 8. 2024

Prijímacia skúška na 3. stupeň štúdia

21. 6. 2024

Obdobie hlavných prázdnin

8. 7. – 31. 8. 2024

Erasmus+

Termíny

Výberové konanie na program Erasmus+

- stáže na akademický rok 2023/2024

september a december 2023, február a máj 2024

Výberové konanie na program Erasmus+

- štúdium na akademický rok 2024/2025

február 2024

* v období prijímacích skúšok na 1. stupeň štúdia  možno skúšať iba v popoludňajších hodinách po 13:30 hod.

Prerokovalo a schválilo: Kolégium dekana OF dňa 6. 3. 2023

 

Obchodná fakulta EU v Bratislave poskytuje na 3. stupni štúdia akreditované študijné programy, ktorých štandardná dĺžka štúdia je 3 roky v dennej forme štúdia a 4 roky v externej forme štúdia a absolvent získava akademický titul „doktor“ („philosophiae doctor“, v skratke „PhD.“).

 

Študijný odbor ekonómia a manažment

  • študijný program manažment medzinárodného podnikania – denná a externá forma štúdia
  • študijný program Management of International Business (v anglickom jazyku) – denná forma štúdia
  • študijný program marketingový a obchodný manažment – denná a externá forma štúdia

 

Manažment medzinárodného podnikania

Cieľom výchovy študentov v študijnom programe manažment medzinárodného podnikania je pripraviť absolventov na vysokošpecializovanú kariéru vo sfére pôsobenia inštitúcií, firiem a nadnárodných korporácií v medzinárodnom podnikateľskom prostredí. Svoje uplatnenie nachádzajú aj v oblasti vedeckej práce na univerzitách, výskumných tímoch alebo v činnosti rôznych spoločenských a verejných organizácií. Obsahovo a svojimi cieľmi je program zameraný na skúmanie vývojových tendencií v medzinárodnom ekonomickom prostredí, s koncentráciou na špecifické rastové podmienky EU, príp. SR, ako aj na skúmanie vývoja v ostatných teritoriálnych segmentoch svetového hospodárstva. Reálny fakt, že ekonomika SR je absolútne zahraničnoobchodne orientovaná vytvára určitý špecifický environment pre vedecké skúmanie a formuje dominantnú mieru dôležitosti hospodárskych väzieb a konzekvencií, ktoré v tejto oblasti vznikajú. Absolvent dokáže:

  • využívať rôzne základné i aplikované metódy výskumu a na ich základe rozvíjať nové poznatky v predmetnej oblasti,
  • sofistikovanými prístupmi riešiť problémy hospodárskej praxe v rôznych súvislostiach,
  • koncepčne riadiť procesy v danej oblasti, tímovo spolupracovať a vecne argumentovať svoje rozhodnutia v medzinárodných podmienkach.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. nadobudnutie relevantných odborných vedomostí v problematike manažmentu medzinárodného podnikania vrátane aktuálnych vedeckých teórií a prístupov,
  2. osvojenie si efektívnej práce s databázami údajov a vedeckých prác v predmetnej oblasti, schopnosť vyhodnocovať teórie, koncepty a inovácie vo vlastnom originálnom vedeckom bádaní,
  3. osvojenie si a relevantné využitie širokého spektra metód vedeckej práce,
  4. získanie schopnosti koncepčne riešiť zložité problémy v odbore pri dynamickom vývoji poznania a prezentovať výsledky vlastného výskumu pred medzinárodnou odbornou komunitou.

 

International Business Management

The aim of the study programme Management of International Business is to train graduates for a highly specialized career in the sphere of institutions, companies and multinational corporations in an international business environment. They can also find a job in the field of scientific work at universities, research teams or various social and public organizations. Study program is focused on investigating of the development trends in the international economic environment with emphasis on specific growth conditions of the EU, or the Slovak Republic and on developments in other territorial segments of the world economy. Since the Slovak economy is absolutely foreign-oriented, it creates a specific environment for scientific research and forms the importance of the economic relations and the consequences that arise in this area. The graduate is able:

  • to use various basic and applied research methods and to develop new knowledge in the selected topics,
  • to solve issues of economic practice in different contexts throughout sophisticated approaches,
  • to manage processes in the selected fieldconceptually, to work in team and to factually communicate their decisions in internationalt conditions. 

Educational goals of the study program:

  1. gaining relevant knowledge in the field of international business management, including current scientific theories and approaches,
  2. mastering effective work with databases of data and scientific works in the field, the ability to evaluate theories, concepts of innovation in their original scientific research,
  3. mastering the relevant use of a wide range of methods of scientific work,
  4. developing the ability to conceptually solve complex problems in the current dynamic environment and to present the results of research to the international scientific community

 

Marketingový a obchodný manažment

Cieľom výchovy študentov študijného programu marketingový a obchodný manažment je pripraviť odborníkov v komplexnej a špecializovanej oblasti obchod a marketing, ktoré sú bázou pre posun limitov teoretického a výskumného chápania disciplíny. Študenti ovládajú vedecké metódy výskumu marketingového prostredia, trhových dát, správania spotrebiteľských a obchodných subjektov; ovládajú metódy simulácie a verifikácie marketingových riešení, dokážu aplikovať vedecké postupy v procesoch optimálneho formovania marketingových funkcií, marketingových procesov a marketingových nástrojov podnikateľských subjektov. Študenti dokážu autonómne syntetizovať informácie / názory marketingových prieskumov a navrhovať riešenia problémov, ktoré rozširujú alebo redefinujú existujúce poznanie a predstavujú nové prístupy ku riešeniu novej situácie v obchodných systémoch. Absolvent ovláda:

  • úspešnú, presnú a efektívnu aplikáciu metód vedeckého bádania a prezentáciu vlastných riešení / kritických hodnotiacich stanovísk v oblasti obchodných a marketingových procesov,
  • väzbu: výskum – formulácia návrhu – implementácia, právne a etické aspekty marketingu,
  • spôsob ako izolovať, hodnotiť a novým spôsobom riešiť problémy rôznych stupňov predikcie v obchode.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Schopnosť realizovať originálny výskum na báze tvorivého vedeckého bádania.
  2. Komunikácia vedeckých poznatkov.
  3. Schopnosť analyzovať, komparovať, syntetizovať, verifikovať a kriticky posudzovať.
  4. Interdisciplinárne znalosti relevantné pre kariérny postup v odbore.

Obchodná fakulta má akreditované študijné odbory a študijné programy 2. stupňa štúdia podľa zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov:

II. stupeň – inžinierske štúdium - študijné programy v slovenskom jazyku

  • študijný odbor 8. ekonómia a manažment
    • študijný program marketingový a obchodný manažment
    • študijný program manažment medzinárodného obchodu
    • študijný program manažment cestovného ruchu 

 

II. stupeň – inžinierske štúdium - študijné programy v anglickom jazyku

 

  • študijný odbor 8. ekonómia a manažment
    • študijný program Marketing and Trade Management
    • študijný program Tourism Management

 

II. stupeň – inžinierske štúdium - študijné programy vo francúzskom jazyku

 

  • študijný odbor 8. ekonómia a manažment
    • študijný program Management de la vente

 

 

 

Marketingový a obchodný manažment

Absolventi študijného programu Marketingový a obchodný manažment získavajú hlboké poznatky z oblasti uplatnenia marketingových nástrojov a tvorby marketingových koncepcií ako aj riadenia obchodných systémov. Dokážu špecifikovať, navrhovať a implementovať komplexné riešenia v oblasti všetkých zložiek marketingového mixu a zároveň aj riadiť širokú sieť externých zdrojov dodávateľov, odberateľov, finálnych zákazníkov, medzičlánkov, podnikov služieb, ako aj riadiť obchodné procesy z hľadiska prispôsobovania marketingovému prostrediu. Nachádzajú uplatnenie na pozíciách marketingových manažérov, marketingových analytikov, špecialistov na marketingovú komunikáciu, ktorí riadia procesy zmien, týkajúce sa technológie, podnikovej kultúry, intrapodnikových a interpodnikových vzťahov vo väzbe na vývoj trhu. Významné možnosti uplatnenia majú absolventi aj na pozíciách manažérov nákupu, manažérov predaja, produktových manažérov, špecialistov pre obchod, spotrebiteľskú politiku, či distribúciu. Absolvent študijného programu dokáže analyzovať a hodnotiť komplexné problémy marketingového riadenia, navrhovať a implementovať formy elementov marketingového mixu podľa najnovších poznatkov marketingovej teórie, posudzovať interakciu subjektov trhu s komplexným marketingovým prostredím. Absolvent zároveň dokáže aplikovať kvantitatívne a kvalitatívne metódy v rozhodovaní, v hodnotení správania sa spotrebiteľských a obchodných subjektov na trhu ako aj  implementovať nové informačno-komunikačné  technológie v obchode a marketingu. 

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Schopnosť preukázať pokročilé znalosti v príslušnom odbore v súlade s profesionálnym, právnym a etickým rámcom obchodno-vedných disciplín.
  2. Schopnosť prezentovať na profesionálnej úrovni získané vedomosti.
  3. Schopnosť analyzovať a kriticky hodnotiť získané poznatky, identifikovať problémy a navrhnúť riešenia.
  4. Schopnosť aplikovať interdisciplinárne znalosti.

 

Manažment medzinárodného obchodu

Absolventi študijného programu Manažment medzinárodného obchodu získavajú poznatky vytvárajúce predpoklady pre úspešné zvládnutie komplexu všeobecných vedomostí z medzinárodného obchodu, stratégie a taktiky medzinárodného podnikania, medzinárodného marketingu, ako aj tendencií vývoja konkrétnych medzinárodných trhov podľa jednotlivých komodít. Disponujú dôkladnými teoretickými znalosťami týkajúcimi sa všetkých oblastí pôsobenia podnikateľského subjektu v zahraničí ako aj širších ekonomických a politických súvislostí na európskej a medzinárodnej úrovni, pričom tieto znalosti dokážu tvorivo využiť v praxi. Absolvent študijného programu je všestranne vzdelaným manažérom s komplexnými kvalitnými znalosťami zvládajúcim multikulturálne prostredie, s predpokladmi pre úspešné zvládnutie vysokých riadiacich pozícií hlavne v podnikovej sfére, ďalej vo vybraných inštitúciách štátnej správy zapojených do medzinárodnej hospodárskej spolupráce (najmä v oblasti zahranično-obchodnej politiky), ako aj v medzinárodných ekonomických organizáciách a inštitúciách EÚ, kde bude pripravený prezentovať sa ako schopný ekonomický diplomat. Absolvent študijného programu je vysoko kvalifikovaným ekonomickým odborníkom schopným analyzovať, hodnotiť a tvorivo riešiť alternatívne spôsoby organizácie a riadenia medzinárodných logistických systémov, t.j. zvládnuť štruktúru sieťových vzťahov a procesov v medzinárodnej logistike. Rovnako významnou súčasťou úspešného uplatnenia absolventov tohto odboru v praxi je ich príprava na zvládnutie konkrétnej zahraničnoobchodnej (komerčnej) praxe v závislosti od náplne činnosti a komodity, ktorá je predmetom tejto praxe, tj. ich príprava v technike zahranično-obchodných operácií, medzinárodných platobných a finančných operácií, a oboznámenie sa s podmienkami domácej a zahraničnej legislatívy a právnych úprav. ,

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Hlboké znalosti v príslušnom odbore a schopnosť ich aplikácie v praxi.
  2. Líderstvo a excelentné komunikačné schopnosti.
  3. Kritické myslenie a analytické schopnosti.
  4. Etické rozhodovanie a spoločenská zodpovednosť.

 

Manažment cestovného ruchu

Absolventi študijného programu Manažment cestovného ruchu sú kvalifikovaní manažéri cestovného ruchu schopní riadiť podnikové a národohospodárske procesy v cestovnom ruchu. Získavajú  vedomosti z ekonomiky cestovného ruchu, kontrolingu v podnikoch cestovného ruchu, manažmentu a marketingu cestovného ruchu, práva cestovného ruchu, integračných procesov v cestovnom ruchu, ako aj manažérskej komunikácie. Sú spôsobilí vykonávať profesiu manažéra podniku, či regiónu cestovného ruchu. Uplatnia sa na strednom a vrcholovom stupni riadenia podnikov cestovného ruchu, v regionálnych organizáciách cestovného ruchu, v organizáciách štátnej správy a samosprávy na úseku cestovného ruchu, v projektových a poradenských organizáciách cestovného ruchu a regionálneho rozvoja. Manažér cestovného ruchu na podnikovej a regionálnej úrovni cestovného ruchu ovláda manažérske metódy a má primerané zručnosti, spôsobilosti a schopnosti uplatňovať ich v praxi na stupni podniku, podnikovej integrácie a regiónu  cestovného ruchu, v orgánoch štátnej správy a samosprávy na úseku cestovného ruchu. Ovláda princípy udržateľného rozvoja cestovného ruchu. Kvalifikovane pozná prírodné a antropogénne prostredie, v ktorom sa rozvíja cestovný ruch. Vie užívať elektronické médiá pre manažment informácií, pre propagáciu a predaj služieb cestovného ruchu. Vie vytvárať a manažovať projekty rozvoja cestovného ruchu v cieľových miestach a regiónoch. Dokáže aktívne pôsobiť aj v interkultúrnom prostredí.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Znalosti v oblasti manažmentu destinácie cestovného ruchu a manažmentu podniku cestovného ruchu na vnútornom i medzinárodnom trhu.
  2. Analytické myslenie a syntetizovanie záverov.
  3. Vypracovanie komplexného materiálu (projektu) s riešením konkrétneho problému a využitím IT.
  4. Prehlbovanie znalostí v prepojení na prax.