Obchodná fakulta má akreditované študijné odbory a študijné programy 1. stupňa štúdia podľa zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov:

I. stupeň – bakalárske štúdium 

  • študijný odbor 8. ekonómia a manažment
    • študijný program biznis a marketing (pôvodne podnikanie v obchode)
    • študijný program medzinárodné podnikanie
    • študijný program podnikanie v cestovnom ruchu a službách

 

Biznis a marketing (pôvodne podnikanie v obchode)

Absolventi študijného programu biznis a marketing dokážu identifikovať a analyzovať problémy a možnosti v podnikateľských aktivitách rôznych typov malých a stredných podnikov, v obchodnej prevádzke a fungovaní rodinných podnikov, navrhovať riešenia na optimálne fungovanie podnikateľských subjektov a implementovať ich v podnikateľskej praxi. Absolventi nadobúdajú znalosti o spôsoboch spolupráce s manažérmi i špecialistami iných profesií, čo vyžaduje aj znalosti zo psychológie, komunikácie a informačných systémov. Absolventi študijného programu majú taktiež znalosti o marketingu, podnikovej ekonomike, podnikových financiách, podnikovom manažmente a špecificky o obchodnom podnikaní, a základov interdisciplinárnej aplikácie podnikateľských procesov. Absolventi študijného programu nachádzajú uplatnenie ako zakladatelia malých a stredných podnikov vo výrobe, rodinnom podnikaní alebo v obchodných (distribučných) službách, ktoré si môžu zakladať aj počas štúdia. V zamestnaneckom vzťahu sa uplatňujú ako stredný manažment na marketingových a obchodných útvaroch alebo ako obchodní zástupcovia v rôznych typoch podnikov. Osobitne sa môžu profilovať aj ako špecialisti obchodných operácií v obchodných distribučných a logistických podnikoch a v podnikoch služieb. Sú pripravení na úspešné vykonávanie celého spektra profesijných úloh zviazaných s aktivitami podniku, prípravou a praktickým vykonávaním základných podnikateľských funkcií podniku.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Osvojiť si znalosti a pochopiť väzby/súvislosti v obchodno-ekonomických vzťahoch na mikro i makro úrovni.
  2. Preukázať efektívne komunikačné schopnosti so zameraním na obchodné činnosti.
  3. Predviesť analytické a kritické myslenie.
  4. Pochopiť dôležitosť uplatňovania princípov spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti v obchode.

 

Medzinárodné podnikanie

Absolventi študijného programu Medzinárodné podnikanie ovládajú teoretické a praktické znalosti týkajúce sa medzinárodného podnikania, najmä v oblasti podnikovej ekonomiky, financií, marketingu, podnikania, obchodného práva a operácií na zahraničných trhoch, ako aj  využívania kvantitatívnych metód, IT zručností a cudzích jazykov umožňujúcim mu úspešne vykonávať výkonné a riadiace funkcie v danom podnikateľskom subjekte. Nachádzajú svoje uplatnenie ako členovia manažérskych tímov na strednej úrovni riadenia v organizáciách realizujúcich medzinárodnopodnikateľské aktivity a zahraničnoobchodnú činnosť. Absolventi študijného programu dokážu analyzovať problémy a možnosti v podnikateľských aktivitách rôznych typov podnikov - podnikov výroby, obchodu a služieb, navrhovať riešenia na optimálne fungovanie podnikateľských subjektov a implementovať ich. Absolventi nadobúdajú znalosti o spôsoboch spolupráce s manažérmi i špecialistami iných profesií, čo vyžaduje aj znalosti z interpersonálnej komunikácie a informačných systémov. Absolventi študijného programu majú taktiež znalosti o podnikovej ekonomike, podnikových financiách, podnikovom manažmente a špecificky o obchodnom podnikaní, európskom a medzinárodnom hospodárskom práve a obchodných službách.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Rozvíjanie vedomostí a znalostí v príslušnom obore.
  2. Komunikačné schopnosti a tímová práca.
  3. Analytické a kritické riešenia systémových a vecných problémov.
  4. Dodržiavanie podmienok podnikateľskej etiky a zodpovedné podnikanie.

 

Podnikanie v cestovnom ruchu a službách

Absolventi študijného programu Podnikanie v cestovnom ruchu a službách dokážu analyzovať problémy a možnosti v podnikateľských aktivitách podnikov cestovného ruchu a služieb, navrhovať riešenia na optimálne fungovanie podnikateľských subjektov a implementovať ich. Absolventi nadobúdajú znalosti o spôsoboch spolupráce s manažérmi i špecialistami iných profesií, čo vyžaduje aj znalosti zo psychológie, komunikácie a informačných systémov. Absolventi študijného programu majú taktiež znalosti o podnikovej ekonomike,  podnikových financiách, podnikovom manažmente a špecificky o podnikaní v cestovnom ruchu a službách. Absolvent študijného programu je kvalifikovaný ekonóm/technológ služieb cestovného ruchu pripravený pre prax na základnom a strednom stupni riadenia v podnikoch a organizáciách cestovného ruchu a služieb. Je schopný organizovať a riadiť obchodno-prevádzkové procesy, vie tvoriť inovatívne produkty cestovného ruchu, má profesionálne zručnosti vo využívaní informačných technológií a inteligentných systémov v službách cestovnom ruchu, dokáže viesť pracovný kolektív, má manažérske a marketingové zručnosti na samostatné podnikanie v službách cestovného ruchu. Uplatní sa v podnikoch cestovného ruchu a služieb pôsobiacich na domácom ako aj zahraničnom trhu a v organizáciách zaoberajúcich sa rozvojom cestovného ruchu.

Vzdelávacie ciele študijného programu:

  1. Znalosti v príslušnom odbore.
  2. Komunikačné schopnosti.
  3. Tímová práca.
  4. Analytické a kritické myslenie.

 

Všetky dôležité informácie o prijímacom konaní na 1. stupeň štúdia získate na: http://obchodnafakulta.sk/studium/uchadzaci-o-studium/prijimacie-konanie-1-stupen

Informácie k prijímaciemu konaniu na 3. stupeň štúdia na akademický rok 2024/2025

 2023 11 22 phd prijimacky

Dekan Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave vyhlasuje prijímacie konanie na doktorandské štúdium na akademický rok 2024/2025

na 3-ročnú dennú formu štúdia a 4-ročnú externú formu štúdia v študijnom odbore ekonómia a manažment v nasledovných študijných programoch:

 

 

V prípade záujmu o bližšie informácie o prijímacom konaní, resp. organizácii doktorandského štúdia na Obchodnej fakulte môžete kontaktovať:

doc. Ing. Róbert Rehák, PhD., prodekan pre vedu a doktorandské štúdium

e-mail: 

tel.: +421 2 672 91 110

Informácie k prijímaciemu konaniu na 2. stupeň štúdia na akademický rok 2024/2025

 

Prečo študovať na Obchodnej fakulte?

Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave (ďalej len Obchodná fakulta) je moderná, dynamická a inovatívna fakulta, ktorá zabezpečuje vzdelávanie v preferovaných a vyhľadávaných obchodnovedných disciplínach – v oblasti obchodu, marketingu, medzinárodného podnikania, cestovného ruchu a služieb, manažérstva kvality a obchodného práva. Fakulta ponúka študijné programy na všetkých troch stupňoch štúdia, rovnako aj študijné programy vyučované v anglickom jazyku, rozširuje ponuku študijných programov typu „double degree“ s partnerskými univerzitami v zahraničí, vďaka čomu môže študent po úspešnom absolvovaní štúdia na Obchodnej fakulte získať 2 diplomy. Fakulta intenzívne podporuje vycestovania študentov a pedagógov na zahraničné pobyty, rozvíja spoluprácu vo vzdelávacej a vedecko-výskumnej činnosti s partnerskými univerzitami v zahraničí. Každoročne na fakulte študuje takmer 1500 študentov. Počas svojej 50-ročnej histórie sa stala alma mater pre viac ako 20 000 úspešných absolventov, medzi ktorými nájdete ministrov, premiérov, guvernérov národnej banky, štátnych tajomníkov, veľvyslancov, významných akademických funkcionárov vysokých škôl, vedcov, a najmä manažérov podnikov či úspešných podnikateľov.

 

Pre Obchodnú fakultu sú príznačné:

  • profesionálny prístup a renomovaní pedagógovia,
  • kooperácia, ústretovosť a priateľský prístup vo vzťahu k študentom,
  • medzinárodná akceptácia a spolupráca,
  • vysoká uplatniteľnosť absolventov v praxi,
  • absolventi zastávajú významné pozície.

 

Zaujímavosti fakulty

100 % uplatniteľnosť absolventov v praxi – po ukončení štúdia nepracuje v podstate iba ten absolvent, ktorý nechce alebo z objektívnych dôvodov nemôže pracovať.

Prepájanie študentov s praxou – partneri z praxe sa podieľajú priamo na výučbe, nielen formou prednášok, ale predovšetkým vedením tzv. klubov, ktoré sa realizujú formou workshopov. Študenti tak participujú na riešeniach projektov a zadaní pre prax, riešia témy záverečných prác v priamej kooperácii s praxou alebo získavajú pracovné pozície u partnerov hospodárskej praxe.

Študenti pracujú už počas štúdia – podporujeme študentov, aby získavali pracovné skúsenosti už počas štúdia, majú tak vyššiu šancu uplatniť sa na trhu práce v budúcnosti. Súčasťou štúdia je odborná prax, ktorú môžu absolvovať u partnerov z praxe, ale aj v zahraničí v rámci programu Erasmus+, na ktoré ich vysielame v priebehu celého roka (nielen cez prázdniny).

Prvenstvo v počte študentov vysielaných na zahraničné pobyty - Obchodná fakulta sa dlhodobo drží na prvom mieste rankingu v počte študentov vysielaných na štúdium do zahraničia spomedzi jednotlivých fakúlt EU v Bratislave. Každoročne odchádza na študijné pobyty alebo praktické stáže približne 100 študentov, za posledných 10 rokov sme vyslali do zahraničia 981 našich študentov.

MarCet - Marketingové centrum Obchodnej fakulty – platforma na vyhľadávanie talentov a pre kreatívnych študentov, ktorí chcú rozvíjať svoje zručnosti v oblasti marketingu, marketingovej komunikácie, tvorby produktovej fotografie a spracovania videa.

Včely na fakulte – s cieľom upriamiť pozornosť študentov, zamestnancov a širokej verejnosti  na potrebu ochrany životného prostredia a udržateľnosti sme osadili 9 včelích rodín v areáli univerzity. Našou snahou je podieľať sa na ochrane života včiel, ktorých význam v prírode je nezastupiteľný.

 

Vyber si z ponuky akreditovaných študijných programov a pridaj sa k nám #mysmeof

 

Spoločné informácie Ekonomickej univerzity v Bratislave o prijímacom konaní nájdete aj na: https://euba.sk/uchadzac/prijimacie-konanie/vseobecne-informacie-o-prijimacom-konani

Všeobecné informácie k prijímaciemu konaniu na 1. stupeň štúdia na akademický rok 2024/2025

 

Prečo študovať na Obchodnej fakulte?

Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave (ďalej len Obchodná fakulta) je moderná, dynamická a inovatívna fakulta, ktorá zabezpečuje vzdelávanie v preferovaných a vyhľadávaných obchodnovedných disciplínach – v oblasti obchodu, marketingu, medzinárodného podnikania, cestovného ruchu a služieb, manažérstva kvality a obchodného práva. Fakulta ponúka študijné programy na všetkých troch stupňoch štúdia, rovnako aj študijné programy vyučované v anglickom jazyku, rozširuje ponuku študijných programov typu „double degree“ s partnerskými univerzitami v zahraničí, vďaka čomu môže študent po úspešnom absolvovaní štúdia na Obchodnej fakulte získať 2 diplomy. Fakulta intenzívne podporuje vycestovania študentov a pedagógov na zahraničné pobyty, rozvíja spoluprácu vo vzdelávacej a vedecko-výskumnej činnosti s partnerskými univerzitami v zahraničí. Každoročne na fakulte študuje takmer 1500 študentov. Počas svojej 50-ročnej histórie sa stala alma mater pre viac ako 20 000 úspešných absolventov, medzi ktorými nájdete ministrov, premiérov, guvernérov národnej banky, štátnych tajomníkov, veľvyslancov, významných akademických funkcionárov vysokých škôl, vedcov, a najmä manažérov podnikov či úspešných podnikateľov.

 

Pre Obchodnú fakultu sú príznačné:

  • profesionálny prístup a renomovaní pedagógovia,
  • kooperácia, ústretovosť a priateľský prístup vo vzťahu k študentom,
  • medzinárodná akceptácia a spolupráca,
  • vysoká uplatniteľnosť absolventov v praxi,
  • absolventi zastávajú významné pozície.

 

Zaujímavosti fakulty

100 % uplatniteľnosť absolventov v praxi – po ukončení štúdia nepracuje v podstate iba ten absolvent, ktorý nechce alebo z objektívnych dôvodov nemôže pracovať.

Prepájanie študentov s praxou – partneri z praxe sa podieľajú priamo na výučbe, nielen formou prednášok, ale predovšetkým vedením tzv. klubov, ktoré sa realizujú formou workshopov. Študenti tak participujú na riešeniach projektov a zadaní pre prax, riešia témy záverečných prác v priamej kooperácii s praxou alebo získavajú pracovné pozície u partnerov hospodárskej praxe.

Študenti pracujú už počas štúdia – podporujeme študentov, aby získavali pracovné skúsenosti už počas štúdia, majú tak vyššiu šancu uplatniť sa na trhu práce v budúcnosti. Súčasťou štúdia je odborná prax, ktorú môžu absolvovať u partnerov z praxe, ale aj v zahraničí v rámci programu Erasmus+, na ktoré ich vysielame v priebehu celého roka (nielen cez prázdniny).

Prvenstvo v počte študentov vysielaných na zahraničné pobyty - Obchodná fakulta sa dlhodobo drží na prvom mieste rankingu v počte študentov vysielaných na štúdium do zahraničia spomedzi jednotlivých fakúlt EU v Bratislave. Každoročne odchádza na študijné pobyty alebo praktické stáže približne 100 študentov, za posledných 10 rokov sme vyslali do zahraničia 981 našich študentov.

MarCet - Marketingové centrum Obchodnej fakulty – platforma na vyhľadávanie talentov a pre kreatívnych študentov, ktorí chcú rozvíjať svoje zručnosti v oblasti marketingu, marketingovej komunikácie, tvorby produktovej fotografie a spracovania videa.

Včely na fakulte – s cieľom upriamiť pozornosť študentov, zamestnancov a širokej verejnosti  na potrebu ochrany životného prostredia a udržateľnosti sme osadili 9 včelích rodín v areáli univerzity. Našou snahou je podieľať sa na ochrane života včiel, ktorých význam v prírode je nezastupiteľný.

 

Vyber si z ponuky akreditovaných študijných programov a pridaj sa k nám #mysmeof

 

Spoločné informácie Ekonomickej univerzity v Bratislave o prijímacom konaní nájdete aj na: https://euba.sk/uchadzac/prijimacie-konanie/vseobecne-informacie-o-prijimacom-konani

SZAKALOVÁ, Zora, Ing.

SZAKALOVÁ, Zora, Ing.

študijná referentka pre 1. stupeň

študijná referentka

1B.12 +421 2 6729 1104
KUČEROVÁ, Gabriela, Ing.

KUČEROVÁ, Gabriela, Ing.

študijná referentka pre 1. stupeň

študijná referentka

1B.09 +421 2 6729 1186
HATÁROVÁ, Jana, Ing.

HATÁROVÁ, Jana, Ing.

študijná referentka pre 2. stupeň

študijná referentka

1B.10 +421 2 6729 1168

 

Úradné hodiny

 

Pondelok -
Utorok 08:30 - 11:00
Streda 08:30 - 11:00 a 13:00 - 15:00
Štvrtok 08:30 - 11:00
Piatok -