Studia commercialia Bratislavensia (SCB) is a peer-reviewed scientific journal published by University of Economics in Bratislava, Faculty of Commerce. The journal has been published since 2008.
The journal presents research articles by scholars and practitioners coming from a wide range of disciplines. The objective of SCB is to provide a forum for the publication of scientific articles, analytical studies, empirical research and contributions to discussion in the field of economics of trade and services, trade management and marketing, service management and international business management. It brings the profiles of distinguished scientific workers, book reviews, abstracts of doctoral thesis and information on scientific activities.
Studia commercialia Bratislavensia welcomes high quality, innovative contributions relevant to the journal’s aims. In pursuit of this objective the journal not only published high quality research papers but also ensures that the published papers achieve broad international credibility.
SCB journal webpage: https://scb.euba.sk/
ISSN 1339-3081 (Online)
ISSN 1337-7493 (Print) - the last print version of the journal was published in 2018
Editorial Office
Studia commercialia Bratislavensia
Obchodná fakulta
Dolnozemská cesta 1
852 35 Bratislava
Slovakia

FRANCOVÁ, Katarína
referentka pre vedu a doktorandské štúdium
Administrator for Science, Research and Doctoral Studies
1B.15 +421 2 6729 1160Office hours
Tuesday | 08:30 - 11:00 |
Wednesday | 08:30 - 11:00 |
Thursday | 08:30 - 11:00 |

MALINOVÁ, Renáta
referentka pre vedu a doktorandské štúdium
Administrator for Science, Research and Doctoral Studies
1B.22 +421 2 6729 1113Office Hours
Tuesday | 08:30 - 11:00 |
Wednesday | 08:30 - 11:00 |
Thursday | 08:30 - 11:00 |
16th International Joint Conference: Central and Eastern Europe in the Changing Business Environment was held at the University of Economics, Prague, Czech Republic, and University of Economics in Bratislava, Slovakia, on May 27, 2016.
Výsledok spolupráce akademickej sféry a komerčnej praxe
Učebnica Aplikovaný marketing prináša inováciu, ktorú ocenia najmä študenti.
Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie pre doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov MERKÚR 2015.
V dňoch 3. - 4. decembra 2015 sa vo Vzdelávacom zariadení Ekonomickej univerzity v Bratislave VIRT, neďaleko Komárna, stretli doktorandi a mladí vedeckí pracovníci zo Slovenska, Čiech, Poľska a Maďarska, aby navzájom diskutovali o aktuálnych problémoch, témach a smerovaní svojich vedecko-výskumných aktivít.
Kolektív riešiteľov výskumného projektu VEGA 1/0178/14 s názvom Spoločná spotrebiteľská politika EU a jej uplatnenie v SR s dopadom na vzdelávanie spotrebiteľov počas druhého roka riešenia spracoval príspevky do podoby vedeckého recenzovaného zborníka, ktorý ponúka k dispozícii záujemcom o problematiku zameranú na ochranu a vzdelávanie spotrebiteľov v SR.
elektronická verzia zborníka príspevkov