HANULÁKOVÁ, Eva, prof. Ing., PhD.

HANULÁKOVÁ, Eva, prof. Ing., PhD.

vedúca katedry

5D.34 +421 2 6729 1552
 
ORESKÝ, Milan, doc. Ing., PhD.

ORESKÝ, Milan, doc. Ing., PhD.

zástupca vedúcej katedry

5D.33 +421 2 6729 1558
 
KLEPOCHOVÁ, Dagmar, Ing., PhD.

KLEPOCHOVÁ, Dagmar, Ing., PhD.

tajomníčka katedry

5D.30 +421 2 6729 1578
 
JAROSSOVÁ, Malgorzata A., doc. Dr. Ing.

JAROSSOVÁ, Malgorzata A., doc. Dr. Ing.

vedúca oddelenia manažmentu obchodu a kvality katedry marketingu

5D.21 +421 2 6729 1548
 
OŽVOLDOVÁ, Katarína, Ing., PhD.

OŽVOLDOVÁ, Katarína, Ing., PhD.

vedúca oddelenia stratégií a inteligentných systémov v marketingu a podnikaní katedry marketingu

5D.22 +421 2 6729 1227
 

 

Sekretariát katedry

HLAVENOVÁ, Andrea, Ing.

HLAVENOVÁ, Andrea, Ing.

sekretárka

5D.36 +421 2 6729 1552

Katedra marketingu pripravuje odborníkov na marketing, obchod a podnikanie. Ponúka tri moderné, trendy, atraktívne, praktické a globálne študijné programy. V rámci študijného programu na prvom stupni podnikanie v obchode sa jeho absolventi naučia vytvárať životaschopné podnikateľské modely. Budú pripravení stať sa podnikateľmi, zamestnávateľmi alebo zamestnancami – špecialistami  v oblasti marketingu a obchodu. Absolventi druhého stupňa štúdia v študijnom programe marketingový a obchodný manažment si osvoja manažérske a poradenské zručnosti, bez ktorých sa manažéri v dnešnom online aj offline svete nezaobídu. Tento študijný program je možné študovať v slovenskom alebo anglickom jazyku. Na treťom stupni štúdia v študijnom programe marketingový a obchodný manažment si jeho absolventi tieto manažérske zručnosti rozšíria o bádateľské schopnosti. Využijú ich v rôznych atraktívnych smeroch akými sú moderné špičkové oblasti výskumu a praxe ako napríklad neuromarketing s využitím inteligentných systémov alebo poradenstvo v oblasti manažmentu a marketingu, ktoré je označované ako povolanie budúcnosti. Absolventi každého z uvedených študijných  programov nájdu uplatnenie u domácich aj zahraničných atraktívnych zamestnávateľov. Porozumejú tak slovenskému spotrebiteľovi ako aj zahraničnému konkurentovi.

Katedra marketingu veľmi pozorne sleduje všetky trendy zo sveta marketingu, obchodu a podnikania, ktoré overuje riešením domácich aj medzinárodných výskumných úloh a projektov. Veľmi úzko spolupracuje s uznávanými odborníkmi na oblasť spotrebiteľa, značky, inovácií, kvality, ľudských zdrojov či inteligentných systémov v marketingu, obchode a podnikaní. Venuje sa tiež témam cirkulárnej ekonomiky, elektromobility alebo spotrebiteľskej neurovedy a nanoneurovedy. Bohatá publikačná činnosť, ktorú katedra marketingu realizuje prispieva ku šíreniu týchto poznatkov v odbornej a vedeckej verejnosti doma a v zahraničí.

 

Najvýznamnejší partneri

  • COOP Jednota Slovensko, spotrebné družstvo
  • Lidl Slovenská republika, v. o. s.
  • CORE4 Advertising, spol. s r. o.
  • Budweiser Budvar SK
  • Effectix.com, s. r. o.
  • Heineken Slovensko, a. s.
  • PARTNERS GROUP SK a pod.

KAŠŤÁKOVÁ, Elena, doc. Mgr., PhD.

KAŠŤÁKOVÁ, Elena, doc. Mgr., PhD.

vedúca katedry

docentka

4A.28 +421 2 6729 1498
STEINHAUSER, Dušan, doc. Ing., PhD.

STEINHAUSER, Dušan, doc. Ing., PhD.

zástupca vedúcej katedry

docent

2C.20 +421 2 6729 1260
PÁSZTOROVÁ, Janka, RNDr., PhD.

PÁSZTOROVÁ, Janka, RNDr., PhD.

tajomníčka katedry

odborná asistentka

4A.15 +421 2 6729 1415

 

Sekretariát katedry

KIKUŠ, Miroslava, Ing.

KIKUŠ, Miroslava, Ing.

sekretárka

4A.30 +421 2 6729 1468

Katedra medzinárodného obchodu sa zameriava na ekonomiku zahraničného, medzinárodného obchodu a podnikateľské aktivity v medzinárodnom prostredí. Vytvárame podmienky pre rozvoj internacionalizácie podnikateľskej činnosti slovenských firiem, a to tak veľkých, malých a stredných, rodinných podnikov či start-upov. Pripravujeme budúcich odborníkov v oblasti medzinárodného obchodu a medzinárodného podnikania, ekonomickej a obchodnej diplomacie, manažmentu firiem na zahraničných trhoch.

Katedra zabezpečuje študijné programy:

  • medzinárodné podnikanie – na bakalárskom stupni štúdia, 
  • manažment medzinárodného obchodu – na inžinierskom stupni štúdia,
  • manažment medzinárodného podnikania – na doktorandskom stupni štúdia.

 

Väčšina členov katedry využíva v pedagogickej a výskumnej činnosti bohaté skúsenosti zo zahraničnoobchodnej praxe a z pôsobenia v zahraničí (západná Európa, USA, Čína, Kanada, Rusko a i.). S dôrazom na praktický aspekt vyučovania, študenti majú možnosť zúčastňovať sa na prednáškach a workshopoch pozvaných zahraničných a slovenských expertov z hospodárskej praxe a s ich participáciou sa podieľať na vypracovávaní reálnych projektov a záverečných prác.

Naši absolventi zastávajú pozície špecialistov a dôležité manažérske pozície vo firmách z v oblasti medzinárodného obchodu a podnikania, svetovej ekonomiky, ekonomickej a obchodnej diplomacie, ale aj finančných, logistických a ďalších oblastiach, a to vďaka odbornej i jazykovej vybavenosti (mnohé predmety ponúkame v cudzích jazykoch). Kvalitu našich študijných programov dokazuje uplatnenie mnohých úspešných absolventov. 

Výskum katedry sa zameriava na oblasti exportnej konkurencieschopnosti, medzinárodnej ekonomickej integrácie, zahraničnoobchodnej politiky, priamych zahraničných investícií, medzinárodného energetického trhu, medzinárodného platobného styku a finančných operácií, medzinárodného marketingu a teritoriálnych štúdií (Čína, Rusko a i.). Široké spektrum publikačných výstupov s medzinárodným ohlasom zahŕňa vedecké články v popredných zahraničných časopisoch, zahraničné monografie, učebnice, ale aj celoslovensky uznávané príručky pre internacionalizáciu malých a stredných firiem (manuál exportéra). Výstupy medzinárodných projektov sú využívané v pedagogickej činnosti a zahraniční členovia projektových tímov sú angažovaní do pedagogického procesu (v anglickom jazyku). Osobitný dôraz je kladený na projekty hospodárskej praxe a implementáciu výsledkov výskumu v rozhodovaní manažmentu firiem a relevantných inštitúcií.

V posledných rokoch naši študenti pôsobili na veľvyslanectvách SR v Nemecku, Grécku, Ruskej federácii, Francúzsku a v Kanade. Katedra medzinárodného obchodu aktívne spolupracuje a pravidelne pozýva odborníkov na prednášky a projektovo spolupracuje s partnermi:

  • Ministerstvo hospodárstva SR,
  • Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí  SR (vrátane zastupiteľstiev SR a slovenských inštitútov v zahraničí),
  • významné zahraničné veľvyslanectvá v SR
  • EXIMBANKA SR,
  • agentúra SARIO,
  • Holding AZC,
  • Rada slovenských exportérov,
  • Volkswagen,
  • Slovnaft,
  • Slovenské elektrárne,
  • Stredoslovenská energetika,
  • Západoslovenská energetika,
  • Volis International,
  • Business and Innovation Centre Bratislava,
  • IBM Slovensko,
  • Dell Business Centers,
  • KPMG,
  • Pfizer,
  • Slovenská akadémia vied,
  • Európska komisia - Generálne riaditeľstvo pre obchod (GR TRADE),
  • a mnohé ďalšie.

GÁLL, Jozef, Ing., PhD.

GÁLL, Jozef, Ing., PhD.

vedúci katedry

odborný asistent

3A.21 +421 2 6729 1367
ČUKANOVÁ, Miroslava, Ing., PhD.

ČUKANOVÁ, Miroslava, Ing., PhD.

zástupkyňa vedúceho katedry

odborná asistentka

3A.20 +421 2 6729 1378
VESZPRÉMI SIROTKOVÁ, Anna, Ing., PhD.

VESZPRÉMI SIROTKOVÁ, Anna, Ing., PhD.

tajomníčka katedry

odborná asistentka

3A.08 +421 2 6729 1388

 

Sekretariát katedry

KURNOCÍKOVÁ, Edita, Mgr.

KURNOCÍKOVÁ, Edita, Mgr.

sekretárka

3A.23 +421 2 6729 1312

Súčasné zameranie katedry cestovného ruchu pružne reaguje na požiadavky praxe, s ktorou úzko spolupracuje. Katedra zabezpečuje bakalársky študijný program podnikanie v cestovnom ruchu a službách, v rámci ktorého je absolvent pripravený na pozíciu kvalifikovaného odborníka v oblasti cestovného ruchu a súvisiacich službách v medzinárodnom prostredí, ako aj na samostatné podnikanie v službách cestovného ruchu. Katedra zabezpečuje aj výučbu na inžinierskom študijnom programe manažment cestovného ruchu, kde pripravujeme absolventa na jeho pôsobenie v manažmente cestovného ruchu na medzinárodnej, národnej, regionálnej a podnikovej úrovni. Absolventi uvedených študijných programov sú kvalifikovaní odborníci v rôznorodých oblastiach cestovného ruchu s uplatnením vo funkciách stredného a vrcholového manažmentu.

Katedra cestovného ruchu udržiava kontakt s absolventmi študijných programov aj po ukončení ich štúdia. Prostredníctvom ich angažovanosti vo vzdelávacej činnosti ako odborníci z praxe prispievajú svojimi poznatkami a budujú a rozširujú spoluprácu so študentmi už počas štúdia.

Počas štúdia umožňujeme študentom využiť ich potenciál na rôznych stážach doma alebo v zahraničí a získať hodnotné kontakty na expertov z praxe, vďaka čomu sa profiluje absolvent, ktorý bude úspešný na trhu práce ako zamestnanec alebo podnikateľ v oblasti cestovného ruchu. U nás sa každý naučí orientovať vo svete biznisu, manažmentu a marketingu v sektore služieb cestovného ruchu, strategicky myslieť, získa odvahu a vedomosti, ktoré môže využiť nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.

Vedecko-výskumný potenciál katedry sa využíva v rámci riešenia domácich grantových úloh, medzinárodných projektov a projektov na objednávku štátnej správy, samosprávy i podnikateľskej sféry.

Aktívne spolupracujeme s hospodárskou praxou - s podnikmi cestovného ruchu (hotely, cestovné kancelárie a iné), so štátnou správou, samosprávou, profesijnými organizáciami a regionálnymi združeniami.

 

Najvýznamnejší partneri

  • Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky
  • Národné osvetové centrum
  • La Fondation pour la Formation Hôtelière
  • Slovak Business Agency
  • BTB - Bratislavská organizácia cestovného ruchu
  • Bratislavský samosprávny kraj
  • Grand hotel River Park Bratislava
  • HYDROTOUR, cestovná kancelária, a.s.
  • Termálne kúpalisko Podhájska
  • Mesto Nové Zámky
  • KPMG
  • NARKS - Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska
  • SHERATON Bratislava Hotel
  • SACKA – Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr
  • Tatra-Leasing, s.r.o.
  • Wellness Hotel Patince
  • Asseco Solutions, a. s., Slovensko
  • Nestlé Pro Gastronomia Foundation
  • Labartt Hospitality, s.r.o.

Katedra obchodného práva zabezpečuje výučbu predmetov právneho charakteru na bakalárskych a inžinierskych študijných programoch jednotlivých fakúlt univerzity. Ide o povinné, povinne voliteľné, ako aj výberové premety, ako napríklad obchodné a hospodárske právo, právo v podnikaní, právo v medzinárodnom obchode, právo v cestovnom ruchu, právo v marketingu, finančné právo, pracovné právo, právo duševného vlastníctva či spotrebiteľské právo. Primárnym cieľom výučby realizovanej Katedrou obchodného práva je odovzdanie vedomostí o vybraných právnych odvetviach a spôsobe aplikácie jednotlivých právnych predpisov do praxe. Absolvent bude schopný nielen čítať právne texty s porozumením, ale ich aj aplikovať v praxi, a to v rámci svojho profesijného zamerania, ako aj v pozícií bežného spotrebiteľa.

Publikačná činnosť členov Katedry obchodného práva, ktorí sa zároveň aktívne zapájajú do vedecko-výskumnej činnosti, vrátane riešenia grantov, je rozsiahla. Viacerí členovia katedry poskytujú právne služby v praxi, kde pôsobia ako advokáti, advokátski koncipienti, správcovia  alebo konzultanti. Koncepcia rozvoja katedry sa neustále prispôsobuje požiadavkám trhu práce a trendom v súvislosti s globalizáciou a internacionalizáciou ekonomiky, ktoré sa premietajú aj do právnej regulácie ekonomických vzťahov.